Strona 1 z 1

[ 350Z] 350Z - Boosted by Coobcio Garage 465KM & 545Nm

: 2015-05-04, 05:32
autor: Coobcio
A już dawno dawno nic nie opisywałem na tym forum, a coś spać nie mogę szukam odpowiedzi w internecie na różne tematy...
Tak więc przedstawiam wam Nissana 350Z, którego jakiś czas temu uturbiłem, śmiga sobie bezawaryjnie z mocą 465KM - to już absolutnie górna granica dla seryjnego silnika.

Proszę o to i on:
Obrazek

MODEL: 350Z'04 Europa

Modyfikacje

Silnik: Uturbiony :)
Modyfikacje głowicy: Seria
Modyfikacje bloku: Seria

Kolektor ssący z 300 konnwej wersji REV UP
Turbosprężarka replika GT35 od re5ect.pl z kołem kompresji CNC dmuchająca aktualnie 0,55 bara >> 0,5

Układ dolotowy:
Fmic 600x300x100
Orurowanie ssące i tłoczące z nierdzewki wykonane z rurek 2,5 oraz 3"
Filtr Stożek
Zmodyfikowany bov Properfect

Układ wydechowy:
Przelocik z nierdzewki 3" na dwóch tłumikach (przy cichy - pewno poprawiony będzie)
Zewnętrzny wastegate wpuszczonymi w wydech

Układ wtryskowy:
Siemens 630ccm

Elektronika:
Wsio wystroiłem na seryjnym ECU

Układ chłodzenia:
Seria + autorski mod termostatu

Układ napędowy:
Seria + zregenerowane sprzęgło na wzmocnionych "kewlarowych" okładzinach

Zawieszenie:
Seria

BODY KIT:
Seria

PODZIĘKOWANIA:
Dla Robercika mojego nadwornego spawacza :)

Troszkę szczegółów:
Rogal i jego zadbana zetka z 2004 roku odwiedziły mój garaż w celu dołożenia nieco powera.
W momencie pierwszego przybycia na mój zakład jego 350-tka wyróżniała się wzorowym stanem technicznym jak i blacharskim, ponadto posiadała trochę tuningowych zabawek w postaci:
Decatów, kolektorów wydechowych rurowych pochodzących nowszego silnika (HR), końcowym tłumikiem NISMO, Dolotem K&N oraz spacerem i termicznymi uszczelkami kolektora ssącego.

Z początku nie przypuszczałem że tak szybko rozwinie się głód posiadania większej moc - zwłaszcza że właściciel do tej pory poruszał się Lanosem 1,5 Sport ;)
Tak więc na hamowni wystroiłem Zetkę pod powyższe zabawki i wyszło całkiem ciekawie jak na N/A:
Obrazek

Po paru tygodniach jazdy zetką chłopakowi zaczęło już brakować... Niby sportowe auto, dobrze się prowadzące a "osiągi nie wiele lepsze jak Lanos 1.6 16V"
Jedyne słuszne rozwiązanie, żeby to auto wreszcie przestało się tak przeokrutnie skradać to było dmuchnięcie.

Tak więc do dzieła :)
Jest to moja pierwsza uturbiona 350-tka, do tej pory na koncie znajdowała się dodmuchana kompressorem 50-tka, kuta 603 konna 370-tka no i dwa uturbione Infiniti G35c...
Jeśli chodzi o single turbo w tej Zetce to okazało się to trochę trudniejsze do zrealizowania z racji mniejszej ilości miejsca przy lampach oraz w przednim pasie w stosunku do Infów, no ale dali my radę, przy okazji zmieniając miskę olejową na większą i regenerując sprzęgło, wzmacniając je przy tej okazji okładzinami "kewlarowymi".

Pod maską takiego wyglądu to nabrało po wrzuceniu dmuchawki:
Obrazek

A co do wyników z hamowni to było wiele wariantów, oto najbardziej skrajne:
Obrazek

Rezultaty osiągnięty na 3" przelotowym układzie wydechowym, który zbudowaliśmy pod ten egzemplarz (chyba za cichy wysedł :D ??) i przy doładowaniu 0,55 bara narastającym do 0,6 i różnych kolektorach ssących.
Jednak by nie nadwyrężać seryjnego delikutaśnego silniczka doładowanie obcięte zostało do 0,55 spadającego na 0,5 i w efekcie czego auto dysponuje znaczne bezpieczniejszymi 465KM oraz 545Nm.

Nie duży booscik a jak się łądnie podnoszą parametry silniczka w stosunku do wersji wolnossącej, która tak okrutnie się skrada :P
Teraz Zecina pewno nie jednego Lanosa opierdolił ze świateł :D
Na moje oko hamulce są zdecydowanie za słabe tzn. zbyt szybko się podają i tracką dramatycznie na skuteczności, pewno przejscie na klocki DS Performance by znacząco sprawę poprawiło ale chyba grubiej pójdziemy zarówno z heblunkiem jak i power upem - bo coś czuję że znowu mało ciosu jest :D

Ps. Materiałów wideo za wiele niestety nie mam, głównie można posłuchać jak to gada i jak się odpycha na 2 biegu:

https://www.youtube.com/watch?v=G_IV8SE_XxQ

https://www.youtube.com/watch?v=TgI68Qdr0UA

: 2015-05-04, 06:22
autor: bombel
Uturbione ZETKI to coś co wszyscy lubimy :D

: 2015-05-04, 07:24
autor: Coobcio
Jest już trochę tego jeśli chodzi o 350 Zetki :D
- Dawna EX Alanosa zakuta biturbo greddy 500KM
- Jarka biturbo zakuta home made 499KM
- As As zakuta na zestawie Greddy biturbo 600KM :D
- Andyona 2008 rok z silnikiem HR biturbo GTM 403KM :D

No i ta :D
Do końca tygodnia kolejną planuję wypuścić dla odmiany z silnikiem REV UP :)

: 2015-05-04, 08:46
autor: majchrzok
musi zapitalac. fajne auta :)
w swej karierze miales juz jakiegos 300zx'a? ktore silniki wytrzymalsze? zetkowe czy z zx?

: 2015-05-04, 08:57
autor: Coobcio
Zetkowe mega delikatne są, korby się gną przy 0,6 bara... tłoki pękają przy 0,7 mniej więcej :D
No za to pojemność duża i fajnie się to odpycha, z każdych obrotów ciągnie :)

: 2015-05-04, 11:56
autor: foo
Super temat te Z'ciaki i szacun za wnikanie w nie. Kasa godna za mody i podejrzewam klientela wypłacalna - super ruch tak w rozwoju pasji jak i garage. A już o przyrostach z każdego dłubnięcia nie wspominając ;) Gratki! Może kiedyś budżet w końcu pozwoli na takie zabawki hehehe.

: 2015-05-04, 18:16
autor: zywy0911
Gratulację zbudowania Z-tki ale brzmienie wydechu nie robi szału nie ma czuć że to turbo

: 2015-05-05, 12:29
autor: Coobcio
No cichutko wyszło przyznać trzeba, jedynie na wolnych obrotach fajnie mruczy i w momencie odpalania...
Pobawić się trzeba z doborem tłumików, kolejną już wykańczam to będzie jeszcze cichsza no ale tak sobie zarzyczył właściciel.

Moim zdaniem zdecydowanie najlepiej brzmią w tych autach podwyjne wydeechy, do 370Z był takowy zrobiony mimo jednej turibny rozwidlenie typu y i dwa razy po 63,5mm z jedynie samymi koncowymi tłumikami by EL-tec efekt:
https://www.youtube.com/watch?v=4r12t1GRjcE

: 2015-05-05, 21:55
autor: zwii
Kuba, czy ta Zetke tez ogarniales ? :D

https://www.facebook.com/HartVoorAutos/ ... 2/?fref=nf

: 2015-05-06, 09:22
autor: Coobcio
Toż to seryjny zamulacz...

[ Dodano: 2015-05-06, 12:52 ]
Coś męskiego to ta:
Obrazek