Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny] Sunny GTi by sliwka1232

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
sliwka1232
fanatyk nissana
Posty: 359
Rejestracja: 2012-09-19, 21:50
Lokalizacja: Przeworsk

[Sunny] Sunny GTi by sliwka1232

Post autor: sliwka1232 » 2014-03-04, 16:53

Auto zakupione dokładnie 17 września 2012 od użytkownika SnepooN ( link do poprzedniego tematu -> viewtopic.php?p=138748&highlight=#138748), przebieg 223 tys, obecnie prawie 240 tys.

Sam wróciłem z Holandii 16 września około godziny 18.30 do kraju. Cel zarobków: kupić oradło, minimum 125 KM i raczej 2 opcje: Civic albo Sunny. Kilka dni przed zjazdem do PL, patrze na ogłoszenia, jest ładny Nissan do kupienia, tel do kolegi: ok, będzie następnego dnia rano u mnie i jedziemy. Jak go zobaczyłem to się modliłem żeby było z nim wszystko OK i żebym nim odjechał :) Odzwyczajony od jazdy bo przez ponad 3 miesiące w Holandii nie jeździłem żadnym autem, po powrocie może z 20 km brata Sunnym 1.4, wsiedliśmy na testy po których micha mi się sama cieszyła :). 3 nieduże dziurki w rogach podłogi, poza tym bardzo ładnie. ABS świrował przy hamowaniu biegami, pierwsza stacja, bezpiecznik OUT i jedziemy. Trochę późno już było więc trzeba było nadrobić na trasie. Hehe, ludzie na CB się pytali co to za auto i jaki silnik że tak jedzie ;p
Później mając przed sobą maturę i mamuśke która miała lekkie problemy zdrowotne i woziłem ją codziennie do pracy, zapadła decyzja o LPG. I tak jezdzi do teraz, bez zadnych powaznych awarii, łożysko, klocki, nowy akumulator, i jedyne z czym był problem bo cięzko dostać do przegub wewnętrzny prawy -> czyli cała półoś do wymiany. Pozatym NIC nie robione i nadal na przeglądzie nie widać żadnych luzów itp itd. Nissan uleczył już wiele teoretycznie szybszych, mocniejszych aut i będzie robił to nadal :). Objechał już jednego KJS'a, frajda niesamowita, nic się nie wysypało i wspólnie z pilotem stwierdziliśmy: dobre opony, poprawić lekko zawias i można dużo zdziałać.
Jeśli oczywiście $$$ pozwolą to nie chce go nigdy sprzedawać, jedynie w sytuacji gdy będzie mnie stać na GTI-R'a ;p

MODEL: Sunny N14 GTI, rocznik 92'
SILNIK: SR20DE z olejem Valvoline VR1 Racing 10w60
mod rozrządu i przyśpieszony zapłon, ciągle testuje różne ustawienia by było optymalnie pomiędzy LPG a PB
Instalacja LPG: STAG 300-ISA2, reduktor Zavolak do 250 KM, listwa AC W01 BFC, zbiornik w koło, wlew pod klapkę, przygody na początku były ale teraz już elegancko pracuje
MOC: ??? -> w planie hamownia w najbliższym czasie ;)
UKŁAD DOLOTOWY: seria + stożek
UKŁAD WYDECHOWY: SSAC 2.5 -> reszta 2.25 z jednym tłumikiem końcowym WMSport (drze jape ;p)
ELEKTRONIKA: seria
UKŁAD NAPĘDOWY: seria
ZAWIESZENIE: amorki i springi Weitec -35 ( fajne na nasze drogi, na dobry równy asfalt mogłoby być coś twardszego ale na moje ulubione zakręty jest idealnie, fajnie wybiera nierówności)
UKŁAD HAMULCOWY: Przód: BigBreak Kit by BeNeK - Tarcza Mikoda GT tylko nacinana 280mm + EBC Green Stuff, Tył: seria, tarcza już powoli do wymiany + klocki Kashiyama, odpięty ABS
BODY-KIT: Seria GTI, halogeny w zderzaku na żółto, lotka GTI-R, wleciały fele 15
ŚRODEK: seria, obecnie wybebeszony z dwoma fotelami gdyż czeka na blacharkę a i zaliczył pierwszego KJS'a
CAR-AUDIO: SONY Xplode CDX gt 450u, z przodu jakieś Boschmann'y x2, syczki u góry drzwi i w półce 2x SONY Xplode 6:9 - mi nawet wystarcza
PLANY: zbierać na VE :D ale przed tym: ogarnąć blachę na ideał: progi całe do wymiany, syf zbierał się pod nakładkami i od dołu już ich prawie nie ma, dół prawego przedniego kielicha, obszar pod aku, tylne kielichy mimo że juz kiedyś robione wymagają trochę poprawek ale nie jest źle, podłoga bagażnika po prawej stronie idąc od kielicha, kawałek podłużnicy tam gdzie jest mocowany zaczep do holowania trzeba wstawić bo trochę znikł ;p, prawy bok i drzwi przerysowane jeszcze u poprzedniego właściciela przez sąsiada, dosłownie kilka dni przed moim kupnem: do pomalowania, oprócz tego jakieś tam małe poprawki.

Poza blachą: odizolować stożek, doprowadzić zimne, rozpórki przód i tył, być może żółte poliuretany, wstawić środkowy tłumik przelotowy bo sąsiedzi mnie nie lubią :D i poprawić ogólnie wydech bo wisi nisko, rura obija o wahacz, do tego jakaś ładna, lekka fela 15", najlepiej OZ bądź ATS choć nie wiem czy dostane je z ET 25 a takie by mi pasowało, poszerzyć tył, przód już jest szerszy poprzez dystans który jest potrzebny przy zakładaniu większych zacisków, jakieś dobre kapcie 195/50, chodzi mi po głowie Bridgestone Potenza Adrenalin RE002, a jak będzie kasa to prawdopodobnie Yoko Advan Neova.
A na tą chwilę to upalać bezawaryjnie mimo że już troche oleju wciąga ;) Ale wkońcu to juz prawie 240tys przelatane i wiem że napewno od 200 wzwyż lekko nie miał.
Fotki dorzucę wieczorkiem a i jakieś filmidło sie powinno znaleźć.

[ Dodano: 2014-03-04, 17:45 ]
Obrazek
Obrazek
BigBreak od Benka ;)
Obrazek
Spot chyba z lutego, z Lazikiem i Toshibą
Obrazek
KJS'owe
Obrazek
Obrazek
Obrazek

iii na koniec filmik jak się auto napędza, bardzo słabe opony barum 195/50
www.youtube.com/watch?v=-DsUpnl8EuU
Ostatnio zmieniony 2016-05-15, 13:39 przez sliwka1232, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Sajmooon
fanatyk nissana
Posty: 2605
Rejestracja: 2009-12-09, 07:23
Lokalizacja: Gdynia, Rotmanka

Post autor: Sajmooon » 2014-03-04, 18:06

Fajny ;) trzeba dbać o GTIki bo coraz ich mniej jest a to już powoli youngtimer :D
była:
Sajmooon'owa "Padlina"
Nissan jeszcze będzie...

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-03-04, 18:37

fajny jest, te kolo tez mi sie podoba
jakies movie masz?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

SnepooN
stały bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 2009-12-10, 12:43
Lokalizacja: LbN

Post autor: SnepooN » 2014-03-04, 19:13

mistrz maszyna ! :-) cieszę się ze masz zdrowe podejście do tematu i cieszy mnie że auto dalej bez problemowo klepie kilometry. Mod hamulców podoba mi się najbardziej bo to była bolączka tego auta , zakładaj rozpórki , w prowadzeniu będzie o niebo lepiej a i budy nie będzie tak męczyć . Do Twojej kolekcji załączam foto z dnia mojego zakupu , tak jak przyjechał w ori stanie z DE w 2009r.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
sliwka1232
fanatyk nissana
Posty: 359
Rejestracja: 2012-09-19, 21:50
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: sliwka1232 » 2014-03-04, 19:35

Sajmooon dokładnie tak jak mówisz, boje się tylko że za chwile z częściami może byc problem
Ad@amus filmiki mam i z tego jak się napędza, z głośnosci wydechu i jeszcze z KJS'a onboard sie znajdzie
SnepooN, wielkie dzięki za fotki, fajnie zobaczyć ile się w sumie zmieniło, a tak apropo to czemu nakłądki na nadkolach wywaliłeś?

Tak się póki co napędza, środek kompletny + 1 pasażer, silencer wyciągnięty
www.youtube.com/watch?v=-DsUpnl8EuU

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 693
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2014-03-04, 22:25

oj wstawiał mojej byłej P10 ten słonecznik baty nie powiem :-P bardzo dobrze śmigał swego czasu i chyba to sie nie zmieniło :) Powodzenia w planach ;-)
pozdro
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA VRS oem+

Awatar użytkownika
cesiu111
wiem o czym pisze
Posty: 63
Rejestracja: 2013-02-22, 11:09
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: cesiu111 » 2014-03-04, 22:41

Ładnie się prezentuje. Mam nadzieję, że uda się obczaić na żywo na kwietniowym spocie :lol:

SnepooN
stały bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 2009-12-10, 12:43
Lokalizacja: LbN

Post autor: SnepooN » 2014-03-04, 23:06

sliwka1232, jak robiłem bude to wtedy stwierdziłem że zbiera się tam tylko syf i je wywaliłem , później żałowałem bo jednak dodaje to uroku gti...

ps: na tym filmiku coś słabo go kręcisz :P

Awatar użytkownika
jacekpsk
aktywny forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 2011-12-18, 21:15
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: jacekpsk » 2014-03-04, 23:08

przepuszczyli Cię z LPG na KJS-y ??
blabla widziałeś już mojego Nissana ??

Awatar użytkownika
sliwka1232
fanatyk nissana
Posty: 359
Rejestracja: 2012-09-19, 21:50
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: sliwka1232 » 2014-03-04, 23:18

akurat taki filmik ;p
dopuścili bez problemu, akurat ten KJS był z WOSP i moze dlatego badan nie było w ogóle ;p nie sprawdzali kompletnie nic, typek rozdał naklejki BK i na tym był koniec. Z tego co wiem to z LPG mozna startowac bo kolega tak jezdził, jedyne co to zakrecić zawór na butli

Awatar użytkownika
tumba
fanatyk nissana
Posty: 326
Rejestracja: 2013-08-21, 07:35
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tumba » 2014-03-05, 07:24

Ładne to wozidło :-) pasuje w końcu oglądnąć go z bliska:)
Co do KJS, to obecnie regulamin pozwala na jazdę na gazie ;-)

Awatar użytkownika
jacekpsk
aktywny forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 2011-12-18, 21:15
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: jacekpsk » 2014-03-05, 14:48

wiem że teraz przepisy się zmieniły co do Lpg w kajtkach ale wcześniej było to nie możliwe
blabla widziałeś już mojego Nissana ??

Awatar użytkownika
sliwka1232
fanatyk nissana
Posty: 359
Rejestracja: 2012-09-19, 21:50
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: sliwka1232 » 2014-03-05, 15:30

Nom, kiedys tak było, ale z tego co kojarze to tez mozna było pojechac tylko trzeba było wyciągnąć butle całkowicie

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2014-03-05, 15:46

Piękna N14tka i do tego z najładniejszym frontlookiem ;) zupełnie taki jak mój ;)
Powodzenia w modach!

rz

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2014-03-05, 17:09

to ostatnie zdjecie z `terazkrosno` jest mega!! jaram sie tym :D
musisz odswiezyc troche silnik i moze jeszcze cos pomodzic ;>
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

Awatar użytkownika
sliwka1232
fanatyk nissana
Posty: 359
Rejestracja: 2012-09-19, 21:50
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: sliwka1232 » 2014-03-05, 17:35

tez mi sie bardzo podoba, fotograf sie popisał :D
raczej bedę sie skłaniał ku zbieraniu na VE a ten silnik pasuje żeby do tego czasu wytrzymał :)
właśnie lazik jak tam hamownia? :)

[ Dodano: 2014-04-19, 19:47 ]
No i silnik nie wytrzymał, niedawno sytuacja wbicia 2jki zamiast 4ki przy 140, posypały się 2 Ygreki, złozylismy, smigało. W czwartek niestety zaczeło klepac, olej pociekł, sami nie wiemy jeszcze skąd, sciagnelismy miske a tam kawałki, prawdopodobnie panewki. Klepie jak wsciekły powyzej 2tys, do domu dojechał i teraz czeka na nowy piec który już jest na oku.

Taka sytuacja:
Obrazek
Wleciał nowy silniczek od Lukicrx (dzięki ;)), zdrowiutkie serducho o malutkim przebiegu, kilka pierdół poogarniać, posprawdzac za jakis czas srubki itp i ma jezdzic. Póki piec pracuje ślicznie, stary poklepywał, szarpało nim, na obecnym piwko mozna postawić :)
Zostało zmienić sonde lambda, urwany jest jeden kabel, posiada ktoś może ????

Kondziu07
fanatyk nissana
Posty: 312
Rejestracja: 2013-05-24, 16:40
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Kondziu07 » 2014-05-27, 18:17

I jak nowy silniczek sie sprawuje?:) Takie same plany jak do tamtego ?

Awatar użytkownika
sliwka1232
fanatyk nissana
Posty: 359
Rejestracja: 2012-09-19, 21:50
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: sliwka1232 » 2016-05-15, 13:18

Czas na UP'a bo coś tam sie dzieje ;)

Ruda wygoniona piaskiem ;)

Obrazek

Wypiaskowany cały spód, kielichy, karoseria tam gdzie była ruda także. Od spodu położony epoksyd, na koniec poleciał Valvoline Tectyl + profile jakimś innym środkiem, nie znam nazwy

Jako że byłem bez auta to czasami dopadałem brata Alme:

Obrazek

Jak juz wyjechało od lakiernika to mimo braku środka i wielu innych elementów musiałem zarzucic nowe fele: ori z Almery GTi + świeżutkie Bridgestone Potenza Adrenaline RE002 w typowym rozmiarze 195/50

Obrazek

Kolejne up'y wkrótce ;)

DARO GTI
fanatyk nissana
Posty: 1316
Rejestracja: 2012-11-22, 20:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: DARO GTI » 2016-05-15, 19:49

Ale odkop ..... a jak silnik. Daj jakieś foto.
Czerwone auta sa szybsze ...

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-05-16, 10:04

sliwka1232, złom ze starego DE masz jeszcze?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
woytaz_gdy_elb
stały bywalec
Posty: 139
Rejestracja: 2015-04-15, 21:37
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: woytaz_gdy_elb » 2016-05-16, 10:25

Słuszny kolor :)
Sunny n14 GTI SR20VE - rajdówka
Almera n15 GTI Daily kuchenka gazowa
BMW X3 3,0d dupowóz, lawetociągnik

Awatar użytkownika
sliwka1232
fanatyk nissana
Posty: 359
Rejestracja: 2012-09-19, 21:50
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: sliwka1232 » 2016-05-16, 15:55

mam DE i DEH'a z almery, jedno i drugie po panewce

[ Dodano: 2016-06-23, 14:27 ]
Powolutku działamy:
Zawias: wlatują cztery spręzyny Vogtland które mająbyc twardsze niż obecny Weitec oraz amorki Kayaba Ultra SR na przód, z tyłu na razie amorek zostaje Weitec. Do tego rozórka przód z Almery. Spręzynki i amorki zakupione z forum od woytaz_gdy_elb. Dzięki Panie bo ciezko juz jakis fajny amorek dostać

Wydech:wlatuje tłumik środkowy przelotowy, dosc długi o średnicy wewnetrznej ~58mm, zobacyzmy jak bedzie, chce troszke ciszej a i przegladu nie mogłem podbic, musi byc cos w miejscu kata a nie tylko rura. Oprócz tego nowy końcowy Turbo Worksa, również ta sama średnica na wejsciu, wyjscie ma 90mm ale jest silencer.

Poza tym musze ogarnąc prace na benzynie: autem nie idzie nadal jezdzic, obstawialismy przepływke, załozylem, pochodziło chwile dobrze i dalej dupa blada: auto ciezko jest odpalic, jak juz sie uda trzeba bujac pedałem gazu zeby rozgrzac az przełączy sie na LPG na któym chodzi tak jak powinno. Dodam ze np trzymanie na stalych obrotach do momentu rozgrzania powoduje po kilku sek duszenie, trzeba sie bawic. A podczas jazdy? do 3-3.5 tys rpm szarpie straszelnie, powyzej juz jest w miare równo ale nie ma pełnej mocy. Pomysły?

Awatar użytkownika
woytaz_gdy_elb
stały bywalec
Posty: 139
Rejestracja: 2015-04-15, 21:37
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: woytaz_gdy_elb » 2016-06-23, 21:45

Oby się dobrze jeździło :) Ja uważam że ten zawias miał dobry stosunek twardości do wybierania dziur. Sprężyny też wysokość w sam raz na polskie drogi. Założylem gwint i ustawiłem wysokość podobnie - uważam że większej gleby na nasze drogi nie ma co robić. Jak będziesz zmieniał sprężyny to podumaj jeszcze nad geometrią - może jakiś mały negatyw sobie zrób, pokombinuj ze zbieżnością - to daje fajne i odczuwalne efekty.
Sunny n14 GTI SR20VE - rajdówka
Almera n15 GTI Daily kuchenka gazowa
BMW X3 3,0d dupowóz, lawetociągnik

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-06-23, 22:27

sliwka1232, jak na benie są jaja a na LPG nie ma to raczej stawial bym na pompke paliwa
1. do 3000rpm jak jedzie i odcina przy 3tys to maf
2. jak jedzie powyzej 3tys, a do nich nie, i szarpie to za zwyczaj zaplon.

i teraz tak:
ad1. Twoj jedzie powyzej 3, wiec raczej nie obstawial bym mafa
ad2. Prawie sie zgadza z tym co opisalem, ale! Gdyby to byl zaplon to na LPG byla by jeszcze wieksza dupa

Biorac pod uwage ww stawiam na pompe paliwa
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
sliwka1232
fanatyk nissana
Posty: 359
Rejestracja: 2012-09-19, 21:50
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: sliwka1232 » 2016-06-24, 09:19

Geometria będzie robiona, ale dopiero w orzyszlym miesiącu. dupa ważna ale i przód teraz strasznie wyjezdza, trzeba delikatnie z gazem w winklach.

Pompka paliwa podmieniana - bez roznicy. Aa walnieta jest sonda lambda ale z tego co czytalem to ludzie jeżdżą całkiem bez sond i tyle że jest większe spalanie i trochę słabszy na dole/ mocniejszy na gorze

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-06-24, 10:38

stare kompy z GTI lub p10GT z odpieta sondą jeżdżą ok, spalanie idzie do góry, notabene sonda w tych ecu robi korekty tylko do 3tys

Tam na LPG mówiłeś, że nie ma problemu? Więc dalej się upieram, że to coś po paliwie, ewentualnie jakiś krzak na wiązce i nie podaje któryś wtryskiwacz?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
sliwka1232
fanatyk nissana
Posty: 359
Rejestracja: 2012-09-19, 21:50
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: sliwka1232 » 2016-06-24, 18:28

mam rocznik 92 - placowinno banglać. Ja tez jestem zdania że bedzie cos z układem paliwowym, auto było piaskowane - przy piaskowaniu wyleciały dziury w rurze od wlewu paliwa więc i piasek coś sie napewno dostał ale filtr zmieniłem, w baku po wyjęciu pompy syfu nie widać. Ale chyba sciagniemy bak jeszcze raz i wyczyscimy, nie wierze zeby tam nic nie było

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-06-25, 09:58

przewody/ wtryski, etc...
jesli masz takie podejrzenia to caly uklad paliwowy jest do przegladu

[ Dodano: 2016-06-25, 10:59 ]
jak chcesz mafa na podmiane to pisz do Ejo, on ma mój maf wiec pozwalam mu go pożyczyc
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
sliwka1232
fanatyk nissana
Posty: 359
Rejestracja: 2012-09-19, 21:50
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: sliwka1232 » 2016-06-25, 18:13

ktoś poradzi jak poustawiać kąty i zbieznosc? auto ma być na winkle ale jezdze tez na codzien- mocowania juz rozwiercone by porobić kąty więc licze na porady ;)
z tego co czytałem to zbieznosci na zero, kąty z przodu myslalem -1 a dupa ? -1,5 ?

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 939
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2016-08-10, 22:16

Up
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”