Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Almera] OLIWECZKA Majchrzoka :D - Almera N15 GA14De+ LPG

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-10-04, 21:40

Majchrzok, ta wtyczka to jest od zaworu, który się otwiera jak załączasz klimę. To, o czym napisał Vixo ma kostkę brązową :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-10-05, 06:14

janusz, dzieki.
Klimy nie ma to i problemu nie ma :p

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2015-10-05, 10:55

w sunny też nie miałem klimy, a taki zaworek miałem :P
a co do krokowego, to w ga16 nvcs nie mam i są wolne obroty :P

Awatar użytkownika
Andrzej.
fanatyk nissana
Posty: 738
Rejestracja: 2012-10-19, 08:51
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Andrzej. » 2015-10-17, 08:20

majchrzok, jakbyś jakiś części do almery potrzebował to na Gnieznienskiej stoi w sedanie... :D dziś byłem...
Audi A4 B6 '01 automat
VW Polo 6n '98 automat - sold
Nissan Sunny n14 '95 automat - sold
Zestaw CB :arrow: Teddy ASC + AT 71 &
Johnny II ASC + Omega Sirio 27 // Alan 38 <okok>

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-10-17, 17:09

Andrzej., to musze sie przejechać do nich. W jakim kolorze?
Ostatnio zmieniony 2015-10-18, 15:17 przez majchrzok, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Andrzej.
fanatyk nissana
Posty: 738
Rejestracja: 2012-10-19, 08:51
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Andrzej. » 2015-10-17, 17:42

kolor niebieski jasny :)
Audi A4 B6 '01 automat
VW Polo 6n '98 automat - sold
Nissan Sunny n14 '95 automat - sold
Zestaw CB :arrow: Teddy ASC + AT 71 &
Johnny II ASC + Omega Sirio 27 // Alan 38 <okok>

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-10-18, 15:28

Dzisiaj oraz wczoraj chwile podziałałem przy almerze.
dokopałem się do filtra kabinowego... masarka...
polutowałem kabelki od tego czegoś-

Obrazek

po podłączeniu tego czegoś ? właśnie- co to jest i doczego to służy? auto zaczęło przerywać na lpg. po ponownym odłączeniu tego jak było prędzej- było bez zmian.
dzisiaj zacząłem drążyć temat co i jak. po sprawdzeniu tego pierdolnika zacząłem sprawdząć dolot. był nie szczelny. wpadła zatem uszczeleczka taka jaka powinna być od początku
Obrazek
przy okazji wypsikałem troche przepustnice od góry by zmyć z niej troche osadów- była w środku czarna jak wungiel ze śląska.
korzystając z okazji moim oczą ukazało się takie oto oznaczenie- czyżbym miał szczęście i almera z fabryki wyjechała z mocą 87km ? :D
Obrazek
i tu jeszcze wymienione oringi na aparacie. nowy stary oraz nowy nowy o większej średnicy. ciężko wchodzi ale pewnie będzie wreszcie dobrze. koszt- 1 złoty polski
Obrazek

Awatar użytkownika
amnesia
wiem o czym pisze
Posty: 75
Rejestracja: 2014-04-23, 10:22
Lokalizacja: Poznań

Post autor: amnesia » 2015-11-19, 07:55

co do kolorku, jako żę mam taki sam i kiedyś sprawdzałem to jego nazwa to jellyfish green ;)

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-12-27, 21:14

były święta, był czas na grzebnięcie czegoś przy acie.
przede wszystkim chciałem wreszcie wyeliminować problemy z odpalaniem auta. nieraz trzeba przytrzymać koło 5 sek na rozruszniku nim zaskoczy...czasami potrzeba pół obrotu i auto już pali..
wyczyszczona kopułka i palec, które widać, że nie są zbyt stare. efekt- niewielki. następne było czyszczenie przepustnicy wraz z silniczkiem krokowym. auto jak zaskoczy bez duszenia gazu to przebiera na cylindrach... :-?

Obrazek
Obrazek

efekt? bez zmian. brak mi już pomysłow,
kable są okej, sprawdzane na innym kompelcie, bez zmian, świece nowe.

przy okazji wpadł nowy olej- auto przejechało u mnie już 5 tys km więc wolałem go wymienić- nie wymianiełem po kupnie. teraz almerka ma 230 tys km.
do tego wpadł nowy olej do skrzyni.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

dodatkowo zamontowałem i ukryłem przewód zasilający nowy nabytek, który dostałem pod choinke:) rejestrator prestigio.
zasilanie dodatkowe wyprowadzone w schowku pasażera.

Obrazek
Obrazek

przy demontażu przepustnicy znalazłem taki oto wynalazek. ktoś prędzej ułamał jeden króciec- połączenie wężykiem do puszki filtra powietrza. na razie zrobione na szybko ale będzie trzeba znaleźć ten element nowy.

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-12-27, 23:00

a zaplonem kreciles?
moze zaplon zle ustawiony albo lancuch wyciagniety lub..........szczelnosc cylindrow
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-12-27, 23:09

Zadnych przedziwnych objawów niby nie ma. Kompreche mozna sprawdzic w sumie.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-12-27, 23:30

komprecha to raz a szczelnosc to dwa
u mnie gorzej odpalal na przyspieszonym zaplonie, wycowalem go na ok 15st i jest spora poprawa, do tego czysta krokówka i jeszcze bardziej rozwarta przepustnica ;)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-12-28, 00:31

Hehehehe święta i każdy grzebie przy aucie :d

Majchrzok, a patrzyłeś filtr paliwa?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-12-28, 06:40

Zaplonu nie ruszalem. Najciekawsze jest to, ze raz odpali od strzalu, a raz trzeba go pilowac jak starego kamaza.
Filtr wyglada na swiezy, ale jak bede w weekend podmienie na ten co siedzi w micrusie. Zobaczymy co wtedy bedzie sie dzialo.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-12-28, 08:59

może zwor LPG nie trzyma ?
zakręć butle i polataj jakiś tydzień na PB i wtedy obadaj jak odpala
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-12-28, 09:41

Pacz, o tym nie pomyslalem, ze moze tu lpg kielbasic sprawę.
To dzisiaj tak spróbuje jeszcze wytestowac.
Dzieki za podpowiedzi:)

Dzisiaj czeka mnie keszcze zrobienie przegladu bo byl wazny do wczoraj :shock:

Awatar użytkownika
Bziuk
fanatyk nissana
Posty: 621
Rejestracja: 2012-12-13, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bziuk » 2015-12-28, 09:45

jak blacha cała to raczej przejdzie bez problemu :D
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...

Awatar użytkownika
Andrzej.
fanatyk nissana
Posty: 738
Rejestracja: 2012-10-19, 08:51
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Andrzej. » 2015-12-28, 09:54

przegląd myślę, że przejdzie bez problemu :) od razu w kanale będziesz miał możliwość zobaczyć w jakim stanie jest podłoga
Audi A4 B6 '01 automat
VW Polo 6n '98 automat - sold
Nissan Sunny n14 '95 automat - sold
Zestaw CB :arrow: Teddy ASC + AT 71 &
Johnny II ASC + Omega Sirio 27 // Alan 38 <okok>

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-12-28, 10:38

Teraz jak olej zmienialem to w koncu ja obejrzalem. Szalu nie ma ale dziur tez jeszcze nie ma. Progi cale, podloga w przedniek czesci ma korozje ale bez dziur.
Nadkola cale.
Zle nie trafilem.
Zrobi sie cieplej to musze powymieniac oslony przegubow bo te sa popekane i zaczyna z nich wylazic smar.

[ Dodano: 2015-12-28, 10:41 ]
A jaki patent ktos wymyslil. Tlumik koncowy ma nawiercony otwor ok 6 mm by zbierajaca sie w nim woda mogla swobodnie wyplywac. Polak jendnak potrafi.

Awatar użytkownika
Andrzej.
fanatyk nissana
Posty: 738
Rejestracja: 2012-10-19, 08:51
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Andrzej. » 2015-12-28, 11:46

polacy to mają pomysły :mrgreen:
Audi A4 B6 '01 automat
VW Polo 6n '98 automat - sold
Nissan Sunny n14 '95 automat - sold
Zestaw CB :arrow: Teddy ASC + AT 71 &
Johnny II ASC + Omega Sirio 27 // Alan 38 <okok>

Awatar użytkownika
Bziuk
fanatyk nissana
Posty: 621
Rejestracja: 2012-12-13, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bziuk » 2015-12-28, 11:57

haha :D Wszędzie takie patenty :D Na dachu też kiedyś kierownik mi zaproponował żebym w miejscu gdzie stała woda zrobił dziure to sobie ścieknie i po problemie :D
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2016-01-20, 22:29

Caly czas nie moge dojsc do ladu z tym odpalaniem.

Ale zauwazylem pewna zaleznosc. W momencie gdy ma problem z odpalem, gdy wkoncu zaskoczy to dosc glosno przez jakies 2 sek słychać gorny łańcuch rozrzadu. Wiadomo, zanim cisnienie oleju wzrosnie to moze byc slyszalny. Ale, czy przy braku cisnienia w napinaczu->nie napiety lancuch moze powodowac utrudniony rozruch?

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2016-01-21, 07:08

Ja miałem raz taka przypadłość w Nissanie, ze musiałem kręcić z dwie minuty aż kontrolka oleju zgarnie i dopiero odpalil nie wiem skąd to się wzięło. Jeden jedyny przypadek. Mechanik stwierdził, że olej splynal cały z układu i musiał od nowa się nabić. Raz się spotkał z takim przypadkiem ale auto dwa lata stało. A moje z 4godziny
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Oskr5
doświadczony forumowicz
Posty: 258
Rejestracja: 2013-12-24, 20:41
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: Oskr5 » 2016-01-21, 12:04

A skąd wiesz że słuchać akurat górny łańcuch? Zdejmij boczną pokrywę rozrządu i zobacz czy napinacz trzyma ciśnienie( oczywiście po dłuższym postoju) . Jak będzie ok to możesz się pofatygować o zdjęcie pokrywy zaworów i sprawdzić czy dolny napinacz trzyma ciśnienie. Długim płaskim wkrętakiem dojdziesz bez problemu. Ogólnie to z "luźnym" napinaczem dolnym jeździłem primerą 2 lata i nic się nie stało.Nie było też żadnych objawów poza szorowaniem łańcucha. Z resztą dalej lata bo sprzedałem znajomemu...

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2016-01-21, 19:13

Wiem bo slysze co halasuje. Napewno jest to gorny napinacz. :)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-01-21, 19:23

majchrzok, kup sobie stetoskop i zobacz czy to nie pompa wody :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2016-01-21, 20:05

panowie, napewno jest to górny napinacz. cichnie w momencie gdy gaśnie kontrolka oleju. do tego miałem już w 2 autach z GA do czynienia z taką przypadłością i wiem jak to hałasuje:)
byłby filtr z zaworkiem, może nie byłoby tego problemu, nie wiem.
pytanie, czy nie wpełni naciągnięty górny łańcuch może mieć wpływ na słabsze odpalenie silnika?

Oskr5
doświadczony forumowicz
Posty: 258
Rejestracja: 2013-12-24, 20:41
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: Oskr5 » 2016-01-22, 15:01

Tego niestety nie wiem. Jest jednak sposób żeby się przekonać :) . Odłącz zasianie cewki oraz wtryskiwaczy i pokręć rozrusznikiem tak długo jak zawsze kręcisz mając problem z odpaleniem. Następnie podłącz w krótkim czasie wszystko i próbuj odpalić . Najlepiej oczywiście we dwóch wykonać operację :) . U mnie w Primerze jak nie było filtra z zaworkiem to zawory tłukły z 7 sek i tak samo długo świeciła kontrolka . Jednak problemu z rozruchem nie było. Spróbuj ,co Ci szkodzi ?

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2016-01-22, 15:43

o, to jest dobry pomysł!
spróbuje, zobacze czy coś się zmieni czy też będzie miał problem z odpaleniem.
dzięki ;-)

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-01-22, 16:37

a jak jest na zimnym z ciśnieniem cylindrów?
może HLA nie trzymają albo napinacz jak jest nie dociągnięty to się fazy rozrządu nie zgadzają?

ps. zakręcenie butli z gazem nic nie wniosło?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Zablokowany

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”