Strona 1 z 1

Nissan Stanza T11 85' CD20 swap

: 2015-08-24, 21:23
autor: Fer
A więc tak, już kiedyś chwaliłem się że mam styczność ze Stanzą.
Była to Stanza na Belgijski rynek z silnikiem CD17T. Niestety właścicielowi pękł pasek rozrządu i zawory spotkały się z tłokami. Poprzedni właściciel po długim czasie posiadania tego auta, postanowił że wystawi na sprzedaż to autko.
Któregoś niedzielnego listopadowego poranka przeglądałem ogłoszenia i natknąłem się na taniego Nissana z uszkodzonym silnikiem. Akurat mój kolega poszukiwał auta na codzień, dojazdy do pracy. Wieczorem postanowiliśmy obejrzeć auto które było 30km odemnie (Katowice). Po szybkich oględzinach stwierdziliśmy że ratujemy auto i bierzemy. Na lince zaciągnęliśmy auto na garaż.
Następnego dnia już zespół napędowy został wyciągnięty, a za tydzień przytargałem silnik CD20 z sunnego Y10 "wypalony" jeszcze przy mnie na złomowisku z auta które o własnych siłach przyjechało na złom. Niestety okazało się, że 2.0 ma większy zamach i grubszy docisk na większą ilość śrub niż CD17. Musieliśmy odsunąć skrzynię biegów od bloku silnika na około 1-1.5cm. Zrobiliśmy prowizoryczny adapter z pospawanych i przewierconych płaskowników i złożyliśmy tak wszystko w całość. Auto zaczęło jeżdzić w grudniu 2012.
Niestety po niespełna roku zaczął się tracić 5-ty bieg... Kolega kupił skrzynię od 2.0 i zaczęła się jazda z przegubami wewnętrznymi ponieważ w CD20 przeguby wewnętrzne mają większy wieloklin, a dostanie skrzyni od 1.7 jest ciężkie i drogie...
Tak niestety Stanza zakończyła swój "nowy" etap jazdy... W kwietniu 2014 nadarzyła się dla kolegi szansa zakupu S13 z padniętym CA18Det i stwierdził że wpakuje CD20 ze Stanzy które leżało z powodu braku skrzyni... Tak też Stanza straciła serducho i została "porzucona". Postawiliśmy ją na parkingu po ulicy i po 2 miesiącach komuś auto się spodobało i zbił przednią szybę... Po tym incydencie przygarnąłem auto i schowałem na wsi i czekała sobie na swoje lepsze czasy...
W czerwcu 2015 kupiłem P10 w sedanie z CD20. Był to dawca całego zespołu napędowego dla Stanzy.
Po przeszczepieniu zwrotnic wraz z piastami od W10, amortyzatorów od Y10, Stanza mogła przenieść moc silnika na koła. Z racji nowych zwrotnic, starych hamulców nie można było zastosować, na garażu leżały mi hamulce z WP11, tarcze i zaciski z jarzmami. Wszystko spasowało i teraz Stanza zamiast tarczy 211mm ma 280mm...

Trochę fotek z procesu składania auta ;-)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek

I wreszcie przerejestrowane auto po zatrzymanym dowodzie rejestracyjnym w 2013...


No i Stanza już jest po 700km podróży
Obrazek
Spalanie auta - 5.1-5.5l przy 100-140km/h, ale będziemy walczyć o lepszy wynik :->

: 2015-08-25, 00:03
autor: Mishi
HeY

Wow bardzo rzadkie auto na naszych drogach. Fajnie, że udało się go uratować i gratki za reanimację. Mam nadzieję, że pojeździ jeszcze parę ładnych lat.

Pozdrawiam
Mishi

: 2015-08-25, 00:06
autor: Zielkq
Nie wiem czy z tablicą na dole bardziej do mnie nie przemawia :P
Jakaś ładna felga (a przynajmniej te same z przodu i z tyłu) i niech robi kilometry po naszych drogach.

: 2015-08-25, 04:46
autor: Fer
Mnie w zasadzie też się podobało z tablicą na dole, ale na dole będzie robiona dokładka prawdopodobnie z tablic rejestracyjnych obróconych i pomalowanych na czarno :->

: 2015-08-25, 06:17
autor: DARO GTI
wygląda jak polonez

: 2015-08-25, 06:24
autor: majchrzok
Auto ciekawe, nigdy predzej takiego nie widzialem. Zaciekawil mnie wpis o s13 z CD20... To jezdzi? :D

: 2015-08-25, 06:32
autor: Sajmooon
majchrzok, fer już kiedyś wspominał o tym wynalazku na forum :P wrzucał chyba nawet filmik o ile pamięć mnie nie myli :P

: 2015-08-25, 09:19
autor: Fer
S13 z Cd20 bez problemu latało na początku z wolnossakiem a później z turbo na manualnej pompie ze stanzy i głowicy z wolnossącego cd17. Niestety szybko posypała się uszczelka pod głowicą, ale jak silnik był sprawny to latał po 200km/h i bez problemów latał bokiem na zaspawanym dyfrze i oponach 225/55/16 z tyłu...

Teraz kolega lata Y10 z cd20 na pompie wtryskowej z tej Stanzy i śmiga bez problemów 140-170 w trasach i spalanie ma poniżej 6l...

: 2015-08-25, 09:23
autor: bombel
Stanza fajna, ale ten 200SX Diesel mnie zaciekawił. Masz film może?

: 2015-08-25, 10:02
autor: Fer
http://m.youtube.com/watch?v=X9HGZhmuvSM

http://m.youtube.com/watch?v=Ef7RenlOAgc

Filmiki z pierwszych odpaleń silnika w s13. Niestety dwa tygodnie po swapie wywaliło mu uszczelkę pod głowicą przy szybkiej jeździe, ale auto dalej jeździło przez pól roku z wywalającą wodą z chłodnicy :-P

Przy wymianie uszczelki zamontowane zostało turbo i bez problemowo jeździło do czasu powrotu z Zakopanego... Od Krakowa do Gliwic na A1 w niecałe 40minut zajechał i musiało się coś stać z termostatem i silnik się zagotował o znowu uszczelkę wywaliło... Teraz buda s13 służy do wskrzeszenia s14 z 1uz :)

Mamy już doświadczenie by zrobić taki swap od a do z...

: 2015-08-26, 19:17
autor: Wiooreck
Szkoda, że nie masz filmiku jak CD w s13 hula po trasie. Stanza ładna, kultowa, mało spotykana no i w wersji traktor :D

: 2015-08-27, 07:54
autor: Fer
Jeździło to tak samo jak moja W10... Moc ta sama i masa bardzo zbliżona. Stanza wyraźnie szybsza bo lżejsza.

: 2015-08-27, 19:52
autor: Wiooreck
Zakładam, że wolnossące szału nie robiło. Dmuchnięte musiało się dobrze zbierać, bo to przecież mechaniczna pompa :D A tu będzie coś się działo w kierunku literki T na końcu?

: 2015-08-27, 21:13
autor: Zielkq
Hm... Widziałem dzisiaj coś niemal identycznego. A przynajmniej tak mi się wydawało. Na grillu z przodu miało jednak napis "Datsun". Były i takie wersje? ;)

: 2015-08-27, 21:24
autor: vixo
Ja mam filma jak diesel w s13 chula :D wgl to mam s13 w dieslu :mrgreen:

: 2015-08-28, 04:48
autor: Fer
Wiooreck pisze:A tu będzie coś się działo w kierunku literki T na końcu?
Się zobaczy, na razie auto muszę doprowadzić do bardzo dobrego stanu technicznego i mieć sprawny drugi dupowóz czyli W10 :)
Zielkq pisze:Były i takie wersje? ;)
Nic mi o tym nie wiadomo, ale możliwe, bo ten model był produkowany w latach 81-85.
vixo pisze:Ja mam filma jak diesel w s13 chula :D wgl to mam s13 w dieslu :mrgreen:
Ale jak kojarzę to masz LD20 pod maską.

: 2015-08-28, 04:51
autor: vixo
Tak LD20 muł jak cholera xD

: 2015-08-29, 08:37
autor: Andrzej.
ciekawy, rzadko spotykany samochód... chyba jeszcze takiego na żywo nie widziałem

: 2015-08-30, 05:52
autor: Fer
Wczoraj estetyką się zająłem. Nowe kierunkowskazy i lampa pozycyjna :-D
Oraz nowe koło z przodu - 16x7.5'' z oponą 225/45.

Obrazek

Obrazek Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 2015-08-30, 13:25
autor: wojtus
Fajny :mrgreen:

Moje trzy grosze, autko normalnie było dostępne w Europie.

Katalog Datsun/Nissan 1984:
Obrazek

Obrazek

Wszak Cherry, Sunny, Stanza, Pulsar to to samo :-), łączy je nawet wspólna serwisówka. Dostępne w różnych wersjach budy, w Europie:
- Cherry hatchback 3 i 5 drzwiowy,
- Sunny limuzyna 2 i 4drzwiowa,
- Sunny coupe,
- Sunny/Stanza kombi.
Nazwy typów B11 == N12, no tylko Alfa Romeo Arna bardziej odstaje ;-)

: 2015-08-30, 20:45
autor: Fer
Zastanawia mnie cherry. Mam ochotę nabyć i także wstawić cd20, tylko nie wiem czy silnik zmieści się w komorze... W K10 niestety o 10cm komora jest zbyt wąska by pomieścić silnik ze skrzynią ...

Stanza dzisiaj przetestowana na A1 Gliwice-Żory i z powrotem cały czas 140-150. Wszystko pomyślnie działa i w upale temp wody na poziomie 70stopni :) Wieczorem o 10stopni mniej odpowiednio :)

: 2015-09-02, 12:06
autor: DubSon
Fer, chcesz kupić cherry? ;> mam jedno, akurat silnik się skończył :)

: 2015-09-03, 01:34
autor: Quattro
Cierpię na miłość do Stanzy - miałem dwie w domu :)