Strona 1 z 5
[Sunny] Nissan Sunny GTI SR20DE N14 94' by zwii
: 2015-01-11, 17:59
autor: zwii
Witam wszystkich serdecznie. Zakup opisywanego Sunnego byl dość spontaniczny i nie ukrywam, ze nie sądziłem ze tak polubię to auto

Zamysł kupna auta tego typu opierał się na planie startu w Classic Auto Cup czyli mialo być ciekawie, w miare mocno i w miarę lekko. Sunniak będzie wykorzystywany tylko okazyjnie własnie do tego typu imprez, ewentualnie zlotów i nie będzie jeździć na co dzień. Wszelkie modyfikacje mojego egzemplarza będą darzyć do doprowadzenia go do idealnego stanu z zachowaniem performu do wykorzystania go na torze
Historia auta jest całkiem ciekawa, ponieważ poprzedni właściciel tez traktował go jako zabawkę i miał go prawie 7 lat. Przełożyło się na jego stan, co niewątpliwie jest dość rzadkie w autach z tych lat a co więcej w Nissanach

Oczywiście nie obyło się bez modyfikacji i Nissan prezentuje się następująco:
Zdjęcia wykonania jeszcze poprzedniego właściciela. Aktualnie nie ma za bardzo warunków na ładne fotki, tym bardziej ze Sunny stoi u sąsiada obok w jego garażu, bo mój jest cały czas wykorzystywany... Pewnie kilka osob z forum zna ten samochód, chociaż nigdy nie doczekał się swojego oddzielnego tematu.
W najbliższym czasie wlecą pewnie jakieś porządne kubełki z pasami, chłodnica oleju, wydajniejszy wentylator na chłodnice z dodatkowym wlacznikiem, wyleci klima i chodzi mi tez po głowie maska z Pulsara, ale to jak już ciepło będzie
Reasumując aktualnie zbieram graty a Nissan zimuje w suchym garażu i zimy nie zobaczy. Mam nadzieje, ze na forum panuje przyjazna atmosfera i wiele się od siebie wzajemnie nauczymy !
: 2015-01-11, 18:14
autor: veather
Bardzo ładna sztuka

pogratulować...
W silniku było coś grzebane??
: 2015-01-11, 18:20
autor: Ad@mus
fura skejciora, dobry egzemplarz z dobrym Powerem, zmiany ogranicz do minimum bo taki jaki est jest piekny
: 2015-01-11, 18:22
autor: zwii
Ad@mus pisze:fura skejciora, dobry egzemplarz z dobrym Powerem, zmiany ogranicz do minimum bo taki jaki est jest piekny
Prawdopodobnie i tak predzej czy pozniej wleci VE, ale fakt odpycha sie bardzo fajnie

: 2015-01-11, 19:39
autor: Ad@mus
zwii, jakie VE, to ori sztuka z tego co pamiętam miała 182ps i ponad 200nm, i to w zwykłym DE!!
postaw się z jakims VE i porównaj cwiatke

: 2015-01-11, 19:47
autor: komorokoro
zwii pisze: predzej czy pozniej wleci VE,
Oby prędzej to rezerwuję silnik
Do dwóch razy sztuka hehe ....
: 2015-01-11, 19:48
autor: zwii
Ad@mus pisze:zwii, jakie VE, to ori sztuka z tego co pamiętam miała 182ps i ponad 200nm, i to w zwykłym DE!!
postaw się z jakims VE i porównaj cwiatke

Jednak korci mnie VE plus jakies ciekawe wałeczki
veather pisze:Bardzo ładna sztuka

pogratulować...
W silniku było coś grzebane??
Niedużo bo tylko wydech, dolot, DET plus strojenie, przepustka jest większa i jakiś tam mały porting kolektora.
: 2015-01-11, 19:55
autor: Cubuś
Jeden z ładniejszych Sunnych w Polsce. Dbaj o niego i zmiany ogranicz by nie popsuć tego co jest. Co do VE - jestem zwolennikiem DE i nie robił bym tego. Gdybyś zmieniał koła to chętnie je odkupie.
Pozdrawiam
: 2015-01-11, 20:16
autor: zwii
Jesli chodzi o aspekt wizualny, to z widocznych zmian będzie prawdopodobnie maska od GTIR oraz zółte kierunki zostaną zmienione na pomarańczowe .Reszta bez zmian bo kola tez mi mega pasuja
Btw, czy ktos ma moze taka zaslepke ?

: 2015-01-11, 20:24
autor: Cubuś
Jak maska to zderzak też by się przydał z GTI-Ra
: 2015-01-11, 20:27
autor: lestant
również podłączam się do prośby kto posiada taką zaślepkę
: 2015-01-11, 20:37
autor: zwii
Cubuś pisze:Jak maska to zderzak też by się przydał z GTI-Ra
Cztery halogeny bardziej mi leza

Z reszta jeden z nich i tak wykorzystam do zrobienia Air Ducta do CAI.
: 2015-01-11, 20:40
autor: Ad@mus
zwii, z tego co kojarze ta SRka ma dodatkowo ostrzejsze walki

dlatego Skejcior odstapil od swapu na VE bo wiedział ze ten silnik to perełka swojego rodzaju

: 2015-01-11, 20:45
autor: zwii
Coraz to nowych rzeczy sie dowiaduje, tyle ze rafal o tym nie wspominal

Jesli chodzi o modzenie DE i osiaganie wartosci powyzej 2XX to sami wiecie jak jest...
: 2015-01-11, 21:10
autor: Ad@mus
zwii, tylko te ponad 200ps VE osiąga na fazie, poszukaj wałków do sr20de o podobnych czasach jak ma VE i powinienies osiagnac calkiem przyjemne cyferki, ale o tym możesz poczytać w temacie w dziale technicznych "modyfikacje sr20de"
: 2015-01-11, 21:28
autor: zwii
Zrobiłem porządki z gratami które dostałem od poprzedniego właściciela
Kloce do aktualnych zacisków Winmax. Z tego co czytałem skuteczność taka jak Ferodo DS2000 i do tego maja fajne znaczki na pudełku
2 Tłoczki na przód od Mitsu EVO, piaskowanie i kolor wkrótce. Od jakiego auta pasuje P&P tarcza 280mm ? Clio II ?
Wieksze serwo, podobno ze pasuje P&P. Pytanie od czego to jest ?!
Poli na tył, na moje oko to Powerflexy. Wg mnie brakuje na pewno gum stabilizatora... Czy ktoś pamięta z głowy których jeszcze brakuje ? Btw, nigdy nie montowałem poli w swoich autach i pytanie czy uzywa sie jakiegos specjalnego smaru ? Wiem niektore poli piszcza, czego bym nie przeżył chyba

: 2015-01-11, 21:28
autor: bombel
Fajne auto. Widziałem nie raz na żywo

: 2015-01-12, 00:52
autor: foo
Haaa, a tak się zastanawiałem ostatnio kto przygarnął tego słonecznika, graty! Jedno z lepszych aut na forum. Realizacji planów życzę, a o temacie pamiętam.
: 2015-01-12, 09:47
autor: marlos90
serwo jest z Primery P10 lub pierwszych modeli P11, a czy pasuje to zależy bo są dwa sposoby zarabiania przewodów hamulcowych i nakrętki są mniejsze i większe
: 2015-01-12, 10:06
autor: DubSon
Mam na sprzedaz maske z GTi-R, lotke takze

Skoro to SR20DE ma juz ponad 180PS, to odpuscilbym sobie swapowanie na VE i dzialal dalej z tym silnikiem

: 2015-01-12, 11:02
autor: zwii
I własnie otwiera się dyskusja która przebija się przez większość tematów na tym forum...
Bo żeby teraz cokolwiek więcej osiągnąć to musiałbym kupić wałki, regulowane kółka, wyżej zakręcić czyli tez talerzyki i sprężynki

Z tego co się orientuje aftermarket wychodzi w miarę. Tomei i Braian Crover 262 i 272 są dostępne po 350$ nawet, ale pytanie czy nie ma jakiegoś magicznego tricku jak to w przypadku VE + SR16 N1 CAMS
Druga opcja to VE + mój wydech, dolot i DET którego już mam przybliżonym kosztem jak bym miał inwestować w wałki etc w aktualnym DE. Swap i tak by się odbył u mnie w garażu, wiec te koszty przynajmniej mi odejdą.
Czy myślał ktoś o kupnie kolektora ssącego od DET'a ? Pasuje ? Można wyrwać chińczyki używane w sensownych pieniądzach, gdzie dodatkowo przepustka od razu jest P&P 70mm.
: 2015-01-12, 11:54
autor: vixo
Swap na VE w Twoim setupie wyniesie Cię ok 3800pln
I masz ponad 200KM
DE handlujesz. I masz koszt 3tys
: 2015-01-12, 12:12
autor: Shadows
Ustaw się z jakimś VE na kresce i zobacz różnice

żeby sie nie okazało że różnica znikoma będzie...Pod maską wygląda kotnie i i moc też ma wsadzić wałki i jeździć
Najładniejsze auto na tym forum wywalił bym tylko to coś z pod przedniego zderzaka u nie bawił sie w jakieś maski z GTIRa tylko zostawił takie OEM+

: 2015-01-12, 12:29
autor: rz
Auto klasa. Ładuj rozporki od foo i moduj dalej DE i lataj

VE nie jedzie
@vixo, za 800zl taki motor? Chyba lekka przesada...
: 2015-01-12, 12:33
autor: vixo
@rz zdziwiłbys się

: 2015-01-12, 12:49
autor: zwii
Jak widać wyżej, im wiecej osób sie wypowiada tym więcej opinii
Jestem ciekawe jakie dokładnie mody poczynil Limon u siebie uzyskując te 230PS i dość zblizony moment. Nie ukrywam ze taki jest moj target na N/A.
Foo niestety nie ma czasu na dłubanie rozporek

: 2015-01-12, 13:00
autor: Ad@mus
zwii, nie wazna jest moc maksymalna tylko zakresy w jakich jest ona dostępna, tym bardziej ze będziesz jezdzil torowo a nie na kreske
dlatego weź wpaku dobry zawias i lataj, naprawdę nie trzeba w tym projecie przesadzac

: 2015-01-12, 13:06
autor: HakeN
Tylko DE!! Waleczki, kółka zapłon pierdoly zestroisz i jak wyżej teraz stan na kresce z VE a zostaniesz przy DE

: 2015-01-12, 13:17
autor: rz
@vixo, jeśli takie motory mozna kupic za taka kasę to ja jestem za tym aby wszyscy pakowali VE!!
: 2015-01-12, 15:26
autor: majchrzok
znowu będzie pindolenie który silnik lepszy?
zwii, na zdjęciach auto wygląda naprawde na zadbane. fajnie gdybyś pojawił się nim na zlocie. pewnie wszyscy bardzo chętnie zobaczyliby na żywo Twoje auto
[ Dodano: 2015-01-12, 15:29 ]
a co do poligumek, ja w zestawie do 100nx'a otrzymałem jakiś smar. czy jest on jakiś specjalny niestety nie wiem, ponieważ nic na pojemniczku od niego nie ma napisane...