Strona 1 z 3

[Sunny] n14 GTI sr20ve projekt rajdówka

: 2015-05-13, 21:16
autor: woytaz_gdy_elb
witajcie,

od jakiegoś czasu szukałem auta do klasy 4 KJS/Rallysprint/ RPP i zakupiłem takiego Nissana od użytkownika tego forum. Generalnie kilka fajnych rzeczy było już w nim zrobione, jednak auto ma być rajdówką więc jestem w fazie wybebeszania wszystkiego do gołej blachy - niestety auto jest w kiepskim stanie blacharskim - i od napraw blacharskich muszę zacząć. Pognite/dziurawe są nadkola tylne, podłuznica w przedniej części, progi zew ( już kupiłem reparaturki) do tego dziura w podłodze. Jak uporam się z blachą to auto sklatkuję - ale tak żeby mocno usztywnić nadwozie - zapewne z zastrzałami do kielichów. Poniżej wyposażenie i kilak fotek:

-silnik SR20VE VVL
-filtr dolotu powietrza Pipercross
-ecumaster det3.
-wydech 2,25 cala ze stali nierdzewnej by SRT
-kolektor 4-2-1 2,5 cala
-tłumik środkowy i końcowy M-Tech
-lekkie koło zamachowe by Otoczak.
-sprzęgło asin z grubym dociskiem
-amortyzatory kayaba ultra SR
-sprężyny Vogtland -30mm
-poliuretanowe gumy Powerflex przednie
-przewody hamulcowe w oplocie firmy HEL
-oryginalna lotka z GTI-R
-wszystkie płyny Vavoline
-carbonowa podkładka pod zegary
-auto Gauge Oil temp. oraz Pressure
-nowy lakier w 2012 roku (niestety położony niedbale)
-zaciski wilwood 4 tłoczkowe
-adaptery do wilwoodow
-Tarcze 280mm Clio II
-Felgi 15 Asuka Racing (JAPAN)
-Opony przód Toyo R1R
-Opony Tył Yokohama Parada spec 2
-Rozpórka przód CUSCO
-Rozpórka tył CUSCO

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

jak widać takim zgnitym autem pojechałem już jeden trening i pomimo że auta totalnie nie ogarniam (nie jeździłem wcześniej szybko przednim napędem) to widzę w Nysce ogromny potencjał auto jest zwinne, lekkie, ma dobre odejście i mega mocne hamulce których póki co nie mogę wyczuć ( nie wiem czy nie za mocne). Zasadniczy problem jest ze złapaniem trakcji - dlatego usilnie będę szukał do niego szpery - gdybyście wiedzieli skąd można coś takiego zdobyć to będę wdzięczny za informacje. Zamierzam jeszcze przerobić ukł. hamulcowy - wywalić pompę ABS - puścić inst przez kabinę i zrobić hydrołapę - ale wszystko pokolei w swoim czasie - najpierw blacharka. Jakieś newsy z prac przy aucie oraz jego występów na imprezach sportowych będę wrzucał tu :) chętnei przyjmę wszelkie rady/wskazówki co do budowy auta bo to mój pierwszy stary japończyk i moja wiedza na temat zamienności/dostępności/źródeł części do Nyski jest mizerna.

: 2015-05-13, 21:26
autor: lukasgt
Taaa,sunny vvl,to zacne auto,ale buda najważniejsza,musi być prosta i nie zgniła :roll:
ps.hebel willwood fajniutki

: 2015-05-13, 22:38
autor: bombel
Fura kozak. Poszukaj troche w tym dziale, jest kilka takich sunnych w klubie :)

: 2015-05-14, 02:30
autor: Avation
Powodzenia w modach i sukcesów na imprezach! :mrgreen: Sam chciałem sobie zbudować rajdówkę ale mam dokładnie ten sam problem z budą co ty.

: 2015-05-14, 10:37
autor: Ulus
Fajny zapitalacz a co do szpery to ciężki temat jak sie trafi skrzynia z vzr to ceny kosmiczne :) ale da sie :)

: 2015-05-14, 10:54
autor: Ad@mus
szpera jak i kłowe przelozenia czy krotka skrzynia to nie problem - problemem jest ich cena
Czajnik przetworzył temat ale siana to to fest kosztowalo...

skrzynia z VZR w porownaniu z w/w to grosze ;)

: 2015-05-14, 11:10
autor: kejno
Heh, świat jest mały :), mam chyba nawet gdzieś filmik z Twojego przejazdu majowego na Rusocinie ;) - byłem tam tłustą Primerą.

Chyba za dużo gazu dokładasz, albo masz za dużo mocy na ten tor ;) i faktycznie szpera by się nadała.

Chętnie bym zobaczył z bliska jakbyś był 4 czerwca ponownie.

: 2015-05-14, 11:27
autor: woytaz_gdy_elb
będę na pewno bo mieszkam obecnie w PRG więc daleko nie mam :) Dokładnie musze nauczyć się obchodzić z gazem i hamulcem w tym aucie - jak byłem ostatnio to w zasadzie był mój pierwszy raz kiedy jechałem szybko w tym aucie - nie mam doświadczenia bo dotychczas jeździłem tylko tylnym napędem - ale uważam że głównym problemem w tym aucie był kierowca - moje odczucia były takie że auto ma duży potencjał - i aż chce się trenować :) miałem z przodu nowiusieńkie Toyo r1r a po 5 przejazdach wyglądają dramatycznie - to najlepszy dowód na to jak nieumiejętnie obchodziłem się z gazem i hamulcem :) To wrzuć gdzieś przy okazji ten filmik - jestem ciekaw jak auto brzmi z zewnątrz :)

: 2015-05-14, 11:30
autor: Lukicrx
No fajna baza, jakby coś trzeba było mam parę kontaktów, pozdro z drugiego końca Polski

: 2015-05-14, 12:40
autor: zwii
Czyli auto się sprzedało ;)

Sadziłem ze raczej jest w dobrym stanie blacharskim skoro było za tyle wycenione.

: 2015-05-14, 12:54
autor: woytaz_gdy_elb
też tak sądziłem - z zew. wyglądał świetnie - mierzyłem go miernikiem - wszędzie 200 mikronów - poprzedni właść kładł nowy lakier. jednak jak w garażu zacząłem rozbierać tapicerkę , zdjąłem dywan, nakładki progowe itp - - okazało się słabo - ale z tego co widziałem na zdjęciach to typowy stan blacharski dla tego modelu :) i generalnie strasznego dramatu nie ma - wszystko jest do ogarnięcia :) zresztą jestem już ugadany z blacharzem - zobaczymy jak to wyjdzie...fakt faktem że gdybym wiedział że blacha jest w takim stanie - pewnie bym go nie kupił...niestety zbyt ufnie podszedłem do tego auta - być może zmylił mnie nowy lakier i wysoka cena. Ale auto fajnie jeździ, do tego jest rzadkie - co mnie motywuje do tego żeby ocalić ten egzemplarz.

: 2015-05-15, 05:32
autor: karol282
To samo miałem z moim sunnym, z zewnątrz super środek zadbany, a przy demontażu środka wyszło szydło z worka. Wytrwałości w odbudowie, blacharz musi mieć pojęcie o temacie bo reanimacja tylnych kielichów musi być wykonana perfect, inaczej znów zacznie wyłazić ruda...

: 2015-05-15, 07:23
autor: majchrzok
po odbudowie to raczej dobry lakiernik aniżeli blacharz. chemia i dokladnosc to podstawa.
auto na zdjeciach wydawalo sie byc idealem, do tego cena za jaka bylo wystawione rowniez by na to wskazywala.
nie zgnitych nissanow z tamtych lat po prostu juz chyba nie ma.
ale ogolnie fajnie ze ratujesz fure, napewno musi zapitalac. moze przyjedziesz na zlot? Daleko nie masz:)

: 2015-05-16, 09:53
autor: Andrzej.
sprawy blacharskie zawsze idzie zrobić, dorwac zdrowego nissana to w dzisiejszych czasach praktycznie nie realne, lubią gnić niestety...

: 2015-05-16, 14:54
autor: Boro1989
wydaje mi się że i właściciel nie miał pojęcia o tym co tak na prawdę sprzedaje, nie każdy z nas ściąga cała tapicerkę przed sprzedażą :D

dbaj o autko i reanimuj bo w tej budzie VE robi robotę :)

: 2015-05-20, 19:03
autor: killer2000
skrzynia z vzr-a jest za 550funa ze szperą cusco w środku, cusco RS type LSD in a VZR box

: 2015-05-23, 21:39
autor: lazik
szpera gripera za ok 4300 chyba była :) W sunnym zastrzaly do kielicha to trudna sprawa :D bardzo malutko miejsca tam jest :
co do blachy to ja bym się specjalnie nie przykladal, auto ma zapitalac i się prowadzić. podluznice, podłogę bym zrobił i tyle. :)
klatkę gdzie myślisz robić?

: 2015-05-23, 22:52
autor: foo
Farmazony jakieś panie lazik głosicie ;) Podstawa to przede wszystkim zdrowa blacha auta. Dopiero późnej można się zacząć bawić się w obkładanie rozpieraczkami, obspawanie budy itd. Klatka sama w sobie tak jak jej nazwa wskazuje służy bezpieczeństwu przestrzeni w niej zawartej. Wkładasz coś DO klatki, auta nie wkładasz do klatki, tylko przestrzeń pasażera by ochronić i to ma pośredni wpływ na sztywność auta... A już taka najprostsza przykręcana blaszkami do podłogi to zupełnie skromny ma wkład w sztywność budy. Zastrzały do kielichów, ok, ale na ile zdrowy kielich na tyle silny zastrzał itd. itp. Niech jeszcze 20% powierzchni kielichu/a* będzie przeżarte, to z gówna bata nie ulepisz.

Oczywiście jutro z powyższym mogę się nie zgodzić, bo sobie tutaj biesiadujemy <drinkuje> ;) Zdrowie wszystkich Joannek :mrgreen: :]

Pozdro,
foo

*- niepotrzebne skreślić, na tę chwilę nie jestem w stanie określić poprawnej odmiany tego słowa :roll:

: 2015-05-24, 00:50
autor: lazik
foo chodziło mi o poszycia auta. auto przeznaczenia rajdowego nie musi być jakoś pięknie wymalowana czy nawet głupia szpachla dotarta na igle :D może źle to ujalem :D
ale co do tej klatki to nie rozumiem :D moze przez to że też biesiaduje :D

: 2015-05-24, 19:15
autor: woytaz_gdy_elb
Stopień rozbudowania klatki jak najbardziej ma wpływ na sztywność karoserii. Dodatkowo oprócz zastrzałów do kielichów można zrobić łącznik ( wzdłuż karoserii )pomiędzy pałąkiem głównym a kielichem tylnym. Dodatkowo można też zrobić poprzeczki pomiędzy tylnymi kielichami, węzłówki do słupków, no i obspawanie karoserii - teraz u blacharza będą obsprawane całe tylne nadkola i wzmocnione podłuznice - także możliwości jest mnóstwo - tylko rzecz w tym ile to będzie kosztowało i nie chcę też zbytnio zwiększać masy auta - bo niewątpliwie niska masa jest dużą zaletą Nyski :) Klatkę będę robić tam gdzie zawsze czyli w Concept Motorsport w Sopocie - 2 poprzednie auta tam robiłem i zawsze byłem zadowolony, jedyny problem to kolejka - zajęte terminy - najbliższy termin będzie gdzieś na początku sierpnia - i chyba się zapiszę na niego bo akurat od sierpnia do końca września nie ma kjsów w 3City. Odnośnie kwestii wizualnej to zgadzam się że z zewnątrz nie musi być super - jednak moje auto jest dziwnym przypadkiem bo było lakierowane ze 2 lata temu - i z zewn wygląda świetnie ( z wyjątkiem progów zew.) Z tyłu były 2 purchelki na nadkolach - ale to już zrobiłem. nie ma nawet szpachli - całe auto ma 200-250 mikronów, ale dramat okazał się w środku na nankolach wew. i zew, progach, kawałku podłużnicy i z 2 cm dziura w podłodze na środku jest. Najgorsze miejsce z blacharskiego punktu widzenia to totalnie zardzewiałe okolice ściany tylnej lewej za wlewem paliwa, bo opukaniu młotkiem i powyrywaniu zgnitych kawałków wyglało to tak :

Obrazek

: 2015-05-24, 21:04
autor: lazik
ja właśnie u siebie mam z pałąka głównego puszczone po dwie poprzeczki do kielichów i jeszcze poprzeczka rozpierająca kielichy tylko bez zastrzałów do kielichów, możliwe że w przyszłości sobie to dorobię :)
no to jest niestety urok nissanów z tą rdzą :P ważne że auto trafiło w bardzo dobre ręce :D

: 2015-05-25, 06:14
autor: sergiej
cos takiego u siebie w almerze też miałem ...z purchla wielkości 1 gr jak zacząłem pukać i czyścic wyszło coś takiego na nadkolu w bagażniku

: 2015-05-30, 20:05
autor: Vendo
Auto obejrzane na ostatnim Rusocinie. Jest dobra baza, poprawić blachę, wstawić kubły i klatkę i upalać do woli!
Ciśnij Woytaz klasę 4 na na najbliższym Rusocinie, trzeba wykorzystać potencjał auta ;)
Ps. Mnie niestety nie będzie na najbliższym treningu - obróciło mi panewkę na korbie i nie zdążę poskładać silnika :-/
Pozdrawiam
Michał z czerwonego Sunnego :-D

: 2015-08-16, 18:29
autor: woytaz_gdy_elb
Trzeba trochę odświeżyć temat - żeby nie było że w projekcie się nic nie dzieje, bo dzieje się cały czas :) Auto jest po gruntownej blacharce: wspawane nowe progi, załatana podłoga, wzmocnione podłużnice, tylne nadkola wewnętrzne załatane - wszystko solidnie zabezpieczone- pewnie jeszcze kiedyś będzie mnie czekać wymiana tylnych nadkoli zew - ale na razie nie wygląda to źle - 2 maleńkie purchelki - zabezpieczone tak żeby się nie rozrastały więc tego nie ruszam.

Usunąłem kilka drobnych bolączek typu - słabe umasienie lamp P , niedziałający czujnik temperatury oleju, obijający o karoserię tłumik końcowy...Co dalej ?

w najbliższym czasie planuję zakup nowych opon Federal RSR i walczę z geometrią - trochę eksperymentuję - poprzednio miałem przód rozbieżny teraz ustawiłem zbieżny 2mm - ale okazał się to nie wypał - auto zaczęło za mocno płużyć przodem - i tu pytanie do was - może macie jakieś sposoby na zrobienie negatywu w zawieszeniu ? może macie jakieś doświadczenia jak ustawić do sportu zbieżność Sunnego ? Podobno są jakieś śruby regulowane do ustawiania Cambera ? wiecie coś na ten temat ? - z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi

leżą już w garażu fotele OMP TRS + pasy Sabelt 4 pkt 3" - niestety dopiero we wrześniu jadę na pospawanie mocowań pod fotele. W październiku mam plan wystartować na kubełkach , ustawionym zawiasie i nowych oponach w Rajdzie Żarnowieckim a zaraz po nim auto jedzie na klatkowanie. Kilka zdjęć z obecnego wyglądu auta:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: 2015-08-16, 20:59
autor: Drifter
Autko świetne, widzę fajnie temat się kręci i idzie w dobrym kierunku. Zazdroszczę sunnego z VE do sportu i mocno kibicuję projektowi. :)

: 2015-08-18, 09:36
autor: Shadows
Fajnie ze fura nie poszla na graty :) Blache zawsze mozna uratowac sam u siebie sie z tym bawilem auta juz maja ponad 20 lat trzeba im wybaczyc :) Ja u siebie mam skrzynie z VZR i jestemz niej zadowolony :-)

: 2015-08-24, 21:23
autor: woytaz_gdy_elb
blachę się jakoś udało odratować - trochę tego było ale póki co temat blachy w miarę mam ogarnięty :) skrzynia z VZR'a mi się też marzy - tylko skąd ją wziąć ? temat strasznie trudny do znalezienia tak samo jak maska z laminatu :(

: 2015-08-24, 22:02
autor: vixo
Gadaj z Killerem on załatwi :mrgreen:

: 2015-09-04, 07:32
autor: Lukicrx
widzę że masz kawałek hamulca i piszesz że średnio z wyczuciem, a serwo masz podłączone ?

: 2015-10-05, 18:37
autor: Drifter
Jakieś mody poczynione? Było coś jeżdzone ? :-D