Strona 1 z 2

[ Almera] Moja Nowa Almerka N15 1,6 SRi - przesiadka z Czerw

: 2010-02-04, 12:55
autor: Coobcio
Śmiesznie zanabyłem ten wóz, otóż zamieniłem się z Scriblerem za swoją czerwoną GTi + dopłata z jego strony :D Początkowo ze względu na to że potrzebowałem Kasę na 250konne Volvo V70 T5R... Ale jakoś mi minęło ciśnienie na to duże kombi i przyzwyczaiłem się do tej almerki 1,6... Zwłaszcza że sporo nowych gratów miała na pokładzie, od amorków KYB/Bilstein B4 po przez wachacze przednie, łączniki stabilizatora, paski, filtry i inne takie pierdoły... Jednakże na dzień dobry musiałem wymienić sprzęgło, heble z tyłu oraz zmienić przednie sprężyny... Po tym wszystkim wciągnąłem się w grzebanie GA16DE - spodobało mi się :)

W chwili zakupu Auto miało 118KM i 148Nm, co prezentuje poniższy wykres:
Obrazek

Zmiany jakie miała ta fabrycznie 90konna Almerka z rynku niemieckiego to:
- kolektor ssący 73c
- wałki DS
- wydech fi 55mm by Tomala
- kolekotr wydechowy 4-2-1 z nierdzewki
- przepustnica gazu fi 60mm z Primery P11
- dolot ze stożkiem i z modem na bez zwęrzkową przepływkę
- wolna odma
- usunięty EGR
- pompa paliwa wallbro
- Wystrojone Ecu Masterem

Teraz zabrałem się za dokończenie projektu, tak więc:
- zapodałem moda rozrządu
- wleciał bardziej przepływowy filtr powietrza K&N
- dołożyłem nastawny regulator ciśnienia paliwa (podniosłem ciśnienie o 1,2 bara)
- Wystroiłem ECU mastera

Efekt tych ostatnich zmian wywołał niezłego banana u mnie na twarzy po mimo ciężkich ostatnich dni...
Przy tych 118 kucach które generował silnik, pracował na dość ubogiej mieszance do ok 5300obr.min po czym się robiło bardzo ubogo co widać na wykresie że moment spada na pysk...
Na chwilę obecną wóz ciągnie równo do 7000obr.min a moja dupo hamownia stwierdza ok 125KM i blisko 160Nm - co niebawem sprawdzę na prawdziwej hamowni.
Sprint ze stoperem do pierwszej setki zegarowej wynosi w obecnych warunkach ok. 8,4 sek na kołach 15" z oponami 185/60R15 - tak więc jak ktoś dobrze nie ogarnia swojej GTi to zostanie w tyle :D

Jak wrócę z dworu to jakieś fotki z zewnątrz zapodam i spod maski...

Co do dalszych planów to chodzi mi po głowie zmiana wałka ssącego na Sentrowy i tak po cichu myślę że 130KM z ładnym przebiegiem momentu obrotowego by było do wykonania, dalej to już tylko grzebanie w głowicy zostanie... począwszy od zmiany zaworów, rozciągniecia gniazd, portingu i na planowaniu głowy kończąc...
Tak więc przekonamy się co można z tego niedocenionego GA16 zrobić :D

: 2010-02-04, 13:05
autor: Ryba
Znając Cie Kuba to dasz wycisk.. po tych modach spodziewam sie kolo 140-150 koni :-P

My z Mac walczymy właśnie z AFR-em :-|

: 2010-02-04, 13:24
autor: Limon
Fajna ta almerka ;) Bardzo ładnie to podaje jak na 1.6 ;) Coobcio trzeba na hamke wstąpić ;)

: 2010-02-04, 13:53
autor: rz
A to takie stoperowe pomiary sie licza? ;)
W takim razie to i ja moim NX-em wessam Gti jesli ktos go nie ogarnia ;)

Gratulacje szybkiej Alemrki.
Szerokosci

pzdr
rz

: 2010-02-04, 16:13
autor: SiwoL
Sweetasnie:)) Twoje mody będa dla mnie wzorami do nasladowania w mojej Primce SRi;) Też chciałbym sobie wystrugac troche poweru:) 8.4 do 100 :shock: Niezle czekam tez na jakieś bardziej pewne pomiary.

: 2010-02-05, 17:00
autor: NadiR
W końcu ktoś na grubo wziął się za GA16DE :)
Będzie dobry i pewny wzór dla innych.

Czekamy na końcowe rezultaty i złamanie "magicznej granicy"... i foto relacje.


ps. ile to teraz pali na 100?

pozdro

Re: Moja Nowa Almerka N15 1,6 SRi - przesiadka z Czerwonej..

: 2010-02-05, 18:32
autor: Pgaz
Coobcio pisze: oraz zmienić przednie sprężyny...
Te jej sprężyny siadły czy standardowy zabieg od 1,4 wsadziłeś zeby było niżej ?

Jak wpadne sprawdzimy Dynoliciousem bo moje GTI nadal lata na VALEO :)

: 2010-02-05, 19:35
autor: Limon
No i 2 wykresiki po dzisiejszym hamowaniu ;)
Coobcio GA16DE
Obrazek
Honda V-tec B16A2 z kolektorem DC sport i na krotkim dolocie
Obrazek

: 2010-02-05, 20:00
autor: Neptune
W zasadzie każda seryjna Prima w GT ma prawo paść na kolana hehe:D Kurcze Almera znacznie lepszym autem na mody i dragi... poza sunny'm oczywiście :-)

: 2010-02-05, 20:02
autor: Coobcio
Hehe wynik przerósł moje oczekiwania 128KM na wałkach DS, przypomnę że moja dupohamownia odnotowała coś w okolicy 125KM i 160Nm tak więc nie wiele się myliłem :)
Do tego 160Nm z czego 95% jest dostępnych w przedziale od 2000 do 5500obr.min, no zajebista sprawa grzebanie w tych GA16DE, bazowo był to niemiec o mocy 88KM obecnie ma ich 40 więcej :)

A dołeczek na wykresie to jest moment kiedy wyszedłem z auta podczas pomairu...

A no i sobie porównajcie wykres grzebanego Civica z kultowym silnikiem B16A2 który do 5500obr.min miejscami ma 30Nm mniej a średnio 20Nm no a po V-tecu też nie ma jakiegoś wodotrysku moment rośnie mu do 152Nm to i tak mniej jak Almerka :)

: 2010-02-05, 20:24
autor: GrzyBek80
No pięknie - potencjał siedzi w tych naszych almach. Chyba znalazłem motywacje żeby nie przesiadać się na sr20 ( na razie ;-) ). Gratuluję osiągów.

: 2010-02-05, 21:40
autor: scribler
No lata, lata ta Alma napewno będzie lepiej latac w co nie wątpie :-P

: 2010-02-06, 15:56
autor: dylson
Super wynik! Z niecierpliwoscia bede czekal na zamontowanie walkow z sentry i zlamanie bariery 130km.
Ps dlaczego pomiar w kreatorze a nie energy? Kiedys pisales, ze kreator troche dodaje km/nm.

: 2010-02-06, 16:28
autor: Adams
Pstryknij jakies foto! Spod maski szczegolnie :)

: 2010-02-06, 16:57
autor: Dodo
fajny ten silnik GA16 ;-) i podoba mi się ten projekcik :mrgreen: a najważniejsze foty wrzucaj :-P

: 2010-02-07, 00:44
autor: Coobcio
Wozu jeszcze nie umyłem, tak więc umieszczanie jego fotek jest dla mnie krępujące, po niedzieli obiecuję pojechać z nią na myjnię :D

Obrazek
Obrazek

: 2010-02-07, 13:07
autor: NadiR
Coobcio pisze:Wozu jeszcze nie umyłem, tak więc umieszczanie jego fotek jest dla mnie krępujące, po niedzieli obiecuję pojechać z nią na myjnię :D
Co to jest na prawym kielichu?
Ja mam coś podobnego u siebie i to ponoć niemiaszek zamontował, żeby spaliny czyściejsze były, ale pewnie zamula wóz :/
Obrazek

Będę chciał to wyrzucić podczas zmiany kolektorów, bo to raczej nie seria.


Ogólnie przydało by się też motorek i komorę jakąś ropą potraktować ;)



pozdro i czekamy co będzie po portingu i głowie.... :shock:

: 2010-02-07, 16:54
autor: Coobcio
Już na myjni była almera, chyba z pól godziny ją pucowali pod maską :)
Ps. u mnie to jest regulator ciśnienia paliwa u Ciebie może to być to samo - zobacz czy to jest podłączone do powrotu z listwy paliwowej...

: 2010-02-07, 18:02
autor: Limon
Coobcio a gdzie foty czyściutkiej almerki ? 8-)

: 2010-02-07, 19:24
autor: scribler
No Coobcio dawaj fotki czystej almerki :mrgreen:

: 2010-02-07, 19:24
autor: bodek
Znam tą Almerkę bardzo dobrze, razem z pierwszym właścicielem (maciejwra) trochę w niej dłubaliśmy. Kilka wyjazdów wakacyjnych też z nami zaliczyła. Bardzo miło ją wspominam. W trasie 160-200 nie schodziło jak jeszcze serią była.

Sprężynki zmieniłeś? Na tych twardych kładła się w zakręty jak bolid. No i fajnie na złotych felach wygląda!

: 2010-02-07, 19:28
autor: scribler
Sprężyny wymienił, nic nie mów trochę za twardo dla mnie nawet było :-P

: 2010-02-07, 19:31
autor: bodek
Eee tam za twardo. Męsko było :) Ziomek śmigał i nie narzekał.

: 2010-02-07, 19:33
autor: scribler
Aż tak źle może nie było ale czasami po tych dołach mnie juz denerwowało :-x no i kobieta nie chciała nim jeździć za bardzo :P a teraz czerwoną to ja musze sie prosić o jazde :P

: 2010-02-07, 23:32
autor: mcx
Ehhh jak patrzę teraz na almerkę to łezka w oku...oddana za pół darmo, a co z kolektorem z sentry czemu nie zakładasz Kuba? Poobserwuję ten wątek i liczę na przejażdżkę po modach :cool:

a zawias był dobry:) tylko trzeba umić dziury omijać:) aa no i zagłówek znalazłem :)

: 2010-02-08, 00:16
autor: Coobcio
elo elo no zapraszam na jazdę testową :)
Ps. kolektora ssącego na razie nie zmieniam, wcześniej robiłem Primerkę P11 właśnie z takim kolektorem ssącym i miała o wiele wiele gorszy dół...
Kolektor fajna sprawa pod turbo - tak więc na później zostanie, dodatkową jego zaletą jest to że można wtryski z 2.0 i 2.0 turbo wsadzić tak więc oczy otwierają się na moce rzędu 250KM :)

Co do zawiasu to technicznie igła tylko sprężyny totalna dupa, wóz stał na samych odbojach i zawieszenie praktycznie przednie praktycznie nie pracowało, tak więc wywaliłem odboje i jeździ się normalnie nie ma efektu taczki...

: 2010-02-08, 11:07
autor: andy_czarny
hehe kuba zaturbiaj to i bedzie ogien;) mozna do ga kupic kute graty ???? :mrgreen:
a potem turbo kita sie z tego zrobi i bedzie klijentow w pip :P

: 2010-02-08, 14:22
autor: Kenet
Te złote felaszki są fajne, nie chcesz się zamienić? ;-)

: 2010-02-08, 20:15
autor: nossbuk
felgi marzenie, pokaż zdjęcie po czyszczeniu spod machy :D
napisz mi na priv o tych felach :->

: 2010-02-08, 20:40
autor: Maxko
Ten motor to niezły wymiatacz będzie, szkoda że u mnie 1.4, ale coz kibicuje z calego serca 8-)