Strona 1 z 7

[Sunny] Nissan Sunny GTI "Skrzat"

: 2015-10-09, 15:19
autor: Drifter
Witam,

z racji tego, że moja Almera poszła w bardzo dobre ręce, a mnie się zawsze marzył Sunny GTI no to dokonałem szybkiego zakupu.

Obrazek

Silnik:
-SR20De z P10 130km, tłoki od GT, nowe pierścienie, nowa uszczelka pod głowicą, głowica splanowana o 0,5mm, utwardzone gniazda zaworowe, oczyszczone zawory, wałki od GT,
-Przyspieszony zapłon,
-Lekkie koło zamachowe 4.5kg,
-Przepływka w kibel dolocie,

Wydech:
-Kolektor 4-2-1 by Mac z bandażem + przelot 2.5 cala, końcowy WM Sport,

Zawieszenie:
-Przód i tył z regulacją twardości z GTI-R, tył sprężyny obniżające,
-Żółte poliuretany - komplet,
-Regulacja kątów na fasolkach,
-Grubszy stabilizator tył,
-Dystanse na tylnych kołach 15mm.

Elektronika:
-Wystrojony na ECU Master Det II,
-Akumulator w bagażniku.

Sprzęgło:
-kewlarowa okładzina, polerka przylgni docisku p. Radzikowskiego.

Hamulce:
-Przód klocki Ferrodo DS z Subaru wraz z płynem Motul RBF 660, tył raczej seria.

Wnętrze:
-Kubełki Mirco ST i RS,
-Pasy sparco 3' 4ptk i 2',
-Deska we floku,
-Shirt Shifter,
-Pseudo klatka.

Do kompletu maska i lotka z GTI-R obecnie na kołach zimowych i na szrot oponach.

Chciałbym serdecznie podziękować za wszelką pomoc i rady:
Ad@amus, Daro GTI, Pawel18PL, Ryba, Tofu, MacGayver.

Skrzat na chwilę obecną pali około 17-20l/100km przy bardzo delikatnej jeździe, przerywa do 3 tys obr, do 4.5tys obr coś tam jedzie, po czym brakuje mu sporo mocy, powyżej 6.5 nie kręciłem bo nie ma sensu go męczyć, czasami ciężko odpala za 3-4 razem, czasami za 1 nie ma reguły, nie kopci ani nie dymi, obroty na biegu jałowym nie są stałe - 1tys/1.2/1.5 różnie.

2 dni temu kontrolnie sprawdziłem olej, sprawdzić czy go przybywa albo ubywa, poczułem benzynę, sprawdziliśmy więc kompresję na ciepłym równo 14. Oprócz tego czyszczona przepływka, ustawiony był ponownie rozrząd dla pewności, musi wlecieć seryjne koło pasowe bo to jak się okazało jest z innego sr/innego auta znaki się zupełnie nie zgrywały.
Możliwe że na dniach sprawdzimy z Tofu afr.

Liczę na cenne rady z racji, nie adekwatnej wiedzy do sytuacji. :)

Odczytane mapy z ecu mastera:
Obrazek Obrazek Obrazek

I kilka fotek od Darka i z oględzin:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

: 2015-10-09, 15:31
autor: vixo
Foty nie graja

: 2015-10-09, 15:48
autor: Pawel18PL
Mi już działają :)

: 2015-10-09, 16:57
autor: janusz
Fotki działają :] Hehehe dawny Darwóz :] To auto zawsze było przelane :]

Ogarnij auto i ciesz się nim, bo jazda daje dużo frajdy :]

: 2015-10-09, 18:22
autor: Pawel18PL
janusz ?!?!?! przelane to ono jest jedynie w zakresie niskich obrotów jeśli tu można mówić o jakimkolwiek analizowaniu mapy.... moim zdaniem ta mapa jest całkowicie zła. Pytanie do właściciela czy posiada map sensor bo jeśli wierzyć wyskalowaniu mapy to jest funkcją obrotów i ciśnienia w kolektorze( i to nawet nadciśnienia)...

: 2015-10-09, 18:48
autor: BTB
To jest Byłe auto , Maca , poźniej ja byłem właścicielem a dalej poszło do Arbuza ^_^

: 2015-10-09, 19:09
autor: foo
A zdeje się od Arbuza, do DARA GTI, później do kogoś i wróciła na forum :mrgreen: I każdy ptaszki wybierał i auto dalej jeździ, pancerniki te silniki :D

: 2015-10-09, 19:32
autor: DARO GTI
Z Ejo jestem w stałym kontakcie. Po mnie to auto było gdzieś za Opolem potem Kraków a teraz Olkusz. U mnie latał jak laleczka co się z nim działo przez ponad rok nie wiem. Mapy, ekumaster II i strojenie robił Arbuz. Wiec proponuje do niego się zgłosić.

: 2015-10-09, 20:14
autor: garygary
Ładana sztuka :D chyba na olx był wystawiony nie?

: 2015-10-09, 20:36
autor: Pawel18PL
DARO GTI Ty jeździłeś na tej samej mapie ECU ?

: 2015-10-09, 21:32
autor: Drifter
garygary pisze:chyba na olx był wystawiony nie?
Tak był wystawiony na olx :)

Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale z tego co się orientuję to jeszcze jak arbuz go stroił to sunny miał zrobiony mod rozrządu, na chwilę obecną takich kółek nie widzę.

Obrazek

: 2015-10-09, 21:36
autor: DARO GTI
Ja nic nie robiłem. Auto jeździło. Za mojej kadencji nie było nic modzone z mapami i strojeniem.

: 2015-10-09, 21:37
autor: PrzeRuSco
Mod jest zrobiony na OEM kółkach przez powiekszenie fasolki na kółku i przedstawieniu walka.

: 2015-10-09, 23:17
autor: BTB
foo pisze:A zdeje się od Arbuza, do DARA GTI, później do kogoś i wróciła na forum :mrgreen: I każdy ptaszki wybierał i auto dalej jeździ, pancerniki te silniki :D
Składany w domu z szlifierką :) sr20De a w nim tłoki od GT, nowe pierścienie, nowa uszczelka pod głowicą. Głowica splanowana o
0,5mm, utwardzone gniazda zaworowe, oczyszczone zawory, wałki od GT.

Nic tylko się cieszyć :) jak od 2011 zyje :)

: 2015-10-10, 09:47
autor: foo
Dokładnie :]

: 2015-10-10, 10:51
autor: Ad@mus
swiece kopulke i palec juz zmieniles czy dalej szukasz powodow szarpania i wysokiego spalania ?? :)

: 2015-10-10, 18:14
autor: Drifter
Po wymianie kopułki, palca i świec bez zmian, może trochę szybciej powraca do swoich obrotów. Przy odpalaniu przygasa, a jak już odpali to obroty mu spadają do 800~ i po chwili reguluje do 1.4-1.6 i falują. Do tego:
-spalanie 2x za duże,
-przerywa do 3 tys,
-brak mocy.

: 2015-10-14, 20:44
autor: tofu
Korespondencja telefoniczna
Potwierdziła
TPS Sprawny
Przepływka też sprawna

Po fotkach co dostałem to widzę że zapłon przyspieszony totalnie

Przy splanowanej głowicy - co ciśnienie potwierdza :-D
jest na 100% za bardzo wyprzedzony wg mnie

Miałem p10 Tą Co Coobcio zrobił na 172 KM N/A trafiła do mnie po kastracji 150/200Nmi zapłon nie był pojechany na maksa a stukało na PB

Przy wymianie na Deha odczułem ubytek Niutków

Zabieg Proktologiczny planujemy na Niedzielę wiec będzie wszystko jasne

Na początek Kolega niech zapłon ustawi na środek fasolek i zobaczy co się dzieje

: 2015-10-15, 06:47
autor: DARO GTI
No bardzo jestem ciekaw co wyjdzie . Obstawiam że to jakias pierdoła mechamiczna zewnętrzna .

: 2015-10-15, 08:58
autor: Ad@mus
tofu pisze:Na początek Kolega niech zapłon ustawi na środek fasolek i zobaczy co się dzieje
podobno wtedy wolne się pieprzą co by wskazywało na przeskoczony lancuszek-rozrzad był ustawiony prawidłowo co sprawdzał mechanior...

może być też tak że stukowy jest K.O.

: 2015-10-15, 09:20
autor: Pawel18PL
Na walniętym stukowym to by przy ~3krpm świrował ale totalnego braku mocy do odcinki by nie było może minimalnie słabszy. Pamiętam jak w swoim miałem walnięty stukowiec to auto osiągi miało mniej więcej zbliżone do pełni sprawnego ale odczuwalne było szarpanie i jednak ale zawsze minimalny spadek mocy.

: 2015-10-15, 09:24
autor: tofu
To zrobić diagnostykę na spinacz ? ciekawe czy wyjdzie

zobaczyć czy w kompie z boku jest czerwona dioda ona ma się świećić równo z lampką check

Filmiki oglądałem z przyspieszania i widać różnice

[ Dodano: 2015-10-15, 10:32 ]
Po filmikach widać że nie ma mocy

co do stukowego to ja miałem od początku padnięty i auto latało jak głupie

stukowy działa jak wykryje stuk a jak jest padnięty to go nie wykrywa a ecu się nim nie podpiera

co najlepsze nie zaświeca lampki check w takim przypadku

: 2015-10-15, 09:38
autor: Ad@mus
mało co wywala czeka w p10 :)

: 2015-10-15, 10:03
autor: Pawel18PL
Jeśli Ecu wykryje błąd 34 stuku to cofa zapłon.

: 2015-10-15, 10:15
autor: Ad@mus
ale czek nie zaswieci :)

: 2015-10-15, 11:07
autor: foo
Prawdę rzeczecie niezaprzeczalną :]

: 2015-10-15, 11:16
autor: janusz
W P11 też niewiele rzeczy wywala checka :] Co do stukowego to jest dokładnie tak, jak napisał Pawel18PL - ECU cofnie zapłon i tyle :]

: 2015-10-15, 20:49
autor: tofu
To że stukowy jak działa to jasne
czt chcecie powiedzieć tak że Ecu wykrywa uszkodzony czujnik Stukowy to cofa
mapę zapłonu ? w całym zakresie ?

Bo jakoś mi się nie wydaje choć nie sprawdzałem tego teraz mogę zrobić mape zapłonu całego w np P11.144 gdzie obd gada ..

jak dorwę P11.144 to zrobię tabelkę zapłonu ...

ale do rzeczy stukowy nie zmienia u kolegi nic czy jest czy go nie ma :cry:

: 2015-10-15, 22:06
autor: Ad@mus
skrzata trza obadac na miejscu-przez neta chyba ciezko bedzie dojsc co i jak

: 2015-10-15, 22:19
autor: tofu
Tak zrobimy tylko się zastanawiam co się mogło zje@#

czy tak dokładnie jest przelany zalany że nie generuje już mocy lekka odchyłka jakiejś czujki to zadusiła ?