Strona 1 z 2

[ Almera] Almera N16 by Sebastian 2991

: 2013-06-30, 09:44
autor: Sebastian2991
Chciałbym wam przedstawić mojego Nissanka ;)

Więc:
Almera N16, 2001 rok, 81 000 przebiegu
silnik: 1.8 16v QG18 114 KM
Wyposażenie:
myślę, że taki standard w N16, manualna klima, sterowania radia z kierownicy, 4 poduchy, elektryka itd.

Z dodatków, to oryginalne ospojlerowanie, alufelgi 15'' z oponami bridgestone b391, wydech końcowy Ultera, kilka wlepek.

Plany co do autka są:
springi obniżające -30mm, poprawić dolot, 17 cali, zmiana wydechu.

Kilka fotek:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

na razie to tyle ;) pozdrawiam

P.S. Z chęcią wymienie się z kimś za moje felgi na większe ;)

: 2013-06-30, 10:04
autor: mimier
Bardzo ładna Almerka!! Co do felg to poszukaj w prezentacjach jakie ładne koła zakładali użytkownicy do swoich N16 ;) Ps. Ten znaczek jdm to na tym aucie w ogóle nie pasuje :P

: 2013-06-30, 11:45
autor: Medall
I kolejna N16 : ) ładna sztuka ; ) bezawaryjności życzę ; )

: 2013-06-30, 12:05
autor: vixo
mimier pisze:Ps. Ten znaczek jdm to na tym aucie w ogóle nie pasuje :P
Na początek muszę się zgodzić :-P A pozatym ładna sztuka :D

: 2013-06-30, 14:57
autor: dylson
A ja proponuje dowiedziec sie co oznacza jdm :lol:

: 2013-06-30, 20:44
autor: Zielkq
<<<<<< To taka mała podpowiedź :D

Ale ogólnie to ładna Almera. Nie przeszkadza w normalnej jeździe napis na przedniej szybie? (w sumie nie wiem jaka jest widoczność z fotela kierowcy w N16...)

Działaj!

: 2013-07-03, 21:39
autor: Sebastian2991
Naklejka nie przeszkadzała ;) ale jej nie ma, na boku też nie ma wlepy JDM juz ;)

tutaj takie małe zdjątko:

Obrazek

tak jakos mnie naszło ;)


z planów najbliższych do końca lipca to:

-Dolot (zamówiony K&N kompletny, rura, adapter, stożek, kolanka itd. dedykowany do N16)
-wydech i tu mam problem bo nie wiem co wybrać...
-sprężynki MTS'a lub Apexi jeszcze nie wiem które ale na pewno -30/-30.
-zmiana felg (upatrzone kilka modeli m.in. O.Z. Futura.)

: 2013-07-03, 22:53
autor: Ad@mus
co rozumiesz pod pojeciem wydech??
chodzi o koncowy??
jesli tak to on tak naprawde mocy nie podniesie:)
jak ma byc konkret to zamow u Maca kolektor, a najlepiej jedz do lodzi i niech ci wydech zrobi raz a porzadnie:)

co do springu, mozna trafic w dobrej kasie eibach pro kit do tego modelu, mowa o uzywanym, ceny do 300zl

dolot jak bedziesz dlubal to nie zapomnij o CAI z nadkola

fajna fota pod restauracja:)

: 2013-07-04, 06:31
autor: bombel
Ad@mus pisze:jak ma byc konkret to zamow u Maca kolektor,
Tylko ze MAc robi ze stali a nie z nierdzewki. Profi to polecam M-tech

: 2013-07-04, 07:35
autor: DubSon
Ja mam z tej samej stali co robi Mac. Stal aluminiowa.
Wszystko jest okej, sam polecam.

: 2013-07-04, 07:47
autor: MacGayver
Fajne foto wyszło :) Co do kolektora to jeśli nie planujesz czekać aż auto będziesz mógł zarejestrować na żółte blachy to spokojnie można robić ze stali aluminiowanej. Chyba że ma się błyszczeć pod bandażem termicznym to co innego ;-) bombel profi to znaczy że z kwasu czy że będzie kosztował ponad 2000? A gdzie jeszcze reszta wydechu. Ze stali alumiowanej i z tłumikami z kwasu za kolektor i reszte wydechu wychodzi okolo 2000. No i masz cały wydech od A do Z :)

MTS nie polecam, ale Apexi spoko :)

: 2013-07-04, 07:59
autor: Tomek g35c
Ja tam mam ze stali aluminiowanej i jestem zadowolony...
Efekt taki sam jak z kwasu a 1000 PLN w kieszeni... wagowao troche cięzej niż kwas... ale termiczna wytrzymałość duzo wyższa jak w kwasiaku...

Same tłumniki z kwasa ważą duzo mniej niż seryjne więc masowo wychodzi to samo ale po przeróbce jest 2x2,5" a było 1x2,25" i tu jest znacznie ciekawiej pod konkretne modyfikacje...
Decyzję podejmij sam opinie już znasz... MAC to ogarnie w jeden dzień więc warto nawet podjechać do Łodzi... :->

: 2013-07-04, 08:26
autor: Sebastian2991
Ok to jakoś mnie już nakierowaliście, świecić pod bandażem się nie musi, tylko mam jeszcze pytanko:
Co z sądami po wywaleniu katalizatorów po wyczuwam świecenie Check Engine ?
Jaki końcowy zamontować, czy zostawić serie ?

: 2013-07-04, 18:32
autor: Medall
Nie wiem jak w benzyniakach, u mnie w dieslu nie było żadnych sond : )

: 2013-07-04, 18:48
autor: Sebastian2991
Bo w dieslach nie ma sond, mialem golfa IV TDI, zmodzonego na 155 ze 110, i tam miedzy innymi wtryski, program, wyciety kat, zaslepiony egr itd. w dieslu lepiej sie obracam to moj pierwszy benzyniak i dlatego mam tyle pytań ;)

a tak wyglądał mój VW :) gwint, fele 19 cali i milion innych modów których nie chce mi sie wymieniac ;):

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: 2013-07-04, 19:59
autor: MacGayver
Co z sądami po wywaleniu katalizatorów po wyczuwam świecenie Check Engine ?
Jaki końcowy zamontować, czy zostawić serie ?
może się zaświecić więc trzeba wstawić emulator (czyt. kawałek rurki dystansowej), ale to jak już kolektor masz zrobiony to wtedy do kompletu się robi. Co do końcowego to jak chcesz ultra cicho to zrobić z kwasa puszkę na koniec przelotową o wymiarach seryjnego tłumika, do tego na środek okrągły tłumik na ok 40cm długi i masz pełen przelot a mimo to ciszę podczas jazdy :)

p.s. golf zrobiony ze smakiem, tylko te felgi trochę za duże się wydają ;-) ja bym max 17' do tego zakładał ;-)

: 2013-07-04, 20:31
autor: Sebastian2991
miałem 17 cali tam były za małe golf ma mega masywne nadkola.

Kompletnej ciszy być nie musi, basowy pomruk może być, ale nie chcę znowu czegoś co słychać dwie ulice dalej.

: 2013-07-05, 09:39
autor: MacGayver
coś jak tu, myślę że optimum, o resztę spytaj Scooter'a :) https://www.youtube.com/watch?v=lono8Ev3a-M

: 2013-07-20, 15:47
autor: Sebastian2991
Coś tam się rusza powoli i zrzeźbił się dolot... Adapter na przepływke praktycznie do QG18DE niedostępny to rzeźbiłem w innym, złączki elastyczne, dolot zimna itd. Stożek K&N Suchy. Zostało mi kupić tylko kupić materiał i odizolować go bardziej od silnika, ale to jak czas pozwoli skończę w przyszłym tyg. Dźwięk zarąbisty, mam uczucie, że lepiej autko się wkręca.

Obrazek
Obrazek


Podziękowania dla kolegi Mas za porady, przepływkę również wyczyściłem tak jak mówiłeś sprayem do gaźników (przezorny zawsze ubezoieczony) :) Pozdrawiam

: 2013-07-20, 18:05
autor: Mas
Spoko spoko :)
Powodzenia w dalszych modach - jak coś to pytaj, a z chęcią coś podpowiem :D

Witam

: 2013-07-30, 11:00
autor: MarJac
Fajny. I nie jest to typowa wersja. Jest to wersja, której praktycznie nie było na polskim rynku. Ospojlerowanie fabryczne daje wiele uroku. Klamki chromowane też nie pojawiały się często (chyba w wersji lexury). Oryginalne radio i zmieniacz CD. w listwy kolorze nadwozia to wszystko było więcej niż standard. Pewnie jeszcze jest kilka szczegółów ponadstandardowych w środku. Generalnie fajny look z rewelacyjnym (podejrzanym) przebiegiem. Jeżeli masz wszystko na oryginalnych częściach (i z takim przebiegiem) zastanowił bym się nad grzebaniem przy dolocie i wydechu. Szczególnie oryginalny wydech przy takim przebiegu powinien być zdrowy i wyrzucanie tylnego tłumika (który ma dobry przepływ i jest super cichy) na korzyść "mruczącego" to znak zapytania. U mnie zmiana tłumika doprowadziła do męczącego (przy dłużej jeździe) brumienia w środku auta przy ok.3-3.4k obr. Naprawdę przemyśl żebyś nie żałował... Jak zużycie oleju?

: 2013-07-31, 14:46
autor: Sebastian2991
Wydech seria, dolot wrócił do serii i tak zostaje. Nic nie dało to po za darciem japy spod maski. Przebieg oryginał w 100 % ponieważ to auto jest w rodzinie już 12 rok i raczej nie zanosi się aby to się zmieniło. Oleju nie pije, mimo obiegowej opini o QG18, że olej biorą i to w niemałych ilościach. Od wymiany do wymiany bez dolewki. Olej full syntetyk. Mody pod maską jednak ustępują poprawie stylu. Na pewno będzie obniżona minimalnie, chociaż te 3 cm, ponieważ przód tego auta stoi niemiłosiernie wysoko... i na pewno wylecą 15nastki na rzecz minimum 16 cali (docelowo ma wejść 17, chyba że jakaś wyjątkowo ładna 16nastka wpadnie w oko). :oops:

almera

: 2013-08-01, 07:36
autor: MarJac
No to masz szczęście z przebiegiem i kondycją silnika. Rzeczywiście widać, że zadbana. Sprawdziłem w specyfikacji i jest to wyposażenie, które nie szło na rynek polski. W środku będzie pewnie lampki do czytania dla pasażerów tylnej kanapy, lampki z przodu, podświetlenie w daszkach przeciwsłonecznych, skórzana kierownica i inne dodatkowe pierdółki. Co do tłumika to dobra decyzja. Kawał fabrycznej puchy to dobra robota z super przedmuchem i ciszą. Jak nie grzebany to praktycznie silnika nie powinno być słychać na biegu jałowym. Co do wymiany kół to ostrożnie. Almera ma delikatne zawieszenie i niskim profilem wykończysz je w szybkim tempie. Widzę, że miałeś furmankę na glebie i bandażach... Jakie wrażenia? To chyba nie była jazda? A mieć samochód po to żeby podtaczać się max.100km i być wykończonym obserwacją muld, dziur i kolein to (wybacz) dla mnie bzdura i szpan, który niczemu nie służy a w niektórych przypadkach stwarza zagrożenie w ruchu. Myślę, że 16'' to najlepszy kompromis. I tak już masz dobrze, że masz zamontowane boczne listwy progowe, które wizualnie obniżają alke. BTW, wymieniłeś świeczki?

Re: almera

: 2013-08-01, 09:07
autor: Mas
MarJac pisze: Kawał fabrycznej puchy to dobra robota z super przedmuchem i ciszą.
Przepływ to akurat przez seryjny tłumik jest mocno ograniczony...
MarJac pisze:Almera ma delikatne zawieszenie
Almera ma seryjnie bardzo odporne i bezawaryjne zawieszenie,

Zawieszenie obniża się żeby poprawić właściwości jezdne - obniża się punkt ciężkości auta.
Co do dużych kół - przesiadka z 15 na 17 cali zamuli auto i wrażenie będzie takie jakbyś oddał z 15KM mocy...
Może pożycz od kogoś koła 17 i przejedź się najpierw?

: 2013-08-01, 15:06
autor: Sebastian2991
Myślę że wejdą 16nastki z oponką 195/50. Miałem auto na glebie kolego MarJac, a OBNIŻENIE (nie mylić z glebą!!!) o 30 mm jest praktycznie nie odczuwalne jeżeli chodzi o jazde po naszych drogach, tymbardziej w Almerze która stoi na prawde wysoko, żeby dojść do poziomu Golfa którym jeździłem musiałbym Nissana obniżyć o prawie 10 cm... a jak bym chciał mieć wysokie auto to bym dążył do tego aby mieć SUVa... Pierwsze słysze o delikatności zawieszenia nissana. Ponad 90 tys. na seryjnym zawiasie jest teraz zrobione i dopiero zaczyna coś się z nim dziać ( amory delikatnie zaczynają się pocić ), więc sądzę, że jest wytrzymalsze niż w VW (np passat B5).


Kolega MarJac wydaje mi się nigdy nie jeździł obniżonym/zglebionym autem i cytuje bzdury podsłyszane od kogoś. Przy 3-3,5 cm niżej jazda nie jest problemem.

: 2013-08-02, 16:54
autor: MarJac
Sebastian2991 pisze:MarJac wydaje mi się nigdy nie jeździł obniżonym/zglebionym autem i cytuje bzdury podsłyszane od kogoś. Przy 3-3,5 cm niżej jazda nie jest problemem.
Z całym szacunkiem doświadczyłem w swoim życiu dzikiego pędu do jak najniższego zawiasu i dobrze wiem jak jeździło się po naszych miastach. Bardziej interesowały mnie torowiska, koleiny i muldy niż znaki. Były też sytuacje, że auto zostawiałem w innym miejscu a do np. sklepu dawałem z buta bo po drodze był "śpioch" albo inny drogowy badziew. O jeździe nocnej z normalną szybkością mogłem zapomnieć a bywały sytuacje, że bezczelnie pchałem się do środka drogi wymuszając na innych ustępowanie. Urwane lusterko i kłopoty, które spowodowałem innym zakończyły moją przygodę z glebowaniem. Co do obniżania to już inna historia...

: 2013-08-12, 17:23
autor: Sebastian2991
ble ble ble... to kup sobie SUVa zamiast marudzić wtedy dojedziesz wszędzie, pod każdy sklep itd itd.. Jedni lubią glebe, dobre duże koło i inne różne przeróbki, a drugi będzie trzymał nudną serie, dyskusja bez końca i bez sensu totalnie.

Jest kilka rzeczy które mnie męczy w tym aucie. Najbardziej spalanie tego auta nijak nie idzie w parze z osiągami, które są słabe (zawiodłem się).

: 2013-10-17, 21:13
autor: MagicalFire
na żywo ładniej wygląda :mrgreen:

: 2013-10-18, 08:36
autor: Kwietas
Ładny kolorek ( :mrgreen: ) Gleba to moim zdaniem dobry pomysł, spójrz, jak moja wysoko stoi pomimo obniżenia, ale fela 17 cali to chyba będzie za duża. Patrząc na swoją N16 mogę Ci śmiało polecić 16stki.
Sebastian2991 pisze: Najbardziej spalanie tego auta nijak nie idzie w parze z osiągami, które są słabe (zawiodłem się).
Wsadzaj SR20 i po kłopocie 8-)

: 2013-10-27, 10:17
autor: Sebastian2991
Silnik zostaje ten na pewno. Troche gratów już skompletowałem więc przyszły sezon będzie owocny !! Koło wleci albo 15 cali szeroka stal, albo OZ Racing 16. na razie pada na te typy ;) Sprężyny kupiłem Eibach PR i poleci 4cm w dół ;D Wydech końcowy Apexi N1. Powoli jak bede coś grzebał zdjątka będą wlatywały na bieżąco. ;)