Strona 1 z 2

[ Primera] WP11.144 by lgruca

: 2015-10-06, 16:05
autor: lgruca
Hej,
chciałem przedstawić moja Primere WP11.144.

Decyzja o zakupie samochodu przyszła dość nagle (P10 zastrajkowała a raczej jej gaźnik) więc i nagle zacząłem szukać czegoś nowszego dla siebie.
Początkowo chciałem P11 GT, ale niestety nie było przez dlugi czas nic wartego uwagi, więc zdecydowałem poszukać polifta z SR20DE - w nadwoziu hb lub kombi.
Samochodów oglądnąłem trochę i wybrałem srebrne kombi w wersji Sport i zamontowanym lpg.

Auto zakupiłem w czerwcu 2014 w Olsztynie. Sprowadzona z Niemiec do PL w 2011 roku i była wcześniej w posiadaniu 3 osób. Ja obecnie jestem 5 właścicielem. Primera nie wygląda na bitą, ani składaną z x innych fur ale wiem że miała małą przygodę - ślady odkryłem wycinając tylną szybę przed „odrdzewianiem” + wg książki silnik był wymieniony przy przebiegu ok 130k km.
Jako posiadacz P10, samochód coś tam znałem, większych problemów z rudą przy kupnie nie było, więc auto drogą kupna nabyłem.
Obecnie Primera ma przebieg 294k km, z czego 38k km zrobiłem sam.

Model: WP11.144
Data produkcji: 11.1999
Silnik: SR20DE
Olej: Millers Trident 10W40 -> Comma Syner G 5W40
Lpg: STAG 4, Tomasetto AT13 Antartic, listwa Valtek czerwona
Ruda: jest. ale już zostało jej niewiele
Moc: trochę mało, Honda Accord VI 1,8 objeżdża :(
edit: po modach mocy więcej, teraz Accord jest objeżdżany ;)
Mody:
- zaślepiony egr,
- przyśpieszony zapłon,
- kolektor 4-2-1 z sunnego gti z rurą 2,5" od portek,
- wydech 2,25",
- dolot z rurą fi 80mm do seryjnej puszki,
- przednia rozpórka z P11 GT
- remont motorowni
- splanowana głowica o 0,8mm
- mod rozrządu
- serwo M215T + pompa hamulcowa z x-traila
- kompletne przednie hamulce z x-traila
Body: seria + ciemne szyby
Koła: lato 16” 195/55, zima 15” 195/65
Środek: Sport + usunięta carbo-folia
Car-audio: seria gra + kaseta z kablem :D

Od momentu kupna zrobiłem w niej następujące rzeczy:
wymiana kompletu filtrów
- wymiana oleju Texaco 10W40 na Motula 8100 5W40
- przód tarcze Ferodo + klocki Kashiyama - tarcze zwichrowały się po 30kkm a paragon zagubiłem
- przód tarcze Brembo + klocki TRW
- przegub prawy kompletny
- przegub wewnętrzny lewy (bicie pod nogami przy przyśpieszaniu)
- regeneracja tylnych zacisków + linka ręcznego
- wymiana oringu na aparacie zapłonowym
- wymiana świec (Denso K20TT)
- wymiana łożyska kompresora klimatyzacji - rozleciało się w drobny mak
- wymiana tulei dolnego wahacza przedniego
- wymiana 2 kompletów łączników
- częściowa wymiana fotela kierowcy (kupiłem idealną używke z anglika, przełożyłem siedzisko, muszę jeszcze zmienić oparcie)
- wymiana żarników w ksenonach
- wymiana gum na stabilizatorze
- wymiana amortyzatorów przednich na KYB Excel-G
- wymiana lusterka kierowcy (Primera - Golf VI 1:0)
- wymiana ograniczników drzwi przednich
- wymiana chłodnicy wody
- + mody

Dużo rzeczy z powyższych zrobiłem sam i dalsze prace rozwojowe też będę chciał robić sam z uwagi na to że milionów nie zarabiam + lubię dłubać przy samochodzie, a w rodzinie mam mechanika i od czasu do czasu służy mi on pomocą jak i warsztatem.
Zależy mi na tym by Primera pozostała samochodem totalnie cywilnym, którym będę jeździł na codzień.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 2015-10-06, 16:10
autor: bombel
Ja już widziałem, ale wstaw zdjęcia dla innych :D

: 2015-10-06, 16:15
autor: lgruca
bombel, bardzo chętnie, ale jedyne co widzę przy próbie wrzucenia zdjęć to komunikat "Niestety Limit na wszystkie załączniki na tym forum został przekroczony. Prosze skontaktować się z administratorem forum."

: 2015-10-06, 16:18
autor: janusz
lgruca, bo to przez zewnętrzne serwery hostingowe dodaje się zdjęcia :]

: 2015-10-06, 16:34
autor: lgruca
janusz, ok, dzięki, już ogarnąłem :)

: 2015-10-06, 16:34
autor: Zielkq
Jak zamieścić zdjęcia: viewtopic.php?t=4226
lgruca pisze:wg książki silnik był wymieniony przy przebiegu ok 130k km.
Kto zajechał SRkę prz takim przebiegu? :D

Ja czekam na zdjęcia. Wagon to Wagon :)

: 2015-10-06, 16:39
autor: lgruca
Zielkq pisze:
lgruca pisze:wg książki silnik był wymieniony przy przebiegu ok 130k km.
Kto zajechał SRkę prz takim przebiegu? :D
Ktoś kto nie pilnował oleju.
Po próbach na czuja, fotki już wjechały.

: 2015-10-06, 17:38
autor: PrzeRuSco
Ładny wagon, to silnik prawie nówka.

: 2015-10-06, 20:08
autor: lgruca
PrzeRuSco, chciałbym, mimo że niski przebieg to borykam się z łykaniem oleju na poziomie 400ml/1000km i powoli się zastanawiam czy remontować czy zmieniać na sr20ve, ew sr20det z avenira zgodnie z sugestią Seby. Muszę jeszcze o tym trochę poczytać.

: 2015-10-06, 21:05
autor: janusz
lgruca, jeśli sam będziesz robił remont to w 600-700zł się zamkniesz ze wszystkim :]

: 2015-10-06, 21:44
autor: Ad@mus
lgruca pisze:Ktoś kto nie pilnował oleju.
Mam SR i nie pilnuję oleju :D

SR wyremontuj i zrob powerupa korzystając ze wskazowek zgromadzonych na forum i bedzie moc i olej :D

: 2015-10-07, 00:36
autor: lgruca
janusz, tak, remont będę robił samemu jak się na niego zdecyduje, ale to dopiero najwcześniej w zimie. Póki co zbieram graty na mały powerup (wydech + dolot + przyśpieszenie zapłonu + rozrząd) i zobaczymy jak Nysa będzie jeździć po tych zmianach :) no i ile będzie oleju przepalać.
Miałem niedawno mierzoną kompresję na cylindrach na zimnym silniku i wyniosła odpowiednio 12,2; 12; 12; 11,9. Kuzyn-mechanik mówił że to okej i na chwile obecną proponowałby wymianę uszczelniaczy + płukanki, a jak to nie pomoże to dopiero zabawę w pierścienie.

: 2015-10-07, 07:00
autor: janusz
lgruca, wymiana uszczelniaczy zredukuje konsumpcję w niewielkim stopniu - uwierz, albo przeczytaj mój wątek :] Kompresję też miałem jak należy :]
Płukanki jak najbardziej tak - pomagają. Ale do pewnego stopnia tylko.

: 2015-10-07, 12:16
autor: lgruca
janusz, po dość długiej rozmowie z mechanikiem padło na remontowanie motorowni. Czyli "albo grubo, albo wcale".
Ale zanim się za to wezmę to muszę wygonić rudą z mocowania przednich mcphersonów które jakiś magik potraktował barankiem
Obrazek
Obrazek
+ z tylnych nadkoli/podłogi.
Obrazek
zalęgła się w takim miejscu, że trochę w szoku jestem, stąd też pytanie do Zielkq i PrzeRuSco - czy mieliście też takie perypetie w swoich WP?

: 2015-10-07, 12:38
autor: PrzeRuSco
Kurcze ja u siebie nie sprawdzałem pod kanapą no ale chyba trzeba będzie sprawdzić. A z tymi kielichami to nieźle ktoś poleciał, ja u siebie niedawno robiłem to od góry jest łatwa robota (w twoim przypadku trochę gorzej bo konserwy trzeba się pozbyć może opalarka+szpachelka?) gorzej od dołu.
Miałem w poprzednim swoim poście napisać że twoje taborety mi się podobają, ale widzę że już je dla mnie wymontowałeś :D

: 2015-10-07, 12:45
autor: lgruca
Haha, nie nie, fotele zostają u mnie :D

Widziałem właśnie Twoje poczynania z piaskowaniem i u siebie będę robił to samo - to chyba jedyna rozsądna opcja. Tył też spróbuje rozbebeszyć i wypiaskować, ale będę musiał wszystko dość solidnie zabezpieczyć folią + cienką sklejką albo innym pvc żeby niechcący nie uszkodzić wnętrza.

: 2015-10-07, 12:52
autor: PrzeRuSco
A co ta kanapka robi za zbiorniczkiem od płynu do sprzęgła - dokarmiasz rudą?

: 2015-10-07, 12:59
autor: lgruca
Kanapkę przyniósł sobie jakiś gryzoń + zaczął też wić gniazdko dla siebie.
Mieszkam na Raszyńskiej i często widziałem biegające kuny czy inne podobne stwory po okolicy. Ale na szczęście obeszło się bez szkód na kablach.

[ Dodano: 2015-10-08, 13:16 ]
Zacząłem już poszukiwania części i z tego co udało mi się zdobyć od wczoraj, mam:
- uszczelkę pod głowicę Elringa
- uszczelkę pod kolektory dolot i wydech
- uszczelkę pod pokrywę zaworów
+ graty na mod dolotu: rura fi 80mm oraz dolna część obudowy filtra do rzeźby

Zagwozdkę mam z pierścieniami - wg wszelakich katalogów dostaje info o 2 rozmiarach:
1. 1.5 1.5 3.0
2. 1.2 1.2 2.5
Ktoś wymieniał pierścienie w SR20DE i mógłby podrzucić info dla potwierdzenia? Bo z tego co znalazłem na forum, powinna być wersja nr 2.

Przy okazji rozkręcenia całej motorowni będę chciał przeczyścić kolektor dolotowy i obczaić jak gazownik się popisał przy montowaniu instalacji, bo bywało z tym różnie.

: 2015-10-08, 13:02
autor: Zielkq
U mnie są delikatne naloty rdzy po jednej stronie auta przy mocowaniu pasu bezpieczeństwa pod tylną kanapą. Zamalowałem to jakimś specyfikiem i jeździ. Rdzewieją głównie progi i nadkola z tyłu na łączeniach z progami i to już u mnie będzie wymagało ingerencji blacharskiej :l

: 2015-10-08, 13:34
autor: PrzeRuSco

: 2015-10-08, 13:48
autor: lgruca
PrzeRuSco, dzięki :) znalazłem npr na allegro za 235zl - http://allegro.pl/pierscienie-tlokowe-n ... 98186.html Niestety Teikoku ani Riken nigdzie nie znalazłem :( a do Ryby się odezwę

: 2015-10-08, 13:56
autor: PrzeRuSco

: 2015-10-08, 14:08
autor: lgruca
No tak, dobra fraza w wyszukiwaniu to sukces ;)
żeby było lepiej, sklep znajomego który serwisował japończyki a ostatnio zabrał się za handel częściami, więc może uda się ugrać rabat.

: 2015-10-08, 15:36
autor: Ad@mus
Ryba ma pierścienie co maja dobre zamki :D nie olejożłopne
bierz Rybowe! albo Rybne :D

: 2015-10-08, 16:02
autor: lgruca
Napisałem Rybie PW, zobaczymy co przyjdzie zwrotnie :)

: 2015-10-08, 18:03
autor: radziejwwl
Ja mialem w swojej p11 ruda w tym samym miejscu , czysc od wewnatrz i zewnatrz

: 2015-10-08, 18:06
autor: lgruca
radziejwwl, wielkie dzięki za info.

[ Dodano: 2015-10-13, 13:17 ]
Mały update.
Od ostatniego tygodnia udało mi się zakupić komplet uszczelek do silnika (kolektory, głowica, silikon Dirko HT), uszczelniacze zaworowe + kolektor 4-2-1 od PrzeRuSco który zapewne będzie montowany dopiero w kolejny weekend wraz z modem dolotu podobnym do tego, który ma u siebie Vilq.
Następnie w planach jest pozbycie się rudej na kielichach i tylnej części nadwozia (piaskowanie).
A pod choinkę Nysa dostanie remont silnika i jak puszczą fundusze to nowe wtryski gazu :)

[ Dodano: 2015-11-12, 23:19 ]
mały UP.
Wczoraj rano rozpocząłem prace nad zamontowaniem rozpórki z P11 GT wraz z wierceniem dziur i przekładaniem mocowań amortyzatorów. I udało się to całkiem nieźle - rozpórka siedzi na samochodzie. (fotka jutro)
Zrobiłem też dziury w puszcze filtra i za reflektorem by przeprowadzić węża fi 80mm z dolotem powietrza. (fotka jutro)
Najwięcej problemów przysporzyła mi najlepsza koleżanka wszystkich Nissanów - ruda. Na zdjęciach we wcześniejszym poście wspominałem o nalocie w miejscu łączenia podłogi z nadkolem. Dla przypomnienia wygląda to tak:
Obrazek
No i po dokładniejszym czyszczeniu wyglądało to tak:
Obrazek
Myślałem sobie "OKEJ. NIE JEST TAK ŹLE", ale jednak cudów nie było:
Obrazek
Ruda zjadła całe progi w nadkolu + otaczające blachy. Gość u którego robiłem konserwację w ub roku z lenistwa położył nowego baranka na starym, więc także tak. Od strony wnętrza blachy wyglądają tak:
Obrazek
To są tylko foty prawej strony przed piaskowaniem. Resztę powrzucam w wolnej chwili.
Jutro jadę do blacharza żeby powstawiał łatki + kolejne piaskowanie i zabezpieczenie. Mam nadzieję, że zdążę przed niedzielą bo fura potrzebna jak nigdy wcześniej. Tyle w kwestii tyłu.

Z przodu też wesoło nie jest. Przy okazji czyszczenia przy przy kolumnach pojawiła się kolejna przyjaciółka - dziura
Obrazek
Jest ona dość mała i pewnie załatam ją na wiosnę jak wypiaskuje kolumny od spodu.

Przyznam się szczerze, że miałem dzisiaj chwile zwątpienia w sens całej operacji, ale jednak posiadanie Primery to u mnie w domu to trochę rodzinna tradycja, więc przyczyniam się do ratowania kolejnej sztuki ;)

[ Dodano: 2015-11-15, 10:58 ]
UP.
Podczas piaskowania wleciało mi trochę piachu do środka, więc postanowiłem się zabrać za rozbebeszanie wszystkich wytłumień bagażnika co by dokładnie furę posprzątać. Po wyjęciu boczków ręce mi opadły.
Lewa strona:
Obrazek
Obrazek
Prawa strona:
Obrazek
Obrazek

Także od piątku mam dość poważną rozkminę co dalej z Nysą.
Ad@mus radził by zalać to odrdzewiaczem (done), później epoksydem i zakleić włóknem szklanym z żywicą żeby się to nie rozpadło do czasu ingerencji blacharskiej, chociaż nie wiem czy w takim miejscu jest to możliwe. Ktoś coś?

Wrzucam też fotkę skończonego CAI'a:
Obrazek
Alu rura w puszce osadzona na kleju do szyb, a wszelakie dziury frezowane frezem wolfcraft z castoramy za jakieś 15zł. Dał radę na puszkę i powiększenie otworu do rury i na tym zakończył swój żywot. Obeszło się bez ścinania podstawki pod aku. Rura za zderzakiem oczywiście klasycznie podczepiona na trytytce ;)

Po zrobieniu CAI'a mam mały problem z wolnymi obrotami - skaczą czasem na 1500rpm jakby załączało się ssanie. Apka Torque nie wykryła błędów poza P1401 - błąd czujnika temp EGR, który mam od momentu rozpięcia wtyczek i zaślepienia otworu.

: 2015-11-15, 11:26
autor: PrzeRuSco
Współczuję ale nie pozostało nic innego jak walka z rudą

: 2015-11-15, 16:04
autor: polo32
Zobacz jeszcze stan ściany grodziowej silnika na styku z podłużnicą (po stronie kierowcy). Spływająca woda z podszybia (rdza) robi niezły kipisz nie tylko w dolnej części błotników. U mnie miałem przez to wodę w wygłuszeniu ścianki oraz podłodze. Swoją drogą odpływ wody z podszybia w Nissanach jest tragiczny.

: 2015-11-20, 14:40
autor: lgruca
polo32, tam akurat jest mniej więcej okej z tego co pamiętam ;) nie będę sprawdzał dokładniej co by się bardziej nie denerwować.

[ Dodano: 2015-11-20, 14:39 ]
UP

Mój tata odebrał wczoraj auto od blacharza i zostały wymienione wszystkie zgnite elementy nadwozia w tylnej części auta + Nissan już się konserwuje.
lgruca vs ruda 1:0 :D