Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Primera] Bziukowy Pro Daily Car P11.144 - NEO VVL rebuild

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2017-02-26, 12:55

Ogolnie moglby zrobc jakis up..

Awatar użytkownika
tofu
fanatyk nissana
Posty: 449
Rejestracja: 2009-12-26, 20:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tofu » 2017-02-26, 20:02

cloud_9 pisze:
tofu pisze: na 1 strzał Moje odczucia były jednak właściwe bo oba VE nie zbliżyły się do 200 KM

Bziuk poszedł po całości zanim to shamował :)
czekaj, znamy prawdziwą moc primery Bziuka "przed"?:)
jakiś tam wydruk miał :hah:

Ale Krakowskej hamowni nie widział
Było tak Nissan sentra 1.6 115 KM Nissan P10 SR20 GT Nissan P11 SR20DEH
Obecnie: Prawie japoniec Volvo V40 1.9 turbo T4 200KM+
Modyfikacje LPG /Pomiary AFR/Strojenie AFR
Diagnostyka OBD 2

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2017-02-26, 21:25

Do odszukania wyliczony współczynnik optymizmu i pesymizmu w temacie Chrupa po którymś tam zlocie i mniej więcej koło czego "stało" niż widziało to można określić :lol:

Awatar użytkownika
Bziuk
fanatyk nissana
Posty: 621
Rejestracja: 2012-12-13, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bziuk » 2017-02-26, 21:54

Fakt, przed rewolują nie hamowałem gada, ale wiem tylko tyle, że nie jechało to jak należy :)

Co do UP`to trzeba będzie chwile poczekać, bo majster miodowym miesiącem aktualnie się delektuje :)
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...

Awatar użytkownika
tofu
fanatyk nissana
Posty: 449
Rejestracja: 2009-12-26, 20:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tofu » 2017-02-26, 22:01

No czekam na Daily Primerę jakie staty zrobi po trasie bo mam nadzieję że już będzie ok

A Ve zabawka będzie dobra
Było tak Nissan sentra 1.6 115 KM Nissan P10 SR20 GT Nissan P11 SR20DEH
Obecnie: Prawie japoniec Volvo V40 1.9 turbo T4 200KM+
Modyfikacje LPG /Pomiary AFR/Strojenie AFR
Diagnostyka OBD 2

Awatar użytkownika
Bziuk
fanatyk nissana
Posty: 621
Rejestracja: 2012-12-13, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bziuk » 2017-02-26, 22:09

no no, czerwona WRESZCIE śmiga na gazie jak powinna :) ale od tego jest inny temat :P
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...

Awatar użytkownika
tofu
fanatyk nissana
Posty: 449
Rejestracja: 2009-12-26, 20:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tofu » 2017-02-26, 22:28

Znalazłem Co do VE to jestem ciekawy bo rozumiem że tłoki będziesz miał takie same jak Claud ?

i co ma być jeszcze ?

a opcja tego SA będzie bardzo fajna ,,

ja też myślałem u siebie nad tym ale było by to bez sensu i poszedłem w mechaniczne ulepszenia
Było tak Nissan sentra 1.6 115 KM Nissan P10 SR20 GT Nissan P11 SR20DEH
Obecnie: Prawie japoniec Volvo V40 1.9 turbo T4 200KM+
Modyfikacje LPG /Pomiary AFR/Strojenie AFR
Diagnostyka OBD 2

Awatar użytkownika
Bziuk
fanatyk nissana
Posty: 621
Rejestracja: 2012-12-13, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bziuk » 2017-04-06, 09:59

Żeby nie było, że temat umarł, albo że już mi się nie chce czy coś :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Głowica po obróbce gniazd i kanałów. Zrzucone sporo mięsa, będzie lepszy przepływ :)

Do tego oczywiście głowica po szlifie. Niebawem wszystko wreszcie będzie złożone do kupy :)
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2017-04-06, 10:23

Po stronie ssącej kanały wypolerowane?
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Piotrek_10243
aktywny forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Piotrek_10243 » 2017-04-06, 13:09

Bziuk, Wyrobisz się do zlotu? Jestem ciekaw efektów na 1/4 :)
SR20Di -> był
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-04-06, 15:30

Pawel18PL, dlaczego pytasz ? :) Są zdjęcia :) Wygładzone, polerka lustro to to nie jest.
Piotrek_10243, jeszcze strojenie składanie do kuppona budy bo blachareczka lekka, do tego testy i leczenie chorób wieku dziecięcego :)

Bziuku zleje was czerwoną, czarna niech dobrzeje :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2017-04-06, 15:50

Pytam bo wiem, że pozostawienie porowatej powierzchni kanałów ssących w głowicy jest po coś. Porowatość zwiększa pole powierzchni nagrzanego metalu co ułatwia odparowanie paliwa i wpływa na jakość mieszanki. Jeśli dobrze pamiętam zjawisko ( choć mogę się oczywiście mylić) powiązane jest z boundary layer - warstwa graniczna i w chodzi w zakres nauk o mechanice płynów.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-04-06, 16:19

Z tego co ja wiem, miało to znaczenie w gaźnikowcach.
Do samochodów z wtryskiem trochę inaczej się podchodzi.

Nie wiem zbyt wiele o mechanice płynów. Ale wiem, że jak coś tryśnie to odparowywać nie musi ;)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Bziuk
fanatyk nissana
Posty: 621
Rejestracja: 2012-12-13, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bziuk » 2017-04-06, 17:26

Z wyrobieniem się na zlot może być ciężko. Na bank nie uda mi sięwszystkiego poskładać tak jak bym chciał, a wydmuchą jechać całą Polskę to może być ciężki temat. Dobrze, że mam w zapasie drugiego nissana coby wstydu nie było, że tak na południu próbuję coś działac w temacie a na ogolnopolski jakimś sztruclem przyjezdzam :D Zawsze jeszcze jest muwik..:D Generalnie Czerwoną też będę modził.. taka choroba..
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2017-04-06, 18:11

Kolektor też można by było liznąć. Wąskie gardło za przepustnicą pozwala na max ~64mm, ale zawsze coś :) Wałki zostawiasz seryjne?
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
Bziuk
fanatyk nissana
Posty: 621
Rejestracja: 2012-12-13, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bziuk » 2017-04-06, 21:31

na obecnym etapie wałki zostają seryjne :) Narazię oprócz innych tłoków zostaje seria.
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...

Awatar użytkownika
tofu
fanatyk nissana
Posty: 449
Rejestracja: 2009-12-26, 20:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tofu » 2017-04-14, 23:26

SSący można śmiało na lustro robić

Dwaj mali bracia nie muszą sobie tyłka obijać o jakieś chropowate powierzchnie

[ Dodano: 2017-04-15, 00:26 ]
Propan i Butan ,,,
Było tak Nissan sentra 1.6 115 KM Nissan P10 SR20 GT Nissan P11 SR20DEH
Obecnie: Prawie japoniec Volvo V40 1.9 turbo T4 200KM+
Modyfikacje LPG /Pomiary AFR/Strojenie AFR
Diagnostyka OBD 2

Awatar użytkownika
flatron
aktywny forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: flatron » 2017-04-15, 00:03

Z tego co ja słyszałem od kolesia który jest w zespole budującym już 3 bolid Formuły Student to powinno zostawić się w dolocie trochę chropowatości, bo zrobienie na lustro powoduje coś w rodzaju przyklejania się powietrza do ścianek dolotu, i tym samym zmniejsza to jego prędkość.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-04-15, 12:36

A może zamiast teorii dajcie wyniki z hamowni auta z chropowatym kanałem i z polerowanym?????
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
tofu
fanatyk nissana
Posty: 449
Rejestracja: 2009-12-26, 20:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tofu » 2017-04-15, 20:50

A ja nawet gdzieś słyszałem by robić rysy wzdłóżne ale coś ala sprężyna czy gwint coś co ma wywoływać ruch wirowy coś jak gwintowanie lufy karabinu ..

a co do obróbki kolektora to jestem zawsze za bo odlewy są takie jakie są można je jedynie poprawić

a przy lpg nie ma nic znaczenia bo on ładnie sam się rozpręża
Było tak Nissan sentra 1.6 115 KM Nissan P10 SR20 GT Nissan P11 SR20DEH
Obecnie: Prawie japoniec Volvo V40 1.9 turbo T4 200KM+
Modyfikacje LPG /Pomiary AFR/Strojenie AFR
Diagnostyka OBD 2

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-04-19, 12:17

No i to to to...
Po 1:
tofu pisze:odlewy są takie jakie są można je jedynie poprawić
Po 2:
tofu pisze:przy lpg nie ma nic znaczenia bo on ładnie sam się rozpręża
Jak ktoś chce kontynuować to proszę założyć temat w dziale performance i wywody popierać wykresami i wynikami, swoje mody a nie z internetów... PIS!
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2017-04-21, 13:12

W układach wtryskowych polerować na lustro można kanały kolektora ssącego dla zmniejszenia oporów powietrza. Kanały ssące w głowicy powinny zostać chropowate aby nie występowało zjawisko skraplania paliwa jak na szybie. Skutkuje to bardzo zubożoną mieszanką z racji względnie dużej masy kropli paliwa które nie zostają zassane do komory spalania. W gaźnikowcach to zjawisko zachodziło w całym kolektorze stąd różnica. I to cała filozofia czy polerować czy nie. nie zagłębiał bym się raczej głęboko w zjawiska typu brudzenie powierzchni czy rozpraszanie powietrza. Generalnie problem jest ze skraplającym się paliwem.

ważniejsze jest dopasowanie kształtów między kolektorem ssącym, uszczelką a głowicą, żeby nie występowały progi bo na nic te polerki jeśli na końcu kanału kolektora, powietrze napotka próg zwalniający. Powstają turbulencje i moc szlak trafia.
DDC-Performance

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-04-21, 15:10

TomyDDC pisze:Powstają turbulencje i moc szlak trafia.
Dlatego też warto założyć do VE kolektor SSAC ;)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2017-04-21, 15:16

Tyle ze ssac ma tak spasowane otwory ze aż żal
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
Bziuk
fanatyk nissana
Posty: 621
Rejestracja: 2012-12-13, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bziuk » 2017-04-23, 02:04

Ad@mus pisze:
TomyDDC pisze:Powstają turbulencje i moc szlak trafia.
Dlatego też warto założyć do VE kolektor SSAC ;)
Adaś, powaliło ?:D
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2017-04-23, 10:00

Bziuk, co polecacie w takim razie?
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-04-23, 21:45

MacGayver, Bziuk, to była ironiaaaaaaaaaaaaaaaaaa..............
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Bziuk
fanatyk nissana
Posty: 621
Rejestracja: 2012-12-13, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bziuk » 2017-04-24, 00:25

custom albo OEM po portingu chyba najlepsza opcja :)
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...

Awatar użytkownika
tofu
fanatyk nissana
Posty: 449
Rejestracja: 2009-12-26, 20:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tofu » 2017-05-26, 22:07

pogoda w kratkę jak się tam prace toczą nad budą ?
Było tak Nissan sentra 1.6 115 KM Nissan P10 SR20 GT Nissan P11 SR20DEH
Obecnie: Prawie japoniec Volvo V40 1.9 turbo T4 200KM+
Modyfikacje LPG /Pomiary AFR/Strojenie AFR
Diagnostyka OBD 2

Awatar użytkownika
Bziuk
fanatyk nissana
Posty: 621
Rejestracja: 2012-12-13, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bziuk » 2017-05-26, 23:35

bardzo powoli do przodu :) Silnik czeka na włożenie, a ja zbieram fanty do projektu :)
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”