Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny] Zielony Szerszeń czyli coraz bliżej GtiRa

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
szopen
stały bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 2009-12-30, 19:50
Lokalizacja: Wyszo-Gród

[Sunny] Zielony Szerszeń czyli coraz bliżej GtiRa

Post autor: szopen » 2010-03-18, 20:57

Wóz chyba wszystkim znany, ale mody ciągle jakieś robię więc wrzucam temat.

MODEL: SUNNY GTI 1991, hatchback, 3D
SILNIK: SR20DE seryjnie 143 KM

UKLAD DOLOTOWY: stożek bezpośrednio na przeplywomierzu przerobionym z 50mm na 70mm UKLAD WYDECHOWY: kolektor SSAC, rury 2,25cala , środkowy przelot by Tomala, końcowy EL-TEC.
ELEKTRONIKA: wskazniki dodatkowe: woltomierz,ćiśnienie oleju, Ecu Master DETII
UKLAD NAPĘDOWY: seria
ZAWIESZENIE: spręzyny H&R
UKLAD HAMULCOWY-seria

moc po owocnym Coobciowym strojeniu: 164,5 KM / 195 Nm
dane Gtech Pro RR
0-400m na kiepskich oponach powtarzalne 15,0s
0-100 6,71s - 6,9s

Body po zakupie:

Obrazek

po kilku zaprawkach lakierniczych:

Obrazek

no i wersja mniej więcej ostateczna:

Obrazek
Obrazek

A teraz najlepszy kawałek: SR20DE wyskoczyło spod maski i na jego miejsce wskoczyło coś troszkę mocniejszego SR20DET z Avenira(JDM). Na dodatek miałem farta - silnik jest z 1998roku czyli wyposażony w turbinę t25 na łożyskach kulowych.

Obrazek
Obrazek

W tym miejscu należą się duże podziękowania Coobciowi, który w 2 dni ogarnął całego swapa - motor odpalił od pierwszego kopa pomimo braku orurowania do turbo i paru innych gadżetów.

Teraz spokojnie czekam na powrót auta z Moto-Wydechu gdzie ogarniane jest orurowanie do FMIC oraz downpipe.
Ostatnio zmieniony 2014-01-25, 16:42 przez szopen, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Jarzyn » 2010-03-18, 21:57

Skąd wytrzasnąłeś kierunki amber? ;P;P

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-03-18, 22:01

Kolejna szybka zabawka z GarAŻU Kuby. Teraz wiem, co stopowało moją Primę ;)

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2010-03-18, 22:09

sunny jest mega :) coraz więcej projektów nismo JDM powstaje :) a co z trakcją ? idziesz w większe koło ?

Awatar użytkownika
Kenet
fanatyk nissana
Posty: 369
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Warszawa / Węgrów

Post autor: Kenet » 2010-03-19, 01:00

Super posunięcie, nie ma to jak turbo. Mam nadzieje, że i w tym roku spotkamy się na jakiejś ćwiartce. Gratuluje auta, bardzo mi się podoba. No i jakiegoś sparinga z Jemioła Ibizą trzeba będzie urządzić jak wóz wróci z Konstancina. Pozdr

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2010-03-19, 05:43

Dobry pomysł z fabrycznym turbo. Pewnie sporo zamieszasz w klasie :mrgreen:
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-03-19, 09:00

Auto już odebrane z Konstancina, ale po skompletowaniu paru silikonów do orurowania i wystrojeniu ponownie tam wróci na wspawanie odmy i rurki od wolnych obrotów...

Do w pełni szczęścia widzi mi się tu jeszcze mocna pompa paliwa bo ta co jest to seria i niestety nie podbije nam ciśnienia paliwa powyżej 3 barów tak więc maks co można zrobić w tej chwili na bezpiecznie to ultra mega lajcik tzn. okolica 205-215KM...

Co do trakcji to wrzuciłem Shopenowi najdłuższa skrzynię jaka współpracowała z SR20 a więc z primery P10 SLX... Jak auto ma latać na ćwiartkę to i tak bez R888 się nie obejdzie :D

A co do kwestii wizualnej to obowiązkowo trzeba zglebić tył auta bowiem przód siedzi sporo niżej i aż nie ładnie to wygląda - zwłaszcza teraz jak doszło dodatkowe 25kg na przedniej osi :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-03-20, 10:22

Temat o odmie jest w Performance garage. Koniec OT

Awatar użytkownika
szopen
stały bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 2009-12-30, 19:50
Lokalizacja: Wyszo-Gród

Post autor: szopen » 2010-03-21, 12:37

W oczekiwaniu na brakujące gumowe kolanka i złączki zajmujemy się detalami:

Rewitalizacja pokrywy zaworów

Obrazek

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-03-21, 13:17

Sam malowales? Uzyles jakiegos specjalnego lakieru (odpornego na temperatury)?

Awatar użytkownika
wronek
fanatyk nissana
Posty: 938
Rejestracja: 2009-12-09, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wronek » 2010-03-21, 19:43

Kurcze czym Ty to malowałeś, wygląda ekstra ;-)
K10 GA16DE + Madzia 323 :)

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2010-03-21, 20:17

To nie ma wyglądać, to ma jechać :-D :-D :-D Jest pięknie, samemu mi się marzy taki look pod maską, tylko w rudym kolorze. Pozdro od rudej :-o
p.s. kasowanie postów przez .... bez komentarza niemile widziane. Chodzi o odmę.
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
DiLGT
fanatyk nissana
Posty: 670
Rejestracja: 2009-12-09, 20:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: DiLGT » 2010-03-21, 20:40

silnik kupowales sam przez ebay czy pzez jakas firme?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-03-21, 20:42

xtomek pisze:Chodzi o odmę.
Wydzielona jako osobny temat

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-03-21, 20:42

Dzisiaj farb i innych specyfików od koloru do wyboru :D

Do Sikkensa iść, tam dużo mają. Ja malowałem cynkiem w spray'u od zaprzyjaźnionej cynkowi ogniowej, i trzyma ok.

Awatar użytkownika
szopen
stały bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 2009-12-30, 19:50
Lokalizacja: Wyszo-Gród

Post autor: szopen » 2010-03-22, 20:27

Zwykły acryl metallic - z fiata coupe akurat się trafił, jak do tej pory wszystkie pokrywy tak malowałem, Do 100 stopni to każdy wytrzyma. Stosowanie na pokrywę zaworów jakiś żaroodpornych cudów to przerost formy nad treścią. No i paleta kolorów nieograniczona :-)

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-03-22, 21:54

Hmmm no niebieska pokrywa pod niebieskie silikony akurat...
Już mam dla Ciebie wszytko co potrzeba oraz BLOW OFF-a - tylko nie mam pod niego niebieskiego silikonu tak więc tymczasowo będzie musiała zostać czarna guma...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2010-03-22, 22:52

kiedyś nie podobał mi sie kolor Twojego sunnego ale teraz wszystko zaczyna ze soba współgrać :-P bedzie szybko 8-) no ciekawe jak beda wygladać wrażenia z jazdy ;-)
pozdro
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2010-03-23, 22:23

No pięknie ten sunny chodzi ;) Wyglada jak seria ;) Teraz tylko hamownia została xD :)

Awatar użytkownika
szopen
stały bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 2009-12-30, 19:50
Lokalizacja: Wyszo-Gród

Post autor: szopen » 2010-03-23, 22:43

noo , wrażenia z jazdy wyglądają tak: :-D :-) :-D :-) :-D. Jutro będę miał zakwasy na policzkach. Pierwsza trasa zaliczona. Nie sądziłem że to może tak przyspieszać..

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2010-03-23, 22:45

GRATULACJE !!! wpadaj do Ryczek, też chciałbym spróbować. Podobno tylko krowa nie zmienia zdania....odnośnie turbo :evil:
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-03-23, 23:04

Nie no powiem szczerze że przeciąg jest straszny...
Osobiście bawię się w te mody N/A ale coraz mniej w nich sensu widzę jedyne co mnie motywuje to wyniki z hamowni i że na coś tam wpadłem i że coś tam poprawiłem, powiem tak moje 225KM i okolica 5,5 sek wygląda dość przeciętnie przy tym co dysponuje auto Shopena które dziś opuściło mój garaż...

Do dokończenia zostały pierdoły typu pompa paliwa - troszkę brakuje paliwa w przedziale 4500-5500obr.min, trzeba wymienić termostat, oraz dorobić przednią poduszkę hybrydową :D
Na chwilkę przed oddaniem auta w ręce właściciela pod maską prezentowało się to wszystko tak:
Obrazek

A z ciekawostek dodam że silnik ten wyposażony jest w turbosprężarkę na łożysku kulkowym - podejrzewam że jest to GT25... Wstaje dość przyjemnie choć wydaje mi się że seryjne DP trochę ją trzyma i nie pozwala z dołu wściekle ciągnąć ale to co się dzieje powyżej to już malina, doładowanie obecnie wynosi 0,7 bara i mniej się nie da :)
Obstawiam jakieś 240-250KM i 330-340Nm o dziwo na kołach 14" z jakimiś zimówkami trakcji nie brakuje - jest idealne wyważenie, koła delikatnie buksują ale mimo to auto jak na ośkę to w pełni optymalnie przyspiesza.
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2010-03-23, 23:22

To co możesz zrobić z VE :-> dokładając DOBRE turbo, a co jeszcze w N/A można zrobić bez turbo ?
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-03-23, 23:31

Powiem tak nie wiele można zrobić w N/A za rozsądne pieniądze...
By SR20VE miał okolice 240KM i 230-235Nm to trzeba by wsadzić w niego tyle kasy że można by za spokojnie uturbić na absolutnie bezpieczną okolicę 320-350KM i 350Nm...

Aha no i przepis na wspomniane 240KM z SR20VE to oprócz tego wszystkiego co macie to:
- wałki N1
- talerzyki i sprężynki jakieś tunignowane np. Brian crower, Super tech a to wszystko wiąże się ze zdejmowaniem głowicy
- tłoki N1 coby zwiększyć stopień sprężania do okolić 12,5:1
- jakiś wymyślny kolektor ssący z dużą przepustnicą gazu oraz jakiś sensowny dolot
- jakiś lepszy kolekotr wydechowy jak SSAC...
- regulator ciśnienia paliwa i strojenie...

Różnica w jeździe będzie ASTRONOMICZNA, grzebanie wolnossaka to takie dopieszczanie, tutaj urwę 4-5KM tutaj kolejne 3-4KM i tak się lepi po trochu po mało a Turbo to pójście na łatwiznę i odrazu jest grubo :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2010-03-23, 23:35

Oczy się otwierają. A co sądzisz o kompresorze?
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-03-23, 23:57

Jak ktoś go wsadzi, zamontuje to mogę podjąć się strojenia i oceny czy to się do czegoś nadaje... i podejrzewam że żeby kompresor jakiś sensowny był to wyjdzie więcej jak turbo - wymaga o wiele bardziej skomplikowanego kolektora wydechowego, jakby to coś fajnego było to już bym się dawno zajmował no i największa wada kompresora jest mało rozwojowy i wydaje brzydkie odgłosy :p

Ps. Shopen gdzieś nam wyparował na nocną pojeżdżawkę coby wyrazu twarzy sobie nie zmieniać :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2010-03-24, 00:04

Daj mu się nacieszyć :oops: Sam pamiętam jak pierwszy raz czerwoną przyprowadziłeś. :-P
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-03-24, 06:49

szopen pisze:noo , wrażenia z jazdy wyglądają tak: :-D :-) :-D :-) :-D . Jutro będę miał zakwasy na policzkach. Pierwsza trasa zaliczona. Nie sądziłem że to może tak przyspieszać..
Filmik jakis nakręć :)

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2010-03-24, 09:26

No można było spłodzić jakiś filmik :) Ale nikt o tym wczoraj nie pomyślał :mrgreen:

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-03-24, 20:26

I jeździ zalany moim olejem :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”