Strona 1 z 4

[Sunny] Sunny GTI VVL

: 2013-11-07, 18:32
autor: d-rose
MODEL:Nissan Sunny GTI

Silnik:
- Bazowo SR16VE
- Wał SR20DEH lekki z 4 przeciwagami
- Korby SR20DEH wzmocnione śrubami ARP
- Tłoki płaskie SR20DEH podfrezowane
- Śruby głowicy ARP
- Wałki rozrządu SR16VE N1
- Porting kanałów oraz skrócone prowadnice zaworowe po stronie ssącej
- Tytanowe talerzyki i sprężynki zaworowe Brian Crower
- Zmienne fazy od 5000, limiter 8000
Plany:
-hmmmm na razie brak, no może zakręcić troszke wyżej :)

Układ dolotowy:
- Przepustnica rozwiercona do 66mm
- Filtr powietrza BMC OTA
- Porting ssącego
Plany:
- Przepustnica 90mm, inny kolektor ssący, CAI box

Układ wydechowy:
- SSAC 4-2-1
-2,5 cala od El-Tec
Plany:
-Zmienić tego chińczyka na jakiś porządny custom

Elektronika: seria + DET II do zmiennych faz

Układ chłodzenia: seria

Układ napędowy: seria + sprzęgło Aisina chyba
Plany:
-Skrzynia z VZR (szpera) + custom półosie

Zawieszenie:
KYB Super Special + Eibachy -30mm

Hamulce: 296mm, zaciski 2-tłoczki z utlandera turbo 2009. Klocek duży Ferodo DS2000 w stalowym oplocie

BODY KIT: Czarny mat :D, Team Dynamics Pro Race.2
Kubeł Mirco, Sparco, Pasy OMP
Plany: Lotka z GTI-R, może maska

Sunny kupiony został w lipcu 2012 jako seria GTI, była bez klimatyzacji i po wielu przejściach. Stan blacharski był opłakany, ale silnik wraz z osprzętem i napęd były w świetnym stanie więc postanowiłem że doprowadze budę do używalności.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Silnik był seryjny, ale po tylu latach na hamowni wypluł wynik bardzo zbliżony do serii. Po wizycie u Coobcia i jego magicznemu dotykowi, na ekranie pojawiło się coś takiego:
Obrazek
Autko przyjemnie jeździło, więc przez zime mocy nie brakowało.
W tym czasie wiele się w moim życiu wydarzyło, i w lato podjąłem decyzje o swapie na sr20det lub sr20ve. Zacząłem więc odkładać hajsik i szukać ciekawych ofert, trwało to długo, a samochód cierpiał. Więc pewnego wieczoru okazało się że Coobcio ma do zaoferowania jeden ze swoich piecy, więc decyzja była bardzo szybka. Akcja została przeprowadzona jeszcze szybciej, i od kilku dni na pokładzie jest coś takiego:
Obrazek
A mocy ma tyle:
Obrazek
Po 3 dniach jazdy, mogę śmiało powiedzieć że czuć różnice :hah: , ale obecny setup zawieszenia i napędu nie pozwala na wykorzystanie potencjału tego silnika.
Generalnie samochód ma być do zabawy, do poupalania na mieście, czasem wizyta na torze, Jastrząb czy Lublin czy Kielce. I licze na te 260KM i poniżej 5 do setki, nie powiem :)
Wielki podziękowania dla Coobcia za ogarnięcie swapa!

: 2013-11-07, 18:41
autor: killer2000
przekozak

: 2013-11-07, 18:52
autor: BeNeK
coobciowy silnik , zgadza się ?

: 2013-11-07, 18:54
autor: Wolfshade
Wynik z hamowni imponujący :) gratuluje fury :)

: 2013-11-07, 19:06
autor: Modzelitto
BeNeK pisze:coobciowy silnik
Pewnie tak- widac po spec :)
Przy temp. 10st. może 250KM pokaże :D
Gratki furacza- czarno widzę nasza ustawkę :P

: 2013-11-07, 19:08
autor: vixo
Gratki wyniku :mrgreen:

: 2013-11-07, 23:52
autor: Dreams
No to fura musi kosic;) niezły zabijaka gratki :)

: 2013-11-08, 13:22
autor: Coobcio
Brak trakcji by nagrać 0-100 lepiej 60-200 :D ale prędkościomierz nie działa :P
Jakieś filmiki z chłostania Licznych Hond S2000 by się przydały :D

Moje serce i fajna buda - nie żałuję :)

: 2013-11-08, 13:47
autor: zuru82
Gratuluję :) Serce z czarnucha w nowej budzie :cool:
Będę śledził temat - powodzenia !

: 2013-11-08, 16:40
autor: d-rose
Chciałem oczywiście podziękować Kubie że to mi trafił się zaszczyt odziedziczenia tego potwora!! Mam nadzieję że w nowej budzie uda się złamać 260KM i zejść poniżej 5 do setki, byłoby pięknie :D
A tak swoją drogą to wczoraj Sunny dostał 2 wkałdy poliuretanowe do poduszek silnika, bo wcześniejsze byly stare i wydech sie bardzo obijał o stabilizator, teraz jest dużo lepiej. Dostał też 4 litry 5w50 i filtr oleju mahle oraz nową uszczelke pod pokrywe zaworów. Na założenie czeka palec i kopułka zapłonu.
Co do najbliższych planów to chce ogarnąć wnetrze i porobić porządek pod maską, a z grubszych rzeczy to albo skrzynia albo felgi albo atak na 260KM 8-)

: 2013-11-08, 17:47
autor: goago
będę miał kogo objeżdżać 8-) na serio gratuluję silnika. Trzeba się spotkać i porównać :->
jaki masz pomysł na 260KM?

: 2013-11-09, 01:26
autor: Coobcio
Robią już zabawki do osiagania takich mocy:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Do tego przepustnica 90mm i ogień na tłoki :)

: 2013-11-09, 05:32
autor: goago
kolektory bywają zdradliwe, wiesz o tym. Ten jest piękny :-P Czyj to wyrób i z czego?

: 2014-03-04, 00:37
autor: d-rose
Dawno nie było updejta, zima i sesja i w ogóle dużo rzeczy.
Zapisałem się do Automobilklubu, więc już niedługo sunny przejdzie chrzest na bemowie :D. Tor jest baaardzo fajny jak na początek, ale niszczący dla opon więc będzie upalane na jakiś kaszlakach.
Co do fury to czekam aż blacharz skonczy robote z belką pod silnikiem, potem wnetrze out, obspawanie budy i zabezpieczenie od środka wszystkiego, obspawanie kielicha. Potem zawias i na trening!
I teraz pytanie do tych co obspawywali bude. Jaka metoda będzie najlepsza? Co ile spaw?
a i tak będzie w środku :D
Obrazek
a jak tylko wyjade to obiecuje łądny filmik z osiągów :D

: 2014-03-04, 09:10
autor: Limon
Elegancko szpileczki długie już są ;) Co do obspawania budy to masz info na fb ;)

: 2014-03-24, 14:22
autor: d-rose
Nie było update'a bo był chwilowy kryzys. Na szczęście już zażegnany, więc prace ruszają dalej. W tym tygodniu ostateczne sprawdzenie środka. Najchętniej wypiaskowałbym wnętrzę, obspawał budę i kielichy, założył komplet rozpórek i twardszy zawias. Na koniec felgi, które jednak przyszły pierwsze :D
Model to Team Dynamics Pro Race 1, czerwone, na to oponki Bridgestone RE002. Więc na początek idealny zestaw
Obrazek
A i w kolejce czekają jeszcze repliki zegarów, mam nadzieję że trafiłem na dobrą partię 8-)

: 2014-03-24, 15:11
autor: DARO GTI
Czarne na czerwonym pędzi po zielonym .......:)

: 2014-03-24, 21:23
autor: Ad@mus
murzyn na jawie jedzie po trawie

: 2014-03-25, 10:02
autor: Coobcio
Się nie piepsz z belka pod silnikiem mam taką idealną z alemry VZR, także tylkoną belkę z GTI-R bym znalazł dla wujaska :)
Ps. Fotele zajebiaszcze !!

: 2014-04-03, 10:06
autor: d-rose
Mały update:
Jako że nie mogłem znaleźć jarzma do hamulców od Beneka, i trafił się komplet u Coobcia 2 tłoczkowy na tarczy 298mm, decyzja była szybciutka. Podjechałe, sprawdziem czy się zmieści. na styk, a z dystansem który i tak planowałem będzie ideolo.
Obrazek
Obrazek

: 2014-04-04, 03:21
autor: Coobcio
Z dystansem to będzie można nawet w normalnym miejscu naklejać odważniki :P
Dystans minimum 17mm :D

: 2014-05-09, 22:16
autor: d-rose
Mały update
Sunny powoli kończy się składąć. Założone amortyzatory Kayaba Super Special, zobaczymy co z tego wyjdzie. Przód wyżej troche niż tył. Pojedziemy na Ułęż, przetestujemy. Jutro podaje wymiary na rozpórki, przód i tył, może coś z tego wyjdzie.
Heble przód złożone. 2 tłoczki z Outlandera Turbo, tarcz 298mm(albo 296). Stalowy oplot. Klocek DS2000. Wydaje mi się że będzie pomagał w zatrzymywaniu :D
Felgi, na ten moment czerwone, ale 9na10 osób, z doświadczeniem w jezdzeniu, odradziło mi 15 przy tej mocy. Dlatego dzięki Limonowi i Coobciowi dostałem na przymierzenie białą felgę i slicka, wszystko w 17", docelowy zestaw. Jutro zakładam slicka na felge, wkładam dystnas 15mm na tył i modle się żeby nie obcierał o dół amora. Jak nie to witam nowe felgi na pokładzie:D
Wnętrze - fotele tymczasowy wykminione do seryjnych mocowań, jest dosyć wysoko ale wszystko widze przynajmniej :D. Pasy 3" OMP, straszna udręka była żeby z 6pkt zrobić 4, ale udało się, po godzinie szukania sprężynki która mi wpadła za szafke...
Z innych rzeczy, to hebel na tyle zregenerowany, nowe tłoczki, tarcze i klocki (trw). Korektory out. Nowe gumy w zawiasie, prawie wszystkie, ale na razie zwykłe, bo miałem za darmochę. Nad poli pomyśle. Do pospawania kolektor wydechowy, i jakieś duperel przy silniku, zrobi się po teście drogowym.
Generalnie plan jest taki że w przyszłym tygodniu fura jedzie na testy, a na 24 jak się zwolni miejsce to debiut na Ułęży. A jak nie to Kielce tydzień później!
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 2014-05-10, 10:31
autor: Coobcio
No i pięknie jest :)
Z hebla zobaczysz będziesz bardzo zadowolony, choć nie miałem okazji go jeszcze przetestować :P

: 2014-05-10, 23:53
autor: d-rose
No hebel wydaje się mega zajebisty, tarcza jest potwornie duża, klocek to samo. Ciekawe tylko jak bardzo zmienił się układ i czy pompa wyrobi z dwoma tłoczkami. Chociaż wydają się mniejsze od ori to jednak są dwa.
Slick przymierzony na przód, leży idealnie. Przymierze na tył i decyzja będzie, czy ta 17" zostaje. byłoby dobrze gdyby została!
Obrazek

: 2014-05-13, 04:35
autor: Coobcio
Dobrze jest tylko go tak teraz nie pałuj bo mechanizm różnicowy odda :P

: 2014-05-19, 00:27
autor: d-rose
Niestety felga 17" na tym zawiasie się nie mieści :(. Zostaje na razie przy 15", bo czas coś wreszcie pojeździć, temat 17" wróci, bo bardzo mi się te 17 podobają.
Samóchód odebrany, od razu na geometrie go zabrałem, bo tak pływał, że nie dało się prowadzić. Ustawiłem na razie kąty na 0, ale Coobcio sprzedał mi przepis lepszy więc jutro pokombinuje.
Niestety podczas pałowania zachaczyłem o krawężnik i wgieło mi chyba drążęk kierowniczy, bo jak jade prosto to kierownica jest lekko skręcona w prawo. Felga pancerna, tylko lakier się zdarł na rancie. Polecam Team Dynamics'y!!!!
Zamawiam jutro komplet semi slicków, Yokohamy x2 i Kumho x2, i chyba 4 slicki, bo 24 jest pojeżdżawka na Jastrzębiu!!
Co do samochodu, to czas nauczyć się od nowa. Hamulec zatrzymuje fure w miejscu, a zawias jest idealnie twardy. Dojdą rozpórki + poliuretany i będzie pięknie :). No i cały czas po głowie chodzi mi klatka + krótsza skrzynia i custom szpera :)

: 2014-05-19, 07:45
autor: Coobcio
Żeby Sunny naprawdę dobrze się prowadził to z tyłu trzeba dać szersze opony to raz a dwa to czego u siebie nie zrobiłem to przerobić przednie wachacze tak by zwiększyć wyprzedzenie swożnia... I to tak o 2 stopnie przynajmniej...

: 2014-05-22, 00:29
autor: d-rose
No na razie zakupiłem Yokohamy a048, podobno nie mają sobie równych na suchym. 195/55, mieszanka medium/soft.
W sobote się wszystko wyjaśni. Co do wyprzedzenia kąta, to po wnikliwej lekturze, jestem coraz bliższy pójściu w tym kierunku. Ale wszystko po sobotniem pojeżdżawie!
A pulsar na razie prezentuje się tak. Mógłby troche niżej siedzieć
Obrazek
Obrazek

: 2014-05-22, 00:40
autor: WuWa
Coś znajomo mi tak okolica wygląda na tym 1 zdjęciu :)

: 2014-05-22, 07:35
autor: Coobcio
Elo elo no to żeś się przygotował.
Ps. nie marudź na fabrycznym zawieszeniu wyżej by stał :D