Strona 1 z 3
					
				[ Almera] Almera N15 1.6 SRi - moja nowa zabawka :)
				: 2010-03-12, 17:07
				autor: MlodyZuru
				Witam wszystkich klubowiczow NZ. Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem czarnej nyski która była już u kilku naszych klubowiczów. Ostatecznie odkupiłem ją od Coobcia ( wiadomo że auta z pod jego ręki są pewne i zadbane) Jeśli chodzi o modyfikację to na razie nic się nie zmienilo od ostatnich postów na NZ w temacie 
viewtopic.php?t=1363&sid=dfe7e05b28931d ... dfd700fd91. Oczywiście w planach jest trochę pomysłow ale wiadomo że na to są potrzebne fundusze (i to spore 

 Mam nadzieję że uda nam się z Coobciem w niedlugim okresie zrobic aby to skromne 1.6 bylo jeszcze bardziej męskie 

 Pełny profesjonalny opis modyfikacji znajdziecie tu :  
http://sumo.boo.pl/?p=410. Nie widzę sensu kopiowania i wpisywania tego samego jeszcze raz. A więc Etap III modów uważam za otwarty 

 
			 
			
					
				
				: 2010-03-12, 17:39
				autor: NadiR
				Wy to tam macie jak u Pana Boga...albo i lepiej  

 
			 
			
					
				
				: 2010-03-12, 18:42
				autor: Coobcio
				Jak się ogarnę z turbo projektami to z chęcią powróce do wzmacniania tej almerki 1,6 

Najwyżej na krechę zrobię Ci kolejnego moda - czyli zapodamy wałek z sentry albo może lepiej rozbierzemy silnik i głowicę splanujemy... 
 
Co będzie pierwsze w kolejce 
 
Moim skromnym zdaniem lepiej głowicą się zająć i sprawdzimy na hamowni co ona nam dała po czym wałka podmiana i podnownie hamowanko -> Trzeba dalej szlaki przecierać 

 
			 
			
					
				
				: 2010-03-13, 10:58
				autor: dylson
				MlodyZuru, wiem ze przecieranie szlakow nie jest latwe bo sam to przerabiam na swojej maximie. Ale masz ten plus, ze Coobcio jest na miejscu a to ponad polowa sukcesu 
 
NadiR pisze:Wy to tam macie jak u Pana Boga...albo i lepiej 
Amen 

 
			 
			
					
				
				: 2010-03-13, 13:04
				autor: MlodyZuru
				Zakupiłem dziś dwie nowe oponki TOYO T1R 195/50 R 15 . Całkiem niezłą cenę znalazłem na allegro z odbiorem osobistym w Warszawie 
http://moto.allegro.pl/item941127549_hi ... erwis.html 
 Kolejne dwie dostałem od Coobcia trochę one przeszly po wygladzię głownie rantów, nie raz i nie dwa tor widziały chyba 

 ale raczej do "normalnej" jazdy na tył jeszcze ujdą 

 Chyba jeszcze się wstrzymam do końca przyszlego tygodnia ponoć zima wraca i dopiero zarzucę nowe buty mojej czarno-rudej nyski 
 
Co do planu głowicy hmmm mysle że walek bedzie mniejszym kosztem na poczatek ale za to tez pewno mniejszym zastrzykiem mocy.... Niestety 1.6 i 200NM nigdy nie ujrzymy w N/A ale czemu by nie sprobowac kiedys dorzucic T? 

 
			 
			
					
				
				: 2010-03-13, 17:50
				autor: Coobcio
				Będę turbić pewną Primerę P10 z GA16DE to zobaczmy jak to znosi turbienie w polskich warunkach i czy będzie to robiło szał na drodze. Chciałbym by coś koło 200KM to wypluło i ok 250Nm... Jak się przyjmie to coś podobnego zrobimy u ciebie 

 
			 
			
					
				
				: 2010-03-13, 21:13
				autor: NadiR
				Coobcio pisze:Będę turbić pewną Primerę P10 z GA16DE to zobaczmy jak to znosi turbienie w polskich warunkach i czy będzie to robiło szał na drodze. Chciałbym by coś koło 200KM to wypluło i ok 250Nm... Jak się przyjmie to coś podobnego zrobimy u ciebie 

 
Szefie, jak możesz namów właściciela aby opisał ta P10-kę bo aż się ślinie jak w GA będzie tak podawać  
  
ps. no i jakie koszta w sumie pixdrzwi takich zabaw? 
[ Dodano: 2010-03-13, 21:17 ]
MlodyZuru pisze:Zakupiłem dziś dwie nowe oponki TOYO T1R  
Spoko, ładne piękne lacze, ale wiesz, że znikną Ci w mgnieniu oka? 

 no i na mokrym sa tez nieporozumieniem, ja na nich nie dawałem rady w porównaniu np. do BF Goodrich GForce Profiller.
 
			 
			
					
				
				: 2010-03-13, 22:49
				autor: MlodyZuru
				Za tą cenę chyba nic lepszego nowego bym nie znalazł.... A tak wogóle to "szef" powiedział że nie ma lepszych opon w tej cenie 

 (COobcio) 

 
			 
			
					
				
				: 2010-03-13, 23:28
				autor: Coobcio
				Generalnie jedyne porównywalne opony jeśli chodzi o przyczepność na suchej które ja testowałem to Continetal sport contact II który też schodzi w mgnieniu oka ale kosztuje prawie dwa razy tyle co Toyo...
Jeśli chcesz lepszą oponę to już tylko pół slick typu R888 czy RE70 i jeszcze jakiś tam model AVONU i Falkena ale nie dostęne na naszym rynku...
			 
			
					
				
				: 2010-03-13, 23:37
				autor: MlodyZuru
				R888 podobno zero jazdy na mokrym.... a co myslisz o Goodyear F1 takim jak ma Zuru? Oczywiscie ja tam zostaje przy TOYO jakos ta Japonska firma do mnie przemawia 

 
			 
			
					
				
				: 2010-03-14, 10:14
				autor: Coobcio
				hehe wywody o oponach się nam zrobiły i jak wiadomo najwięcej piszą ci co nie testowali konkretnego sprzętu...
Według mojej obserwacji R888 klei na mokrym lepiej jak T1R na suchym nie wspominając o 98% innych opon 

Za to na R888 jest tragedia jak są głębokie kałuże albo woda stoi w koleinach.
Zimą jak jest suchy asfalt czy w cieple dni jak jest po prostu wilgotny asfalt R888 nie mają sobie równych...
 
			 
			
					
				
				: 2010-03-14, 15:42
				autor: xtomek
				Najlepszy czas, 14,8, jaki do tej pory zrobiła jesczcze czerwona, to na wyśmiewanych przez Bombla nalewkach Markguma 205X50X R15 i to w solidnym deszczu. Na ulicę zostają Toyo PX T1R, a na wyścigi pójdą R888. Ale z ciekawości, choć raz założę Markgumy dla porównania z R-rami.
			 
			
					
				
				: 2010-03-14, 17:38
				autor: nossbuk
				Coobcio co zrobiłeś ze złotymi felami ? 

 
			 
			
					
				
				: 2010-03-14, 18:19
				autor: NadiR
				MlodyZuru pisze:R888 podobno zero jazdy na mokrym.... a co myslisz o Goodyear F1 takim jak ma Zuru? Oczywiscie ja tam zostaje przy TOYO jakos ta Japonska firma do mnie przemawia 

 
GY F1 tak samo są miękkie i znikają jak Toyo, ale są raczej droższe.
 
			 
			
					
				
				: 2010-03-14, 22:30
				autor: Coobcio
				Złote felgi poszły za dopłatą do czarnego sunnego z LPG - jeździ w Wołominie, pewno jego projekt tu się znadzie bowiem długo auto nie będzie seryjne 
Ps. r888 to jest przepaść nie ma co porównywać tej opony do tradycyjnej czy tam nalewki mark guma - ktora przyznam że też nieźle lepi...
No nie ma co się bardziej rozpisywac za 350zł Żura Brat kupił nówki T1R i chwała mu za to.
 
			 
			
					
				
				: 2010-03-15, 22:35
				autor: nossbuk
				jak zwykle się nie przypucujesz na forum co sprzedajesz 

 . Jak zwykle tylko piszesz. "Kupiłem okazyjnie", albo "poszło za dopłatą"  

 
			 
			
					
				
				: 2010-03-16, 21:15
				autor: Coobcio
				Za szybko się to wszystko działo by zastanowić się nad sytuacją.
W połowie kweitnia moje dane czarne sunny na złotej feldze otrzyma nowe serducho - SR20DET 
Ps. Co do tej almerki to młody Żuru szykuj w przyszłym tygodniu kasę na hamownię to sprawdzimy co przyniesie zmiana wałka ssącego na Sentrowy 

 
			 
			
					
				
				: 2010-03-16, 21:46
				autor: lukasgt
				ja tam ciekaw jestem co przyniesie planowanie głowicy
			 
			
					
				
				: 2010-03-16, 22:44
				autor: Coobcio
				Oj chyba planowania głowy nie będzie, z modów uniwersalnych to tylko ten wałeczek dalej to już chyba w ślimaka się pójdzie 

 
			 
			
					
				
				: 2010-03-17, 00:10
				autor: MlodyZuru
				Jesli chodzi o hamownie to na to zawsze sie cos znajdzie 

 Tylko pasowalo by pojechac do enegry a nie do kreatora...
Co do slimaka hmmm tak sobie siedze i licze ile w najubozszej wersji T by mnie wyszlo 

 Ecu juz jest i walbro.... zadalem sobie ostatnio glupie pytanie czy turbina od TD pasuje do benzynki 

 Ale co laik to laik 
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
 Ale co jak co jednak bym plan glowicy walnal jesli jest to koszt w okolicach 400-500zl nie wiecej to mozna smialo sprobowac po walku.
 
			 
			
					
				
				: 2010-03-17, 00:16
				autor: Coobcio
				obecny pomiar był w Kreatorze mocy robiony tak więc kolejne też warto by było tam robić by mieć porównanie no i nakładać kolejne wykresy na siebie.
Co do planowania głowy to wyjdzie jakoś w tych kosztach co podałeś + koszt uszczelki pod głowicę i jej planowania 
 
[ Dodano: 2010-03-17, 00:19 ]
Ps. co do turbin z diesle to się od biedy one nadają do turbo soft, przede wszytkim nie mają chlodzenia to jedna wada a druga że są bardzo mało wydajne ale za to bardzo mało lagliwe.
Moim zdaniem jak się turbine od diesela wsadza do beznyny to powinna ona być z silnika o 50% większej pojemności... Tzn. jak turbimy 2.0 to wsadzamy turbosprężarkę z diesla 3.0
 
			 
			
					
				
				: 2010-03-17, 00:19
				autor: MlodyZuru
				Czyli pewno 500x3 

 No ale zobaczymy cos sie pomysli. 
p.s.
Coobcio pamietasz o bagnecie? 

 
			 
			
					
				
				: 2010-03-26, 20:34
				autor: GrzyBek80
				Mlody, wygląd wyglądem, ale tego co masz pod maską, to Ci zazdroszczę! Oby te turbo kiedyś wpadło.
			 
			
					
				
				: 2010-03-29, 15:38
				autor: NadiR
				Szefie, jak możesz podziel się info, jaki masz regulator ciśnienia paliwa (marka model) i jaką pompę (walbro)?
			 
			
					
				
				: 2010-03-29, 15:41
				autor: bombel
				MlodyZuru pisze:Co do slimaka hmmm tak sobie siedze i licze ile w najubozszej wersji T by mnie wyszlo 

 
Masz u mnie w podpisie 

 A to co policzysz to tak razy 2 
 
[ Dodano: 2010-03-29, 16:42 ]
Kolektor na bank musi być custom
 
			 
			
					
				
				: 2010-03-29, 15:51
				autor: MlodyZuru
				NadiR pisze:Szefie, jak możesz podziel się info, jaki masz regulator ciśnienia paliwa (marka model) i jaką pompę (walbro)?
- wysoko wydajna pompa paliwa Wallbro GS342
- podniesione ciśnienie paliwa nastawnym regulatorem Auto Gauge
Zapraszam na 
http://sumo.boo.pl/?p=410, tutaj znajdziesz całkowity opis modyfikacji 
Bombel jesli chodzi o T Coobcio mowil ze kolo 5tys. i juz sofcik u mnie bedzie zwazajac ze pare gratow mam na pokladzie.
 
			 
			
					
				
				: 2010-03-29, 15:58
				autor: bombel
				MlodyZuru pisze:Bombel jesli chodzi o T Coobcio mowil ze kolo 5tys. i juz sofcik u mnie bedzie
NO ja tez sie dałem nabrac 
Kolektor i orurowanie to masz już 2500, turbo 1200, intercooler jakas uzywka z 200 zł, wtryski jakieś większe, wskaźniki, węże, kolanka łaczniki i robota i masz jak nic z 7000 PLN
 
			 
			
					
				
				: 2010-03-29, 16:02
				autor: NadiR
				MlodyZuru pisze:NadiR pisze:Szefie, jak możesz podziel się info, jaki masz regulator ciśnienia paliwa (marka model) i jaką pompę (walbro)?
- wysoko wydajna pompa paliwa Wallbro GS342
- podniesione ciśnienie paliwa nastawnym regulatorem Auto Gauge
Zapraszam na 
http://sumo.boo.pl/?p=410, tutaj znajdziesz całkowity opis modyfikacji 

 
Właśnie teraz doczytałem 
Spoko, bo właśnie idę waszym tropem i zobaczymy co się urodzi u mnie w P10 na niemalże tych samych modach.
MlodyZuru pisze:jesli chodzi o T Coobcio mowil ze kolo 5tys. i juz sofcik u mnie bedzie zwazajac ze pare gratow mam na pokladzie.
5k zeta za wsio + robota+rabat 

 ?
 
			 
			
					
				
				: 2010-03-29, 16:14
				autor: MlodyZuru
				Turbinka 600-800zl coobcio zalatwi.... Oczywiscie mowilem o takim stanie na "jebal pies" 

 Wiadomo ze na tip top to i w 10k nie zmiesci sie 
NadiR powodzenia w modyfikacjach 

 
			 
			
					
				
				: 2010-03-29, 16:38
				autor: Wolfshade
				Śliczna almerka 
