[ Primera] P12 "Wrona" by Berny_P
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
[ Primera] P12 "Wrona" by Berny_P
Witam,
W końcu udało mi się dorwać nietuzinkowe auto, które cieszy jazdą i wygodą podróżowania.
Nissan Primera P12. Na samym początku nie byłem zainteresowany tym modelem ale w pewnym momencie zaczął mi się podobać więc padła decyzja o kupnie.
Auto zakupione we Wrocławiu w komisie z przebiegiem 138 tyś km (patrząc na zużycie części może tak być)
Dane Techniczne:
Model: P12
Rocznik: 2003
Silnik: YD22DDTi (2.2 DTC@139 KM i 315 Nm made by Nissan)
Skrzynia: Oryginał (6 biegów)
Hamulce: Oryginalne (280 mm średnicy przód, 278 mm tył)
Wyposażenie: Pełna elektryka (łącznie z siedzeniami), Czarna skóra, podgrzewane du.., Climatronik, Kamera cofania, Xenony (bez soczewek - oryginalne), czujnik deszczu, oryginalny zestaw handsfree zgodny z telefonem Siemens ME45 (Działa ) i inne (o ABS lub wspomaganiu nie wspomnę )
Audio: Oryginalne ( 6 głośników szerokopasmowych, 2 tweetery, 1 Subwoofer, Oryginalne radio)
Zawieszenie: Oryginalne
Koła/gumy: Oryginalne Aluski 16 cali (Toyo T1R 205/55 R16), Zima - Stalówki 16 cali (Pirelli SnowControl III 205/55 R16)
Historia:
Autko kupione w Czerwcu 2013. Na początek okazało się, że do wymiany były tylne gumy przednich wahaczy oraz poduszka silnika od strony skrzyni biegów. Oczywiście Olej (5W40 Elf - taki jak w fabryce), płyn hamulcowy, przednie hamulce (komplet), jedyne czego nie wymieniłem to płyn chłodniczy .
Z dodatkowych rzeczy, które zrobiłem/kupiłem do auta:
Wskaźnik doładowania (Dzięki Janusz oraz Janek za pomoc w ogarnięciu)
Moduł telefonu (oryginalny na Siemensa ME45)
Mocowanie do telefonu na deskę
filtr powietrza Pipercross (to dla mnie nie jest tuning tylko coś przydatnego)
Transmiter i zestaw głośnomówiący Bluetooth firmy Belkin
Oryginalny Alarm "na otwarcie drzwi" wraz z syrenką oryginalną
MODY:
Silnik:
Zmienione mapy paliwa: większa dawka od oryginału (obecnie 145 KM oraz 400 Nm) i zmieniłem krzywą momentu obrotowego (teraz od 1800 obr ma 300 Nm a przy 2200 obr jest 400 Nm i leci tak do 4000 obr)
Inne:
Odseparowanie termicznie dolotu od silnika
"Zabezpieczony" EGR przed otwarciem
Usunięty Katalizator
Klakson na niedzielnych kierowców
Zestaw bluetooth do puszczania muzyki z tableta
Plany:
Większy IC
Dodatkowy wskaźnik ciśnienia Turbo (DONE )
Jak kasa pozwoli to wstawiam wydech 2,5 cala na całej długości z tłumikiem przelotowym
Lotka z P12 VVL (OEM: 96030 AU000)
Komplet rozpórek góra oraz ewentualnie dół
Polerka całego auta oraz alusków (chciałbym żeby Wrona była jak najbardziej w oryginale)
Może pokombinuje coś z poliuretanem.....
Fotki po myciu:
Wykres z hamowni bez obciążenia (0,5 bara doładowania):
W końcu udało mi się dorwać nietuzinkowe auto, które cieszy jazdą i wygodą podróżowania.
Nissan Primera P12. Na samym początku nie byłem zainteresowany tym modelem ale w pewnym momencie zaczął mi się podobać więc padła decyzja o kupnie.
Auto zakupione we Wrocławiu w komisie z przebiegiem 138 tyś km (patrząc na zużycie części może tak być)
Dane Techniczne:
Model: P12
Rocznik: 2003
Silnik: YD22DDTi (2.2 DTC@139 KM i 315 Nm made by Nissan)
Skrzynia: Oryginał (6 biegów)
Hamulce: Oryginalne (280 mm średnicy przód, 278 mm tył)
Wyposażenie: Pełna elektryka (łącznie z siedzeniami), Czarna skóra, podgrzewane du.., Climatronik, Kamera cofania, Xenony (bez soczewek - oryginalne), czujnik deszczu, oryginalny zestaw handsfree zgodny z telefonem Siemens ME45 (Działa ) i inne (o ABS lub wspomaganiu nie wspomnę )
Audio: Oryginalne ( 6 głośników szerokopasmowych, 2 tweetery, 1 Subwoofer, Oryginalne radio)
Zawieszenie: Oryginalne
Koła/gumy: Oryginalne Aluski 16 cali (Toyo T1R 205/55 R16), Zima - Stalówki 16 cali (Pirelli SnowControl III 205/55 R16)
Historia:
Autko kupione w Czerwcu 2013. Na początek okazało się, że do wymiany były tylne gumy przednich wahaczy oraz poduszka silnika od strony skrzyni biegów. Oczywiście Olej (5W40 Elf - taki jak w fabryce), płyn hamulcowy, przednie hamulce (komplet), jedyne czego nie wymieniłem to płyn chłodniczy .
Z dodatkowych rzeczy, które zrobiłem/kupiłem do auta:
Wskaźnik doładowania (Dzięki Janusz oraz Janek za pomoc w ogarnięciu)
Moduł telefonu (oryginalny na Siemensa ME45)
Mocowanie do telefonu na deskę
filtr powietrza Pipercross (to dla mnie nie jest tuning tylko coś przydatnego)
Transmiter i zestaw głośnomówiący Bluetooth firmy Belkin
Oryginalny Alarm "na otwarcie drzwi" wraz z syrenką oryginalną
MODY:
Silnik:
Zmienione mapy paliwa: większa dawka od oryginału (obecnie 145 KM oraz 400 Nm) i zmieniłem krzywą momentu obrotowego (teraz od 1800 obr ma 300 Nm a przy 2200 obr jest 400 Nm i leci tak do 4000 obr)
Inne:
Odseparowanie termicznie dolotu od silnika
"Zabezpieczony" EGR przed otwarciem
Usunięty Katalizator
Klakson na niedzielnych kierowców
Zestaw bluetooth do puszczania muzyki z tableta
Plany:
Większy IC
Dodatkowy wskaźnik ciśnienia Turbo (DONE )
Jak kasa pozwoli to wstawiam wydech 2,5 cala na całej długości z tłumikiem przelotowym
Lotka z P12 VVL (OEM: 96030 AU000)
Komplet rozpórek góra oraz ewentualnie dół
Polerka całego auta oraz alusków (chciałbym żeby Wrona była jak najbardziej w oryginale)
Może pokombinuje coś z poliuretanem.....
Fotki po myciu:
Wykres z hamowni bez obciążenia (0,5 bara doładowania):
Ostatnio zmieniony 2015-06-29, 13:01 przez berny_p, łącznie zmieniany 25 razy.
Witamy w dziele "Zaprezentuj Swoje Nismo". Wreszcie doczekała się opisu
A co do zdjęć, to wystarczy sięgnąć w odpowiednie miejsca i też będą:
Pozdrawiam ;P
A co do zdjęć, to wystarczy sięgnąć w odpowiednie miejsca i też będą:
Pozdrawiam ;P
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
No w końcu, już myślałem, że się nie doczekam..... Tylko zdjęcia, zdjęcia, zdjęcia - gdzie są?
Muszę powiedzieć, że autko jest zadbane, a sam berny_p dopieszcza je jak tylko może
Muszę powiedzieć, że autko jest zadbane, a sam berny_p dopieszcza je jak tylko może
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Seboo991 sedan - byłeś na Zlocie i chyba nawet stałeś obok
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Bedziemy dorzucac po jednym
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Sam nie wiem. Takie coś wypluło. Mam plan w przyszłym roku wstawić duży Intercooler. Wtedy podjadę na hamownie i wrzucę wydruk.
Edit:
Fotki w 1 poscie
[ Dodano: 2014-01-17, 09:37 ]
Update:
Udało się dorwać wygłuszenie maski w dobrym stanie.
Z napraw została mi tylko rurka klimy bo złamała się i pomalowanie alufelg na oryginalny srebrny kolor.
Edit:
Fotki w 1 poscie
[ Dodano: 2014-01-17, 09:37 ]
Update:
Udało się dorwać wygłuszenie maski w dobrym stanie.
Z napraw została mi tylko rurka klimy bo złamała się i pomalowanie alufelg na oryginalny srebrny kolor.
To jest ten sam silnik co w N16?
Ona się nie wydaje duża.
P12 są duże
Ona się nie wydaje duża.
P12 są duże
Polska Jazda http://www.polskajazda.pl/Profil,Fiat,P ... mera/25888
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Tak jak w N16 (ale nie jestem pewien co do mocy i skrzyni) to jest 2.2 dCI (139KM seriia) z 6-biegowym manualem.
Co do wielkości to jest to pojęcie względne. Moim zdaniem nie jest aż tak duża.
[ Dodano: 2014-02-13, 16:45 ]
Ok dzięki userowi BeNeK będzie nowa śrubka w misce olejowej z neodymówką tym razem (Dzięki ). Czas wybrać się na wymianę oleju, oczywiście ELF EXCELLIUM LDX 5W40 lub ELF EVOLUTION 900 NF 5W40
[ Dodano: 2014-03-31, 16:27 ]
normalne oponki przyszły
[ Dodano: 2015-01-22, 23:34 ]
No udało się załatwić 2 sprawy:
- Naprawa wspomagania (pęknięty wąż elastyczny)
- Nareszcie udało mi się znaleźć trochę czasu na polerkę lamp
Autko wygląda teraz rewelacyjnie
Jak umyje to porobię nowe fotki i wystawię w 1 poście tematu
Co do wielkości to jest to pojęcie względne. Moim zdaniem nie jest aż tak duża.
[ Dodano: 2014-02-13, 16:45 ]
Ok dzięki userowi BeNeK będzie nowa śrubka w misce olejowej z neodymówką tym razem (Dzięki ). Czas wybrać się na wymianę oleju, oczywiście ELF EXCELLIUM LDX 5W40 lub ELF EVOLUTION 900 NF 5W40
[ Dodano: 2014-03-31, 16:27 ]
normalne oponki przyszły
[ Dodano: 2015-01-22, 23:34 ]
No udało się załatwić 2 sprawy:
- Naprawa wspomagania (pęknięty wąż elastyczny)
- Nareszcie udało mi się znaleźć trochę czasu na polerkę lamp
Autko wygląda teraz rewelacyjnie
Jak umyje to porobię nowe fotki i wystawię w 1 poście tematu
Ostatnio zmieniony 2014-02-12, 09:12 przez berny_p, łącznie zmieniany 1 raz.
Bump
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Nie martw się, to wszystko przez francuzów, którzy maczali w tym samochodzie palce. Na pewno to ich sprawka i to, że dali za słabą śrubę
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Berny_p, jak u Michała_M66 wymienialiśmy czujnik to też urwaliśmy śrubę - urwaliśmy w mojej osobie W zasadzie wystarczyło ją dobrze podgrzać i dało się ją łatwo wykręcić
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Wiooreck nie przejmuję się. Co do francuzów to akurat w tym egzemplarzu bardziej stylistycznie niż mechanicznie lub elektrycznie Renault wsadzali swoje.
Janusz we wtorek nawiercę i wstawię nową.
[ Dodano: 2015-02-03, 15:37 ]
ok. Czujnik ABS jest naprawiony (śrubka nawiercona, nagwintowana i wymieniona na inna)
[ Dodano: 2015-02-07, 14:37 ]
Janusz, Dzięki za pomoc w ogarnięciu podłączenia straszaka na niedzielnych kierowców
Janusz we wtorek nawiercę i wstawię nową.
[ Dodano: 2015-02-03, 15:37 ]
ok. Czujnik ABS jest naprawiony (śrubka nawiercona, nagwintowana i wymieniona na inna)
[ Dodano: 2015-02-07, 14:37 ]
Janusz, Dzięki za pomoc w ogarnięciu podłączenia straszaka na niedzielnych kierowców
Nie za ma co Dorzuć foty, bo to nie liczy się mod, kiedy nie ma fot
A po uszach nap...la i to ładnie
A po uszach nap...la i to ładnie
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
ok. Jak znajdę chwilę to zrobię fotki
[ Dodano: 2015-02-09, 12:25 ]
OK fotki:
Trytka trzymająca ma za zadanie zabezpieczyć chłodnicę przed kontaktem
Działa świetnie. Dzisiaj testowałem na obwodnicy i efekt jest taki jak powinien być
[ Dodano: 2015-02-14, 19:31 ]
Dzisiaj z nudów zabrałem się za czyszczenie auta. Zajęło mi to trochę.
Nakręciłem dodatkowo filmik z czyszczenia skóry fotelów. Jeżeli tak jak ja nienawidzisz święcącej się skórzanej tapicerki to zapraszam do oglądania TUTAJ
Potrzebne narzędzia:
Sucha szmatka z mikrofibry (sztuk w moim przypadku 3 - zawsze powinna być sucha)
Pędzel z drobnym włosiem (ja używam syntetycznego)
Preparat do czyszczenia (wg mnie najlepszy to AUTOLAND Do tapicerek skórzanych - w razie czego podaje link)
Manual:
Spryskaj preparatem część obicia (na filmie spryskuję całość bo nie pierwszy raz to robiłem). Następnie pędzlem przetrzyj całą spryskaną powierzchnię, odczekaj kilka sekund i zetrzyj suchą szmatką.
Pędzelek powoduje wprowadzenie substancji czyszczącej do porów skóry i wyciąga z nich brud. Po takim czyszczeniu skóra na fotelach jest miękka i matowa - taka właśnie powinna być.
Zamontowałem jeszcze uchwyt na telefon:
[ Dodano: 2015-02-09, 12:25 ]
OK fotki:
Trytka trzymająca ma za zadanie zabezpieczyć chłodnicę przed kontaktem
Działa świetnie. Dzisiaj testowałem na obwodnicy i efekt jest taki jak powinien być
[ Dodano: 2015-02-14, 19:31 ]
Dzisiaj z nudów zabrałem się za czyszczenie auta. Zajęło mi to trochę.
Nakręciłem dodatkowo filmik z czyszczenia skóry fotelów. Jeżeli tak jak ja nienawidzisz święcącej się skórzanej tapicerki to zapraszam do oglądania TUTAJ
Potrzebne narzędzia:
Sucha szmatka z mikrofibry (sztuk w moim przypadku 3 - zawsze powinna być sucha)
Pędzel z drobnym włosiem (ja używam syntetycznego)
Preparat do czyszczenia (wg mnie najlepszy to AUTOLAND Do tapicerek skórzanych - w razie czego podaje link)
Manual:
Spryskaj preparatem część obicia (na filmie spryskuję całość bo nie pierwszy raz to robiłem). Następnie pędzlem przetrzyj całą spryskaną powierzchnię, odczekaj kilka sekund i zetrzyj suchą szmatką.
Pędzelek powoduje wprowadzenie substancji czyszczącej do porów skóry i wyciąga z nich brud. Po takim czyszczeniu skóra na fotelach jest miękka i matowa - taka właśnie powinna być.
Zamontowałem jeszcze uchwyt na telefon:
Fotki są i mod się liczy
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
To już wiemy kto przyjeżdża pierwszy i rozgania wszystkich z parkingu, aby miejsce było
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."