Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Primera] NISSAN PRIMERA GT/STW 153KM 190Nm

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2016-01-22, 12:30

Piotrek_10243 pisze: Co do maski to też nie wiem bez znaczka jakoś dziwnie mi się wydaje może coś wykombinuję.
http://allegro.pl/nissan-primera-p11-em ... 53578.html
i nie ma co kombinować
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
Piotrek_10243
aktywny forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Piotrek_10243 » 2016-01-22, 18:54

Zaciski hamulcowe w tym roku odpuszczam mam już inne plany na auto. :)
SR20Di -> był
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896

Awatar użytkownika
brylant13
doświadczony forumowicz
Posty: 230
Rejestracja: 2015-04-08, 09:04
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: brylant13 » 2016-01-22, 19:28

Jakie? :->

Awatar użytkownika
Piotrek_10243
aktywny forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Piotrek_10243 » 2016-02-16, 22:08

W związku z tym że sr20Di w P10 przyzwyczaił mnie że od wymiany do wymiany oleju nie powinno ubywać zdecydowałem się na remont Gt-ka. Pracę na autem rozpocząłem 8.02 i codziennie po pracy coś przy nim działam.
Jak się okazało po wyjęciu tłoków pierścienie olejowe na wszystkich 4 były zapieczone i nie spełniały swojej funkcji.

Na dzień dzisiejszy mam zamontowane już tłoki z SR20VE i pierścienie od Ryby (dzięki wielkie za cierpliwość i wsparcie telefoniczne) .
Panewki korbowodowe zostały wymienione na nominały King-a. Auto dostało nowy łańcuch rozrządu Tsubaki (stary był wyciągnięty o pół ogniwka) oraz prowadnicę.
Pompa oleju po oczyszczeniu:
Obrazek

Obrazek

W dniu dzisiejszym walczyłem z głowicą a oto efekty:
W trakcie:
Obrazek
i po
Obrazek

Głowicę zamierzam dać do planowania chyba o 1mm może 0,8mm jeszcze nie zdecydowałem. Zawory okazały się być w bardzo dobrej kondycji trzymają bez problemu więc po planowaniu wrócą na swoje miejsca

Całość składam na silikon Reinz-a, uszczelniacze zaworowe i uszczelka głowicy Elring.
Wpadnie też kolektor wydechowy z p10eGT już czeka tylko też wymaga obróbki. :)

Mile widziane komentarze i wskazówki bo pierwszy raz skłądam sr-a więc każda wskazówka będzie pomocna. :)
SR20Di -> był
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-02-16, 22:13

Piotrek_10243, kolejny, który się wziął za DEHa, a wcześniej miał Di :d Głowy aż tyle bym nie zbierał - ja nie planowałem w ogóle :d

Masz jakieś zdjęcia jak wyglądały pierścienie wklejone w tłok? Bo na przykład u mnie wszystkie ładnie wyskoczyły.
Pierścienie to mam nadzieję, że wziąłeś od Ryby

_______

Jak coś to PW :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Piotrek_10243
aktywny forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Piotrek_10243 » 2016-02-16, 22:21

janusz, Tłoki i pierścienie od Ryby :) Stare tłoki mam przy czasie zrobię zdjęcia. Planowanie o 0,5mm w porządnym zakładzie u mnie w momencie gdy głowica jest bez osprzętu to koszt 80zł więc wydaje mi się że warto tłoki z VE są minimalnie wklęsłe nie chcąc stracić na mocy przydało by się planowanie. :)
SR20Di -> był
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2016-02-16, 22:22

janusz pisze:Pierścienie to mam nadzieję, że wziąłeś od Ryby
Piotrek_10243 pisze:pierścienie od Ryby
te dehy jakies dziwne z tym olejem są
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-02-16, 22:31

Piotrek_10243, tłoki mogły zostać OEMowe. Pierścienie od Ryby są gitez-majonez :d

Vixo, P10 ma pierścienie 1,5x1,5x3, a P11 1,2x1,2x2,5. IMO są też wykonane z nieco innego materiału - słabszego, przez co szybciej się kończą.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-02-16, 22:45

Planuj o 1.5mm :D będzie moment i moc ;)
tylko trzeba pamiętać, że po planowaniu zmienia się faza rozrządu średnio 1* na każde 0,5mm zebranej głowicy, wtedy trza by było regulowane kólka do idealnego nastawu wałków :)

będą nowe pierścienie to doprężaj motur ile wlezie, ja mam 0.8mm i dał bym teraz jeszcze wiecej skrobnąć

przepoleruj kanały ściernicami
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Piotrek_10243
aktywny forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Piotrek_10243 » 2016-02-17, 19:29

Ad@mus, regulowane koła to temat na przyszłość zobaczymy czy po remoncie wszystko będzie ok wtedy pomyślę.
janusz, Zdjęcie jednego z tłoków na życzenie:
Obrazek


A teraz zagadka z serii wtf?? czyli jak to możliwe (po lewej stary napinacz po prawej nowy):
Obrazek

Element którego brakuje w obudowie napinacza nigdzie nie było a styk brakującej powierzchni z głowicą nie pozwala na to by ten element się gdziekolwiek przemieścił w głąb silnika, czyli już ktoś przy nim grzebał i się nie pierd****. Nowy napinacz jest ciut inny ma inną obudowę ściętą po obu stronach mogę taki zamontować??
SR20Di -> był
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2016-02-17, 19:37

Możesz montować :)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-02-17, 19:42

Piotrek_10243, nie, to u mnie wszystko było czyste i powyskakiwało wszystko :d Ale u Ciebie widać, że pierścienie stały :]

Oring w tym tym nowym napinaczu jakoś tak rachitycznie wygląda...
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Piotrek_10243
aktywny forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Piotrek_10243 » 2016-02-17, 20:29

janusz, może kwestia zdjęcia przyjrzę mu się dokładniej.
Mam jeszcze pytanie jak to u was wygląda. Ja wkładając do głowicy stary napinacz nie czuję żadnego oporu natomiast ten nowy już nie wcisnę ręką muszę użyć małego młoteczka to jest normalne??
SR20Di -> był
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896

Awatar użytkownika
Niedział
aktywny forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 2013-03-01, 07:06
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Niedział » 2016-02-17, 20:33

hm moim zdaniem trzeba było kupić używkę z polifta (z drobnym zębem) który byś zregenerował, daje on dużo lepsze efekty (taki napinacz lepiej wybiera mechanicznie łańcuch).
Co do tłoków, dlaczego dałeś z VE? Tam są grubsze pierścionki? Bo jak nie to zabieg czysto bezsensowny, no chyba że twoje tłoki nie trzymały wymiarów...

Co do młoteczka pewnie oring trzyma (tzn. jest nowy) to ciężej wchodzi w głowice...

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-02-17, 20:41

te z VE sa chyba lżejsze, pierscienie sa takie same jak w p11
Piotrek_10243, przyjrzałeś się grupie selekcyjnej bloku i tloków jakie zanabyłeś??
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-02-17, 20:47

Niedział, ja u siebie zostawiłem OEMowe tłoki.
Problem z konsumpcją oleju w P11 bierze się z 2 powodów - pierwszy to kiepskie oleje i nie trzymanie interwałów wymian, a drugi to sama konstrukcja pierścienia olejowego.

Piotrek_10243, przy nowych oringach to standard. Mam nadzieję, że nie wkładałeś napinacza na sucho - w sensie delikatnie posmarowałeś oring olejem
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Niedział
aktywny forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 2013-03-01, 07:06
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Niedział » 2016-02-17, 20:59

janusz ja robiłem ogólnie 4-y yakie remonty P11 GT a dwa remonty w swoim:
1y-OEM tłoki, z nówkami pierścieniami NPR (przy ostrym dawaniu ognia SR-ce, olej ubywał - aczkolwiek były to znikome ilości)
2i- tłoki p10eGT (tu zrobiłem już około 35 tys, i jak oleju nie brał, tak nie bierze)

Koszty praktycznie identyczne (no przy drugim, nie liczę bloku silnika :mrgreen: ),więc wnioski nasówają się same, acha zaznaczam lubię kręcić po obrotach..... :-P
Zresztą P10 raczej nie miały problemów z olejem (i chyba nie wszystkie miały przestrzegane interwały wymian) :mrgreen:

Awatar użytkownika
Piotrek_10243
aktywny forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Piotrek_10243 » 2016-02-17, 21:19

janusz, jeszcze nie wkładałem a przymierzałem głowica pojechała do planowania :)
Niedział, Co do tłoków to chciałem początkowo te z p10eGT ale nigdzie nie mogłem dostać w dobrym stanie, ponadto nie mierzyłem ale podobno tłoki z VE mają grubszą półkę między pierścieniami a zależy mi głównie na trwałości silnika. Jestem też ciekawy co wypluje hamownia po okresie dotarcia bo w p10 2.0Di też są tłoki wklęsłe a ten mam wrażenie że jakoś lepiej/lżej się wkręca (ale może być to też spowodowane że p10 mają chyba lżejszy zamach no i mój deh nie był w 100% sprawny) może ma to jakiś związek z siłami podczas spalania które w przypadku tłoków wklęsłych są bardziej skierowane do środka tłoka przez co siły są równo rozłożone a co za tym idzie zwiększy się kultura pracy ale to tylko moje teorie..... Co wyjdzie to się okaże.

Ad@mus,
Jeśli chodzi o dobór tłoków to właśnie kolega Niedział uświadomił mnie kiedyś że w ogóle jest jakiś podział na grupy jeśli dobrze czytam oznaczenia mam grupę 2 z dedykacją dla ciebie zdjęcie zrobione 5min temu:
Obrazek
SR20Di -> był
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-02-17, 21:26

Piotrek_10243, właśnie stare SRki z P10/N14 lepiej się wkręcają na obroty :] Kultura bierze się z czegoś innego :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Piotrek_10243
aktywny forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Piotrek_10243 » 2016-02-17, 21:26

Ja wykombinowałem sobie to w ten sposób że zmierzyłem ile wynosi to zagłębienie w tłokach i wychodziło mi że ok 1,3mm więc planując głowicę o te 1,3mm powinienem otrzymać stopień sprężania większy w stosunku do ori tłoków dlatego że tłoki z VE mają "wklęsłość" na środku a po obwodzie są wyższe. Może się mylę z wykształcenia jestem informatykiem nie mechanikiem :P :)
SR20Di -> był
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-02-17, 21:31

Piotrek_10243, wyczyść blok ze starego kleju :] BTW - jakiej firmy miałeś uszczelkę pod głową?
Ja jestem elektronikiem z wykształcenia więc spoko :d
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-02-17, 21:59

a ja nie mam wykształcenia :D
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-02-17, 22:08

Ad@mus, wykształcenie nie piwo, nie musi być pełne :d
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Piotrek_10243
aktywny forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Piotrek_10243 » 2016-02-21, 10:57

W weekend dużo udało mi się zrobić odebrałem głowicę, po planowaniu -1,2mm wygląda tak:
Obrazek

Blok silnika po względnym oczyszczeniu:
Obrazek

Głowicę uzbroiłem i zamontowałem ponownie na auto w tym celu wypożyczyłem specjalnie klucz dynamometryczny po 4h jeszcze raz sprawdziłem ponownie wszystkie śruby głowicy i poskładałem wałki rozrządu. :)
SR20Di -> był
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-02-21, 12:24

a czemu za zaworami nie poczyszczone i nie portingowane ? :)
sprawdzales stan prowadnic zaworowych?

przy tym planowaniu z nowym łańcuchem musisz po 2st dodac na kazdym wałku ;) i od tej wartosci robic moda rozrzada
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Piotrek_10243
aktywny forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Piotrek_10243 » 2016-02-21, 14:17

Ad@mus, poczyściłem ale już dalej nie portingowałem bo nie chcę czegoś uszkodzić a nie mam w tym doświadczenia więc już tak zostawiłem a i tak myślę że będzie dużo lepiej.
Od strony ssącej też poprawiałem kolektor i głowicę ale tam było mało do poprawy względem nowej uszczelki.

[ Dodano: 2016-02-21, 16:03 ]
janusz, na starej uszczelce nie widzę nigdzie nazwy firmy

[ Dodano: 2016-03-02, 21:02 ]
Kolejny element dotarł dzisiaj :) taki ładny że szkoda zakładać :)
Obrazek

Plan jet taki że w piątek lub sobotę odpalam :D

[ Dodano: 2016-03-04, 20:24 ]
Autem zrobiłem dzisiaj pierwsze 30km jak na razie wszystko ok :) :) :)
SR20Di -> był
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-03-06, 17:19

wiecej info... jaka oliwa na spasowanie?
jaki ostateczny setup i jakie koszta-co robiles ;)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Piotrek_10243
aktywny forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Piotrek_10243 » 2016-03-06, 20:52

Ad@mus, Kosztorysu nie robiłem ponieważ części zbierałem już dużo wcześniej i nie pamiętam co ile kosztowało.
Setup następujący:
- panewki King nominały
- tłoki i korby z VE
- pierścienie made by Ryba
- głowica porting + planowanie -1,2mm
- uszczelka pod głowicę Elring
- uszczelniacze zaworowe Elring
- nowa prowadnica łańcucha rozrządu
- nowy łańcuch rozrządu Tsubaki
- nowe świece NGK
- sonda lambda Denso
- SSAC 4-2-1 katalizator zastąpiony tłumikiem przelotowym Proex
- filtr powietrza K&N
- zalany olejem Valvoline 5w40 + filtr Mann na okres dotarcia później zobaczymy

To chyba tyle jak coś mi się przypomni dopiszę :)
SR20Di -> był
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-03-06, 23:26

Piotrek_10243 pisze:na okres dotarcia później zobaczymy
nie ma nic takiego ;) teraz uczestniczysz w spasowywaniu silnika ;) a z racji ze olej masz bdb to wymien go po 5tys ;) zaoszczędzisz troszke sianka i jesli wszystko dobrze zlozyles to nic sie nie wydarzy ;)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Piotrek_10243
aktywny forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Piotrek_10243 » 2016-03-07, 19:30

Komra po remoncie wygląda teraz tak:

Obrazek
SR20Di -> był
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”