Strona 1 z 1

[Sunny] Nissan Sunny N14 GA16DE

: 2014-08-27, 14:05
autor: d3mox
Witam wszystkich. Przedstawiam Wam zakupionego 2-3 tygodnie temu Sunny SR (chyba :P) 1.6.

Nissan został zakupiony z myślą o KJS i innych tego typu pojeżdżawkach. Samochód to oczywiście wydmuszka, poprzedni właściciel zostawił go u Coobcia, więc jakby Coobcio przypomniał sobie co tam jeszcze jest dłubnięte to byłbym wdzięczny :)

Mody które odkryłem:

- zaślepiony EGR
- pełny przelot, pusty kat i dalej kwasowka, od kolektora rura oem.
- kolektor ssący 73C
- dolot by Coobcio
- zawieszenie KYB Ultra SR
- rozpórka z przodu
- kierownica RRS
- tarcze z przodu Speedmax'a wentylowane i nawiercane czy coś takiego
- z tyłu jakieś nacinane


Problemy:

Czasem na ugrzanym silniku przy 5000obr na gazie do dechy czuć takie szarpnięcie (tak jakby się dławił czy coś, nie mam pojęcia).

Troche lata ten samochód, kwestia pewnie gum w zawieszeniu, ustawienie zbieżności etc.

Resztę będe dopisywał, a koszyk części w inter cars cały czas się powiększa ;)

Obrazek

: 2014-08-27, 14:29
autor: bombel
Bez zdjęć sie nie liczy :D

: 2014-08-27, 17:41
autor: Ramzes_II
własnie. Dawaj foty :)

: 2014-08-27, 19:20
autor: Wiooreck
Foty foty foty, ja też chcę zobaczyć :)

: 2014-08-27, 20:25
autor: d3mox
Bedą dzisiaj/jutro.

Mam tylko jedno na razie:

Obrazek

: 2014-08-27, 20:29
autor: janusz
D3mox, z jednym zdjęciem to prezentacja jest na ocenę 3= :d

Ogólnie gratulacje auta, szerokości i bezawaryjności.

: 2014-08-27, 22:02
autor: Ad@mus
widzialem na olx jak wisiaj
za ta kase jesli wydlubany jest jak powinien to ci sie picło fest:)

: 2014-08-28, 06:04
autor: d3mox
Ogólnie rzecz biorąc wyhaczyłem ogłoszenie na grupie koła młodych, jeden dzien po wystawieniu zadzwoniłem i zarezerwowałem auto. Troche pierdół jest do zrobienia, jeżeli chodzi o blacharkę to kielichy tył, z przodu jakaś dziurka w kielichu i reszta, którą opisałem wcześniej. Nie wiem też co zrobić z odmą, która jest zrobiona poprostu brzydko i nie jest wpięta w dolot tylko w butelkę po oleju :D

: 2014-08-28, 06:48
autor: Sajmooon
d3mox, bo wpięta w butelkę to najprostszy "oil catch tank" żeby olej nie szedł przez odmę w dolot a przy KJS'ach po to żeby olej nie poszedł na drogę więc jak chcesz żeby było ładniej a dalej zgodnie z przepisami to musisz kupić jakiś porządny oil catch tank ;)

: 2014-08-28, 10:20
autor: d3mox
Zobacz ofertę: OIL CATCH TANK ZBIORNIK ODMY NA OLEJ MEGA CENA !
http://allegro.pl/showItem2.php?item=4505567691

Nada sie takie cos czy lepiej droższy?

[ Dodano: 2014-08-28, 22:47 ]
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 2014-08-29, 08:25
autor: Zielkq
No i teraz to wyglada jak prezentacja.
Nie wiem dlaczego, ale jak pisales o butelce po oleju to mialem przed oczami taki litr kujawskiego :D

Pozdrawiam

: 2014-11-09, 11:38
autor: d3mox
Znalazłem w końcu troche czasu po pracy i zabrałem sie wczoraj za nissana. Chcieliśmy zmienic uszczelniacz wału od strony rozrządu, ale mieliśmy problem z odkręceniem koła pasowego, wiec to zostawiliśmy bo nie było czasu. Na początek zmierzyliśmy kompresje i kolejno od rozrządu wyszło 15, 13.5, 12.5, 13.5/14. Wg mnie różnica powinna byc nie większa chyba niż 0.5 Ew. Od biedy 1 bar. Patrząc po świecach to pierwsza była ok - kawa z mlekiem, druga była biała, reszta nie wiem bo krecilem rozrusznikiem :P. Czym moze byc spowodowana taka różnica w kompresji i nierównomierne podlewanie cylindrów? Zapchane wtryski? Spojrzałem z ciekawości w przepustnice, zmierzyłem ja i wyszło 65mm wewnątrz, z tego co wiem to p11 gt ma chyba 60mm? Jeżeli tak to z czego moze byc ta przepustnica?
Na koniec wymieniliśmy poduchę silnika prawą, patrząc od strony rozrządu. Troche sie namoczyliśmy bo trzeba było łyżwę odkręcić, a na dodatek jedna śruba od niej która skręcona była do pasa dolnego ukręciła sie.

Jak bede miał fotki z warsztatu to wrzucę :)

: 2014-11-09, 14:04
autor: DubSon
d3mox pisze:Spojrzałem z ciekawości w przepustnice, zmierzyłem ja i wyszło 65mm wewnątrz, z tego co wiem to p11 gt ma chyba 60mm? Jeżeli tak to z czego moze byc ta przepustnica?
Ehh... to seryjna przepustnica z GA16DE.
Już po zdjęciu w tym temacie ją poznałem.
Ale żeby Ci udowodnić poszedłem zrobić zdjęcia mojej :)

Z góry faktycznie 65mm
Obrazek

Ta sama przepustnica, ale z dołu - w miejscu mocowania do kolektora :)
Obrazek

: 2014-11-09, 14:12
autor: Ramzes_II
@ DubSon czy GA14DE i GA16DE ma takie same przepustnice ?

: 2014-11-09, 14:18
autor: DubSon
Ramzes_II, nie sprawdzalem organoleptycznie, ale z tego co wiem, to tak :-)

: 2014-11-09, 15:06
autor: Ramzes_II
Pytam, bo miałem obie w ręce i nie przyszło mi na myśl sprawdzić średnicy przepustnicy...
Wyglądały identycznie, ale na oko - to chłop w szpitalu umarł :) hehehe. :mrgreen:

: 2014-11-09, 15:08
autor: DubSon
Ramzes_II, kolektory odlotowe sa zamienne, wiec mysle, ze przepustnice tez ;)

: 2014-11-09, 15:49
autor: foo
Ramzes_II pisze:Pytam, bo miałem obie w ręce i nie przyszło mi na myśl sprawdzić średnicy przepustnicy...
Wyglądały identycznie, ale na oko - to chłop w szpitalu umarł :) hehehe. :mrgreen:
Poznałeś na przedostatnim spocie Karola speca od przepływomierzy ;) to właśnie z N15 GA14DE, przepustnica siedzi u niego w 100NX GA16DE 102KM - były idento.

: 2014-11-09, 16:27
autor: d3mox
Czyli jedyną odpowiedzią na zbyt dużą dawkę powietrza jest to, że dolot jest za duży. W takim razie zmniejsze go z 76mm na 65mm albo mniej? Co polecacie?

I co powiecie o kompresji? Ten pierwszy cylinder mnie zastanawia ...

: 2014-11-09, 16:34
autor: DubSon
Jestem zdania, ze nie ma potrzeby robic dolotu szerszego niz przepustnica :)

Co do kompresji - zrob probe olejowa ;))

: 2014-11-09, 17:35
autor: d3mox
DubSon pisze:
Co do kompresji - zrob probe olejowa ;))
Czyli?

Nie ma sensu rury większej niż przepustnica czyli lepiej żeby było 50mm? :)

: 2014-11-09, 17:42
autor: DubSon
d3mox, czyli wlej przez otwor na swiece pare ml oleju silnikowego i zmierz kompresje. Jesli bedzie roznica to znaczy ze pierscienie przepuszczaja, jesli bedzie taka sama, to uszczelniacze zaworow :) Oby to drugie bo podobno da sie je wymienic bez sciagania glowicy :)

Powiem tak. Ja w GA16NVCS przy przepustnicy 60mm z P11GT dalem caly dolot 60mm i wkleilem w niego ory. przeplywke z GA16DE :) Co prawda wtedy trzeba to wystroic.

Takze u Ciebie fi60 to maks co bym dal ;)

: 2014-11-09, 18:01
autor: d3mox
Postaram się takie kolanko znaleźć i myślę, że pod koniec tygodnia dam znać co i jak, a próbę olejową zrobie dzisiaj mam nadzieje :)

: 2014-11-10, 06:41
autor: Ramzes_II
DubSon pisze:.... Jesli bedzie roznica to znaczy ze pierscienie przepuszczaja, jesli bedzie taka sama, to uszczelniacze zaworow :) ...
nie uszczelniacze, ale same zawory są wówczas nieszczelne. Próba olejowa określa czy problem jest w dole czy górze silnika.
W pierwszym przypadku gdy ciśnienie skoczy do normalnego to pozostaje rozbiórka silnika i wymiana pierścieni, oczywiście jeśli cylindry nie są owalne już z zużycia, a jeśli ciśnienie sprężania nie wzrośnie to pozostaje zdjęcie głowicy i albo wymiana zaworów, lub szlifowanie przylgni i gniazd, a później ich wspólne dotarcie na paście.
Uszczelniacze się zmienia gdy olej bierze przez prowadnice zaworów :) no i oczywiście przy każdym remoncie głowicy.

: 2014-11-11, 16:25
autor: d3mox
Dzisiaj troche podłubaliśmy przy słoneczku i wyszło na to, że kopułka jest na 100% do wymiany. Jutro trzeba będzie w takim razie do Inter Carsu podjechać i kupić kopułkę i palec. Ktoś poleca jakieś marki?

[ Dodano: 2015-01-18, 20:04 ]
A więc przez ostatnie kilka dni troszkę podłubałem przy Nissanie. Wymienione gumy stabilizatora z tyłu, z przodu niestety nie mogłem śrub wykręcić, ale to się ogarnie. Zmieniony lewy łącznik stabilizatora, tylne łączniki niestety nie chciały się odkręcić. Zostały zamówione nowe a stare będą potraktowane kątówką :P.

Obrazek

Następnego dnia demontaż pokrywy zaworów, będzie wymieniona uszczelka pokrywy i uszczelki przy kanałach świec.


Obrazek

Obrazek

Niestety mam oryginalny wałek ssący z wersji DE, ale to nie zmienia faktu, że nie będzie można zmodyfikować wałka ssącego i wydechowego - oczywiście będzie też zapłon odpowiednio przestawiony. Ssący będzie +6* a wydechowy -2* lub -3*.


Obrazek


Łańcuch był bardzo ładnie napięty (firmy DID), aczkolwiek nie wiem czy wkładać z powrotem ten napinacz czy kupić nowy.

Obrazek


Plany po wypłacie są następujące, chciałbym wrzucić przepustnicę z SR20 - czytuję tematy o dolocie i nadal nie wiem czy z P11 czy P11.144 i nie wiem jaki MAF wkleić, czy oryginalny z GA16DE czy też z SR tak, żeby dało się jeździć bez strojenia i był oczywiście przyrost. Znalazłem wczoraj jakiś temat, gdzie ktoś dał informacje o konfiguracji takiej, która była ok. Wyczytałem też, że przepustnica z SR20 ma silnik krokowy w kolektorze - jak tą sprawę rozwiązać?

[ Dodano: 2015-01-18, 21:17 ]
up

: 2015-01-18, 21:25
autor: DubSon
pozbieraj graty i podjedz do kogos na AFR :)

: 2015-01-24, 14:36
autor: d3mox
Wałek ssący przyspieszony, pokrywa zaworów na nowej uszczelce i sylikonie skręcona. Odczekać jeszcze pół godzinki i odpalamy :)

[ Dodano: 2015-03-03, 00:29 ]


Niedzielny Ułęż. Sunny spisywało się bez problemów, ale niestety po 150km totalnie skończyły mi się klocki hamulcowe z przodu i hamowałem samymi blaszkami, w skutek czego mam do wymiany tarcze :D. Osiągi całkiem spoko, mogłoby być nieco mocniejsze, aczkolwiek zdarzało się poganiać subarki :). Ogólnie rzecz biorąc, jestem mega zadowolony! Do wymiany niestety są tuleje wahaczy z przodu, ale przeczekam to do przyszłego miesiąca i wleci cały przód na poliuretanie. Felgi kupiłem po okazyjnej cenie bo 390zł + KW za 4 sztuki ATS, toyo t1s 4 sztuki za 130zł i nacięte u mojego kolegi Mariusza - "Opony do sportu" na FB, POLECAM!

Fotki:


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

No i onboard:

Dodam, że strasznie mi się gotowały hamulce, zderzak urwałem bo chciałem przejść na 3 biegu, a pedał hamulca był tak twardy, że ledwo zahamowałem, przy 150kmh na długiej prostej, nagle pedał wpadł mi w podłogę :D

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=HCe5wz7LMdY[/youtube]

[ Dodano: 2015-10-18, 10:41 ]
Słoneczko sprzedane. Nawet po tygodniu wypluło korbę. Do zamknięcia.