Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Primera] Howardowóz OIRU DAI SAKENOMI czyli P11SE

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
Totenkopf
aktywny forumowicz
Posty: 198
Rejestracja: 2016-01-16, 13:24
Lokalizacja: Kuopio Finland

Post autor: Totenkopf » 2016-09-20, 04:33

howard512 pisze:Totenkopf, I respect your opinion but I talked with grinding factory and they said to me when I decided to grind my cylinders I have to use overbored pistons and piston rings, they can't bored cylinders about 0,05mm, but at least about 0,1mm and my pistons and rings can't work with it. Overbored pistons and rings costs much more than new engine :( so I decided to stay with my own engine block and standard pistons and new standard rings.Czajnik- Guru of the SR20 said " just fuck it and assemblying without boring cylinders, it will be allright" janusz and Ryba said the same. So I' m waiting for new pistons rings and I will assemblying with nobored cylinders. I hope the engine will give advice and more horse power and it won't burn oil :)
In the honing process you won't be removing almost any materil at all, just breaking the glazing. No need for a machine shop, it can be done by yourself. But of course, whatever you choose. I have similiar rings that you are about to install. With those, breaking them in is very important. The second rings are of a napier type. They act more of as a secondary scraper than a compression ring. This is why it is very important to get s ring seal as good as possible. Otherwise you will be having ridiculous blowby. I had some "issues" with compression first, but it has worked out by now. I measured at first between 12,6-13kg/cm2 after the overhaul. Now after about 5,5kkm's I measured 13,2 through the line. There seemed to be also some power missing, but that has cured by itself also. So, whatever you decide to do, good luck with it and remember to report here with lots of pictures.
https://www.drive2.com/r/nissan/470523357796762534/

VAZ 21013 - summer car
P11 SE SR20DEH AP0 - current
P11 GT SR20DE KH3 - for spare parts
P11 GX SR20De AJ4 - sold
P10 LX SR20Di AG2 - sold

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-09-20, 09:14

Janusz, nie będę bastował bo nie muszę, to nie była wredna uwaga tylko moja opinia.
Jak coś jest dla kogoś niezrozumiałe to najlepiej jest dopytać, niż snuć podejrzenia, że ktoś jest chamski i czepialski.

Ja do TK nie mam nic, moja opinia na jego temat jest taka:
Totenkopf-You do not know how happy I am that you've come to this forum . Particularly noteworthy is the fact that it is not delimited to his English-language subject and you give knowledge to our Polish topics .. and helping.
awesome!!

Ja już nie spinam portek, mam dystans do wszystkiego. Tak się lepiej żyje-i to jest uwaga.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Totenkopf
aktywny forumowicz
Posty: 198
Rejestracja: 2016-01-16, 13:24
Lokalizacja: Kuopio Finland

Post autor: Totenkopf » 2016-09-21, 14:05

howard512, I really recommend you read this article, there are really good hints to make the most of your overhaul.
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
https://www.drive2.com/r/nissan/470523357796762534/

VAZ 21013 - summer car
P11 SE SR20DEH AP0 - current
P11 GT SR20DE KH3 - for spare parts
P11 GX SR20De AJ4 - sold
P10 LX SR20Di AG2 - sold

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2016-09-23, 21:51

Nie posłuchałem się kolegi i cylindry zostały w takim samym stanie w jakim je zastałem... :P
Brakło czasu, chęci i $$ , a tragicznie nie było ;)
Nie stać mnie na nadwymiarowe tłoki, a do 300ZX cięzko dostać , i skąd później uszczelkę na 87mm itp. Latało do tej pory to polata dalej :)

No to teraz kilka fotek :

Obrazek

(blok i wał ze starego DEL - tak tylko do fotki :D )

Pierścienie środkowe okazały się za ciasne , więc potraktowałem je pilnikiem do rządanego wymiaru

Obrazek

Reszta jakos poszła

Obrazek Obrazek

Jak tu czysto :)
Wskoczyła dodatkowa część, kto wie co to i czy właśnie to mi hałasuje teraz? :P

Obrazek Obrazek

Pełna gotowość do pierwszego startu

Obrazek


START !!

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=arpcFItPbPc[/youtube]


I dzwonienie łańcucha

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=aOTJHcotCdg[/youtube]

Póki co, zrobione 65km, oleju na bagnecie ciężko dojrzeć, przezroczysty dokładnie tak samo jak w butelce.
Kultura pracy na wolnych ta sama jak przed- można uznać to za sukces, bo nawet nie były sprawdzane wysokości zaworów po docieraniu , taki farcik :D
Zostało dać się zaadoptować/ułożyć pierścieniom, wyregulować zapłon i pokręcić dobrze kółkami żeby BHP się zgadzały :)

Wielkie podziękowania należą się dla Czajnika, Janusza, Ad@musa, Lgrucy ,za doractwo , jak również dla Ryby i Vixo za części. Chylę czoła ;)
Jeśli o kimś zapomniałem to upominajcie się, post można edytować :D

P.S. Śrubek nie zostało :D a nawet doszło kilka nowych :)
Ostatnio zmieniony 2016-09-24, 10:22 przez howard512, łącznie zmieniany 3 razy.
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-09-23, 22:08

Elegancko
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2016-09-23, 22:15

Ad@mus, Ile chcesz za tę głowicę madafaka? Jak ode mnie oczywiście :P Może sobie drugą SRkę poskładam z reszty gratów :->
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-09-23, 22:24

Howard512 like in Totenkopf topic :]
Obrazek
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2016-09-23, 23:16

Totenkopf, has better cylinders than mine :(
niedługo zmienimy język forum na UE , mamy rozmach :P
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
Totenkopf
aktywny forumowicz
Posty: 198
Rejestracja: 2016-01-16, 13:24
Lokalizacja: Kuopio Finland

Post autor: Totenkopf » 2016-09-24, 07:11

howard512, well done my friend. Did you read the article I posted here? Follow those instructions and you will make the most of your engine.
https://www.drive2.com/r/nissan/470523357796762534/

VAZ 21013 - summer car
P11 SE SR20DEH AP0 - current
P11 GT SR20DE KH3 - for spare parts
P11 GX SR20De AJ4 - sold
P10 LX SR20Di AG2 - sold

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2016-09-24, 07:25

Pewnie ta blaszka dzwoni. W turbo tak miałem:D
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
brylant13
doświadczony forumowicz
Posty: 230
Rejestracja: 2015-04-08, 09:04
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: brylant13 » 2016-09-24, 09:32

:pada: <brawo> <brawo> <brawo> :pada: <dresik> <dresik> <dresik> <oklaski> <oklaski> <oklaski>

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2016-09-24, 09:47

Też bym na tę blaszkę stawiał, albo OE wstawie, albo dam pod nia podkładki albo eksmisja będzie

Totenkopf, I haven't read it yet , however i looked through ;)
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
Totenkopf
aktywny forumowicz
Posty: 198
Rejestracja: 2016-01-16, 13:24
Lokalizacja: Kuopio Finland

Post autor: Totenkopf » 2016-09-24, 10:50

howard512, The point about it is, that after you replace piston rings you have to get maximum pressure behind the rings to seat them properly. There are guides how to do it with a dyno and on the street. So no "grandpa" driving, just hard accelerations (open that throttle!) and engine braking. The engine must be warmed properly before doing this.

Have you measured compression already?
https://www.drive2.com/r/nissan/470523357796762534/

VAZ 21013 - summer car
P11 SE SR20DEH AP0 - current
P11 GT SR20DE KH3 - for spare parts
P11 GX SR20De AJ4 - sold
P10 LX SR20Di AG2 - sold

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2016-09-24, 11:25

I haven't measured compression yet.
Millage now is about 70 kilometers.
I drive naturally and smoothly, the same as before rebuild and I'm trying not to exceed 4,000 RPM

You mean I have to drive like this?? :

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=dkd7tcIGcMI[/youtube]
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
Totenkopf
aktywny forumowicz
Posty: 198
Rejestracja: 2016-01-16, 13:24
Lokalizacja: Kuopio Finland

Post autor: Totenkopf » 2016-09-24, 11:46

howard512, No, just warm up properly, and accelerate a few times from 50-80kph with WOT and after that use engine braking. Use different gears. No need for overloading. The engine needs all the air it can get to generate maximum pressure behind the rings. A racetrack would be the best enviroment for this.
https://www.drive2.com/r/nissan/470523357796762534/

VAZ 21013 - summer car
P11 SE SR20DEH AP0 - current
P11 GT SR20DE KH3 - for spare parts
P11 GX SR20De AJ4 - sold
P10 LX SR20Di AG2 - sold

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2016-09-24, 12:29

OK, Now I understand :)

It makes sense, I will use this method

Thanks a lot Dude ;)
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
Totenkopf
aktywny forumowicz
Posty: 198
Rejestracja: 2016-01-16, 13:24
Lokalizacja: Kuopio Finland

Post autor: Totenkopf » 2016-09-24, 13:32

howard512, No problem.
https://www.drive2.com/r/nissan/470523357796762534/

VAZ 21013 - summer car
P11 SE SR20DEH AP0 - current
P11 GT SR20DE KH3 - for spare parts
P11 GX SR20De AJ4 - sold
P10 LX SR20Di AG2 - sold

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2016-09-25, 21:50

Tak wygląda bagnet po przejechaniu 130km (ok 5h pracy)

Obrazek

Po bardzo dokładnym przyjrzeniu się można dostrzec stan, jest w połowie ;)

Łańcuch dalej dzwoni, będę musiał pozbyć się górnej prowadnicy albo coś z nią zrobić

... a tutaj znaleziony filmik, ktoś ma ten sam problem co ja , z tym że 10 razy wyraźniej tutaj to słychać.
Z opisu wynika , że wymieniał napinacz i nic to nie pomogło.
Czekam na odp. właściciela pojazdu czy ma górną prowadnicę

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xxihZEUnhqg[/youtube]
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-09-26, 10:21

Nie jest to ten koleś z rybnika, co z tobą swego czasu dywagował przez telefon?
Jeśli to on to wiedz, że jego silnik umarł po niedopilnowaniu oleju.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2016-09-26, 10:35

Nie , to nie ten, a filmik jest sprzed 2 tygodni jakos.
U mnie olej jest, mimo, że go nie widać :-D

Ad@mus, u Ciebie ten dzwiek byl czy inny?
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2016-09-26, 18:51

Wymiana napinacza nie pomogła bo łańcuch mógłby być wyciągnięty
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Totenkopf
aktywny forumowicz
Posty: 198
Rejestracja: 2016-01-16, 13:24
Lokalizacja: Kuopio Finland

Post autor: Totenkopf » 2016-09-26, 20:20

howard512, In order to get rid of that noise completely, you have to replace your chain, sprockets, guides and tensioner.
https://www.drive2.com/r/nissan/470523357796762534/

VAZ 21013 - summer car
P11 SE SR20DEH AP0 - current
P11 GT SR20DE KH3 - for spare parts
P11 GX SR20De AJ4 - sold
P10 LX SR20Di AG2 - sold

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2016-09-26, 20:21

Wywaliłem to badziewie Asumi i jak ręką odjął , jakieś krzywe to w ogóle

Obrazek

vixo, zdealuj mi OE :)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=6-cnMEvbb5Y[/youtube]
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2016-09-26, 21:04

howard512, to są grube pieniądze :D
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2016-09-26, 21:36

Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

DARO GTI
fanatyk nissana
Posty: 1342
Rejestracja: 2012-11-22, 20:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: DARO GTI » 2016-09-27, 07:19

no jest dużo ciszej ... a porównywałeś długości w łańcuchu
Czerwone auta sa szybsze ...

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2016-09-27, 07:38

howard512, to złoż mi taką ofertę, żeby mi się chciało specjalnie na pocztę jechać i to wysłać;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-09-27, 09:28

Patent Janusza z podniesieniem górnego ślizgu też by zdał egzamin ;)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2016-09-27, 09:29

Mierzyłem kiedyś łańcuch z przebiegiem 190tys z mojego DEL , ktory nie mial smarowania i był ok.
Ten ma tutaj lepiej od niego i ma ok 120tys km.
Problem tkwił w słabej jakości prowadnicy (krzywa po prostu) i tym, że co chwilę zmieniam kółka do moda
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2016-09-28, 07:36

w kazdym silniku który składałem była ta prowadnica i nic nie dzwoniło. ale OEM jest powlekana jakimś elastycznym tworzywem. jak jest z gównianymi podróbami tego nie wiem.

[ Dodano: 2016-09-28, 08:38 ]
aaa jedynie w głowicy VE nie ma mozliwości przykrecenia bo po prostu nie ma otworów z gwintem :P
XXX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”