Strona 1 z 1

[ Primera] Primera P10 GT

: 2013-06-24, 00:34
autor: guziol
Po długim namyśle zebrałem się w sobie i napiszę co nie co o mojej Primerze.

Specyfikacja:

Nissan Primera P10 GT, 1996r.
Silnik: SR20DE, 2,0, 150KM (katalogowo), z pewnością kilka koni uciekło od smrodu LPG
Skrzynia: seria GT
Zawieszenie: Przód+Tył KYB Excel G, Seryjne springi GT
-> Przód: KYB Ultra SR, MTS -30, Poliuretan Strongflex w wahaczach górnych i łącznikach stabilizatora, Tył: MTS -20mm
Wnętrze: Seria GT, trochę zmęczone..
Elektryka: Pełna możliwa w tym modelu (szyby, lusterka, reg. reflektory, klimatyzacja itp.., Audio trochę lepsze niż oryginalne- 4 nowe głośniki i radio Sony
Body: Zderzaki, progi i lotka GT, był customowy grill, coś w stylu Impul'a i buda bez emblematów, ale na chwilę obecną siedzi ori grill i emblematy
Koła: Oryginalne, biedne alu GT 14'' polakierowane czarną perłą z EVO X :-D z oponami Lassa Impetus Revo 185/65/14

Z danych to by było na tyle..

Teraz trochę historii.

Nissan przybył do nas z Belgii w 2000 roku jako zupełna fabryka, karoseria w najszybszym kolorze, czyli czerwonym ;-) z czarnymi listwami, pakiet GT, z przebiegiem ~ 50 000 km, był po delikatnym dzwonku. Auto zostało naprawione gdzieś tam i od tego czasu użytkowane było przez moich rodziców jako auto wielozadaniowe, a że wówczas robili sporo kilometrów po jakimś czasie zainstalowali w Nismo instalacje LPG :-P
Jako, że nie traktowali oni swoich poprzednich samochodów zbyt czule, tak i Primera miała spełniać funkcje dupowozu z punktu A do B, wyjazdów na wakacje jak i do przewozu różnego rodzaju towarów w firmie i nie oszczędzali jej.
Po jakimś czasie pojawiły się dodatkowe kółka w domu, a nissan zepchnięty na dalszy plan dostał się w moje ręce. Niestety akurat w tym momencie zaczęły ujawniać się efekty zaniedbywania wiernie służącego przez lata autka. Generalnie stało się wszystko co mogło stać się w P10-tce: ukręcone półośki, wypadająca 5tka, pojawiła się ruda itp.. ale wspólnymi siłami naprawiło się to, żeby furka się kulała, poza tym wizualnie miała już sporo ubytków, czyli jakies wgnioty, rysy, zmatowiały i obleśny lakier z odłażącym od chemii klarem.

Po jakiś 4 latach użytkowania w zasadzie głównie przeze mnie mimo tego, że dbałem o auto jak mogłem, zaczęły odzywać się pozostałe grzechy zaniedbania sprzed lat.. na dodatek znów odezwał się 5ty bieg, na lakier i popękane zderzaki nie mogłem już patrzeć a to przerosło trochę mój studencki budżet.
Stanąłem przed wyborem- sprzedać ją za "śrubki" albo zezłomować i kupić jakieś tanie w utrzymaniu wozidło.
Po kilku tygodniach sporów ze starszymi i odbiegania od ich rad dopiąłem swego. Wolałem jeździć Primerą bez 5tego biegu niż jakimś padłem na ropę z Niemiec, a że z Nismo łączyła mnie szczególna więź emocjonalna, postanowiłem dać mu chociaż namiastkę dawnej świetności dopóki będę miał na to hajs i nerwy :-D

Tak krok po kroku, bardzo opornie ze względu na ubogie studenckie zarobki dłubałem przy aucie. W zeszłym roku zacisnąłem poślady i w myśl zasady "za ciosem" starałem się zrobić całą stronę wizualną Primy, co okazało się z wielu powodów bardziej skomplikowane niż myślałem..

Po rozebraniu jej u pewnego znajomego blacharza okazało się że do wymiany i spawania jest trochę więcej niż myślałem, z blacharką w wielu miejscach było bardzo słabo, ale stwierdziłem, że budę trzeba zrobić i tyle, pozostałe elementy, których nie ma sensu naprawiać wymienię na nowe, bądź używane w dobrym stanie.

Poniżej kilka zdjęć z prac blacharskich, niestety tylko takie zrobiłem telefonem:

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Z racji tego, że Nissan stał rozbebeszony u blacharza, który w międzyczasie miał milion możliwych wymówek dlaczego tak długo dłubie przy moim aucie i zajmuje się w wieloma innymi rzeczami, miałem trochę czasu na skompletowanie potrzebnych elementów. Wjechały:

-2x nowe błotniki przednie,
-2x nowe reflektory przód z silniczkami,
-zderzaki: przód z belką i halogenami i tył z belką używane
-drzwi pasażera używane w kolorze w stanie bdb
-2x kierunkowskazy boczne clear
-nowa szyba czołowa
-naprawione popękane obudowy lusterek i szkła
-nowy zestaw nadkoli plastikowych i pewnie kilka innych pierdół..

Po zrobieniu wszystkiego co było potrzebne Nissan dostał nowy lakier, zastanawiałem się czy nie rozbierać całej budy i zmienić koloru, ale ze względu na budżet oraz na pewne przewrotności losu, które dopadły mnie w trakcie remontu potrzebowałem auto "na gwałt" i nie mogłem sobie na to pozwolić. Jako że do oryginalnej czerwieni byłem przyzwyczajony i pasował mi ten kolor to zmieniłem jedynie odcień na trochę żywszy. W lakier poszły także listwy na drzwiach i felgi. Klamki zostały czarne, bo chciałem żeby był chociaż delikatny kontrast od karoserii i jak dla mnie jest git.

Po lakierni i poskładaniu auta do kupy zabrałem się małymi krokami za resztę niedomagań:

-wskoczyła nowa pompa paliwa
-nowa chłodnica z wentylatorami i wężem (stara chłodnica była już ruda i dziurawa, a wąż poddał się ze starości pewnego pięknego dnia)
-wąż dolotowy z puszką (moje miały już dosyć :-D )
-wymieniona cała skrzynia z działającą 5tką od GT zalana Mobilem 75W90 (oczywiście GL-4 :-P)
-nowe sprzęgło kompletne LUK
-nowe poduszki pod silnik i skrzynię
-nowe osłony komory silnika
-oczyściłem z syfu i rudej dolną część pasa przedniego i sanki pod silnikiem

Na tą chwilę to wszystko.

Co do modów to wiadomo, planów i marzeń jest mnóstwo, a mocy, momentu obrotowego i kasy na to zawsze za mało więc wolę nic nie mówić. Zresztą wszystko musi mieć ręce i nogi, a ze względu na ilość kilometrów, które robię w ciągu roku samochodem, na przeszkodzie w podjęciu się jakiś swap'ów czy uturbiania przy jednoczesnym pozbyciu się LPG stoi po prostu zdrowy rozsądek i ekonomia.. Życie.
Auto ma być zadbanym, w miarę dynamicznym i oszczędnym dupowozem wyróżniającym się w tłumie i na tym póki co się skupiam.

W najbliższej przyszłości plany są takie:

-dopracować detale lakiernicze i zakonserwować podłogę, -DONE
-przedliftowe i oklejone lampy tylne wymienić na poliftowe biało-czerwone
-zrobić kompletną zawiechę z przodu, czyli nowe amory + wszystkie gumy w pizdu i planuje zastąpić je tulejami poliuretanowymi, -DONE
-doprowadzić instalację LPG do ładu, więc może przy okazji wjedzie BLOS? -DONE IN 70%
-obniżenie 30-40mm, -DONE
-większe, ładniejsze koło 16" lub ew 17" na porządnej oponie
-nowa tapicerka


Tak wygląda obecnie:

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek

: 2013-06-24, 05:47
autor: Chemik
Witam.no i jest dobrze,podoba mi síę,dobra robota i wszystko robione jak trzeba,więc spełnienia dalszych planów,no i dbaj o nia jak dbasz bo warto.pozdro

: 2013-06-24, 06:07
autor: vixo
Gratuluje auta i witam w gronie posiadaczy prawdziwych eGT :D

: 2013-06-24, 06:13
autor: Chemik
Prawdziwych eGT!?,a to są nie prawdziwe też? Można napisać w gronie posiadaczy p10

: 2013-06-24, 11:37
autor: vixo
Chemik, niech będzie w gronie P10 :-P
Co do blosa to proponowałbym Ci już pójść w sekwencje :->

: 2013-06-24, 11:45
autor: Chemik
No dobrze teraz gadasz hehe ;-) i z vixem się zgodzę tak jak piszę jak lpg to sekwencja i git będzie.

: 2013-06-24, 12:23
autor: sebo123
piękna historia, gratulacje i podziw za cierpliwość :)

: 2013-06-24, 13:04
autor: KTR
Mega!! Lubie talkie tematy i chyba uwielbiam P10 :-P Wyglada naprawde ślicznie dobre plany... ale tak jak koledzy wyżej piszą z lpg najlepiej sekwencja, co do felg ładne 15'' jak dużo śmigasz myśle, że dadzą rade ;-) Masz jakieś foty jak wygladała wcześniej?? Ta przygoda z którą przyjechało autko była może z tyłu?? wnioskuje po przedliftowych lampach... I tak z ciekawości jeśli to nie tajemnica ile taka Prima kosztowała w 2000r?? W sumie wtedy to było dosyć świeże autko :) Śledzę temat i trzymam kciuki bo naprawde może być fajnie, już jest ;-)
pozdro!!

: 2013-06-24, 13:32
autor: rz
Ja tu widzę ładne koło 15" na dobrej gumie i dodatkowo w bieli. Wiem wiem nuda ale i tak tak to widzę ;)
Trzymam kciuki za projekt i szerokości!

rz

: 2013-06-24, 14:20
autor: Zielkq
odcień na trochę żywszy
Trochę żywszy? On po oczach aż razi i się samym kolorem wyróżnia (patrząc na inne "czerwone" na ulicy, które wpadają bardziej w różowy...) :)
Zgodzę sie z rz'em - biała felga ładnie by tutaj pasowała - czarne wizualnie wszystko pomniejsza...
Wrzuć jeszcze zdjęcia ze środka.

Pozdrawiam

: 2013-06-24, 16:22
autor: Shadows
Kolor robi robote 8-) Jak juz SR jest zagazowany i nie idziesz w mody mechaniczne to ładuj jakąś masywną 17ke w czerni lub bieli obniż go troche i bd kozak :-D Musze tez sobie sprawić takie owiewki szyb fajnie wyglądają :-) Pzdr

: 2013-06-24, 17:59
autor: guziol
Dzięki za każdą opinię.
Dorzuciłem zdjęcie środka, w którym jak widać najbardziej cierpi boczek fotela kierowcy.. :-( Co do LPG również myślałem o zmianie na sekwencję, ale nie orientowałem się co do kosztów przerobienia instalacji więc do przemyślenia sprawa.
Jeśli chodzi o koło to ja już mam swój typ od dawna, może nawet kilka:P i na bank nie będzie to nic z polerowanym rantem co mega rzuca się w oczy raczej skromnie. Co do koloru to biały chyba odpada bo strasznie widać na tym każdy syf.. np. z klocków. Ja stawiam na czarny, grafit, brąz lub złoty ale zobaczymy:)

: 2013-06-24, 18:08
autor: vixo
Sekwencja koszt 400-600pln. U siebie przerabialem lpg ze zwykłego na sekwencję i różnica w mocy spora na rzecz sekwencji spalanie 11litrów jak na mój styl każdy. No chyba że ekodrive to pewnie mniej :-P

: 2013-06-24, 18:41
autor: guziol
vixo pisze:Sekwencja koszt 400-600pln. U siebie przerabialem lpg ze zwykłego na sekwencję i różnica w mocy spora na rzecz sekwencji spalanie 11litrów jak na mój styl każdy. No chyba że ekodrive to pewnie mniej :-P
No to przyzwoita kasa, chyba podaruję sobie tego BLOS'a i dorzucę do sekwencji. Różnicy pewnie w spalaniu nie będzie zbyt dużej, mi w tej chwili pali pewnie koło 12-13 litrów więc i tak nieźle tym bardziej, że nie wiem co to eko-driving :-P

Co do wcześniejszych pytań:

Lampy sprzed liftu właśnie przez powypadkową historię, prawdopodobnie były pęknięte i ktoś wymienił bo z tyłu wymieniana była tylko klapa, reszta dupy była git, nie klepana ;-) .

No i sprawdziłem na prędkości w starych dokumentach ile kosztowała Primerka kiedy była 4-letnim autem. Jeżeli dobrze odczytałem ręcznie pisaną umowę sprzed lat to łącznie wyszło 39 tyś. PLN'ów.. :-o aż nie chciało mi się wierzyć, a teraz można ją kupić za jedną porządną wypłatę :-P

[ Dodano: 2013-07-11, 19:06 ]
Czas na mały update.
Dzisiaj dotarły do mnie świeże fruty od kolegi Gawła z forum. Nowe amorki KYB Ultra SR na przód i na początek przygody z poliuretanem zestaw czerwonych tulejek Strong Flex'a do wahaczy górnych i łączników stabilizatora :-D

Przy wolnym czasie po pracy części wjadą pod auto i przy okazji może uda się odświeżyć to i owo :-P

Spy photo :cool:

Obrazek

: 2013-09-18, 01:09
autor: Mandhorm
no no super ! będę sledził poczynania tej p10 nie ma co, mamy trochę podobna historię jeżeli chodzi o Twoją wykonaną pracę przy p10 i tą która zostanie w tym roku u mnie wykonana ;)
co do odcieniu czerwieni jest mega :D
ultra sry wczoraj zamontowałem tez od Gawła ;)
jak dla mnie skoro chcesz iśc po kosztach a masz już gaziola toładuj blos i znajdź sobie dobrego gazownika niech ładnie to ogarnie, ale wiadome, sekwencja najlepsza
pozdro!

: 2013-09-19, 13:17
autor: *Kazik*
kawał dobrej roboty :) normalnie podrzucę Ci swoją może ją z zewnątrz ogarniesz :-P
czerwona, czarna fela...zajebioza :mrgreen: Gratuluję

: 2013-09-19, 21:03
autor: foo
Jest czerwień hehe, moc! ;) Ultrasy słuszny wybór, że też musieli przyciąć belką w P11, ech!

: 2013-09-20, 07:58
autor: KrzychuB
No te czerwone p10 są super :D widzę że z końcami progów miałeś to samo co ja będę robił :) Życzę bezawaryjności :P I zapraszam do mojego tematu viewtopic.php?t=13430 :evil:

: 2013-10-26, 15:07
autor: guziol
Ostatnio trochę przyspałem z tematem nysy. Dzięki za opinie. Przy okazji podrzucę jakieś świeże foty po wrzuceniu amorków, sprężyn obniżających i poliuretanów. Przy okazji latem została ogarnięta podłoga, dziury w kielichach i wnęka na zapasówkę, która była przeżarta na wylot.

: 2013-11-02, 23:25
autor: polu
piekna i do takiego wygladu swojej wlasnie mam zamiar dążyć powodzenia w realizowaniu planow

: 2013-11-03, 09:36
autor: Boro1989
ja mam kompletną sekwencje na opchnięcie :P z mojej primerki P11 ;) ale koniec off topa :P


kurde śliczna ta P10 :) kolorek mega ! ja bym dał felgę w inny kolor aby bardziej rzucała się w oczy :D jak wrażenia jazdy na ultra SR ? i mtsach? , nie ma efektu " taczki " ??

: 2013-11-11, 13:15
autor: guziol
Boro1989 pisze: kurde śliczna ta P10 :) kolorek mega ! ja bym dał felgę w inny kolor aby bardziej rzucała się w oczy :D
No felga to jest temat rzeka, nie miałem już kasy żeby kombinować coś ładniejszego, a miał to być setup zimowy więc prysnąłem oryginalne fele pierwszym kolorem, który przyszedł mi na myśl i tak też przejeździłem lato.. Mam nadzieję, że na następny sezon trochę zmieni się pod tym względem:) Mam na myśli koło/zawias, ale zobaczymy co wyjdzie w praniu.
Boro1989 pisze:jak wrażenia jazdy na ultra SR ? i mtsach? , nie ma efektu " taczki " ??
Co do Ultra SR to jestem bardzo zadowolony, ale MTS'y to bieda z nędzą.. Na prostej drodze i zakrętach jest naprawdę miazga, nawet na seryjnym laczku zimowym 185/65 trzyma się jak przyklejony, ale jeżeli chodzi o codzienne użytkowanie, czyli jazdę po wybojach, nierównościach i innych koleinach to jest mega ping-pong i jest po prostu słabo, poliuretany żółte też robią swoje:-P Kumpel ma H&R z jeszcze większym obniżeniem i jest twardo, ale chyba lepiej tłumią nierówności. MTS'y trafiły trochę z przypadku bo kupiłem je kiedyś od kumpla który rozwalił swoją P10'tkę i oddał mi je za przysłowiową flaszkę więc po prostu zamontowałem z ciekawości jak to będzie i żeby trochę zglebić tą kozę :P Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem to na przyszły sezon zawias zmieni się diametralnie wraz z kołem i mam nadzieję, że będzie miód.

Dzięki za opinie.

Dzisiaj mam plan pstryknąć jakąś świeżą fotę na zakończenie sezonu, ale mam nadzieję że temat nie umrze przez zimę. Zapraszam:)
Elo

: 2013-11-16, 23:14
autor: Filip_212
Piękny gietek, zrobiony naprawdę ze smakiem - lekko poprawiony względem oryginału, ale z zachowaniem rozsądku, efekt jest świetny!
Poza tym to już kolejna P10-tka uratowana przed zgubnym działaniem rudej :)

Co do felg, to jeśli mogę Ci coś poradzić, to ja bym celował w czarne Worki Meistery tylko z jakimś rozsądnym ET, coś od Buddy Club lub ewentualnie OZ F1 - bardziej budżetowa opcja, ale również wyglądają super i to właśnie w Primerze :-D