Strona 1 z 2

Almera N15 GTi +

: 2015-10-07, 23:39
autor: Juras18
Witam wszystkich :-)
Almerka kupiona niecałe pół roku temu...pewnie niektórzy znają autko ,jeżeli nie to mam nadzieję że w miarę opisze je.Od zawsze kręciła mnie almera gti więc postanowiłem pojechać obejrzeć,pomacać no i zrobić mały test-drive...Almera zrobiła na mnie pozytywne wrażenie biorąc pod uwagę że przesiadłem się z civica b18 190KM =>bmw e30 2.8 198KM =>almerke ;-) Z góry proszę o wyrozumiałość moich wszelkich pomyłek nie-wiedzy ale jestem jeszcze laik-iem w nissanach, co mam nadzieję zmieni się z czasem ;-)

MODEL: N15 przedlift
SILNIK:było sr20de (prawdopodobnie zabite przez GAZoline) obecnie sr20ve Swap by Coobcio razem z modem rozrzdu i strojeniem
MOC: 208,8 KM i 222,8 nm 7400odcinak ,(ale sam tego nie mierzyłem także do sprawdzenia)
UKŁAD DOLOTOWY: short ram zakończony k&n + przerobiona przepustnica + większa pompa 340lph
UKŁAD WYDECHOWY: 4-2-1 z portkami 2,5" => 2,25" z kwas + dwa tłumiki przelotowe Magnaflow
ELEKTRONIKA: Komputer smt6 - dziadek ale bez problemu zalacza zmienne fazy
UKŁAD NAPĘDOWY: seria gti (niestety), sprzęgło seria (na razie daje radę)
ZAWIESZENIE: Kyb excel-g plus sprezyny HR 30/30 + poliuretany strongflex + rozpórka tył ,przód
UKŁAD HAMULCOWY: set-up standard tarcza clio 280 + zacisk z galanta ,tył seria całość odświeżona +przewody stalowe w oplocie marki HEL i płyn Motul RBF660
BODY-KIT: GTi
ŚRODEK: seria Gti zadbany + gała NISMO
CAR-AUDIO: jakieś tam aby nie zagłuszało sr20-tki :->
KOŁA:15" Team Dynamics Pro race 2 waga 6,4 szt. przód yokohama Advan Neova AD08R 195/55R15(6mm) tył Bridgestone Potenza re002(5mm)
PLANY:
-nowe oponki- zrobione
-regeneracja hebli- zrobione
-wymiana płynów ,filtrów-zrobione
-luzy w zawieszeniu + geometria-zrobione
-owinięcie wydechu-zrobione
-poduszka skrzyni-zrobione
-może ciekawsze kółka-do zrobienia
Na tą chwile almerka zostaje tak jak wyżej opisana, oczywiście coś tam powoli będzie wpadać , jakieś graty, szczerze jak miałbym dalej modzić to wolałbym iść w mocne NA niż turbo ale kto wie...Na tą chwile almera się ładnie zbiera,budzik zamyka i przy spokojnej jeżdzie mało pali ...
Pozdrawiam wszystkich...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: 2015-10-08, 05:19
autor: Sajmooon
Fajne auto :) GTi coraz mniej na rynku wtórnym :) a buda w jakim stanie ?

: 2015-10-08, 07:43
autor: Wolfshade
Kolejna mocna Almerka w klubie, dobry wybór :)

: 2015-10-08, 08:44
autor: Cubuś
Bardzo ładna.

: 2015-10-08, 08:53
autor: DARO GTI
Ładna Almera jak rozumiem to auto do codziennej jazdy ?

: 2015-10-08, 16:12
autor: Juras18
Co do budy to pewnie jak w każdej coś się znajdzie do ogarnięcia...Prawe drzwi od spodu coś tam wychodzi ale bez tragedii , z przodu z jednej strony na łączeniu zderzaka z błotnikiem mały burchelek i z tyłu z jednej strony to samo, progi ,nadkola w pełni zdrowe.Almerka służy do codziennej jazdy do pracy, zakupy ,itp. i od czasu do czasu szybszych pojeżdżawek :-D

: 2015-10-08, 16:29
autor: Modzelitto
Zewnętrznie dobrze utrzymane autko. Nie przesadzone, z pazurem o którym nikt nie musi wiedzieć ;)
neoVVL rodem z VTEC Hondy :P


Obrazek

: 2015-10-08, 16:43
autor: Juras18
Dokładnie tylko Vtec lubi sobie wypić olive tak przynajmniej w mojej b18-tce miałem...W almie tego nie zauważyłem :-) Plus dla sr20 :-P

: 2015-10-08, 22:15
autor: Drifter
Ma to coś :).

: 2015-10-09, 13:41
autor: Ad@mus
bardzo fajna, ja bym jej nie ruszał, niech będzie takim cichaczem.
Co do wcinania oleum - zdarza się. Wysoko obrotowe silniki wpijają co nieco.
Powiedz w ogóle na jakim oleju latasz :) może jeśli nie pobiera oliwy być może trafiłeś w dyche z olejem do VE

: 2015-10-09, 17:05
autor: Andrzej.
fajne auto :D kolor czerwony najszybszy... :D życzę bezawaryjnosci.

: 2015-10-09, 17:13
autor: Kwietas
Ladna ta Alma, a naklejka robi robote :) nie zostal Ci czasem dodatkowy komplet? :mrgreen:

: 2015-10-09, 23:36
autor: Juras18
Oliva to w miare sprawdzony volvoline VR1 RACING 5W-50, no chyba że ktoś może polecić coś lepszego będę wdzięczny :-D Co do wlepek vvl to niestety nie mam zapasowych, ale podejrzewam że każdy grafik ci to zrobi za grosze...W razie W-u mam namiary

: 2015-10-14, 21:36
autor: falbinho
Piekna i te VE ahhh marzenie :shock: :-D :-)

: 2015-10-15, 09:00
autor: Ad@mus
Juras18, motul 15w50 300v competition, petronas racing 5w50, gulf racing 10w60

Valvo mnie zawiodło w zwykłym DE ;/

: 2015-10-16, 21:43
autor: polo33
Moje byłe GTI :-( aż się łezka w oku kręci :) Kawałek drogi do Ciebie mam chętnie bym podjechał zobaczyć :mrgreen:

Powodzenia i szerokości !

: 2015-10-16, 21:50
autor: KTR
Almera GTi przed liftem miała być moim pierwszym Nissanem, w takim secie to już wogóle marzenie ;-) fura bardzo spoko 8-) co mnie nie dziwi, że przesiadka z civica nawet B seri jest lepsza :mrgreen: 8-) :-P o tyle z przypuśćmy zdrowego E30 328 troche zastanawia.. :)

: 2015-10-17, 00:27
autor: Juras18
E 30 to dobra popierdziawka z silnikiem 2.8 + most ze szpera 25% tył napęd robi robotę ,sprint do 100 6-6,5 s także porównywalnie do Almy choć dół ma lepszy e30-tka (280-300NM już przy 3500obr/min i 6 cilindrów bla bla bla...) Almera to prawdziwy japoniec w miare bezawaryjne,dużo mniejsze koszta eksploatacji a też zapier...la :-D To trochę inne światy...

Ad@mus dzięki za info co do olivy przy najbliższej okazji zaleje którąś z tych trzech wymienionych przez ciebie :-)

: 2015-10-17, 04:56
autor: vixo
Valvo do niezwykłego SRa leje i problemów nie zauważam. Do turbolotow w drifcie też leja i bez problemów

: 2015-10-17, 08:50
autor: Drifter
Kumpel leje Valvo 10w60 VR1 do driftowozów z silnikami SR20DET 350KM i do RB25 450KM i zawsze powtarza że bdb olej, ja miałem w swojej almerze gti i również byłem zadowolony. :)

: 2015-10-17, 10:08
autor: Ad@mus
szybko mi czerniał
gulf nie

: 2015-10-17, 17:33
autor: Juras18
Nie róbcie mi mętliku w głowie bo kupie TESCOwski 20w40 ;-)

Nie wiem czy lepiej ale wyrwałem grill za frytki bo mój był połamany i wyblakły...
Aha i te klapki z grilla poszły out !!! (dłużej się nagrzewa silnik czyli lepsze chłodzenie)

Before:
Obrazek

After:
Obrazek

: 2015-10-17, 23:00
autor: Drifter
Po liftowy zawsze mi się bardziej podobał :)

: 2015-10-18, 11:32
autor: bandito
Polift lepszy :-) Wgl co masz na lampach? to szare jajowate coś ? :-)

: 2015-10-18, 11:40
autor: Zielkq
bandito16, to szare jajowate coś na lampach wygląda jak naklejki przystosowujące lampy do ruchu prawostronnego, jeżeli na anglikach wjeżdżasz do "Europy", aby nie oślepiać kierowców.

: 2015-10-18, 18:11
autor: bandito
Tego to jeszcze nie widziałem.

To jest okazja do zmiany lamp na poliftowe nasze "europejskie" :-)

: 2015-12-23, 03:06
autor: Juras18
Temat zarósł trochę jak dziki agrest także mały refresh ...
W ostatnim czasie kilka rzeczy ogarniętych a żeby to lepiej się spało ;-)
Trochę info i kilka fotek:
Wymiana oliwy na motula 300v 5w30 + filtr oleju oczywiscie, filtr powietrza z simoty na k&n, uszczelka termo pod ssaka, wymiana płynu chłodzenia, świeczki ngk, poducha pod silnik(tył) ,zarzucony setup kół zimowy chociaż nie planuje jeździć w sezonie zimowym no ale autko przepalić trzeba co jakiś czas...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A tu takie tam stare z kreski z b16a2 w 4 genie 160hp seria i 850kg !!!

https://www.youtube.com/watch?v=CZvCzY6AkwU

: 2015-12-23, 09:12
autor: Ad@mus
ciekawi mnie jak te 5w30 się spisuje i jaka masz opinie o thermo spacerze

: 2015-12-23, 09:45
autor: rz
A mnie ciekawi różnica między Simotą a K&N ;)

: 2015-12-23, 10:35
autor: falbinho
Mocniejszy bliźniak mojej Almy :D pieknaaa