Strona 1 z 2
[300ZX] 300ZX Z31
: 2016-01-19, 07:30
autor: Caprifan
A tak wygląda moja historia

Po zakupie Forda Taunsa nie specjalnie szukałem jakiegoś auta ale po pokazaniu przez Marcina (jackdeville) oferty jaką wyparzył nie mogłem się oprzeć. Całkowicie inny klimat niż auta jakie do tej pory miałem. Marcin zajął się tematem kupna i transportu od A do Z i za to jestem mega wdzięczny.
Kilka słów o aucie:
Nissan 300ZX z 1984 roku czyli model Z31
Silnik 3000 V6 o mocy około 170KM z manualną skrzynią biegów.
Auto kompletne i w całkiem fajnym stanie. Kilka ognisk korozji ale bez dramatu. Kompletny i zadbany. W bagażniku oryginalne koło zapasowe oraz komplet kluczy.
Nie mogło by być zbyt idealnie. Silnik jest po uszkodzeniu rozrządu. Co dokładnie się stało nie wiem ale rozrząd jest zdjęty i brakuje napinacza. Jutro będę miał brakujące części wiec zobaczę co tam się narozrabiało
Zdjęcia z transportu autorstwa jackdeville:

Zdjęcia z dzisiaj tj. 18.01.2016:

: 2016-01-19, 07:38
autor: Sajmooon
Kolejne piękne auto na forum
czekam na postępy i bogate w zdjęcia relacje

: 2016-01-19, 08:24
autor: jackdeville
Jak zacząłem jeździć Silvią to stwierdziłem, że 300ZX Z31 będzie moim następnym Nissanem

ten jednak pojawił się za szybko, bo jeszcze nie nacieszyłem się moim S12. Jednak, że cena była rewelacyjna to postanowiłem go kupić i fajnie, że natychmiast go wziąłeś, bo wiem że o niego odpowiednio zadbasz. Trzymam kciuki, żeby szybko wrócił na drogi!
: 2016-01-19, 09:02
autor: majchrzok
Ale wysyp klasycznych aut

Powodzenia w naprawie oraz dopieszczania furki, trzeba o nią dbac, bo zostala juz ich niewielka ilosc..
: 2016-01-19, 11:15
autor: bonzo
A się posypały klasyki, bardzo fajny stan.Niewiele do zrobienia i będzie się można cieszyć

: 2016-01-19, 13:05
autor: Oskr5
Zaczyna robić się coraz ciekawiej na tym forum

. Gratuluję i powodzenia !
: 2016-01-19, 17:16
autor: azorek
Jak tak dalej pójdzie, to będziemy robić zloty klasyków.
Fajna Zetka.
: 2016-01-19, 17:56
autor: stefino
Caprifan, bardzo fajny zakup- cieszy mnie to, że ludzie zaczynają doceniać starsze modele Nissana.
Jeżeli dobrze kojarzę, to miałeś kiedyś srebrnego Datsuna Bluebirda 910 w nadwoziu 3 drzwi hardtop?
azorek, nie widzę przeciwwskazań, choć ciężko zrobić zlot starszych aut danego modelu
Oskr5, A będzie jeszcze ciekawiej jak realizacja mojego projektu dobiegnie końca

: 2016-01-19, 18:11
autor: jackdeville
Bluebirda miał nasz dobry kolega z Gorzowa, ale to nie był caprifan.
: 2016-01-19, 18:15
autor: DubSon
jackdeville, To ja bylem u tego kolegi po czesci do poloneza. Podziwialem Taunusa

I rozmawialem z nim kiedys o bluebirdzie, bo mam takiego i chcialem odkupic tamtego, a sie okazalo ze pojechal i slad po nim zaginal
A co do Zetki, to gratuluje, piekne auto, jedno z marzen

: 2016-01-19, 18:24
autor: jackdeville
Tak, Edmund coś mi wspominał, że byłeś u niego. Chyba nawet Tobie mówił, że wybieram się po Silvię.
: 2016-01-19, 20:00
autor: Caprifan
Dzięki za pozytywne przyjęcie nissana....

Dzisiaj założyłem rozrząd i już mniej więcej mam obraz zniszczeń w silniku. Uszkodzone są wszystkie zawory ssące najprawdopodobniej po przeskoczeniu paska. Nie będę jednak wymieniał silnika bo poza owym uszkodzeniem stan silnika wskazuje na faktyczny przebieg taki jak na liczniki 144tyś.
Wszelkie prace będę dokumentował i umieszczał tutaj.
Pozdrawiam!
: 2016-01-19, 20:08
autor: DubSon
jackdeville, Oj to bylo ladnych kilka miesiecy temu
Caprifan, To moze konwersja na VG30ET?

: 2016-01-19, 20:35
autor: jackdeville
Zgadza się DubSon! Ja po Silvie jechałem pod koniec lipca jakoś.
: 2016-01-19, 21:36
autor: foo
Im więcej trzy setek tym lepiej

Gratki!
BTW. co do ilości tych Z'edów, to na forum jest jeszcze jedna osoba co ma dwa czerwone, może kiedyś się z nimi objawi

: 2016-01-19, 21:51
autor: majchrzok
foo, to TY ?

: 2016-01-19, 21:53
autor: janusz
Majchrzok, ja też wiem o osobie, która ma dwa Z'edy Z31, i nie jest to
Foo, i muszę się do tej osoby wybrać

: 2016-01-19, 21:56
autor: DubSon
jackdeville, No to by sie zgadzalo

jaki swiat jest maly. Sam dopiero na miejscu sie pokapowalem, ze kiedys juz sie wymienialem wiadomosciami z Edmundem - wlasnie w sprawie bluebirda

nie wiecie moze czy on jeszcze istnieje?
: 2016-01-20, 10:26
autor: stefino
DubSon pisze: Sam dopiero na miejscu sie pokapowalem, ze kiedys juz sie wymienialem wiadomosciami z Edmundem - wlasnie w sprawie bluebirda

nie wiecie moze czy on jeszcze istnieje?
Ciężko będzie to stwierdzić, ostatnio nawet strona UFG nie działa zbyt dobrze. Najlepiej zapytaj jego samego. Choć pamiętam, że tam była jakaś nie do końca jasna sprawa z dokumentami tego auta i mogły być kłopoty z jego rejestracją.
: 2016-01-20, 10:31
autor: DubSon
stefino, No wlasnie Edmund nie ma kontaktu do kupca. Mi chodzi o sama bude, nawet bez papierow. Po zdjeciach bylo widac, ze byla w zdecydowanie lepszym stanie.
: 2016-01-20, 10:44
autor: foo
Ja jak będę szukał, to 260Z/280Z/280ZX, ale, to już jak dorobię się godnych warunków na kilka projektów jednocześnie sesese, póki co Garage hibernejszyn

: 2016-02-05, 20:08
autor: Caprifan
W końcu znalazłem trochę czasu na nissana. Złożyłem rozrząd do kupy. Niestety brak kompresji na każdym z cylindrów. Po analizie luzów zaworowych wygląda iż zostały skrzywione wszystkie zawory ssące po przeskoczeniu paska rozrządu. Po zdjęciu głowic będzie wszystko wiadomo. Powoli rozbieram silnik aby zorientować się co go boli.
Fajne jest to że silnik nigdy nie był rozkładany.

: 2016-02-05, 20:18
autor: Oskr5
Naprawdę świetnie się pracuje na aucie w którym nic nie było robione

. Większość wygląda jak by wpadł autobus arabów- trytytki, alarmy o lpg nie wspomnę ..... Pozazdrościć

.
: 2016-02-05, 21:54
autor: arczar
Jakby co to mam głowicę w super stanie z maximy J30. Ten sam silnik. Nie wiem tylko czy głowice się różnią w wersji wzdłużnie/poprzecznie.
: 2016-02-06, 10:32
autor: Seba WWA
Ale lalka
Powodzenia w naprawach i modach
Masz jakieś plany co do modów czy zostaje seria?
Czekam na nowe newsy.
Co do wysypu Z`edów to jeszcze pojawi się Z32 i też czerwone, jak tylko sie właściciel obudzi.
: 2016-02-06, 13:57
autor: Caprifan
Głowica zdjęta. Skrzywione wszystkie zawory ssące i tylko one. Głowica, tłoki, wałki bez uszkodzeń.
Tak więc pozostało tylko znaleźć zawory i składam.
Jestem raczej fanem oryginału więc póki co zostaje seria.
Rozważam też rejestrację na żółte blachy.
[ Dodano: 2016-02-12, 18:52 ]
a oto sprawcy braku kompresji w silniku...

Niestety okazało się że 5 z 6 prowadnic zaworów jest pękniętych... szukam...
[ Dodano: 2016-03-03, 09:06 ]
Silnik poskładany i uruchomiony.
Zostały zrobione następujące czynności:
- wymienione zostały prowadnice zaworów ssących
- wymienione wszystkie zawory ssące
- wymienione uszczelniacze zaworowe
- wymienione uszczelniacze wałków
- szlifowane gniazda zaworów ssących i wydechowych
- planowanie głowic
- nowy rozrząd
- nowe płyny
Zostało do zrobienia kilka drobnostek jak np.(wymiana oprawki żarówki kierunkowskazu itp.)
: 2016-03-03, 10:36
autor: jackdeville
No i bomba! Zamawiam przejażdżkę jak go tylko zarejestrujesz. Oczywiście chciałbym poprowadzić

: 2016-03-05, 19:17
autor: Caprifan
: 2016-03-05, 19:37
autor: bombel
Elegnacko

: 2016-03-05, 19:39
autor: majchrzok
świetnie wygląda
