Strona 1 z 3

[Sunny] Sunny N13 GTI SR20

: 2015-12-27, 15:11
autor: beton88
Witam wszystkich !

Było sobie CA16DE któremu nie posmakował kapitalny remont i postanowiło się zepsuć po 6 czy tam 7 latach, +/- 50 000 km.

Obrazek

Obrazek

Ale na szczęście na olx był niechciany przez nikogo 100nx, który stwierdził że chce oddać wnętrzności :)

Obrazek

Parę miesięcy później bestia ożyła :)

MODEL: Sunny N13 GTI
SILNIK: SR20DE (kiedyś CA16DE)
MOC: 143KM
ZAWIESZENIE: Kyb gazowe, sprężyny -450mm
UKŁAD HAMULCOWY: Przód z 100nx, tył seria
NAPĘD: Osie ze 100nx + przeguby zewnętrzne od N13 GTI
CHŁODZENIE: Seria z N13 GTI
WAGA: Jeszcze nie znana :)
WYPOSAŻENIE: Podgrzewane el. lusterka, el. szyby, el. regulacja wysokości lamp, webasto
ŚRODEK: Seria wygłuszona matami GMS
RADIO: Clarion, Głośniki Helix
PLANY: Zależy co się zepsuje :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Małe przejaśnienie w wolnej chwili i od razu nie wstyd maskę podnieść:)
Obrazek

No i z okazji że dziś dzień wypłaty czas na nowego frukta. Jedna część z długiej listy mniej :)
Obrazek

Od swapa mineło 2000 km, żadne większe nie prawidłowości z silnikiem nie zostały wykryte. Spalanie na poziomie 11L etyliny na starej i prawdopodobnie zepsutej lambdzie (pracowała w zakresie 0-1,35V). Styl jazdy oszczędny ale dynamiczny:), 80% miasto. Stan oleju od zalania również bez zmian.

Odkrytą usterką jest lewa półoś (ta ze 100nx GTI). Która jak się okazuje jest ciut za długa. Mianowicie problem występuje ponoć tylko, jeśli ma się obniżone zawieszenie, a ja mam:) przy szybkim ostrzejszym skręcie w prawo robi jej się za mało miejsca i chrupie... Przy seryjnym zawieszeniu wszystko nie naciąga się tak mocno i problem nie powinien występować. Nie jest to bardzo uciążliwe w jeździe na codzień. Jednak kiedyś będzie trzeba ją ciut skrócić. O ile, tego jeszcze nie wiem, ale wydaje mi się, że ok 5mm powinno wystarczyć.

: 2015-12-27, 15:36
autor: majchrzok
silnik jakby stąd. fajnie fanie:)
opisz coś więcej, dokładniej co i jak.
jak układ chłodzenia?
jak przeniesienie napędu?
jaka waga?

sam po głowie mi chodził N13 tyle, że w sedanie: :)

: 2015-12-27, 15:49
autor: Ad@mus
fajna gleba, siadlo 45cm w dół :D
mechanika juz dograna czy jeszcze do zrobienia poprawki?

: 2015-12-27, 15:58
autor: beton88
Ad@mus pisze:fajna gleba, siadlo 45cm w dół :D
mechanika juz dograna czy jeszcze do zrobienia poprawki?
W sumie to została już kosmetyka :) mechanicznie już wszystko, elektrycznie został obrotomierz w zegarach do przełożenia bo ma inny sygnał.

[ Dodano: 2015-12-27, 15:59 ]
majchrzok pisze:silnik jakby stąd. fajnie fanie:)
opisz coś więcej, dokładniej co i jak.
jak układ chłodzenia?
jak przeniesienie napędu?
jaka waga?

sam po głowie mi chodził N13 tyle, że w sedanie: :)
Informacje uaktualnione :)

: 2015-12-27, 16:16
autor: majchrzok
przeniesienie napędu bez kombinacji- super sprawa.
a jak zawieszenie silnika? łapy pasują od SR czy trzeba coś przerabiać?

buda ze setki w jakim była stanie? ;-)

: 2015-12-27, 16:19
autor: Zielkq
Ad@mus, hah, sam chciałem pisać o tej glebie. To już nie byle co przecież! :D :D

Mały, stary, a niepozrny. Aż milo popatrzeć! :)

: 2015-12-27, 17:20
autor: garygary
Brawo. :mrgreen: udało się. Moje gratulacje i bezawaryjnej eksploatacji

: 2015-12-27, 17:45
autor: beton88
majchrzok pisze:przeniesienie napędu bez kombinacji- super sprawa.
a jak zawieszenie silnika? łapy pasują od SR czy trzeba coś przerabiać?

buda ze setki w jakim była stanie? ;-)
Trzeba przerabiać, generalnie to nic nie pasuje poza osiami, serwem i hamulcami. Setka poobijana praktycznie z każdej strony, podciągi progów do roboty, nadkola dziurawe to standard i przeciekające targi:) Generalnie poszła na żyletki.

[ Dodano: 2015-12-27, 17:50 ]
Zielkq pisze:Ad@mus, hah, sam chciałem pisać o tej glebie. To już nie byle co przecież! :D :D

Mały, stary, a niepozrny. Aż milo popatrzeć! :)
Początkowo miało nie być gleby ale zwykłe sprężyny kosztowały worek pieniędzy i wpadły takie, Nisko i twardo trzeba brać poprawki na dziury, czasem przydał by się ten kluczowy 1cm wyżej, ale za to na równej nawierzchni jak przyklejony :)

[ Dodano: 2015-12-27, 17:52 ]
garygary pisze:Brawo. :mrgreen: udało się. Moje gratulacje i bezawaryjnej eksploatacji
Dzięki :) oby bezawaryjnej bo x roboczogodzin za mną :]

: 2015-12-27, 18:46
autor: majchrzok
Pokazuj foty z przebiegu prac;)

: 2015-12-27, 19:51
autor: garygary
Pokazuj foty z przebiegu prac;)
Wlasnie

: 2015-12-27, 20:47
autor: Ad@mus
właśnie :D

: 2015-12-27, 21:23
autor: garygary
Blacharske sam robiłeś?

: 2015-12-27, 23:01
autor: beton88
garygary pisze:Blacharske sam robiłeś?
Generalnie sam w sensie nie w warsztacie, w remoncie i swapie pomagali mi znajomi.

Kilka zdjęć:

Najpierw trzeba wypatroszyć
Obrazek

Obrazek

Pierwszy punkt zaczepienia, +1cm dystansu
Obrazek

Drugi punkt zaczepienia, dół n13 + uszy 100nx
Obrazek

Obrazek

Dorobić mocowanie belki w pasie przednim
Obrazek

Przerobić mocowanie belki z tyłu
Obrazek

Obrazek

Cięgła lewarka od 100nx trzeba skrócić i podmienić mocowanie dźwigni zdjęcia brak. Serwo, zaciski i tarcze przednie są P&P. Następnie elektryka całość 100nx zaadoptowana pod stare przełączniki i kostki zdjęcie pęczka kabli chyba jest zbyteczne. Podmianka obrotomierza w starych zegarach, bo ma inny sygnał. Szybko się pisze generalnie sporo roboty :)

: 2015-12-28, 09:19
autor: garygary
Wrzuć link do albumu z remontu blacharskiego

: 2015-12-28, 14:51
autor: beton88
garygary pisze:Wrzuć link do albumu z remontu blacharskiego
Taki album nie istnieje.. to już dawne dzieje, ale zdjęć mam sporo coś wybiorę w wolnej chwili.

: 2015-12-30, 00:31
autor: karol282
Gratuluję udanego swapu :) Jest jeszcze na forum b12 z SR20 :-) Przecieranie szlaków jest trudne ale efekt bezcenny, znam z autopsji :mrgreen: Powodzenia w dalszych modach !

Ps. Ale Ty masz tam miejsca pod tą maską :mrgreen:

: 2015-12-31, 00:22
autor: beton88
karol282 pisze:Gratuluję udanego swapu :) Jest jeszcze na forum b12 z SR20 :-) Przecieranie szlaków jest trudne ale efekt bezcenny, znam z autopsji :mrgreen: Powodzenia w dalszych modach !

Ps. Ale Ty masz tam miejsca pod tą maską :mrgreen:
Dziękuję :-) Szlak nie taki skomplikowany ale czasu dużo potrzeba, no i Informacje od kogoś kto już coś takiego najlepiej zrobił w moim przypadku internetowy kolega z niemieckiego, bez tych informacji raczej bym nie podjął się swapa w ciemno. Co do tego b12, zagadałem ale bez odpowiedzi. Co do miejsca jest ciut mniej niż przy ca16, bo Webasto spod akumulatora musiało się przeprowadzić do lewego nadkola pod zderzak :-)

[ Dodano: 2016-01-03, 14:14 ]
garygary pisze:Wrzuć link do albumu z remontu blacharskiego
Powstał album z remontu w skrócie :)

http://www.fotosik.pl/u/beton88/album/2280245

: 2016-01-05, 21:15
autor: karol282
beton88, widzę po zdjęciach które wrzuciłeś że N13 rdzewieje w tych samych miejscach co B12 nawet w ten sam sposób... Całe szczęscie są tacy jak my co mają misję kawał blachy i wizję ;) Apropo miejsca pod maską to piłem bardziej do tego że ja nie mam, ledwo dłoń między silnik a pas przedni włożę :mrgreen: Fajnie że miałeś pomoc w postaci kolegi z niemieckiego forum, ja miałem swoje doświadczenie i wenę. Ale liczy się efekt ;)


Będziesz coś jeszcze modził ? Jak wrażenia po przesiadce z CA na SR ? N13 jest lżejsze i powinno zapitalać ;)

: 2016-01-06, 05:52
autor: beton88
karol282 pisze:beton88, widzę po zdjęciach które wrzuciłeś że N13 rdzewieje w tych samych miejscach co B12 nawet w ten sam sposób... Całe szczęscie są tacy jak my co mają misję kawał blachy i wizję ;) Apropo miejsca pod maską to piłem bardziej do tego że ja nie mam, ledwo dłoń między silnik a pas przedni włożę :mrgreen: Fajnie że miałeś pomoc w postaci kolegi z niemieckiego forum, ja miałem swoje doświadczenie i wenę. Ale liczy się efekt ;)


Będziesz coś jeszcze modził ? Jak wrażenia po przesiadce z CA na SR ? N13 jest lżejsze i powinno zapitalać ;)
Miejsca te same ale chyba i tak ciut lepiej n13 wykonali bo parę lat starsze i wytrzymało ;-) kumpel z niemieckiego forum to też przypadek, zapytałem go skąd naklejki pod tylne lampy dorwał i się temat zaczął ;-) Coś tam się pewnie wymodzi, nie mam na to ciśnienia, bo przesiadka jest... Tego nie da się opisać... Nagle przy pierwszym wyprzedzaniu uświadamiasz sobie jakie gówno miałeś pod maską. Wiecznie coś tam się działo milion podciśnień innych niepotrzebnych rzeczy. Puki co priorytet to drobne poprawki po swapie.

: 2016-01-06, 10:41
autor: garygary
Będziesz na spocie?

: 2016-01-06, 13:16
autor: Sake
Super robota z blacharką. Niektóre elementy musiałeś rzeźbić od nowa, za to teraz wiesz co masz :) Zawsze dobrze jest zobaczyć kolejne uratowane auto <okok>

: 2016-01-08, 10:09
autor: karol282
beton88, miałem w sumie 3szt. B12 i jedno N13. Podwozie jest identyczne i w tych samych miejscach rdzewieje. Nie ma żadnej różnicy w wykonaniu \ jakości obu karoserii. Wrzucę zdjęcia wstawionych elementów u siebie w temacie to sądzę że po tym co zobaczysz się ze mną zgodzisz. Apropo mocy, nie gadaj tak bo jak miałem CA18 u siebie to rex z D16 o długość auta wsunięty... Aż się trochę wystraszyłem co będzie z VQ :roll:

: 2016-01-20, 19:41
autor: beton88
karol282 pisze: Apropo mocy, nie gadaj tak bo jak miałem CA18 u siebie to rex z D16 o długość auta wsunięty... Aż się trochę wystraszyłem co będzie z VQ :roll:
To może małe sprostowanie. Ja miałem CA16DE.

Sunny N13 CA16DE - 110Hp, 137Nm przy 5200rpm, 9.8s do 100km/h, Masa własna 1065kg
Sunny N13 CA18DE - 125HP, 150Nm przy 4800rpm, 9s do 100km/h, Masa własna 1060kg
100NX GTI SR20DE - 143HP, 178Nm przy 4800rpm, 8.2s do 100km/h, Masa własna 1160kg

Podsumowując zestawienie to CA16 i CA18 w sumie dwa różne silniki o innych charakterystykach. A porównując moje CA16 (które konało w powolnej agonii i dawno już nie trzymając parametrów) do SR20, który jest upchnięty w budzie N13 o 95KG lżejszej niż 100NX, stwarza nam przepaść w zestawieniu masa/moc w stosunku do fabrycznych parametrów. Stąd moje wcześniejsze zdanie, które jest moją subiektywną oceną tej generacji po kilku latach użytkowania CA16 i przejażdżce SR'em :).

P.S.
Nie mam na myśli nikogo obrażać, ani śmiać się z faktu, że ma/miał/będzie miał/lubi generację CA.

: 2016-01-23, 08:43
autor: garygary
W sumie przy n13 są dwie drogi, albo sr20 gdzie szlak juz jest dwu krotnie przetarty, albo ca18de+t. CA to dobry kierunek jak mamy zdrową serię, bo wszystko p&p można kupić na rynku wtórnym i mamy klocki lego.
Z sr20 to już zajawka, no i w wielu wypadkach wyjdzie taniej, i łatwiej znaleźć sr20 niż szukać CA, a po za tym niech się nie daj Boże sypnie skrzynia w CA to pozamiatane.
Wiec Sr20 jest też bezpieczniejsze :-/

: 2016-01-24, 12:12
autor: beton88
garygary pisze:
garygary pisze:a po za tym niech się nie daj Boże sypnie skrzynia w CA to pozamiatane
Z tym nie ma wiele problemu, warsztat w Siedlcach za rozsądne pieniądze zrobi ci ze skrzynią wszystko:) A może ktoś szuka zregenerowanej skrzyni do CA16DE z większym 5 biegiem trzymającym 400obr mniej niż w serii ? :D

: 2016-01-24, 19:40
autor: garygary
warsztat w Siedlcach za rozsądne pieniądze zrobi ci ze skrzynią wszystko
Jeśli ja masz to pewnie tak, gorzej jak np, ogarniesz słupek, i brakuje skrzyni

: 2016-06-26, 11:19
autor: beton88
Witam po przerwie. Kilka miesięcy później nissan doczekał się kilku nowych zabawek.

1. Krótsza półoś dorobiona w Motomax Toruń :) W końcu nie chrupie przy skręcaniu :)

Obrazek

2. Nowych przednich wahaczy, odświeżonego drugiego kompletu tylnych wahaczy od kolegi garygary (Dzięki !), nowych wszystkich gumek zawieszenia.

Obrazek


Obrazek

3. Nowych klocków na przód (TRW) i oryginalnych klocków na tył. Teraz hamowanie to inna bajka.

Obrazek

4. Nowe opony letnie, zbieżność

5. Krokowy od Sunnego GTI n14, wersja bez kurczącej się sprężynki.

Dalsze plany: pompa paliwa i wydech, ale też przydała by się jakaś klimatyzacja (może ktoś ma jakieś graty do n13/n14/100nx?) :D

: 2016-06-27, 08:12
autor: karol282
Ile rzygnąłeś w motomaxie za półoś ? :mrgreen:

: 2016-06-27, 19:54
autor: majchrzok
jak nie ma rzeźby frezami mi powiedzieli 290 zł za sztukę.

: 2016-06-28, 16:34
autor: beton88
karol282 pisze:Ile rzygnąłeś w motomaxie za półoś ? :mrgreen:
Wysłałem na wzór swoją z wymiarem jaki chcieli. W cenę wliczone było rozebranie, złożenie na nowym wałku, wysyłka powrotna(nadanie do nich płaciłem ok25zł) i drugi wałek półosi luzem dla kolegi z Niemiec który udzielał wskazówek przy swapie. Łącznie wszystko 525 zł