[ Almera] N15 - Ramzesa wół roboczy NISMO 1.4->1.6->??
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
[ Almera] N15 - Ramzesa wół roboczy NISMO 1.4->1.6->??
Swojego Nissana jako moje drugie autko kupiłem dość przypadkowo. Szukałem samochodu na dojazdy do pracy (dziennie 115 km), wiec w ruch poszły ogłoszenia i oglądanie wszelakich Punciaków, Sejasów, Matizów a nawet Tikaczów z LPG. Coś co będzie tanie i mało będzie palić.
No i nie będzie się psuć. Więc dwa ostatnie odpadły w przedbiegach.
Po dobrym dwutygodniowym poszukiwaniu auta, kiedy wróciliśmy wieczorem znów załamani "szrotami" które ludzie próbują nazwać "samochodem bez wkładu finansowego" (no fakt, ja też bym złotówki do tego nie dołożył), usiedliśmy - zerknięcie na Tablica.pl - i w założonym budżecie w Mielcu stoi takie ładne, czerwone, trzydrzwiowe 1.4 16V z instalacją sekwencyjną.
Krótki telefon do sprzedającej, wskok w auto i już po 45 min pisaliśmy umowę.
I tak oto nie szukając Nissana, kupiłem Nissana
Póki co zrobiłem nim w półtorej miesiąca 3 tys km i jestem mega zadowolony.
Silnik 1.4 75 KM z Sequent24 spala mi średnio 7.5-8 litrów gazu.
Ogólnie do zrobienia blacharka (spód auta), bo ta była połatana ale dość amatorsko.
Dokupiłem jej aluski 14 cali z nowymi oponami, bo stała na 13-stkach stalowych z zimówkami.
Po zakupie wymiana wężyków hamulcowych od tyłu do przodu na miedź (stare skorodowały), przegląd LPG, wymiana jednego wtryskiwacza gazu (puszczał), oleje filtry itp. czyszczenie przepływomierza i krokowca, świece NGK (nie wiem czy docelowo nie trafią Denso), kable zmienione za poprzedniego właściciela. Zostało wymienić kopułkę i palec.
Powoli ogarniam samochód, gdyż lubię jak wszystko działa i nic nie stuka/puka/trzeszczy.
Wczoraj wieczór poza wymianą licznika na polift z obrotomierzem, zamontowałem także stabilizator z przodu - bo nie miałem. Kupiłem od diesla 2.0 - ale pasował idealnie.
Poniżej fotki niedługo po zakupie:
Podsumowujac:
seria miała:
-Silnik 1.4 16V 75KM
-Sekwencja BRC
-Nędzne uniwersalne el.szyby z allegro
-Szyberdach
obecny setup wygląda następujaco:
-Odbudowana blacharka: podłoga, kielichy tył, nadkola tył, nowa rama szczątkowa
-Wygłuszone wnętrze - maty Boll 50x50 19 szt i pianka akustyczna 10mm 2m x 2m
-Silnik 1.6 16V 100KM
-Sterownik silnika 1.6 (immo off)
-Zegary polift z obrotomierzem
-Sekwencja bez zmian
-Stabilizator przód
-Rozpórka tył z GTI
-Rozpórka przód z GTI
-Założone oryginalne el. szyby z N15 3D HB
-Centralny zamek z pilotem (uniwersalny)
-Wspomaganie kierownicy
-Klimatyzacja
-Alusy 14"
-lampy tył polift
-lampy przód polift z czarnym malowaniem
-kierunkowskazy przód polift z czarnym malowaniem
-boczne kierunkowskazy białe
-Fotele i kanapa tył z GTI
-Boczki drzwi z GTI
-Grill VZR
-Tempomat VDO Tempostat GC12
-Zawieszenie kpl. z GTI: (dzieki SPOKOjny)
*przód amory SRL gazowe + Jamex -40mm
*tył amory bilstein + Jamex -40mm
-lampy tył 4 x postojówka + 2 x przeciwmgłowe
-obszyta skórką kierownica GTI
-Audio: Pioneer DEH2120UB + nagłośnienie BOSE System
-Felgi Custom Colour by Foo 15" + oponki Dayton D320 Evo -setup letni
W trakcie:
-Lotka (daszek) tylnej klapy (wersja bez światła stop)
Plany:
-Kolektor 4-2-1 i wywalić katalizatory
- a może SR20DE ??
Obecnie wygląda tak:
C.D.N.
No i nie będzie się psuć. Więc dwa ostatnie odpadły w przedbiegach.
Po dobrym dwutygodniowym poszukiwaniu auta, kiedy wróciliśmy wieczorem znów załamani "szrotami" które ludzie próbują nazwać "samochodem bez wkładu finansowego" (no fakt, ja też bym złotówki do tego nie dołożył), usiedliśmy - zerknięcie na Tablica.pl - i w założonym budżecie w Mielcu stoi takie ładne, czerwone, trzydrzwiowe 1.4 16V z instalacją sekwencyjną.
Krótki telefon do sprzedającej, wskok w auto i już po 45 min pisaliśmy umowę.
I tak oto nie szukając Nissana, kupiłem Nissana
Póki co zrobiłem nim w półtorej miesiąca 3 tys km i jestem mega zadowolony.
Silnik 1.4 75 KM z Sequent24 spala mi średnio 7.5-8 litrów gazu.
Ogólnie do zrobienia blacharka (spód auta), bo ta była połatana ale dość amatorsko.
Dokupiłem jej aluski 14 cali z nowymi oponami, bo stała na 13-stkach stalowych z zimówkami.
Po zakupie wymiana wężyków hamulcowych od tyłu do przodu na miedź (stare skorodowały), przegląd LPG, wymiana jednego wtryskiwacza gazu (puszczał), oleje filtry itp. czyszczenie przepływomierza i krokowca, świece NGK (nie wiem czy docelowo nie trafią Denso), kable zmienione za poprzedniego właściciela. Zostało wymienić kopułkę i palec.
Powoli ogarniam samochód, gdyż lubię jak wszystko działa i nic nie stuka/puka/trzeszczy.
Wczoraj wieczór poza wymianą licznika na polift z obrotomierzem, zamontowałem także stabilizator z przodu - bo nie miałem. Kupiłem od diesla 2.0 - ale pasował idealnie.
Poniżej fotki niedługo po zakupie:
Podsumowujac:
seria miała:
-Silnik 1.4 16V 75KM
-Sekwencja BRC
-Nędzne uniwersalne el.szyby z allegro
-Szyberdach
obecny setup wygląda następujaco:
-Odbudowana blacharka: podłoga, kielichy tył, nadkola tył, nowa rama szczątkowa
-Wygłuszone wnętrze - maty Boll 50x50 19 szt i pianka akustyczna 10mm 2m x 2m
-Silnik 1.6 16V 100KM
-Sterownik silnika 1.6 (immo off)
-Zegary polift z obrotomierzem
-Sekwencja bez zmian
-Stabilizator przód
-Rozpórka tył z GTI
-Rozpórka przód z GTI
-Założone oryginalne el. szyby z N15 3D HB
-Centralny zamek z pilotem (uniwersalny)
-Wspomaganie kierownicy
-Klimatyzacja
-Alusy 14"
-lampy tył polift
-lampy przód polift z czarnym malowaniem
-kierunkowskazy przód polift z czarnym malowaniem
-boczne kierunkowskazy białe
-Fotele i kanapa tył z GTI
-Boczki drzwi z GTI
-Grill VZR
-Tempomat VDO Tempostat GC12
-Zawieszenie kpl. z GTI: (dzieki SPOKOjny)
*przód amory SRL gazowe + Jamex -40mm
*tył amory bilstein + Jamex -40mm
-lampy tył 4 x postojówka + 2 x przeciwmgłowe
-obszyta skórką kierownica GTI
-Audio: Pioneer DEH2120UB + nagłośnienie BOSE System
-Felgi Custom Colour by Foo 15" + oponki Dayton D320 Evo -setup letni
W trakcie:
-Lotka (daszek) tylnej klapy (wersja bez światła stop)
Plany:
-Kolektor 4-2-1 i wywalić katalizatory
- a może SR20DE ??
Obecnie wygląda tak:
C.D.N.
Ostatnio zmieniony 2015-04-13, 00:30 przez Ramzes_II, łącznie zmieniany 13 razy.
Stripping and inspecting
Auto przygotowane do blacharki. Ogólnie tragedii nie ma, ale ja tam znajdę co nieco do roboty. Blacha 1 mm na łatki oraz 1,5 mm na profile już zakupiona.
Teraz rozpocznie się mozolny okres gdzie będę na co dzień użytkował auto, a wieczorami robił blacharkę po odrobinie.
Wszystkie newralgiczne miejsca zostaną wyspawane, fabryczne zgrzewy wzmocnione zostaną spawami. Obspawane blachą zostaną podłużnice, wzmocnione zostaną progi, później położone zostanie wygłuszenie bitumiczne oraz konserwacja.
Karoseria musi być sztywna jak "murzyński ch**j"
CDN.
Auto przygotowane do blacharki. Ogólnie tragedii nie ma, ale ja tam znajdę co nieco do roboty. Blacha 1 mm na łatki oraz 1,5 mm na profile już zakupiona.
Teraz rozpocznie się mozolny okres gdzie będę na co dzień użytkował auto, a wieczorami robił blacharkę po odrobinie.
Wszystkie newralgiczne miejsca zostaną wyspawane, fabryczne zgrzewy wzmocnione zostaną spawami. Obspawane blachą zostaną podłużnice, wzmocnione zostaną progi, później położone zostanie wygłuszenie bitumiczne oraz konserwacja.
Karoseria musi być sztywna jak "murzyński ch**j"
CDN.
Zobaczymy jak wyglądają od spodu - jak będą ok to na razie nie będę dotykał - jeśli będą wymagać wymiany - to w środek po długości półtorówka blacha i na wierzch dopiero próg właściwy.
Podproża na pewno będą robione bo są cienkie, a tam pójdzie też profil z półtorówki na wierzch.
Oczywiście wszędzie duże ilości Cortanin-u, podkładówki tlenkowej, później fluid do profili, baranek, od środka głuszenie matami bitumicznymi itp. Będą fotki. Spokojnie.
Podproża na pewno będą robione bo są cienkie, a tam pójdzie też profil z półtorówki na wierzch.
Oczywiście wszędzie duże ilości Cortanin-u, podkładówki tlenkowej, później fluid do profili, baranek, od środka głuszenie matami bitumicznymi itp. Będą fotki. Spokojnie.
- sliwka1232
- fanatyk nissana
- Posty: 359
- Rejestracja: 2012-09-19, 21:50
- Lokalizacja: Przeworsk
Początek remontu.
Na pierwszy ogień poszło nadkole tył lewe.
Wycięta zgniła blacha, wstawione elementy z blachy 1.5mm
Całość zabezpieczona na razie podkładem epoksydowym antykorozyjnym Protect 360 Novol-a
Od zewnątrz (nadkole) pójdzie na wierzch baranek, a od środka auta wygłuszenie bitumiczne.
Cdn.
Na pierwszy ogień poszło nadkole tył lewe.
Wycięta zgniła blacha, wstawione elementy z blachy 1.5mm
Całość zabezpieczona na razie podkładem epoksydowym antykorozyjnym Protect 360 Novol-a
Od zewnątrz (nadkole) pójdzie na wierzch baranek, a od środka auta wygłuszenie bitumiczne.
Cdn.
- komorokoro
- fanatyk nissana
- Posty: 986
- Rejestracja: 2009-12-18, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Rzeźbisz Panie, rzeźbisz i to zdrowo. Ja się boję co będzie jak ruszę swoją podłużnicę
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Jeśli coś się z nią dzieje u Ciebie to im wcześniej zrobisz, tym mniej się narobisz.
Blacha w almerze jest tak cienka, ze mamy wrażenie spawania papieru. Jak rdza się dobrze wgryzie to pod bąblem od razu dziura na wylot.
U mnie podłużnica miała otwór skorodowany o wymiarze 1cm x 1cm. Po wycięciu okazało się ze skorodowany jest cały zakręt. Niewiele myśląc - ciach, ciach i zainfekowane miejsce usunięte. Dwa płaty blachy, migomat, młotek i kowalstwo artystyczne i podłużnica naprawiona.
Dziś wieczór zabieramy się powoli za podłogę.
Lewe nadkole zostawiamy na sobotę, bo zejdzie całe popołudnie do później nocy.
Dziś załatana jedna z dziur podłodze.
Niestety ze względu na kiepski stan podłużnic, stare zostaną wycięte i zastąpione całe po długości ceownikami.
]
Blacha w almerze jest tak cienka, ze mamy wrażenie spawania papieru. Jak rdza się dobrze wgryzie to pod bąblem od razu dziura na wylot.
U mnie podłużnica miała otwór skorodowany o wymiarze 1cm x 1cm. Po wycięciu okazało się ze skorodowany jest cały zakręt. Niewiele myśląc - ciach, ciach i zainfekowane miejsce usunięte. Dwa płaty blachy, migomat, młotek i kowalstwo artystyczne i podłużnica naprawiona.
Dziś wieczór zabieramy się powoli za podłogę.
Lewe nadkole zostawiamy na sobotę, bo zejdzie całe popołudnie do później nocy.
Dziś załatana jedna z dziur podłodze.
Niestety ze względu na kiepski stan podłużnic, stare zostaną wycięte i zastąpione całe po długości ceownikami.
]
Spawaj z profili zamkniętych kwadratowych, są bardzo wytrzymałe w stosunku do swojej masy. Ceowniki przenoszą duże obciążenia ale tylko w jednym kierunku.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
C.D.
Ostatnia dziura z prawej strony
Ostatnia łata z prawej strony
Podłużnice wykonane z ceownika 4x4cm oraz 4x2cm
Przednia część podłużnicy składa się z ceownika 4x4cm
tylna część to 4x2cm
Tym sposobem zakończyliśmy prace kowalskie i dentystyczne prawej strony auta. Od dziś zaczynamy brać się za lewą stronę.
Luźne spostrzeżenia.
Po wstawieniu lewej podłużnicy auto zrobiło się zdecydowanie sztywniejsze. Czuć pracę zawieszenia, zdecydowanie spadła "plastyczność" karoserii, a jeszcze nie zrobiona jest prawa strona auta, gdzie podłużnica jest równie mocno sfatygowana.
Patrząc na stan podłogi i fakt ze to ja kupiłem to auto, a nie ktoś inny, śmiem twierdzić ze właśnie daję Luśce drugie życie. Uratowałem ją od złomowiska, gdzie trafiłaby niechybnie gdyby właściciel odkrył jak wygląda spód samochodu.
C.D.N.
Ostatnia dziura z prawej strony
Ostatnia łata z prawej strony
Podłużnice wykonane z ceownika 4x4cm oraz 4x2cm
Przednia część podłużnicy składa się z ceownika 4x4cm
tylna część to 4x2cm
Tym sposobem zakończyliśmy prace kowalskie i dentystyczne prawej strony auta. Od dziś zaczynamy brać się za lewą stronę.
Luźne spostrzeżenia.
Po wstawieniu lewej podłużnicy auto zrobiło się zdecydowanie sztywniejsze. Czuć pracę zawieszenia, zdecydowanie spadła "plastyczność" karoserii, a jeszcze nie zrobiona jest prawa strona auta, gdzie podłużnica jest równie mocno sfatygowana.
Patrząc na stan podłogi i fakt ze to ja kupiłem to auto, a nie ktoś inny, śmiem twierdzić ze właśnie daję Luśce drugie życie. Uratowałem ją od złomowiska, gdzie trafiłaby niechybnie gdyby właściciel odkrył jak wygląda spód samochodu.
C.D.N.
Na razie podstawy - blacharka - od razu wygłuszenie + konserwacja, mechanika - zawieszenie (amory), tył szczęki bo się powoli kończą itp. eksploatacja, gdyż ja miesięcznie robię ponad 2500 km, więc niemało.
Jeśli chodzi o komfort - zrobić jak należy el. szyby, c.zamek z pilotem, wspomaganie kierownicy, jakieś miłe dla ucha audio.
Z planów na przyszłość ? wszystko zależy - jeśli pracować będę tu gdzie obecnie, może lekko podłubię to 1.4, jeśli uda się znaleźć pracę bliżej miejsca zamieszkania - to swap na 2.0
Jeśli chodzi o komfort - zrobić jak należy el. szyby, c.zamek z pilotem, wspomaganie kierownicy, jakieś miłe dla ucha audio.
Z planów na przyszłość ? wszystko zależy - jeśli pracować będę tu gdzie obecnie, może lekko podłubię to 1.4, jeśli uda się znaleźć pracę bliżej miejsca zamieszkania - to swap na 2.0
z mechanicznych podstawowych modów polecam również wałki od DS'a
a ogólnie jak będziesz się brał za jakieś małe mody zapraszam: viewtopic.php?t=823
a ogólnie jak będziesz się brał za jakieś małe mody zapraszam: viewtopic.php?t=823
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
Eh... Ja też poproszę kanał, spawarkę i umiejętność posługiwania się nią
Działaj, działaj, kiedyś będzie co oglądać
Pozdrawiam
Działaj, działaj, kiedyś będzie co oglądać
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Te ceowniki to mistrzostwo. Usztywnią budę i to zdrowo . Dołóż sobie jeszcze od razu rozpórkę na środkowe słupki taką jak miały niektóre P11GT.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Łatanie takich dziur jest mega nieznośne, dlatego podziwiam za odwagę i chęć do pracy przy tym. Chyba na prawdę dałeś niewielkie pieniądze, skoro ordzewiasz auto
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik