Strona 1 z 10

[Sunny] Zielony Szerszeń czyli coraz bliżej GtiRa

: 2010-03-18, 20:57
autor: szopen
Wóz chyba wszystkim znany, ale mody ciągle jakieś robię więc wrzucam temat.

MODEL: SUNNY GTI 1991, hatchback, 3D
SILNIK: SR20DE seryjnie 143 KM

UKLAD DOLOTOWY: stożek bezpośrednio na przeplywomierzu przerobionym z 50mm na 70mm UKLAD WYDECHOWY: kolektor SSAC, rury 2,25cala , środkowy przelot by Tomala, końcowy EL-TEC.
ELEKTRONIKA: wskazniki dodatkowe: woltomierz,ćiśnienie oleju, Ecu Master DETII
UKLAD NAPĘDOWY: seria
ZAWIESZENIE: spręzyny H&R
UKLAD HAMULCOWY-seria

moc po owocnym Coobciowym strojeniu: 164,5 KM / 195 Nm
dane Gtech Pro RR
0-400m na kiepskich oponach powtarzalne 15,0s
0-100 6,71s - 6,9s

Body po zakupie:

Obrazek

po kilku zaprawkach lakierniczych:

Obrazek

no i wersja mniej więcej ostateczna:

Obrazek
Obrazek

A teraz najlepszy kawałek: SR20DE wyskoczyło spod maski i na jego miejsce wskoczyło coś troszkę mocniejszego SR20DET z Avenira(JDM). Na dodatek miałem farta - silnik jest z 1998roku czyli wyposażony w turbinę t25 na łożyskach kulowych.

Obrazek
Obrazek

W tym miejscu należą się duże podziękowania Coobciowi, który w 2 dni ogarnął całego swapa - motor odpalił od pierwszego kopa pomimo braku orurowania do turbo i paru innych gadżetów.

Teraz spokojnie czekam na powrót auta z Moto-Wydechu gdzie ogarniane jest orurowanie do FMIC oraz downpipe.

: 2010-03-18, 21:57
autor: Jarzyn
Skąd wytrzasnąłeś kierunki amber? ;P;P

: 2010-03-18, 22:01
autor: bombel
Kolejna szybka zabawka z GarAŻU Kuby. Teraz wiem, co stopowało moją Primę ;)

: 2010-03-18, 22:09
autor: MRC
sunny jest mega :) coraz więcej projektów nismo JDM powstaje :) a co z trakcją ? idziesz w większe koło ?

: 2010-03-19, 01:00
autor: Kenet
Super posunięcie, nie ma to jak turbo. Mam nadzieje, że i w tym roku spotkamy się na jakiejś ćwiartce. Gratuluje auta, bardzo mi się podoba. No i jakiegoś sparinga z Jemioła Ibizą trzeba będzie urządzić jak wóz wróci z Konstancina. Pozdr

: 2010-03-19, 05:43
autor: xtomek
Dobry pomysł z fabrycznym turbo. Pewnie sporo zamieszasz w klasie :mrgreen:

: 2010-03-19, 09:00
autor: Coobcio
Auto już odebrane z Konstancina, ale po skompletowaniu paru silikonów do orurowania i wystrojeniu ponownie tam wróci na wspawanie odmy i rurki od wolnych obrotów...

Do w pełni szczęścia widzi mi się tu jeszcze mocna pompa paliwa bo ta co jest to seria i niestety nie podbije nam ciśnienia paliwa powyżej 3 barów tak więc maks co można zrobić w tej chwili na bezpiecznie to ultra mega lajcik tzn. okolica 205-215KM...

Co do trakcji to wrzuciłem Shopenowi najdłuższa skrzynię jaka współpracowała z SR20 a więc z primery P10 SLX... Jak auto ma latać na ćwiartkę to i tak bez R888 się nie obejdzie :D

A co do kwestii wizualnej to obowiązkowo trzeba zglebić tył auta bowiem przód siedzi sporo niżej i aż nie ładnie to wygląda - zwłaszcza teraz jak doszło dodatkowe 25kg na przedniej osi :D

: 2010-03-20, 10:22
autor: bombel
Temat o odmie jest w Performance garage. Koniec OT

: 2010-03-21, 12:37
autor: szopen
W oczekiwaniu na brakujące gumowe kolanka i złączki zajmujemy się detalami:

Rewitalizacja pokrywy zaworów

Obrazek

: 2010-03-21, 13:17
autor: dylson
Sam malowales? Uzyles jakiegos specjalnego lakieru (odpornego na temperatury)?

: 2010-03-21, 19:43
autor: wronek
Kurcze czym Ty to malowałeś, wygląda ekstra ;-)

: 2010-03-21, 20:17
autor: xtomek
To nie ma wyglądać, to ma jechać :-D :-D :-D Jest pięknie, samemu mi się marzy taki look pod maską, tylko w rudym kolorze. Pozdro od rudej :-o
p.s. kasowanie postów przez .... bez komentarza niemile widziane. Chodzi o odmę.

: 2010-03-21, 20:40
autor: DiLGT
silnik kupowales sam przez ebay czy pzez jakas firme?

: 2010-03-21, 20:42
autor: bombel
xtomek pisze:Chodzi o odmę.
Wydzielona jako osobny temat

: 2010-03-21, 20:42
autor: NadiR
Dzisiaj farb i innych specyfików od koloru do wyboru :D

Do Sikkensa iść, tam dużo mają. Ja malowałem cynkiem w spray'u od zaprzyjaźnionej cynkowi ogniowej, i trzyma ok.

: 2010-03-22, 20:27
autor: szopen
Zwykły acryl metallic - z fiata coupe akurat się trafił, jak do tej pory wszystkie pokrywy tak malowałem, Do 100 stopni to każdy wytrzyma. Stosowanie na pokrywę zaworów jakiś żaroodpornych cudów to przerost formy nad treścią. No i paleta kolorów nieograniczona :-)

: 2010-03-22, 21:54
autor: Coobcio
Hmmm no niebieska pokrywa pod niebieskie silikony akurat...
Już mam dla Ciebie wszytko co potrzeba oraz BLOW OFF-a - tylko nie mam pod niego niebieskiego silikonu tak więc tymczasowo będzie musiała zostać czarna guma...

: 2010-03-22, 22:52
autor: KTR
kiedyś nie podobał mi sie kolor Twojego sunnego ale teraz wszystko zaczyna ze soba współgrać :-P bedzie szybko 8-) no ciekawe jak beda wygladać wrażenia z jazdy ;-)
pozdro

: 2010-03-23, 22:23
autor: Limon
No pięknie ten sunny chodzi ;) Wyglada jak seria ;) Teraz tylko hamownia została xD :)

: 2010-03-23, 22:43
autor: szopen
noo , wrażenia z jazdy wyglądają tak: :-D :-) :-D :-) :-D. Jutro będę miał zakwasy na policzkach. Pierwsza trasa zaliczona. Nie sądziłem że to może tak przyspieszać..

: 2010-03-23, 22:45
autor: xtomek
GRATULACJE !!! wpadaj do Ryczek, też chciałbym spróbować. Podobno tylko krowa nie zmienia zdania....odnośnie turbo :evil:

: 2010-03-23, 23:04
autor: Coobcio
Nie no powiem szczerze że przeciąg jest straszny...
Osobiście bawię się w te mody N/A ale coraz mniej w nich sensu widzę jedyne co mnie motywuje to wyniki z hamowni i że na coś tam wpadłem i że coś tam poprawiłem, powiem tak moje 225KM i okolica 5,5 sek wygląda dość przeciętnie przy tym co dysponuje auto Shopena które dziś opuściło mój garaż...

Do dokończenia zostały pierdoły typu pompa paliwa - troszkę brakuje paliwa w przedziale 4500-5500obr.min, trzeba wymienić termostat, oraz dorobić przednią poduszkę hybrydową :D
Na chwilkę przed oddaniem auta w ręce właściciela pod maską prezentowało się to wszystko tak:
Obrazek

A z ciekawostek dodam że silnik ten wyposażony jest w turbosprężarkę na łożysku kulkowym - podejrzewam że jest to GT25... Wstaje dość przyjemnie choć wydaje mi się że seryjne DP trochę ją trzyma i nie pozwala z dołu wściekle ciągnąć ale to co się dzieje powyżej to już malina, doładowanie obecnie wynosi 0,7 bara i mniej się nie da :)
Obstawiam jakieś 240-250KM i 330-340Nm o dziwo na kołach 14" z jakimiś zimówkami trakcji nie brakuje - jest idealne wyważenie, koła delikatnie buksują ale mimo to auto jak na ośkę to w pełni optymalnie przyspiesza.

: 2010-03-23, 23:22
autor: xtomek
To co możesz zrobić z VE :-> dokładając DOBRE turbo, a co jeszcze w N/A można zrobić bez turbo ?

: 2010-03-23, 23:31
autor: Coobcio
Powiem tak nie wiele można zrobić w N/A za rozsądne pieniądze...
By SR20VE miał okolice 240KM i 230-235Nm to trzeba by wsadzić w niego tyle kasy że można by za spokojnie uturbić na absolutnie bezpieczną okolicę 320-350KM i 350Nm...

Aha no i przepis na wspomniane 240KM z SR20VE to oprócz tego wszystkiego co macie to:
- wałki N1
- talerzyki i sprężynki jakieś tunignowane np. Brian crower, Super tech a to wszystko wiąże się ze zdejmowaniem głowicy
- tłoki N1 coby zwiększyć stopień sprężania do okolić 12,5:1
- jakiś wymyślny kolektor ssący z dużą przepustnicą gazu oraz jakiś sensowny dolot
- jakiś lepszy kolekotr wydechowy jak SSAC...
- regulator ciśnienia paliwa i strojenie...

Różnica w jeździe będzie ASTRONOMICZNA, grzebanie wolnossaka to takie dopieszczanie, tutaj urwę 4-5KM tutaj kolejne 3-4KM i tak się lepi po trochu po mało a Turbo to pójście na łatwiznę i odrazu jest grubo :)

: 2010-03-23, 23:35
autor: xtomek
Oczy się otwierają. A co sądzisz o kompresorze?

: 2010-03-23, 23:57
autor: Coobcio
Jak ktoś go wsadzi, zamontuje to mogę podjąć się strojenia i oceny czy to się do czegoś nadaje... i podejrzewam że żeby kompresor jakiś sensowny był to wyjdzie więcej jak turbo - wymaga o wiele bardziej skomplikowanego kolektora wydechowego, jakby to coś fajnego było to już bym się dawno zajmował no i największa wada kompresora jest mało rozwojowy i wydaje brzydkie odgłosy :p

Ps. Shopen gdzieś nam wyparował na nocną pojeżdżawkę coby wyrazu twarzy sobie nie zmieniać :D

: 2010-03-24, 00:04
autor: xtomek
Daj mu się nacieszyć :oops: Sam pamiętam jak pierwszy raz czerwoną przyprowadziłeś. :-P

: 2010-03-24, 06:49
autor: bombel
szopen pisze:noo , wrażenia z jazdy wyglądają tak: :-D :-) :-D :-) :-D . Jutro będę miał zakwasy na policzkach. Pierwsza trasa zaliczona. Nie sądziłem że to może tak przyspieszać..
Filmik jakis nakręć :)

: 2010-03-24, 09:26
autor: Limon
No można było spłodzić jakiś filmik :) Ale nikt o tym wczoraj nie pomyślał :mrgreen:

: 2010-03-24, 20:26
autor: bombel
I jeździ zalany moim olejem :P