[ Inny] Bluebird UW11
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
[ Inny] Bluebird UW11
Witam wszystkich,
Od niedawna jestem posiadaczem czerwonego bluebirda z dwulitrowym wolnossącym dieslem pod maską.
Auto jest z 89 roku, wersja wyposażenia SLX. Z tego co zdążyłem ustalić jest to model UW11
Największym plusem bluebirda jest to, że całe wyposażenie działa co dla mnie jako użytkownika francuskich konstrukcji nie jest takie oczywiste w przypadku ponad dwudziestoletniego auta. Poza tym wnętrze jest w stanie idealnym. No i te cudowne kontrolki przed pasażerem.
Główny minus to blacha, miejscami już dość mocno zjedzona przez rudą.
Poza tym długo nie mogłem sobie znaleźć idealnej pozycji za kierownicą nawet pomimo występującej w aucie regulacji kierownicy (taki bajer w aucie z 89r, dla mnie szok).
No i jeszcze jak mam się czepiać to zawieszenie nie jest zbyt komfortowe a i zachowanie w szybszych zakrętach pozostawia wiele do życzenia. Chociaż pewnie moje obserwacje wynikają z tego, że ostatnio wożę się citroenem z zawieszeniem hydraulicznym więc poprzeczka postawiona dosyć wysoko.
Plany na najbliższą przyszłość to:
-ogarnąć blacharkę,
-może jakieś ładne klasyczne alu 15' wstawić, chociaż te ori stalowe felgi też mają swój urok.
-nowe opony, jak już się zdecyduje konkretnie na jakieś felgi.
-lusterko lewe ma pęknięte szkło, będzie trzeba chyba wymienić całe, bo samego szkła pewnie nie dostanę
-muszę gdzieś zdobyć amortyzator drgań silnika bo w moim egzemplarzu jednej sztuki brak. (jak by ktoś miał to chętnie kupię)
Do tej pory wymieniłem atrapę na wersję chyba od wcześniejszego modelu, chociaż tak naprawdę nie wiem z jaką atrapą wyjechał z fabryki. od poprzedniego właściciela dostałem dwie i ta bardziej mi się podoba.
Po za tym jak go kupiłem ta miał w ogóle nie pasującą do wnętrza kierownicę chyba od primery ale znalazłem na allegro coś bardziej pasującego.
Poniżej kilka zdjęć z aukcji oraz aktualnych
jeszcze ze starą atrapą
i już po zmianie
z kierownicą od primery
i z oryginalną kierownicą
Od niedawna jestem posiadaczem czerwonego bluebirda z dwulitrowym wolnossącym dieslem pod maską.
Auto jest z 89 roku, wersja wyposażenia SLX. Z tego co zdążyłem ustalić jest to model UW11
Największym plusem bluebirda jest to, że całe wyposażenie działa co dla mnie jako użytkownika francuskich konstrukcji nie jest takie oczywiste w przypadku ponad dwudziestoletniego auta. Poza tym wnętrze jest w stanie idealnym. No i te cudowne kontrolki przed pasażerem.
Główny minus to blacha, miejscami już dość mocno zjedzona przez rudą.
Poza tym długo nie mogłem sobie znaleźć idealnej pozycji za kierownicą nawet pomimo występującej w aucie regulacji kierownicy (taki bajer w aucie z 89r, dla mnie szok).
No i jeszcze jak mam się czepiać to zawieszenie nie jest zbyt komfortowe a i zachowanie w szybszych zakrętach pozostawia wiele do życzenia. Chociaż pewnie moje obserwacje wynikają z tego, że ostatnio wożę się citroenem z zawieszeniem hydraulicznym więc poprzeczka postawiona dosyć wysoko.
Plany na najbliższą przyszłość to:
-ogarnąć blacharkę,
-może jakieś ładne klasyczne alu 15' wstawić, chociaż te ori stalowe felgi też mają swój urok.
-nowe opony, jak już się zdecyduje konkretnie na jakieś felgi.
-lusterko lewe ma pęknięte szkło, będzie trzeba chyba wymienić całe, bo samego szkła pewnie nie dostanę
-muszę gdzieś zdobyć amortyzator drgań silnika bo w moim egzemplarzu jednej sztuki brak. (jak by ktoś miał to chętnie kupię)
Do tej pory wymieniłem atrapę na wersję chyba od wcześniejszego modelu, chociaż tak naprawdę nie wiem z jaką atrapą wyjechał z fabryki. od poprzedniego właściciela dostałem dwie i ta bardziej mi się podoba.
Po za tym jak go kupiłem ta miał w ogóle nie pasującą do wnętrza kierownicę chyba od primery ale znalazłem na allegro coś bardziej pasującego.
Poniżej kilka zdjęć z aukcji oraz aktualnych
jeszcze ze starą atrapą
i już po zmianie
z kierownicą od primery
i z oryginalną kierownicą
Ostatnio zmieniony 2014-01-25, 16:55 przez buszi, łącznie zmieniany 1 raz.
Wg mnie to kwestia wytłuczonego zawieszenia. U mnie w Laurelu po wymianie na nowe amortyzatory auto diametralnie zmieniło zachowanie na drodze.buszi pisze:No i jeszcze jak mam się czepiać to zawieszenie nie jest zbyt komfortowe a i zachowanie w szybszych zakrętach pozostawia wiele do życzenia.
Też widziałem ogłoszenie z tym Bluebirdem, podobał mi się, ale odpuściłem ze względu że trochę daleko był i nie wiem czy tak niskie spalanie by miał jak wybrany Sunny 1.7
No nie... Bluebird z 89' ma oświetlenie zamontowane w drzwiach, a moja dziesięć lat młodsza Primera nie...
Ogólnie - piękne auto i dużo lepiej wygląda w oryginalne niż ze zmianami w stylu kierownicy. Po co unowocześniać klasyczne linie? Mogę prosić o wrzucenie jakiegoś zdjęcia bagażnika?
Pozdrawiam i niech służy bezawaryjnie!
Ogólnie - piękne auto i dużo lepiej wygląda w oryginalne niż ze zmianami w stylu kierownicy. Po co unowocześniać klasyczne linie? Mogę prosić o wrzucenie jakiegoś zdjęcia bagażnika?
Pozdrawiam i niech służy bezawaryjnie!
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Poprzedni właściciel wrzucił kierownice od primery bo stara mu się po prostu rozpadła a traktował auto czysto użytkowo i to jak ta kiera się komponowała z deską za bardzo go nie interesowało. Myślałem, że będzie większy problem ze zdobyciem oryginalnej kierownicy.
Zdjęcie bagażnika mam tylko z aukcji
W ogóle jestem zszokowany dbałością o detale w aucie z 89r. Takie rzeczy jak właśnie to oświetlenie w drzwiach, regulowana kierownica, kilka punktów regulacji fotela, schowki pod podłogą bagażnika, ogólnie jakość materiałów we wnętrzu.
Zawsze kojarzyłem japońce z dobrymi ale raczej nudnymi autami a tu niespodzianka.
Pamiętam jak kumpel miał primere p10 jakieś 10 lat temu i to też był bardzo poprawny samochód ale w porównaniu z bluebirdem strasznie nudny a dzieliły je tylko 4 lata.
Będę musiał się tym dokładniej zająć
Zdjęcie bagażnika mam tylko z aukcji
W ogóle jestem zszokowany dbałością o detale w aucie z 89r. Takie rzeczy jak właśnie to oświetlenie w drzwiach, regulowana kierownica, kilka punktów regulacji fotela, schowki pod podłogą bagażnika, ogólnie jakość materiałów we wnętrzu.
Zawsze kojarzyłem japońce z dobrymi ale raczej nudnymi autami a tu niespodzianka.
Pamiętam jak kumpel miał primere p10 jakieś 10 lat temu i to też był bardzo poprawny samochód ale w porównaniu z bluebirdem strasznie nudny a dzieliły je tylko 4 lata.
Całkiem możliwe, chociaż wizualnie wszystko w zawieszeniu wyglądało na sprawne i zadbane.Wg mnie to kwestia wytłuczonego zawieszenia
Będę musiał się tym dokładniej zająć
Kurde, nie wiem co jest w tych samochodach... we WPY znajomy mojego ojca ma Bluebirda w sedanie 1.6 i oprócz blachy, to ten samochód jest niezniszczalny. Chciałbym takiego w dyszlu
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
- stefino
- fanatyk nissana
- Posty: 302
- Rejestracja: 2009-12-16, 21:06
- Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
- Kontakt:
Widzę że za moją namową założyłeś temat o Twoim nowym nabytku- gratulacje!
Koniecznie dodaj ładne, duże zdjęcia zarówno wewnątrz jak i zewnątrz. Jeżeli mogę prosić to daj też fotki za bagażnika, szczególnie tych schowków pod podłogą... tak btw czy w bagażniku masz ukryty osobny zbiorniczek do płynu spryskiwaczy tylnej szyby?
Zgadza się, grill który założyłeś jest od kombi z nieco wcześniejszych lat- mniej więcej 86-88. Podobnie jak kierownica też jest nieco starsza- u Ciebie powinna być dokładnie taka jak u mnie- 4 ramienna.
Wybadaj dobrze temat zawieszenia, na bank jest coś nie zicher, jedź na sprawdzenie amortyzatorów no i uważaj na górne mocowania zwłaszcza tylnych- bardzo lubią gnić, a ten element ciężko dostać.
Wiooreck, mógłbyś zrobić trochę zdjęć temu Bluebirdowi o którym piszesz?
Koniecznie dodaj ładne, duże zdjęcia zarówno wewnątrz jak i zewnątrz. Jeżeli mogę prosić to daj też fotki za bagażnika, szczególnie tych schowków pod podłogą... tak btw czy w bagażniku masz ukryty osobny zbiorniczek do płynu spryskiwaczy tylnej szyby?
Zgadza się, grill który założyłeś jest od kombi z nieco wcześniejszych lat- mniej więcej 86-88. Podobnie jak kierownica też jest nieco starsza- u Ciebie powinna być dokładnie taka jak u mnie- 4 ramienna.
Wybadaj dobrze temat zawieszenia, na bank jest coś nie zicher, jedź na sprawdzenie amortyzatorów no i uważaj na górne mocowania zwłaszcza tylnych- bardzo lubią gnić, a ten element ciężko dostać.
Wiooreck, mógłbyś zrobić trochę zdjęć temu Bluebirdowi o którym piszesz?
Prezentacja beżowego Bluebirda: viewtopic.php?t=939 Prezentacja czerwonego Bluebirda: viewtopic.php?t=946
Owszem, jak pojadę do WPY i go zastanę pod blokiem (bo gościu w garażu przeważnie trzyma) to może nawet w ten weekend będę miał jakąś fotkę. Odkąd pamiętam to on nim jeździ i od zawsze podobał mi się jego dźwięk z wydechustefino pisze:mógłbyś zrobić trochę zdjęć temu Bluebirdowi o którym piszesz
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
- stefino
- fanatyk nissana
- Posty: 302
- Rejestracja: 2009-12-16, 21:06
- Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
- Kontakt:
Co tam nowego w temacie BB?
Prezentacja beżowego Bluebirda: viewtopic.php?t=939 Prezentacja czerwonego Bluebirda: viewtopic.php?t=946
BB jeździ i ma się dobrze. Ostatnio z powodu awarii drugiego auta zrobił ponad 3000km w tydzień bez żadnych przygód. Przy okazji uratował życie mojemu psiakowi który w podzięce zasikał mu cały bagażnik..
Podczas sprzątania zrobiłem kilka zdjęć tych schowków pod podłogą, jak zgram z aparatu to wrzucę.
Dzisiaj natomiast stwierdził, że nie chce mu się nigdzie jechać i przywitał mnie kapciem a po zmianie koła okazało się, że aku nie ma siły obudzić potwora. Przy pomocy Citroena i kabli zagadał ale nie męczyłem go żadną daleką trasą, jak chce to niech odpoczywa.
Plany na przyszłość:
-nowy aku
-opony też by się lepsze przydały, bo coś czuję, że poranny kapeć będzie mnie witał coraz częściej, bieżnik niby jeszcze ok ale swoje lata już mają
-trzeba szybko ogarnąć blachę, bo jak będę za długo czekał to może się to skończyć źle.
W międzyczasie pewnie będę mu szukał nowego domu, chociaż pewnie wolał bym go najpierw doprowadzić do porządku z blachami.
Cały czas mam mieszane uczucia co do tego auta. Niby bardzo fajne żelazo, bardzo mi się podoba ale jednak jak mam gdzieś jechać to lepiej się czuje w europejskich autach. W BB nie mogę sobie wygodnej pozycji za kierownicą znaleźć.
Podczas sprzątania zrobiłem kilka zdjęć tych schowków pod podłogą, jak zgram z aparatu to wrzucę.
Dzisiaj natomiast stwierdził, że nie chce mu się nigdzie jechać i przywitał mnie kapciem a po zmianie koła okazało się, że aku nie ma siły obudzić potwora. Przy pomocy Citroena i kabli zagadał ale nie męczyłem go żadną daleką trasą, jak chce to niech odpoczywa.
Plany na przyszłość:
-nowy aku
-opony też by się lepsze przydały, bo coś czuję, że poranny kapeć będzie mnie witał coraz częściej, bieżnik niby jeszcze ok ale swoje lata już mają
-trzeba szybko ogarnąć blachę, bo jak będę za długo czekał to może się to skończyć źle.
W międzyczasie pewnie będę mu szukał nowego domu, chociaż pewnie wolał bym go najpierw doprowadzić do porządku z blachami.
Cały czas mam mieszane uczucia co do tego auta. Niby bardzo fajne żelazo, bardzo mi się podoba ale jednak jak mam gdzieś jechać to lepiej się czuje w europejskich autach. W BB nie mogę sobie wygodnej pozycji za kierownicą znaleźć.
- stefino
- fanatyk nissana
- Posty: 302
- Rejestracja: 2009-12-16, 21:06
- Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
- Kontakt:
Obiecałeś fotki z bagażnika...
Prezentacja beżowego Bluebirda: viewtopic.php?t=939 Prezentacja czerwonego Bluebirda: viewtopic.php?t=946
obiecane fotki:
Wygląda to tak, że najpierw jest stelaż
W nim po bokach takie korytka
A na to wszystko są pokrywy ze sklejki, chociaż podejrzewam, że oryginalnie było coś innego niż sklejka
Środkowa pokrywa jest na zawiasach a boczne po prostu sobie leżą
Pytałeś jeszcze o zbiorniczek płynu w bagażniku.
Jest tam z lewej strony kratka a pod nią zbiorniczek ale w formie torebki z grubej folii
Wygląda to tak, że najpierw jest stelaż
W nim po bokach takie korytka
A na to wszystko są pokrywy ze sklejki, chociaż podejrzewam, że oryginalnie było coś innego niż sklejka
Środkowa pokrywa jest na zawiasach a boczne po prostu sobie leżą
Pytałeś jeszcze o zbiorniczek płynu w bagażniku.
Jest tam z lewej strony kratka a pod nią zbiorniczek ale w formie torebki z grubej folii
- stefino
- fanatyk nissana
- Posty: 302
- Rejestracja: 2009-12-16, 21:06
- Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
- Kontakt:
Drugie dno bagażnika wypas- wyłożyć je jakimś pluszowym materiałem żeby nie trzaskały przedmioty w schowkach i będzie jeszcze lepiej.
Co do klimatu Bluebirda- no fakt jest niezwykły... dość fajnie wyglądają też kontrolki rozciągnięte wzdłuż górnej części deski rozdzielczej- ale to rozwiązanie miały tylko U11
Co do klimatu Bluebirda- no fakt jest niezwykły... dość fajnie wyglądają też kontrolki rozciągnięte wzdłuż górnej części deski rozdzielczej- ale to rozwiązanie miały tylko U11
Prezentacja beżowego Bluebirda: viewtopic.php?t=939 Prezentacja czerwonego Bluebirda: viewtopic.php?t=946
Miałem dzisiaj podjechać do ciebie po te koła ale był mega korek na moście i odpuściłem. Mogę podjechać jakoś w weekend? jak nie to wpadnę w poniedziałek.Quattro pisze:Laczy szukasz letnich czy zimowych?
Byłem dzisiaj na przeglądzie i wszystko ok poza tylnym lewym kołem. Okazało się, że w ogóle nie hamuje. Bluebird już stoi na podnośniku w warsztacie a ja mam nadzieję, że jutro będę miał podbity przegląd.
No nie, powtórzę się, ale znowu widzę tu trochę lepsze rozwiązanie niż w młodszej WP11, gdzie niby też jest podwójna podłoga... Co do sklejki, to niekoniecznie - u mnie jest np. taka bezczelna dykta (oryginalna) przykrywająca koło zapasowe. I to rozwiązanie mógłbyś skopiować do siebie, tj. dać jeszcze jakąś podłogę pomiędzy kołem zapasowym, a sklejką, którą masz (miałbyś wtedy równy, dodatkowy schowek).
Jeszcze pytanie techniczne: gdzie masz miejsce na lewarek? I co tam jeszcze ciekawego masz w tym BB z czego w Primerze mi później zrezygnowali?...
Pozdrawiam
Jeszcze pytanie techniczne: gdzie masz miejsce na lewarek? I co tam jeszcze ciekawego masz w tym BB z czego w Primerze mi później zrezygnowali?...
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
- stefino
- fanatyk nissana
- Posty: 302
- Rejestracja: 2009-12-16, 21:06
- Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
- Kontakt:
buszi pisze:Lewarek jest schowany z prawej strony bagażnika
I pewnie jest przymocowany taką grubą gumą recepturą żeby nie trzaskał?
Prezentacja beżowego Bluebirda: viewtopic.php?t=939 Prezentacja czerwonego Bluebirda: viewtopic.php?t=946
Niestety decyzja zapadła, szukam dla bluebirda nowego domu. W najbliższym czasie zamieszczę ogłoszenie w odpowiednim dziale.
Tak, lewarek jest przymocowany grubą gumą, pierwszy raz coś takiego widzę.
Pisałem już, że był problem z hamulcem tył, okazało się, że jedno wyjście z czwórnika rozdzielającego przewody hamulcowe na poszczególne koła było zaślepione i trzeba było pociągnąć cały nowy przewód z komory silnika do tylnego lewego koła.
Dzięki temu BB hamuje jak należy i zaliczył legalnie przegląd.
Był to chyba jego pierwszy legalny przegląd od dłuższego czasu, ponieważ według mechanika tego przewodu brakowało tam już co najmniej od kilku lat.
Później wrzucę kilka zdjęć które zrobiłem na potrzeby ogłoszenia.
Tak, lewarek jest przymocowany grubą gumą, pierwszy raz coś takiego widzę.
Pisałem już, że był problem z hamulcem tył, okazało się, że jedno wyjście z czwórnika rozdzielającego przewody hamulcowe na poszczególne koła było zaślepione i trzeba było pociągnąć cały nowy przewód z komory silnika do tylnego lewego koła.
Dzięki temu BB hamuje jak należy i zaliczył legalnie przegląd.
Był to chyba jego pierwszy legalny przegląd od dłuższego czasu, ponieważ według mechanika tego przewodu brakowało tam już co najmniej od kilku lat.
Później wrzucę kilka zdjęć które zrobiłem na potrzeby ogłoszenia.