Strona 1 z 12

[ Primera] Midori no yajirushi - Wagon NEO VVL by PrzeRuSco

: 2014-09-19, 13:07
autor: PrzeRuSco
20.12.2011 rozbiłem swoja poprzednią primerę p11 1.6 96' w związku z powyższym zacząłem szukać następnej wymogi ze względu na rodzinę to WP11.144 2.0 benzyna docelowo gaz. 13.01.2012 znalazłem taka sztukę na allegro szybki telefon i rezerwacja, z rana wycieczka do Świecia na miejscu potwierdziło się:
- pierwszy właściciel 65 lat :-)
- serwisowany w ASO (wszystkie wydruki)
- przebieg 225.000 km
- po stłuczce - wymienione przednie lampy + zderzak z AC w ASO (uszkodzone dostałem)
- ruda na tylnej klapie
- totalna seria
i tak droga kupna nabyłem ten pojazd.

OBECNA SPECYFIKACJA

SILNIK
- SR20VE
- wałki SR16VE N1
- sprężynki i talerzyki tytanowe Supertech
- uszczelka Cometic MLS 0,45"
- panewki główne i korbowodowe ACL Race

LPG
- LPGTECH 504
- Barracuda 130 Nl
- Gold GT

UKŁAD DOLOTOWY
- przepustnica 70 mm
- rura dolotu 70 mm
- wkładka pipersross
- CAI 77 mm

UKŁAD WYDECHOWY
- kolektor wydechowy Tri-y
- układ wydechowy 2x przelot 2,5" by el-tec

ELEKTRONIKA
- ECU sunny n14 GTI
- DET3
- przepływka P11 GT

ZAWIESZENIE
- Sprężyny eibach -30 mm
- amorki przód KYB Ultra SR
- amorki tył KYB AGX
- rozpórka przód GT
- poliuretan komplet przód

UKŁAD HAMULCOWY
- przód 300ZX N/A + adapter + tarcza z Murano 316x28
- tył seria

KOŁA
- lato 17x7" ET40 + 215/45 Federal 595EVO
- zima 16x7" ET40 Ronal + 205/55 Nokian WR D3

BODY-KIT
- nakładki na przednie lampy
- przyciemniane tylne szyby
- nakładki progowe GT
- spojler na klapie

ŚRODEK
- seria

CAR-AUDIO
- seria

ZROBIONE w kolejności chronologicznej:
- montaż LPG
- wymieniona przepływka,
- montaż tylnych nadkoli,
- konserwacja progów,
- zmiana tylnych kolumn na WP12,
- regeneracja tylnych zacisków + wymiana tarcz (niestety 258mm) i klocków http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=17 ... sc&start=5
- wymiana lamp na oryginalne xenony,
- wpadły na lato felgi 17 z oponami Federal 595 EVO,
- płukanka silnika + czyszczenie miski (zanik oleju ~1L/1k km obecnie ~0,5L/1k km)
- kolektor wydechowy P10 GT http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=17 ... sc&start=5
- SSAC 2,5 + 2,25 przelot środkowy i końcowy http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=17 ... c&start=15
- mod rozrządu +6* na ssącym (regulowane kółko) http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=17 ... c&start=15
- wymieniona tylna klapa pod kolor,
- wymiana górnych wahaczy na łożyskowane SWAG http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=17 ... sc&start=5
- wymiana mechanizmu wycieraczek z P10 http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=17 ... c&start=43
- wymiana kabli WN, palca i kopułki http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=17 ... c&start=88
- wymiana amortyzatorów KYB Ultra SR przód KYB AGX tył i sprężyn eibach -30 http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=17 ... c&start=93
- dodanie OEM rozpórki przedniej od GT http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=17 ... &start=111
- konserwacja (szlifowanie + podkład epoksydowy + podkład akrylowy + baza) kielichów od góry http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=17 ... &start=111
- konserwacja (piaskowanie + cortanin f +podkład reaktywny+ podkład akrylowy + baranek) kielichów od spodu http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=17434&start=130
- CAI 77 mm http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=17434&start=138
- SWAP na SR20VE http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=17434&start=143
- Upgrade LPG http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=17434&start=146
- Wymiana półosi http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=17434&start=149
- Adapter pod przepustnicę z polifta do VE + przepustnica 64 mm http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=17434&start=217
- Wymiana błotników przednich, nakładki progowe GT, spojler, żółte halogeny http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=17434&start=270
- Big Brake Kit 300ZX N/A + tarcza Murano 316 http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=17434&start=270


Obrazek


Obrazek

: 2014-09-19, 13:31
autor: bombel
PrzeRuSco wiesz, że mody bez zdjęć sie nie liczą? :P

: 2014-09-19, 13:53
autor: Zielkq
bombel, tu nie ma zdjęcia nawet samego samochodu. Także my nie wierzymy, że jeździsz WP11.144 :P

: 2014-09-19, 14:03
autor: PrzeRuSco
Bombel widział może potwierdzić :-P
Tymczasowo jakieś wrzuciłem.

: 2014-09-19, 14:12
autor: Arias
Jak ona glebnie na asfalt to będzie Mega, bardzo mi się podoba kolor w zestawieniu z czarną felą, do tego konkretne hamulce z kontrastowymi zaciskami miodzio

: 2014-09-19, 14:18
autor: PrzeRuSco
regeneracja tylnych zacisków + wymiana tarcz (niestety 258mm) i klocków
Obrazek
Obrazek

kolektor wydechowy P10 GT przygotowany do montażu i tak jutro wypadnie więc zdjęć zamontowanego nie dam :->
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

to zastąpi kolektor od P10 GT
Obrazek

wymiana górnych wahaczy na łożyskowane SWAG
Obrazek
Obrazek
Obrazek

reszta jak znajdę w domu na kompie :-)




[ Dodano: 2014-09-19, 15:23 ]
Arias zaciski z 300zx będą prawdopodobnie koloru złotego jak brembo w 350z

: 2014-09-19, 15:21
autor: vixo
Jak chcesz zrealizować ostatni punkt to uderz na pw :D

: 2014-09-19, 15:56
autor: Andrzej.
Kolor felg z kolorem auta idealnie pasują do siebie :mrgreen: nieźle będzie wyglądać, jak obniżysz autko :-D

: 2014-09-22, 15:15
autor: PrzeRuSco
vixo gdyby była kasa to już dawno bym był u Ciebie.


W sobotę wymieniłem oring aparatu zapłonowego poprzedni założony przez mechanika (z 10 minut biegał z suwmiarką i mierzył różne oringi) miał złe wymiary 27x3,5 i dodatkowo był prawie plastikowy lało tak że cała skrzynia była w oleju. Przy okazji podziękowania dla janusza za dobre oringi.

Obrazek

: 2014-09-22, 15:35
autor: kejno
A przewód od pierwszej sondy sięgnie do wtyczki? :)
W WP11.144 w oryginalnym kolektorze sonda jest wkręcona wyżej. - tak pytam z ciekawości.
Czym owijałeś kolektor?

: 2014-09-22, 15:44
autor: janusz
Kejno, przewód od pierwszej sondy się przedłuża - zobacz mój temat :D Drugą sondę się oszukuje :]

PrzeRuSco przewód sygnałowy musisz dać w ekranie :]

: 2014-09-22, 15:55
autor: PrzeRuSco
Przewód od 1 sondy został w całości rozciąłem wiązkę przy wtyczce i przedłużyłem (pomysł janusza co by nie przedłuzać przewodów stalowych) - puściłem przy osuszaczu klimy, pod chłodnicą i wtyczkę zamocowałem do sprężarki klimy, sonda prawie dotykała miski olejowej (gniazdo jest po zejściu z 2 na 1), do drugiej sondy wspawałem gniazdo za łącznikiem elastycznym a od łącznika dałem rurę z nierdzewki 2,5' z flanszą na końcu wszystko podchodzi ładnie pod katalizator. Z każdej rury kolektora wywaliłem oryginalna termoizolację i owinąłem bandażem bazaltowym z allegro.

: 2014-09-22, 19:13
autor: kejno
Janusz, dzięki znalazłem już w Twoim wątku - dużo stronek masz :)
Ten bazaltowy bandaż fajny.

: 2014-09-22, 23:30
autor: janusz
PrzeRuSco, wrzucisz ten kolektor z P10eGT/N14GTI to poczujesz różnicę :] U mnie na OEM kolektorze auto się zbierało dopiero od 3,5krpm. Po zmianie kolektora idzie już od 2,5krpm.

Znikanie oleju masz na zasadzie - płyn chłodniczy czysty, świece czyste, wycieków brak, bąków nie puszcza?

: 2014-09-23, 06:54
autor: Zielkq
janusz, PrzeRuSco właśnie wywalał kolektor z p10gt/n14gti i wstawiał ssac :P

Ad@mus, mówiłem, że na wieloramiennych felgach dobrze Prima wygląda :D

PrzeRuSco, daje radę ten bandaż bazaltowy u Ciebie? U mnie dalej trochę gorąco jest pomimo jego zainstalowania i braku osłony metalowej...

Pozdrawiam

: 2014-10-03, 14:00
autor: PrzeRuSco
janusz Kolektor od P10GT zamontowałem już ze 3 miesiące temu, obecnie jest już ssac , różnica rzeczywiście była odczuwalna, chociaż mój silnik jest tak zamulony że szkoda gadać.
Obrazek
Obrazek

Olej znika bezobjawowo no może oprócz wycieku z aparatu zapłonowego ale to w sobotę zlikwidowałem.


Zielkq, co do bandaża to ładnie wygląda ale u mnie nawet z osłona kolektora jest cieplej niż było z oryginalnym kolektorem, więc do ssaca nie założyłem wcale bo ten i tak wiele nie daje a funduszy na lepszy chwilowo brak, może na wiosnę zdejmę kolektor i założę jakiś porządny.

Ponieważ jak napisał Bombel mod bez fot się nie liczy dorzucam zaległe foty moda rozrządu
Obrazek
Obrazek
Obrazek
+ 6* na ssącym
Obrazek


UP

Wymieniłem gałkę zmiany biegów bo poprzednia była w fatalnym stanie mała rzecz a cieszy :-)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
i ciekawostka nowa jest krótsza od starej o jakiś 1 cm.
Obrazek

: 2014-10-03, 14:14
autor: Seba WWA
przyjedź dziś na spota, to się sprawdzi ten mod rozrządu czy coś to dało ;-)
powiedz mi czy ta stara gałka była nakręcana czy wciskana na drążek?
jak jej nie wyrzuciłeś to chętnie się nią zaopiekuje :-)

: 2014-10-03, 14:23
autor: PrzeRuSco
Postaram się być, gałka była nakręcana a czy jeszcze ją mam to muszę zobaczyć w garażu u teścia ale będę u niego dopiero za tydzień.

: 2014-10-03, 14:29
autor: Seba WWA
a to spoko, to rozumiem że na east side się spotkamy ;-)
jak podjedziesz to pogadamy

: 2014-11-13, 10:42
autor: PrzeRuSco
Przedwczoraj w trasie wyskoczył mi błąd P0120, objawy to szarpanie przy przyspieszaniu i puszczaniu gazu, obroty na ssaniu ponad 2k wcześniej było 1,7k - 1,8k, na jałowym 1,2k bardzo powoli spadają do 850. Straty mocy nie czuć. Po skasowaniu błędu wyskakuje ponownie po przejechaniu kilku metrów.

: 2014-11-13, 10:55
autor: Ad@mus
szarpanie, skubanie czy drżenie?
P0120 to chyba kod TPS- wiec albo przetarło ci kable do czujnika albo czujnik sie popsuł

: 2014-11-13, 10:57
autor: PrzeRuSco
Szarpanie, popołudniu sprawdzę kable.

: 2014-11-13, 10:58
autor: janusz
PrzeRuSco, błąd P0120 to tak, jak napisał Ad@mus błąd czujnika położenia przepustnicy - TPS

: 2014-11-13, 11:08
autor: Ad@mus
dziwne jest tylko to ze nagle wystapil problem, te czujniki same z siebie nie padają...
przemierz kable, u mnie kuny pogryzly, albo poprostu popraw wtyczke, sciagnij, potraktuj czyms na styki, przedmuchaj, wysusz i poskladaj :arrow:

: 2014-11-13, 11:39
autor: PrzeRuSco
W weekend zdejmowałem podszybie i "kładłem" się na silniku żeby zdjąć ramię wycieraczki może zawadziłem o wtyczkę TPS'u i się coś poluzowało/urwało ale to by raczej od razu błąd wystąpił a nie po przejechaniu 100 km, w każdym razie popołudniu sprawdzę.

: 2014-11-13, 12:13
autor: DubSon
Jak masz miernik to po prostu sprawdz napiecia na TPS i ustaw go wlasciwie ;)

: 2014-11-13, 20:40
autor: Ad@mus
sprawa ogarnięta?

: 2014-11-14, 07:51
autor: PrzeRuSco
A więc tak na rozgrzanym silniku kluczy w pozycji off na środkowym pinie 0,43V po całkowitym otwarciu przepustnicy 4,01V przy włączonym silniku i zamkniętej przepustnicy 0,41V, na pozostałych pinach 4,99V (choć co jakiś czas ~1 min. spadało na kilka sekund do ~2,8V - słychać że spadają obroty) i 0,0V na ostatnim pinie, więc czujnik PTS chyba w porządku, po zdjęcie wtyczki obroty wzrastały do 1,2k i po chwili wracały do 850. Co dalej sprawdzać?

: 2014-11-14, 09:33
autor: Ad@mus
wiec przy takich wartościach nie powinno być bledu TPSa
masz prawidłowe ustawienia, może gdzies lewe powietrze masz?

: 2014-11-14, 09:39
autor: DubSon
PrzeRuSco pisze:+ 6* na ssącym
Może spróbuj cofnąć wałek, bo widzę, że masz +12*, a nie +6* :roll:
Każda kreska to 2*, a Ty poleciałeś 6 kresek dalej...