Strona 1 z 17

[ Micra] NISSAN MICRA K10 1.2 SUPER S -> swap SR20DE

: 2013-12-28, 18:33
autor: majchrzok
Witam. Chciałbym przedstawić Wam moje nowe hobby w postaci:

MODEL
Nissan Micra K10 z 1997r.- w dowodzie ma że to składak

SILNIK:
był 1.2 -> jest sr20de z nissana sunny, skrzynia gti, półosie spawane na zamówienie, przeguby seria z gti, zwrotnica micra k11 z piastą z 100nx'a połączone łożyskiem z MG.

WYDECH:
rury 2,25" na jednym tłumiku środkowym z saaba turbo oraz końcowym przelotowym typu WM

DOLOT:
seryjna rura zakończona stożkiem

ZAWIESZENIE:
Przód gwint z seata ibizy + poliuretany z micry k11+ zwrotnica i wahacz, piasta z sunny.
Tył amor seria+ sprężyna z reno...

KOŁA:
prawdopodobnie zostaną fabryczne z 100nx gti

HAMULCE:
pompa z 100 gti, serwo z 100nx 1.6, zaciski przednie sunny gti, tył seria

WNĘTRZE:
zegary + kierownica z sunny gti, reszta raczej seria...

BODYKIT:
seria z wersji k10 super s. do szczęści brakuje tylko przedniego zderzaka z tej że wersji...

INNE:
Chłodnica z sunny gti,
Pompa paliwa z mercedesa
Elektryka z sunny gti z poprzerabianymi kostkami pod micrę
Dystanse kół 12mm + dłuższe szpilki
A resztę dowiecie się dalej:)


trochę historii o aucie...

03.09.20013
otóż, cały czas chciałem kupić sobie jakieś auto- najbardziej 100nx w postaci drugiej sztuki. szukałem szukałem i nic ciekawego nie było. Rozglądałem się również za nissanem sunny coupe b12... ale podobnie jak w przypadku 100nxa wszystkie były mocno pokorowodane. tak więc wpadłem na pomysł, że kupie sobie micre k10. poszukiwania trwały trochę czasu, aż udało się wyrwać ładną, zdrową sztukę wolną prawie w 100% od korozji. niestety składak po jakiś przygodach wypadkowych... ale no już trudno.
za całe 780zł stałem się szczęśliwym posiadaczem micry K10 w kolorze czarnym.

tak wyglądała zaraz po zakupie:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

jako, że chciałem auto w którym mógłbym sobie bez spiny i oglądania sie na innych realizować swoje wizje mechanika, postanowiłem troszkę ją ulepszyć...
w tym miejscu dodam , że nigdy w życiu nie wyciągałem silnika z auta, nigdy nie byłem mechanikiem bardziej niż takim co wymiana amortyzatory, klocki czy wahacze. tak więc jestem w 100% amatorem, bazującym na wiedzy z internetu i podpowiedzi znajomych. wszystko oprócz spawania i czynności w których potrzebny jest specjalistyczny sprzęt robiłem sam :mrgreen: zaplecze warsztatowe jak widać opiera się na garażu z kanałem, małej wiacie, wózku widłowym, podstawowych kluczach oraz pomysłowości i uprzejmości znajomego mechanika, który wspierał mnie kluczami mniej typowymi typu nasadka do odkręcania nakrętki z przegubu…
tak że ten- jeśli robie coś wbrew sztuce mechanicznej to przepraszam...
w końcu mogłem sie troszkę pobabrać w smarach ze spokojem i bez obawy, że jak coś zepsuje to będzie żal.. :mrgreen:

tak więc zaczynamy...
nowe serce czeka na przeszczep :-)
Obrazek

10.09.2013

micra pozbyła sie całego wnętrza oraz silnika:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

w tym momencie było wszystko zbyt piękne aby było prawdziwe. przy przymierzaniu SRa do budy micry załamałem sie po całości, nic nie pasowało, silnik jest zbyt wielki... ale trochę godzin na przemyślenia, konsultacji i poczytanych podobnych projektów udało się jakoś go upchać.. a było to dokładnie 28.09.2013 r.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

5.10.2013

elektryka była na miejscu...

Obrazek
Obrazek
Obrazek

i w tym momencie miało być łatwo i z góreczki bo wystarczyło tylko zamontować pompę paliwa i teoretycznie silnik miał odpalić... ale jak wiadomo, nigdy nie jest tak jak by się chciało... pierwsza pompa paliwa przyszła- nie sprawda. druga zamówiona sprzedana poza allegro...trzecia w końcu u mnie.
podłączona i co ? dupa. silnik nie odpala. wywala błąd czujnika położenia wału. aparat zapłonowy wymieniony -auto nadal nie odpala. dodatkowo podczas kolejnych autodiagnostyk z service manual co może być zrąbane uwaliłem sobie sterownik silnika...
w tym miejscu chciałbym podziękować koledze foo oraz krukon za pomoc co może być przyczyną w/w problemów...

do rzeczy 16 listopada auto wyglądało tak:
postanowione, iż do momentu jak silnik nie zapali nie robie nic innego przy aucie…
Obrazek
Obrazek

w końcu nadszedł ten dzień- dzień 7 grudnia 2013r.
podłączyłem wszystko jak należy wraz z nowym kompem, przekaźnikiem przy komputerze, sprawdzonymi świecami, wtryskami itp… auto w końcu odpaliło :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=EttrJEi1 ... e=youtu.be

28.12.2013

auto na dzień dzisiejszy wygląda tak:
Obrazek
Obrazek

CI co swapowali do micry SR20 wiedzą że największy problem stwarza przeniesienie napędu. Osobiście chciałem od razu zbudować ten element na półosiach i przegubach z sunny gti. Tak więc szukałem idealnego rozwiązania… wybór padł na:
zwrotnica z micry k11 wersja bez abs-> w to wchodzi łożysko z rover maestro-> i w wchodzi piasta z sunnego. jako że piasta z sunnego ma minimalnie mniejszą średnice niż łożysko z rovera trzeba było zastosować taki myk:
Obrazek
i tu ładnie prezentuje się nowa gotowa zwrotnica:
Obrazek
Obrazek

aktualnie składam wszystko do kupy.. wszystko niby jest oprócz półosi napędowych. te będą mierzone na dniach i wysyłane do skrócenia.
Ogólnie, jak by się mogło wydawać że to takie proste… proste nie jest i nie będzie. Nie pasuje nic. Nawet głupie mocowanie linki gazu trzeba było przerobić… belka pod silnik wyspawana jest od początku, bo ta seryjna nie pasuje.
tak jak pisałem prędzej wszystko robie sam, zazwyczaj tylko w weekendy tak więc niestety wszystko trwa...

na największe podziękowania przy wsparciu teoretycznym należą się dla kolegi Mariusz.b86., który zawsze służy dobrą radą:)
CDN
Pozdrawiam!

: 2013-12-28, 18:39
autor: Sajmooon
Jest grubo :) działaj działaj 1.6 w K10 u Wronka robi robotę także u Ciebie to już w ogóle szał będzie :)

: 2013-12-28, 18:41
autor: Rysiu83
Ode mnie like leci,wielbię takie cichowozy. Sukcesów :-)

: 2013-12-28, 18:43
autor: Seboo991
Brawo! Słów brak! Kawał zacnej roboty !

: 2013-12-28, 18:57
autor: Kwietas
Przeczytałem tytuł tematu i kopara mi do samej ziemi spadła :shock:
Trzymam kciuki i będę kibicować projektowi!
W sumie trzeba było poczekać do 1 stycznia 2014 i godz. 0.01, miałbyś mocne wejście w nowy rok. :)

: 2013-12-28, 19:14
autor: MichałB86
Powodzenia w projekcie. Podobne obrazki widze codzienie w garażu ;-)

: 2013-12-28, 19:20
autor: misiar90
Grubo :-P
Czy buda będzie obspawywana w najważniejszych miejscach?
Myślałeś nad klatką?

: 2013-12-28, 19:37
autor: bombel
Widziałem już to na FB :D Gratki projektu :D

: 2013-12-28, 19:47
autor: majchrzok
Sajmooon, wiem, mam nadzieje że to też będzie jeździło podobnie :-)

Rysiu83, Seboo991, MichałB86, dzięki panowie za miłe słowa, ale zanim to zacznie jeździć to jeszcze troche minie. nie ma co sie napalać...

Kwietas, plan był taki by auto opisać dopiero jak zacznie jeźdzć ale wyszlo jak widać :mrgreen:

misiar90, tak, będzie obspawana, ale to dopiero na wiosne. plan jest taki, aby auto zaczęło jeździć, - by zrobiło troche km, poczym zamierzam wywalić silnik, obspawać całość, pomalować komore i złożyć spowrotem. klatki nie planuje, nie zamierzam się ścigać zawodowo tylko poleczyć troche ludzi z pod świateł ;-)

bombel, no nie mogłem się powstrzymać by nie wrzucić filmidła na FB :mrgreen:
wiecie, bądź nie wiecie jak nie czytaliście ale każdy następny pozytywny etap związany z autem jest dla mnie osobistym sukcesem :-D takie pierdułko a jak cieszy człowieka :roll:

[ Dodano: 2013-12-28, 19:50 ]
a tu taki mały prezent od poprzedniego właściciela :-o

Obrazek

: 2013-12-28, 19:52
autor: misiar90
majchrzok pisze:klatki nie planuje, nie zamierzam się ścigać zawodowo tylko poleczyć troche ludzi z pod świateł
Nie widze różnicy (pomiędzy tfuuuuu puk puk w niemalowane) wypadkiem na oesie a atakiem w latarnie przy leczeniu drogich aut na zwykłej drodze.
Moim zdaniem dwa litry to już za dużo jak na możliwości jezdne micry k10 ale kibicuje.

: 2013-12-28, 19:56
autor: majchrzok
misiar90 pisze: Moim zdaniem dwa litry to już za dużo jak na możliwości jezdne micry k10 ale kibicuje.
moje zdanie jest podobne :mrgreen: auto raczej będzie jechało prosto, w zakrętach może być średnio z prowadzeniem i jestem tego świadomy w 100%. trzeba jeździć z głową i tyle :-)

: 2013-12-28, 20:14
autor: wronek
kibicuje projektowi :)
najważniejszy jest w tym wszystkim zapał, który za szybko znika :mrgreen:

: 2013-12-28, 20:14
autor: komorokoro
Bardzo ładnie. Podwójne brawa za to ze się wziąłes za swapa w ramach prac hobbystycznych a nie jako zawodowy mechanior.

Niech się sprawuje i leszczy killuje :->

: 2013-12-28, 20:24
autor: majchrzok
wronek, dzięki, mam nadzieje, że za szybko nie minie :mrgreen:
komorokoro, oby jak najszybciej zaczął jeździć :-)

: 2013-12-28, 20:42
autor: Mariusz.b86
No ciesze się widząc temacik ;-). A co do tempa prac to tak ma być, ja już się zaczynam zastanawiać czy poskładam mojego na zlot :-P. Oczywiście mam nadzieje ze kiedyś staniemy razem na kresce. Jakbym mógł jeszcze jakoś pomóc to pisz ;-). Ciesz się ze to tylko mrówki :-P.

: 2013-12-28, 20:52
autor: majchrzok
Mariusz.b86,
no ja też mam taką nadzieje, że do zlotu auto będzie śmigać. od VE będą bęcki i nie ma to tamto. :mrgreen: dzięki jeszcze raz za pomoc :-)

: 2013-12-28, 21:59
autor: Chemik
K.......a :-o k10 z sr20,uwielbiam klasyki z mocnymi silnikami, dla mnie mistrz,będzie pocisk,działaj,będe obserwował temat :-) :mrgreen:

: 2013-12-28, 22:23
autor: Wolfshade
majchrzok, fajnie że opisałeś na NZ :) Jestem pod wielkim wrażeniem tego projektu i trzymam za Ciebie mocno :) aaa ... i liczę na prawy fotel jak się pojawisz na spocie ;)


pozdrawiam,
Wolfshade :)

: 2013-12-28, 22:34
autor: kamil12
kolego nie słuchaj Wronka on jest już stary jak na Ciebie :mrgreen: kibicuje bo zacny projekt...

: 2013-12-28, 22:45
autor: Fer
Gratuluję zapału w upychaniu SR20 w K10.

Ja w przyszłym roku może ruszę z tematem CA16DE z N13GTI w K10. Wszystko mam czyli i K10 i N13GTI tylko pozostaje to zeszczepić ;-)

: 2013-12-28, 23:35
autor: mimier
Ile lat czekalem az sie ktos wezmie za taki projekt...i nareszcie sie doczekalem. Gratulacje!!! Musiales ciac podluznice, zeby srka weszla? Pamietam jedna K10 z angielskiego Micra Sports Club, gdzie projekt byl w trakcie ale chyba nie doszedl do skutku...

: 2013-12-29, 01:35
autor: majchrzok
jeszcze raz dziękuje za miłe słowa:)
mimier, , tak, niestety musiałem troche dziabnąć prawej podłużnicy aby zrobić miejsce na koło pasowe oraz pompe wody. oczywiście w podłużnice wspawany jest odpowiedni profil co by mi się nic nie ułamało. takich projektów z SR20 widziałem w internecie kilka, jeden najpoważniejszy był w Holandii. tam do silnika SR dołożono turbine. Czy nadal to jeździ tego nie wiem.

Wolfshade, jak auto będzie jezdne to napewno pojawie się nim na spocie:)

Fer, to ogarniaj raz dwa projekcik:) ten 1.6 będzie pasował pod łapy, które sa w micrze czy też trzeba robić taką rzeźbe jak u mnie? fajne auta są a niestety coraz ich mniej...

jak wracałem po kupnie micry do domu ok 200km. to powiem szczerze, że ten silniczek 1.2 przy tej masie nawet dawał sobie rade. :-)

przy okazji zapytam tutaj. Będę musiał rozwiązać problem z wentylatorem tzn na fabryczny montowany za chłodnicą nie ma miejsca.
Może ktoś doradzić w jakich autach stosowane są wentylatory chłodnicy stosowane od strony zewnętrznej auta, a nie od strony silnika? widzialem że takie coś wychodziło w astrze 2 ale, znowu czy wymiary będą odpowiednie... każda sugestia mile widziana :-)

: 2013-12-29, 09:07
autor: Mariusz.b86
http://allegro.pl/wentylator-plaski-7-w ... 65657.html
Dostępne różne średnice, łatwy montaż. Ja mam u siebie oryginalne 2 wentylatory zamontowane za chłodnica z czego jeden był przerabiany ponieważ tez był za szeroki.

: 2013-12-29, 09:25
autor: bombel
Też mam taki wiatrak i działa

: 2013-12-29, 09:55
autor: Fer
majchrzok pisze:Fer, to ogarniaj raz dwa projekcik:) ten 1.6 będzie pasował pod łapy, które sa w micrze czy też trzeba robić taką rzeźbe jak u mnie? fajne auta są a niestety coraz ich mniej...
Do końca nie przypatrywałem się, czy łapy będą pasować. Jedyną zaletą serii CA z N13 jest skrzynia z fabryczną szperą przez co jak się znudzi moc 115KM z CA16DE wystarczy zamontować później P&P CA18DET z S13 :lol:

: 2013-12-29, 10:28
autor: Ad@mus
jest GIT, albo GTI:D?
fajny pomysl postawienia tego na k10, i w dodatku super s.
jedynie co bym poprawil to mocowania silnika do budy, jeszcze raz silnik out, obspawanie jak nalezy (przystrzały bym porobil) no i dicht na to ladnie i komora w lakierek :mrgreen:

gruuuuboooo bedzie!! :mrgreen:

: 2013-12-29, 10:52
autor: DubSon
Fer pisze:P&P CA18DET z S13
To serio jest P&P z RWD do FWD?

majchrzok, no też gdzieś mi się rzuciło w oczy na FB.
Życzę wytrwałości i oby zapału nie zabrakło jak u mnie ( :D )!

Jedyne co bym widział to szeroka stal, poszerzenia i gleba! :D

: 2013-12-29, 13:35
autor: bombel
DubSon pisze:To serio jest P&P z RWD do FWD?
Tak

: 2013-12-29, 14:36
autor: majchrzok
dzięki panowie za podpowiedź odnośnie wiatraków. własnie takie coś pewnie zakupię.

dzisiaj powalczyłem troche z zaciskami. niestety jedna z 2 śrub (grubsza) trzymająca zacisk z jarzmem została zewrana przez co nie posładałem wszystkiego do kupy jak chciałem.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

całość pomalowana farbą hammerite. wybór padł na to bo jest to już mój sprawdzony sposób na takich elementach. w setce korozja na zaciskach po zastosowaniu hammerite zaczeła wyłazić dopiero po ok 5 latach... :mrgreen:

: 2013-12-29, 19:36
autor: Mishi
HeY

Fajnie, że zamieściłeś temat na NZ. Temat na prawdę super. Mam wielki sentyment do tych autek:) i to jeszcze z takim silniczkiem to będzie to fajnie śmigało. Cały proces bardzo fajnie opisałeś także miło się to czyta.

Powodzenia i wytrwałości w dalszych pracach. Spiesz się powoli i życzę wyjechania nim na drogi w 2014 roku.

Pozdrawiam
Mishi