Strona 1 z 1

[ 350Z] nisssan 350z BITURBO

: 2013-05-02, 20:14
autor: JAREK1111
Witam wszystkich , jako że jestem tu nowy chce przedstawić mojego nissanna 350Z BITURBO.
Na wstępie pare słów o nim ObrazekObrazekObrazek
Auto z 2004r, wersja europejska z silnikiem VQ35DE, hamulce Brembo, szpera, nawigacja, pakiet stylistyczny NISMO.
Auto zakupiłem w sierpniu 2012r. Pierwsze wrażenie w czasie jazdy próbnej (mimo że właściciel się zachwycał przyśpieszeniem auta) to auto w ogóle nie jedzie. Jednak wtedy się nie zdecydowałem na jego zakup, bo cena była wysoka. Auto choć mechanicznie w dobrym stanie to miało malowane przednie błotniki i zderzak. Po jakimś czasie cena zeszła do akceptowalnej wartości i go nabyłem.
Nadal brakowało mocy, więc zacząłem szukać info na temat uturbienia. W Polsce za bardzo nie ma doładowanych 350z. Znam 2 Nissany 350z turbo, jednak oba zostały uturbione gotowym zestawem. Cena takiego set'u turbo była za wysoka jak na moje możliwości (kosztowało by to tyle ile całe auto). Mam spore doświadczenie z uturbianiem innych samochodów zdecydowałem się na własny projekt soft biturbo i zacząłem gromadzić fanty, aż nadeszła zima- wtedy prace ruszyły. Auto pojechało na spawanie kolektorów wydechowych pod turbiny. Następnie wróciło do mnie. Sporo się napracowałem przy nim.
Zmiany w silniku i układzie sterowania i paliwowym:
zewnętrzna chłodnica oleju silnika,
podstawka termostatyczna pod filtrem oleju,
nowa większa chłodnica wspomagania
pompa paliwa walbro255
wtryski Siemens 470ccm3
mega wielki intercooler
2 turbiny z bmw TD04- 13g
2 kolektory wydechowe z kwasa
przelotowy układ wydechowy 2,5cala z kwasa
dolot 3 cale z kwasa
wskaźniki EGT, boost, szerokopasmowy afr ze wskaźnikiem i wyjściem korekcyjnym
EcuMaster DET3
zawór upustowy- podróba HKS'a
dużo złączek silikonowych od FMIC.pl
2 filtry stożkowe
regulator ciśnienia paliwa z wskaźnikiem
pewnie jeszcze parę rzeczy by się znalazło. Wszystkiego nie jestem w stanie zapamiętać.

Obecnie auto jeździ , ale jest nie wystrojone. Wydaje się że nawet bez strojenia jest OK. Jedynie co to wycofałem zapłon o 15 stopni dla bezpieczeństwa.
Docelowo to 400HP i okolice 600Nm
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazek

ORTOGRAFIA I INTERPUNKCJA - regulamin forum! (Zaznaczyłem tylko część błędów...)

: 2013-05-02, 20:18
autor: Maro
No zacny projekcik ale 400KM to trochę mało jak na takie dmuchawki. Powodzenia życzę w modach i bezawaryjnej jazdy kolego :-)

: 2013-05-02, 20:30
autor: Boro1989
jak dla mnie kozak , :) chciałbym zobaczyć filmik jak to się zbiera :)

: 2013-05-02, 20:35
autor: lazik
Kozak! nic dodać nic ująć :) strojenie i zapodaj filmik jak się zbiera :)

: 2013-05-02, 20:40
autor: JAREK1111

: 2013-05-02, 21:10
autor: bonzo
Projekt fajny <okok> ale w opisie mógłbyś użyć interpunkcji i wielkich liter, było by czytelniej.

: 2013-05-03, 17:44
autor: yapko
proszę, włącz w przeglądarce auto poprawianie i podkreślanie błędów. Nie ignoruj jak Ci podkreśli wyraz na czerwono i POPRAW ! ortografia nie jest super ważna, ale to co Ty piszesz cieżko się czyta...

Rozgryzłeś pinout sterownika silnika, że chcesz stroić EcuMasterem ?

Masz racje. 350Z w serii porusza się do przodu, ale nie przyśpiesza. Dobrze że chcesz uturbić i dać zastrzyk mocy.
IMO samochód nie może jeździć spoko, sporo jest doładowany, wymienione wtryski, nie ma szerokopasmówki w serii i nie jest niczym wystrojony :-|

: 2013-05-03, 17:56
autor: janusz
Raz polskie znaki są używane, raz nie. Ortografia i interpunkcja zniechęca do czytania już na wstępie....


Projekt bardzo ciekawy, nie powiem. Tylko przedstaw go w należytej formie.

No i wisienka na torcie:
JAREK1111 pisze: plan to 400km i okolice 600nm
Masz zamiar zrobić nim słownie czterysta kilometrów i sześćset nanometrów?

: 2013-05-03, 19:10
autor: DubSon
janusz pisze:Masz zamiar zrobić nim słownie czterysta kilometrów i sześćset nanometrów?
:hah: :hah:

A tak na poważnie:
Ciekawy projekt, jestem ciekaw jak po ogarnięciu tego świniakiem będzie latać!

: 2013-05-03, 21:41
autor: JAREK1111
ok rozumiem , tak sie składa że polonistą nie jeste

do zobaczenia gdzieś na zlocie

: 2013-05-03, 21:45
autor: janusz
To, że nie jesteś polonistą nie zwalnia Cię z pisania poprawnie po polsku. Zaakceptowałeś regulamin rejestrując się na forum - to go przestrzegaj -> §2 pkt. 3 regulaminu forum. Opera podkreśla błędy.

: 2013-05-05, 00:31
autor: yapko
Chwile posiedziałem i poprawiłem mniej więcej tak jak ja bym to widział. Skopiuj sobie i edytuj pierwszy post...
Szanujmy się. Forum jest od pomagania sobie, ale jest też oparte na zasadach przyzwoitości i ogólnie przyjętych regułach obycia w internecie :)
Na przyszłość, nie spodziewaj się po mojej osobie samych takich miłych postów.




Auto z 2004r, wersja europejska z silnikiem VQ35DE, hamulce Brembo, szpera, nawigacja, pakiet stylistyczny NISMO.
Auto zakupiłem w sierpniu 2012r. Pierwsze wrażenie w czasie jazdy próbnej (mimo że właściciel się zachwycał przyśpieszeniem auta) to auto w ogóle nie jedzie. Jednak wtedy się nie zdecydowałem na jego zakup, bo cena była wysoka. Auto choć mechanicznie w dobrym stanie to miało malowane przednie błotniki i zderzak. Po jakimś czasie cena zeszła do akceptowalnej wartości i go nabyłem.
Nadal brakowało mocy, więc zacząłem szukać info na temat uturbienia. W Polsce za bardzo nie ma doładowanych 350z. Znam 2 Nissany 350z turbo, jednak oba zostały uturbione gotowym zestawem. Cena takiego set'u turbo była za wysoka jak na moje możliwości (kosztowało by to tyle ile całe auto). Mam spore doświadczenie z uturbianiem innych samochodów zdecydowałem się na własny projekt soft biturbo i zacząłem gromadzić fanty, aż nadeszła zima- wtedy prace ruszyły. Auto pojechało na spawanie kolektorów wydechowych pod turbiny. Następnie wróciło do mnie. Sporo się napracowałem przy nim.
Zmiany w silniku i układzie sterowania i paliwowym:
zewnętrzna chłodnica oleju silnika,
podstawka termostatyczna pod filtrem oleju,
nowa większa chłodnica wspomagania
pompa paliwa walbro255
wtryski Siemens 470ccm3
mega wielki intercooler
2 turbiny z bmw TD04- 13g
2 kolektory wydechowe z kwasa
przelotowy układ wydechowy 2,5cala z kwasa
dolot 3 cale z kwasa
wskaźniki EGT, boost, szerokopasmowy afr ze wskaźnikiem i wyjściem korekcyjnym
EcuMaster DET3
zawór upustowy- podróba HKS'a
dużo złączek silikonowych od FMIC.pl
2 filtry stożkowe
regulator ciśnienia paliwa z wskaźnikiem
pewnie jeszcze parę rzeczy by się znalazło. Wszystkiego nie jestem w stanie zapamiętać.

Obecnie auto jeździ , ale jest nie wystrojone. Wydaje się że nawet bez strojenia jest OK. Jedynie co to wycofałem zapłon o 15 stopni dla bezpieczeństwa.
Docelowo to 400HP i okolice 600Nm

: 2013-05-05, 14:22
autor: pawell31
gdzie kupileś intercooler? jak możesz to podaj link :D

te td04-13g to dobry pomysł bo są tanie, i regeneracja też

: 2013-05-05, 18:48
autor: JAREK1111
tu masz wszystko co potrzeba http://www.fmic.pl/
Obrazek

: 2013-05-05, 20:23
autor: yapko
Gdzie masz umiejscowiony wlew LPG ?

: 2013-05-05, 20:28
autor: JAREK1111
pod klapką wlewu bęzyny wkręcam taką redukcje i wtedy można tankować lpg ,
wydajność tej instalacji lpg to 400 KM

: 2013-05-06, 18:18
autor: GRZECHu
Ambitny projekt :) Powodzenia i więcej fot wrzucaj i filmików z prac.

: 2013-05-09, 13:49
autor: Tomek g35c
Gratuluję pomysłowości...
Wystroić i na hamownię... zobaczymy co z tego będzie...
Powodzenia w dalszym działaniu... :mrgreen:

: 2013-05-20, 21:09
autor: JAREK1111
wstępnie stroje sam efekty całkiem fajne Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

: 2013-05-20, 21:45
autor: bonzo
A ten wykres to tak na świeżo bo data z przed 6 lat :roll:

: 2013-05-26, 20:59
autor: JAREK1111
poprostu nie jest w det wpisana data, oczywiście to mój wykres
potestowałem trochu auto 0-185 czyli odcinka na 4 biegu , 2 ,3 ,4 w odcince co widać wyraznie na logu
czas 0-185 to 16s na czerwono jest zaznaczone dzałanie kontroli trakcji
Obrazek

: 2013-05-27, 00:08
autor: Coobcio
O to już widzę że troszkę po obrotach go kręcisz :)
Fajnie że maszyna żyje i działa :)
Czas niebawem chyba uderzyć na prawdziwą hamownię :) ??

: 2013-10-08, 17:14
autor: JAREK1111
gościnnie na zlocie calibry http://youtu.be/8d0iByTSBQo
Obrazek ObrazekObrazek Obrazek
2 czas zlotu evox było ok 08s szybsze
i wykresik z hamowni hamowane na lpg bo na pb niedomagala pompa paliwa
wynik 408km i 575nm
Obrazek
nowy wynik 435km 638nm Obrazek