Strona 1 z 2
[ Primera] Primerka_P11
: 2015-04-04, 12:24
autor: jarb8
Witam, wczoraj dokonałem zakupu Nissmo .
Jest to Primera P11 2001r
1.6 16V QG16DE
Climatronik
ABS
2 X AIRBAG
4 X Szyby El.
El. Lusterka
Xenon (już wskoczył do soczewek

)
15 Alusy ITP.
Do Autka wskoczy nowy gaz ciemne szybki i może 16" koło
a co więcej zobaczymy..
[
No i oczywiście biała Alma zostaje dalej z nami ( niebieska będzie zmieniała właściciela )

: 2015-04-04, 12:52
autor: berny_p
Ładna. Niech służy

: 2015-04-04, 13:42
autor: Andrzej.
Autko bardzo fajnie widzę, że się prezentuję

dbaj o olej w tym silniku, życzę bezawaryjności...

: 2015-04-04, 15:14
autor: jarb8
berny_p pisze:Niech służy
no mam nadzieje ze jak najdłuzej
Andrzej. pisze: dbaj o olej w tym silniku
jak w każdym jednym.
A furka fajnie sie trafiła od 2 właściciela który dbał i serwisował jak i pierwszy w Aso na co wszystko są faktury, a ja Zawsze staram dbać się o auto zwłaszcza ze jestem coś jakby po szkole mechanicznej wiec to moje hobby i żywioł lecz nie zawsze na wszystko jest kasa jakby się chciało
: 2015-04-04, 17:54
autor: Oskr5
Szkoda tylko że nie GA16

.Fajne autko- niech śmiga.
: 2015-04-04, 18:42
autor: Kiwi
Prawie taka sama jak moja - różnica tylko w kolorze. Super autko

: 2015-04-04, 19:36
autor: jarb8
Oskr5 pisze:Szkoda tylko że nie GA16

.Fajne autko.
A to powinnem miec powody do zmartwien z tym silnikiem?
[ Dodano: 2015-04-04, 20:37 ]
Kiwi, mam nadzieje ze bede zadowolony. A co bedzie zobaczymy w praktyce

: 2015-04-04, 21:36
autor: Oskr5
Jeśli primera była serwisowana to to w najbliższym czasie nie powinny niepokoić Cię typowe usterki dla tego silnika czyli wyciągający się łańcuch,żłopanie oleju czy padnięty czujnik wału.Niestety jest to mniejszy brat słynnego QG18DE.
Wspomniałem o Ga16 bo to najtrwalszy silnik w p11 i p11.144 szczególnie. Ale nie przejmuj się i śmigaj

. Jedyne co możesz zrobić to stosować dobry olej co 10 tys. Aha i nie jeździj na niskich obrotach(łańcuch wtedy strasznie dostaje w d..e) i staraj się zmieniać biegi ok 3tys obr i wyżej. To tyle

: 2015-04-04, 21:45
autor: Rysiu83
...i profilaktycznie wymień obie półosie na grubsze (chyba że już są wymienione) coby którego dnia czy nocy zdziwienia nie było jak auto na biegu będzie po po puszczeniu sprzęgła a auto nie pojedzie

,no i klasyka,skrzypiące górne wahacze plus parę innych rzeczy,ale gwarantuję,wyjdą w praniu

gdzie auto nabyte?,moje okolice.
[ Dodano: 2015-04-04, 22:48 ]
Oskr5 pisze: i staraj się zmieniać biegi ok 3tys obr i wyżej. To tyle

ja miałem odczucie że poniżej to nie jechało za ochoczo (przy GA16 i potem w SR-ce)

,potem wiadomo..
: 2015-04-04, 21:48
autor: janusz
Jarb8, gratulacje zakupu, szerokości i bezawaryjności
Oskr5, 10kkm to trochę dużo jak na QG, lepiej co 8kkm. Do tego porządny olej, a nie badziewie.
: 2015-04-05, 15:05
autor: jarb8
Oskr5 pisze:Aha i nie jeździj na niskich obrotach(łańcuch wtedy strasznie dostaje w d..e)
według faktur rozrządza był robiony przy 120tyś a ma obecnie 190tyś
Rysiu83 pisze:i profilaktycznie wymień obie półosie na grubsze
a to co pól osie pękają czy zęby się ukręcają??
Rysiu83 pisze: gdzie auto nabyte?,moje okolice.
Radzymin
ogólnie dzięki za rady i słowa miłe ale tez i mnie zmartwiliście szukam opinie o P11 mała dobre z tego co czytałem a tu mówicie ze czujniki wału półosie itp.. mam nadzieje ze jednak nie będę miał jednak jakiś większych problemów z autem bo nie bede zadowolony, odpukać n 15 była super zakupem i złego słowa nie powiem mam nadzieje ze i z P11 będzie również dobrze.. no i co do oleju w silniku tez tez ma spore wymagania w ostatnim czasie jeżdżę dużo w miesiąc 1700km ~2200km to dość często będę musiał go wymieniać... no nic robię olej łożysko bo huczy zakładam gaz i będę jeździł czyli tak na spokojnie za 2 tyg i będę wiedział jak w praniu będzie

: 2015-04-05, 15:28
autor: Rysiu83
jarb8 pisze:i profilaktycznie wymień obie półosie na grubsze
a to co pól osie pękają czy zęby się ukręcają??
obie opcje,lecz w większości ukręcają się

: 2015-04-05, 15:42
autor: jarb8
to takie zalozyc te grubsze to ile maja grubości to zmierzę je i będę wiedział .. acz kolwiek zaczynam się wkur... ze chłam kupiłem maja fajna N15
: 2015-04-05, 17:07
autor: Rysiu83
np.
http://allegro.pl/polos-polosie-walek-n ... 27074.html
http://allegro.pl/polos-walek-polosi-ni ... 34242.html
itp..ważne żeby nie miał na środku wałka tego tłumika drgań bo tak to chyba nazywali,pod tym zbiera się korozja,żre wałek i osłabia,potem on pęka,proste.
tak to wygląda

: 2015-04-05, 17:14
autor: Zielkq
jarb8, Panie, to są standardowe rzeczy, które w tym modelu się zdarzają. Koledzy wpisali wyżej większość awaryjnych punktów, ale ogólnie "będzie Pan zadowolony". No i od razu przeczyść "pułapkę w przednich błotnikach" (poradnik w zrób to sam).
Powodzenia i bezawaryjności

: 2015-04-05, 17:18
autor: Rysiu83
mogę jeszcze dopisać

: 2015-04-05, 17:23
autor: Oskr5
Nie rób nic z tymi półosiami! To tak jakby wymieniać pompę paliwa bo może się popsuć - bez sensu

. Jak się pourywają to dopiero zamienisz na grubsze. Co do tego oleju to nie ma co przesadzać jak w ciągu pół roku wymienisz to i tak rewelacja- ważne żeby minimum valvo albo shell przynajmniej. I pamiętaj że nie kupiłeś złomu ! Jak można tak nazwać p11

: 2015-04-05, 17:33
autor: janusz
Valvo niekoniecznie, Eneos/Eni/Petronas prędzej. Wymiana wałków półosi - lepiej zrobić to wcześniej, niż potem w trasie wymieniać. A wałek lubi się ukręcić w najmniej spodziewanym momencie
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
: 2015-04-05, 17:37
autor: Rysiu83
janusz pisze: Wymiana wałków półosi - lepiej zrobić to wcześniej, niż potem w trasie wymieniać. A wałek lubi się ukręcić w najmniej spodziewanym momencie
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
I to są Święte Słowa.
: 2015-04-05, 17:38
autor: Zielkq
Ewentualnie najpierw oceń ich stan, czy jeszcze chwilę dadzą radę i sam podejmij decyzję.

(Ale numer na lawetę warto wtedy mieć) ;P
: 2015-04-05, 17:39
autor: Rysiu83
Też oceniłem,potem z mechanikem,miesiąc później podczas delikatnego - zaznaczam ruszania,strzeliła lewa,od razu wymieniłem obie na te grube.
[ Dodano: 2015-04-05, 18:41 ]
Zielkq pisze:(Ale numer na lawetę warto wtedy mieć) ;P
Zależy w którym miejscu się ukręci...mnie Radziej holował raz,prędkość niewielka,do domu niedaleko,trochę obijało się coś pod spodem. Ogólnie w P10 jak miałem przerabiałem jedno ukręcenie plus laweta i k....y mechaniki partole j...ne,w GT lewa przy zmianie biegu

,druga dla spokoju.
: 2015-04-05, 17:41
autor: Zielkq
Rysiu83, też wracałem na lawecie z powodu półośki ;P
: 2015-04-05, 18:25
autor: jarb8
Rysiu83, no dzięki za link, będę miał chwile to obejrzę jak to wygląda , acz kolwiek lewa musze raczej już zmienić bo przy skręcie pyka tak jak przegub ale bardzo słabo wiec możne już półoś pada.. ehh jak ja kur.. nie lubię kupować samochody i wkładać w niego kasę,, prędzej go kur.. sprzedam
Zielkq pisze:pułapkę w przednich błotnikach
purchelki już są na nich ale blachy się nie boje kupel maluje N15biała ładnie pomalował roboty się n ie boji
Zielkq pisze:"będzie Pan zadowolony
puki co zrobiłem 34km nią z Radzymina do domu i żeście mnie zdołowali i mam już dość tego auta
Zielkq pisze:(Ale numer na lawetę warto wtedy mieć) ;P
tu akurat tez mały problem mam kolegę ma 2 lawety i nigdy nie odmówił pomocy chodzi tylko o koszty, no i o fakt np w zakopanym jakby się urwały i było by trzeba do wawy na lawecie wrócić
Ps.
Rysiu83, te pół osie co link dałeś podejdą do mojej P11 bez problemu??
: 2015-04-05, 18:29
autor: Rysiu83
jarb8 pisze:
puki co zrobiłem 34km nie z Radzymina do domu i żeście mnie zdołowali i mam już dość tego auta

A powinieneś być uczulony na jego przyszłe kaprysy (oby tak nie było),wałki podejdą na spokojnie,musisz tylko wiedzieć jakie wymiary wałka masz w aucie.
: 2015-04-05, 18:46
autor: jarb8
Masakra

wiec primera pójdzie chyba do sprzedania zanim zacznę co kolwiek robić...
bo nie uśmiecha mi się teraz rozbierać pół osiek zęby zmierzyć jaka długość wałków mam i dopiero zamawiać nie mam na to warunków w bloku i czasu

: 2015-04-05, 19:25
autor: nice-wawa
Usuń tłumiki drgań z półosi i oceń co jest pod nimi . Ja nie miałem wpadki z półosią pękniętą zawsze wcześniej wywalałem zaraz po kupnie tłumiki drgań i o dziwo nie musiałem wymieniać wałka .
: 2015-04-05, 21:06
autor: Ad@mus
jesli półoś ci nie pękła to napewno to zrobi

: 2015-04-06, 07:16
autor: Kwietas
jarb8 pisze: ehh jak ja kur.. nie lubię kupować samochody i wkładać w niego kasę,, prędzej go kur.. sprzedam
Masz dziwne podejscie do zakupu aut. Sorry, ale jak nie chcesz wkladac hajsu to kup sobie nowy z salonu. Logiczne jest, ze kilkunastoletnie auto bedzie wymagalo jakiegos nakladu finansowego, by to i owo ogarnac i miec spokojna glowe zwlaszcza, ze bedziesz robil dosc duze przebiegi. Zamiast niepotrzebnie sie wku...iac pomysl co mozesz ogarnac teraz, zeby gdzies w trasie nie miec niespodzianki.
Przypadlosci, o ktorych koledzy napisali wyzej to typowe usterki w P11, niemal w co drugim temacie o Primerach sa poukrecane polosie albo wybite wahacze, wystarczylo troche poszukac, poczytac i sie przygotowac na mozliwosc ich wymiany, a przynajmniej dokladnego sprawdzenia przy zakupie.

: 2015-04-06, 09:04
autor: jarb8
Kwietas pisze:Masz dziwne podejscie do zakupu aut. Sorry, ale jak nie chcesz wkładać hajsu
wiadomo ze w każde kupione auto coś trzeba zrobic , z tym ze zrobilem 35km autem i już krytyki na temat auta i dowiaduje sie ze trzeba robic takie dlupoty w aucie i kase wydawać bo może pół os się urwać (chłam) i tyle..
Kwietas pisze:niemal w co drugim temacie o Primerach sa poukrecane polosie albo wybite wahacze, wystarczylo troche poszukac,
szukałem informacji to pisali ze dobre bez awaryjne auta a teraz okazuje się ze auto niespodzianka w każdej chwili coś może się stać eh

: 2015-04-06, 09:47
autor: bolek_WL
sdjarb8, wyluzuj chlopie bo wrzodów dostaniesz ze stresu. Auto kupiłeś to się ciesz zamiast płakać. Jak się coś wysra to się naprawia i oogień;-)