[ Almera] Moja Nowa Almerka N15 1,6 SRi - przesiadka z Czerw
: 2010-02-04, 12:55
Śmiesznie zanabyłem ten wóz, otóż zamieniłem się z Scriblerem za swoją czerwoną GTi + dopłata z jego strony
Początkowo ze względu na to że potrzebowałem Kasę na 250konne Volvo V70 T5R... Ale jakoś mi minęło ciśnienie na to duże kombi i przyzwyczaiłem się do tej almerki 1,6... Zwłaszcza że sporo nowych gratów miała na pokładzie, od amorków KYB/Bilstein B4 po przez wachacze przednie, łączniki stabilizatora, paski, filtry i inne takie pierdoły... Jednakże na dzień dobry musiałem wymienić sprzęgło, heble z tyłu oraz zmienić przednie sprężyny... Po tym wszystkim wciągnąłem się w grzebanie GA16DE - spodobało mi się 
W chwili zakupu Auto miało 118KM i 148Nm, co prezentuje poniższy wykres:

Zmiany jakie miała ta fabrycznie 90konna Almerka z rynku niemieckiego to:
- kolektor ssący 73c
- wałki DS
- wydech fi 55mm by Tomala
- kolekotr wydechowy 4-2-1 z nierdzewki
- przepustnica gazu fi 60mm z Primery P11
- dolot ze stożkiem i z modem na bez zwęrzkową przepływkę
- wolna odma
- usunięty EGR
- pompa paliwa wallbro
- Wystrojone Ecu Masterem
Teraz zabrałem się za dokończenie projektu, tak więc:
- zapodałem moda rozrządu
- wleciał bardziej przepływowy filtr powietrza K&N
- dołożyłem nastawny regulator ciśnienia paliwa (podniosłem ciśnienie o 1,2 bara)
- Wystroiłem ECU mastera
Efekt tych ostatnich zmian wywołał niezłego banana u mnie na twarzy po mimo ciężkich ostatnich dni...
Przy tych 118 kucach które generował silnik, pracował na dość ubogiej mieszance do ok 5300obr.min po czym się robiło bardzo ubogo co widać na wykresie że moment spada na pysk...
Na chwilę obecną wóz ciągnie równo do 7000obr.min a moja dupo hamownia stwierdza ok 125KM i blisko 160Nm - co niebawem sprawdzę na prawdziwej hamowni.
Sprint ze stoperem do pierwszej setki zegarowej wynosi w obecnych warunkach ok. 8,4 sek na kołach 15" z oponami 185/60R15 - tak więc jak ktoś dobrze nie ogarnia swojej GTi to zostanie w tyle
Jak wrócę z dworu to jakieś fotki z zewnątrz zapodam i spod maski...
Co do dalszych planów to chodzi mi po głowie zmiana wałka ssącego na Sentrowy i tak po cichu myślę że 130KM z ładnym przebiegiem momentu obrotowego by było do wykonania, dalej to już tylko grzebanie w głowicy zostanie... począwszy od zmiany zaworów, rozciągniecia gniazd, portingu i na planowaniu głowy kończąc...
Tak więc przekonamy się co można z tego niedocenionego GA16 zrobić


W chwili zakupu Auto miało 118KM i 148Nm, co prezentuje poniższy wykres:

Zmiany jakie miała ta fabrycznie 90konna Almerka z rynku niemieckiego to:
- kolektor ssący 73c
- wałki DS
- wydech fi 55mm by Tomala
- kolekotr wydechowy 4-2-1 z nierdzewki
- przepustnica gazu fi 60mm z Primery P11
- dolot ze stożkiem i z modem na bez zwęrzkową przepływkę
- wolna odma
- usunięty EGR
- pompa paliwa wallbro
- Wystrojone Ecu Masterem
Teraz zabrałem się za dokończenie projektu, tak więc:
- zapodałem moda rozrządu
- wleciał bardziej przepływowy filtr powietrza K&N
- dołożyłem nastawny regulator ciśnienia paliwa (podniosłem ciśnienie o 1,2 bara)
- Wystroiłem ECU mastera
Efekt tych ostatnich zmian wywołał niezłego banana u mnie na twarzy po mimo ciężkich ostatnich dni...
Przy tych 118 kucach które generował silnik, pracował na dość ubogiej mieszance do ok 5300obr.min po czym się robiło bardzo ubogo co widać na wykresie że moment spada na pysk...
Na chwilę obecną wóz ciągnie równo do 7000obr.min a moja dupo hamownia stwierdza ok 125KM i blisko 160Nm - co niebawem sprawdzę na prawdziwej hamowni.
Sprint ze stoperem do pierwszej setki zegarowej wynosi w obecnych warunkach ok. 8,4 sek na kołach 15" z oponami 185/60R15 - tak więc jak ktoś dobrze nie ogarnia swojej GTi to zostanie w tyle

Jak wrócę z dworu to jakieś fotki z zewnątrz zapodam i spod maski...
Co do dalszych planów to chodzi mi po głowie zmiana wałka ssącego na Sentrowy i tak po cichu myślę że 130KM z ładnym przebiegiem momentu obrotowego by było do wykonania, dalej to już tylko grzebanie w głowicy zostanie... począwszy od zmiany zaworów, rozciągniecia gniazd, portingu i na planowaniu głowy kończąc...
Tak więc przekonamy się co można z tego niedocenionego GA16 zrobić
