[ Almera] ALMERA N16 1.5 2002 - Alka Lalka ;)
: 2014-09-07, 15:22
Witajcie,
przed zakupem Almerki przesiedziałem na tym forum sporo czasu także postanowiłem się ładnie przywitać, a przy okazji zasięgnąć trochę informacji.
Egzemplarz przeze mnie zakupiony pochodzi z polskiego salonu, z którego wyjechał w 2002 roku. Jest to wersja przed liftem, motor 1.5 czyli 90km. Ogólnie stan całkiem przyzwoity przynajmniej jak na razie. Blacharsko miał robione progi i kilka lat temu ktoś postanowił zrobić z Almerki garaż, wpasowując się jej w tył. Innych dziwnych zdarzeń nie zlokalizowałem do tej pory. Przebieg aktualny 131 kk km podobnież autentyczny ( ostatnia faktura z 2011 91tys km). Doświadczyłem przygody z blokującym zaciskiem ręcznego ale mam nadzieje, że skutecznie naprawiony
Od zakupu zrobione kilka podstawowych rzeczy:
- wymiana oleju na shella 10W40
- filtr Mann
- filtr powietrza Knecht
- filtr kabiny Jc Premium
- pasek alternatora Bosha ( nie było innego )
- klocki przód TRW
Do tego zamontowana sekwencyjna instalacja gazowa STAGA, butla w koło, papierów nie mam pod ręką żeby opisać co dokładnie. Na razie przyjemnie jeździ, nie zauważyłem żadnej różnicy w stosunku do benzyny, ponad tysiąc km bez problemów.
Po wymianie paska alternatora wydaje mi się, że trochę głośniej pracuje silnik, słychać tak jakby szum, klekot dziwny dźwięk wszak pracuje wszystko dobrze ale pozostaje to wrażenie. Wygląda, że pasek jest napięty dobrze (ugina się jakiś nie cały cm pod naciskiem palca).
Z kwestii do zrobienia to:
-klima, która puszcza na "łączeniach" - sprawdzone lampą UV (pozostanie do wiosny)
-opony tył bieżnik 4 mm więc do końca sezonu
-przy okazji jakieś aluski na lato
-wymiana żarówek podświetlenia tablicy zegarów oraz "pokręteł" ( nie podświetla prawej strony zegarów - pół prędkościomierza, benz, temp i pół wyświetlacza oraz dwóch lewych pokręteł)
Przejrzałem manual, tutorial odnośnie wymiany podświetlania zegarów i wydaje się to być w miarę do ogarnięcia, z tym że mógłby ktoś z Was wrzucić np. link do żarówek które będą potrzebne? Oczywiście chodzi mi o światło jak najbardziej zbliżone do fabrycznego lub czysto białe
Zdjęć przez prawie miesiąc nie zdołałem ogarnąć swoich fot ale obiecuje się zmobilizować (powyżej z ogłoszenia) na co dzień autkiem poruszam się po Trójmieście i jestem otwarty na wszelkiej maści spoty
pozdrawiam
Michał
przed zakupem Almerki przesiedziałem na tym forum sporo czasu także postanowiłem się ładnie przywitać, a przy okazji zasięgnąć trochę informacji.
Egzemplarz przeze mnie zakupiony pochodzi z polskiego salonu, z którego wyjechał w 2002 roku. Jest to wersja przed liftem, motor 1.5 czyli 90km. Ogólnie stan całkiem przyzwoity przynajmniej jak na razie. Blacharsko miał robione progi i kilka lat temu ktoś postanowił zrobić z Almerki garaż, wpasowując się jej w tył. Innych dziwnych zdarzeń nie zlokalizowałem do tej pory. Przebieg aktualny 131 kk km podobnież autentyczny ( ostatnia faktura z 2011 91tys km). Doświadczyłem przygody z blokującym zaciskiem ręcznego ale mam nadzieje, że skutecznie naprawiony
Od zakupu zrobione kilka podstawowych rzeczy:
- wymiana oleju na shella 10W40
- filtr Mann
- filtr powietrza Knecht
- filtr kabiny Jc Premium
- pasek alternatora Bosha ( nie było innego )
- klocki przód TRW
Do tego zamontowana sekwencyjna instalacja gazowa STAGA, butla w koło, papierów nie mam pod ręką żeby opisać co dokładnie. Na razie przyjemnie jeździ, nie zauważyłem żadnej różnicy w stosunku do benzyny, ponad tysiąc km bez problemów.
Po wymianie paska alternatora wydaje mi się, że trochę głośniej pracuje silnik, słychać tak jakby szum, klekot dziwny dźwięk wszak pracuje wszystko dobrze ale pozostaje to wrażenie. Wygląda, że pasek jest napięty dobrze (ugina się jakiś nie cały cm pod naciskiem palca).
Z kwestii do zrobienia to:
-klima, która puszcza na "łączeniach" - sprawdzone lampą UV (pozostanie do wiosny)
-opony tył bieżnik 4 mm więc do końca sezonu
-przy okazji jakieś aluski na lato
-wymiana żarówek podświetlenia tablicy zegarów oraz "pokręteł" ( nie podświetla prawej strony zegarów - pół prędkościomierza, benz, temp i pół wyświetlacza oraz dwóch lewych pokręteł)
Przejrzałem manual, tutorial odnośnie wymiany podświetlania zegarów i wydaje się to być w miarę do ogarnięcia, z tym że mógłby ktoś z Was wrzucić np. link do żarówek które będą potrzebne? Oczywiście chodzi mi o światło jak najbardziej zbliżone do fabrycznego lub czysto białe
Zdjęć przez prawie miesiąc nie zdołałem ogarnąć swoich fot ale obiecuje się zmobilizować (powyżej z ogłoszenia) na co dzień autkiem poruszam się po Trójmieście i jestem otwarty na wszelkiej maści spoty
pozdrawiam
Michał