Strona 1 z 66

[ Primera] "AKAI REI" czyli Primera P11GT z ASCD

: 2013-04-18, 19:16
autor: janusz


赤い 霊 - AKAI REI
日産プリメーラP11GT
NORTH EUROPE LUXURY SPEC


___________________________________________________________________________
jak ktoś nie ma japońskich krzaczków to proponuję doinstalować :]



Obrazek

Witam wszystkich zgromadzonych. Postanowiłem zaprezentować swojego Nissana Primere P11GT


Na wstępie pragnę podziękować osobom, które w pewnym, aczkolwiek znaczącym stopniu przyczyniły się do tego, żeby to auto wyglądało i jeździło tak jak jeździ.
Tak więc podziękowania dla:

Zielkq, Girafa, Lombardo88, DARO GTI, Plasteka, Niedziała, Foo,
Risto, Krzyśka z MK SERVICE, Gawła, Marlosa90, Georga, Filipa_212,
Jaśka, Janka, Spokojnego, Ad@musa, Fera, Ryby, Polo32, Svobi'ego,
Mario, Sylwii i Katoda z DriftShopu, Berny'ego_p
Michała z MiKar, Vespa, Lewiana, Vixo, Totenkopfa
Czajnika, Tomkierza
LUDZIE WIELKIE DZIĘKI!!!!


Nissan Primera P11GT został zakupiony po tym jak Primera P10 dostała strzała w tyłek i skończyła tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


poszła na żyletki - nie opłacało się robić z tym cokolwiek.

Nissan Primera P11GT jest ze mną od połowy czerwca 2012 - wrócił do klubu. Wyjaśnienie poniżej.
Po zakupie trochę googlowałem i się okazało, że jest to dawna Primera NadiRa. Po tym jak NadiR ja sprzedał poszła do krawaciarza, który ją trochę zaniedbał i zniszczył. Szczęście w nieszczęściu, że do roboty była mechanika a nie blacharka...


Teraz co nieco o aucie:
Model: Nissan Primera P11GT
Data prod: 10/97
Kolor zew: czerwony
Kolor wnętrza: szary
Typ nadwozia: sedan,
Silnik: SR20DEH z podtlenkiem LPG,
Zawiecha: przód seria, tył - amor z N16 2.2di sprężyna została z P11GT - podniósł się trochę i już nie przysiada jak wsiądą 3 osoby z tyłu;
Hamulce: w zasadzie seria, oprócz serwa, które jest z Maximy A32
Body: seria dla GT

Wyposażenie:
*4 poduchy,
*fotele półskóra, kubełki,
*spojler,
*klima,
*podłokietnik w tylnej kanapie,
*rozpórki,
*wspomaganie,
*4x el. szyby,
*el. i podgrzewane lusterka,
*podgrzewane fotele - dołożone, bo nie miała - maty z P12, kawałek wiązki z P11.144 i włączniki z P10,
*centralny,
*halogeny przez chwilę były, ale się zmyły.... teraz są zrobione zaślepki z poliwęglanu, które sam dorobiłem.
*audio - stary poczciwy Blaupunkt Siena (dorobione sterowanie z pilota :D, bo w oryginale nie miał) do tego głośniczki - seria.
*tempomat (Cruise Control) - ASCD (AUTOMATIC SPEED CONTROL DEVICE)- dołożony i działa :d - rupiecie z różnych modeli Nissana - R50, A32, J30 i trochę DIY :d

Ogumienie:
lato: alusy nissanowskie, buty 205/60/15
zima: stal, buty 195/60/15.

Teraz kilka foto:D :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Z moich modyfikacji:
zrobienie podświetlenia do przycisków od otwierania szyb - brakowało mi tego po przesiadce z P10
przód:

Obrazek

tył:

Obrazek

Podświetlenie gniazda zapalniczki - okazuje się, że gniazdo z P10 idealnie pasuje :D

Obrazek

No i zrobienie podświetlania przycisku od regulacji lusterek :D

Obrazek


Plany na przyszłość czy będzie coś modzone - nie, chcę ten samochód utrzymać w oryginale jeśli chodzi o motorownię i wygląd zewnętrzny.



_

: 2013-04-18, 19:51
autor: Chemik
Podoba mi się,ładna i zadbana,kolor fajny i Ty też dbasz,bezawaryjności i utrzymania w jak najbardziej idealnym stanie.pozdro

: 2013-04-18, 19:55
autor: vixo
Gratulacje ;) na dodatek w najszybszym kolorze :D

: 2013-04-18, 19:55
autor: bombel
No wreszcie :)

Fajnie, że sam umiesz tyle rzeczy zrobić przy aucie :) Ja nie mogę sie zebrać do wymiany żarówek w liczniku

: 2013-04-18, 19:58
autor: janusz
bombel ostatnio przekonałem się, że w P11 niektóre żarówki można wymienić bez wyciągania zegarów :D

: 2013-04-18, 20:12
autor: Boro1989
kurde ja to chyba muszę dorwać jakąś taką GT z zatartym silnikiem :D tyle fajnych gratów jest do przerzucenia do mojej SRI żę to chyba najtańsza opcja :)

a co do furki to moim zdaniem kozak :) fajny kolorek , jeszcze czerwonej primery na żywo nie widziałem ;)

: 2013-04-18, 20:13
autor: janusz
Boro1989 na Zlocie zobaczysz :D. Ta ma kolor taki ciemniejszy odcień czerwonego.

: 2013-04-18, 20:15
autor: Boro1989
no mam nadzieje że na zlocie obadam :)) , ale mimo wszystko mega fajny kolorek :> pytanko mam bo w sumię mam lenia w szukaniu, jak wyglądają obroty przy 120 na 5tce??:)

: 2013-04-18, 20:17
autor: Rysiu83
Ładna...ładna...widziałem na Allegro ją kiedyś chyba :-) co do tych 120 km/h...to licznikowo musi być około 130 żeby było realne 120 :-D jak nie zapomnę to i ja zbadam dziś to rano napisze.

: 2013-04-18, 20:28
autor: janusz
Rysiu83 na allegro jej nie było, ja ją wyczaiłem na innym portalu. Po tym jak P10 dostała strzała w tyłek na początki kwietnia to zaczęło się szukanie kolejnego Nissana i tak oto pod koniec czerwca P11 była kupiona.

Właśnie na dysku znalazłem zdjęcia jak wygląda podświetlenie w nocy. Zdjęcia zrobione kiedyś tam dawno, zaraz po założeniu podświetlania (wtedy nie było jeszcze podświetlenia regulacji lusterek):
przód

Obrazek

tył:

Obrazek

konsoleta:

Obrazek

: 2013-04-18, 21:22
autor: radziejwwl
fajna fele bym wrzucil, co do samorobow , Bombel rusz tyłek ;)

: 2013-04-18, 21:43
autor: bombel
wrzuce jak bedzie opis

: 2013-04-18, 21:49
autor: Zielkq
Fajnie ją tutaj widzieć. Podświetlenie 'schowka na cb' masz seryjne, czy też je dokładałeś? Jeżeli seryjne to już wiem co mam do zobaczenia na spocie :)

: 2013-04-18, 21:52
autor: janusz
Zielkq podświetlenie jest oryginał. Poza tym dokończyłbyś opis swojej WP11 i wrzucił fotki.

: 2013-04-19, 12:39
autor: Shadows
Ładna :-) I kolor rzadki jak na GT ;)

: 2013-04-19, 13:32
autor: Arias
Ładna Primerka :] Troszkę wolniejszy kolor od mojej Testarossy :P Jednak co GT to GT :] Jak się sprawuje LPG ?? Ze zdjęć co widzę to mogę zaproponować skrócenie przewodów kolektor -- wtryskiwacze LPG, poprawi się reakcja na pedał gazu. Stylistycznie jak wspomniałeś interesuje Cię seria, więc nie ma co dyskutować, ale tylne lampy RED-WHITE, by się chyba lepiej prezenciły moim skromnym zdaniem :)

Brawo za inwencję twórczą przy oświetleniu :]

Szerokości i bezawaryjności, oby służyła godnie jak na GT przystało :)

: 2013-04-19, 18:30
autor: janusz
Arias LPG sprawuje się całkiem znośnie, żłopie mi 7,5-8L/100km na trasie i 13-14L/100km po mieście. Instalacja to BRC Sequent. Co do skrócenia przewodów od LPG to owszem, można to zrobić, ale trzeba obrócić wtryski o 90st. Na chwilę obecną jest tak, że przewody mają taką samą długość. Co do lamp to początkowo o tym myślałem, ale zrezygnowałem. Zostaje tak jak jest :D.
Co do oświetlenia to muszę jeszcze założyć podświetlanie pod nogami jakby było ciemno i coś komuś spadło . Układ do powolnego zapalania i wygaszania już zrobiłem sobie dawno tylko nie mam kiedy tego założyć....
Jeszcze jedną rzecz mam w planach do zrobienia, ale to musi poczekać trochę :]. Jak to zrobię, to umieszczę cały opis.

: 2013-04-19, 20:19
autor: sebo123
Elegancka Prima :) Gratulacje dla nowego właściciela :)

: 2013-04-19, 20:58
autor: Arias
Dużo tego LPG na mieście, mi na KME GOLD i Valtekach czerwonych, nadlewany na wysokich obrotach max 12 bierze, przy eco jeździe co się rzadko zdarza to 10,5l

: 2013-04-19, 22:12
autor: vimek999
janusz pisze:Zawiecha: seria, ale na tył chcę wrzucić kolumnę z P12,
Gratuluję zakupu :-) Co do kolumn od P12 odpuścił bym temat.Nie lepiej zostawić serię a na przód dać springi -35 mm lub w ten deseń? Kiedyś kupiłem od pewnego osobnika z innego forum springi (komplet) i zacząłem z wymianą od przodu i tak zostało bo się spodobało :-P Ave <peace> Pozdrawiam.

: 2013-04-19, 23:59
autor: Rysiu83
janusz pisze:7,5-8L/100km na trasie i 13-14L/100km po mieście
w trasie mi tyle samo pi razy oko...w mieście około 10,5 litra do 12,zależy jak noga leży :-) bez jakichś większych wariacji. Instalka Elpigazu u mnie (Reduktor Elpigaz VegaI i wtryski Rosso.

: 2013-04-21, 10:53
autor: janusz
Rysiu83, Arias mój tyle pije i nic na tonie poradzę, a ubogiej mieszanki też nie chcę mieć.

vimek999, właśnie nie chcę obniżać zawieszenia w żaden sposób - zostaje oryginał. Tył chcę nieco ponieść tylko dlatego, że jest butla LPG. Jakbym jeździł sam to nie ma problemu, ale jak już jadę z kimś to tyłek siada.

[ Dodano: 2013-04-24, 11:35 ]
Ostatnio zostały założone żarówki do bagażnika i na podsufitkę, które sobie zrobiłem - wyszło mnie to dużo taniej niż kupno :D . Żarówka na podsufitkę jest o tyle dobra, że można normalnie prowadzić samochód jak jest włączona. Fakt faktem nie daje tyle światła co konwencjonalna żarówka, ale żeby znaleźć jakąś pierdołę, która spadnie pasażerowi w zupełności wystarczy. Za to żarówa do bagażnika świeci i to zdrowo i co najważniejsze nie pobiera 250mA tylko 60mA. Czyli zamiast 3W mamy 0,72W - przy tej samej jasności.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: 2013-04-28, 16:54
autor: NadiR
Siemanko.

Fajnie że poszła w Twoje ręce bo krawaciarz to zapewne łaskawy dla niej niej był..no cóż..takie życie. Ale miło zobaczyć swoje 1sze GT i widzieć jak wóz ożywa i ma się dobrze :) choć sentymenty samochodowe już mi przeszły ..ileż można cierpieć ;)

Dużo bezawaryjności i szybkich prostych ;)

pozdrowa.

: 2013-04-28, 20:04
autor: yapko
Widziałem pod Pizzarią i orzekam : Fajna :)
Fajne patenty z tymi podświetleniami. Powinny być takie oryginalnie jako opcja, bo nie oślepiają a widać cały bagażnik, nawet jak coś w nim jest :)
<brawo>

: 2013-05-02, 11:59
autor: janusz
yapko gdzie i kiedy ją widziałeś?


No to pożyczyliście bezawaryjności :D
Wczoraj wymieniałem nagrzewnicę, bo ta co była zaczęła ciec. W samą porę się zorientowałem, bo jeszcze chwila i miałbym potop w samochodzie.
Wg. http://nissan4u.com/parts/ nagrzewnica w P10 i P11 to nie jest to samo (może być najwyżej jakąś alternatywą...). Rzeczywistość jest jednak nieco inna - wszystko jest P&P i wygląda dokładnie tak samo :D
Na zdjęciu poniżej - nędznej to nędznej jakości, ale zaznaczyłem miejsce, w którym nagrzewnica zaczęła pękać.

Obrazek

Dla potomnych do wykręcenia nagrzewnicy potrzebne są następujące narzędzia:
*śrubokręt gwiazdka i płaski;
*klucz oczkowy/płaski/nasadowy 8, 10, 12
*do nasadowych przedłużki
*torx 47 z dziurą na szpilkę
A i jeszcze jedna uwaga - jeśli macie zamiar wymieniać nagrzewnicę to podjedźcie do jakiegoś serwisu klimatyzacji niech wam najpierw opróżnią klimę.
Weźcie sobie kogoś do pomocy, żeby wyciągnąć cały bajzel.

Jak odkręcacie opaski, które ściskają wężyk doprowadzający płyn do nagrzewnicy to zobaczcie na ich stan w miejscu, gdzie była opaska. Ja u siebie musiałem to poprawiać, bo guma się odkształciła po paru latach i mi ciekło po ponownym założeniu i ściśnięciu. Rada jest prosta - odetnijcie kawałek wężyka, gdzie była założona opaska, nasuńcie głębiej wężyk i opaska w nowym miejscu.

: 2013-05-02, 12:11
autor: Keidro
Fajna sprawa z tym podświetleniem, niby nic a robotę robi ;) Mam nadzieje, że spotkamy się na najbliższym SPOCIE DOLNO... lub na Juwenalia i będę mógł obejrzeć autko na własne oczy ;]

: 2013-05-02, 12:53
autor: Ad@mus
janusz pisze:Ta ma kolor taki ciemniejszy odcień czerwonego.
tak napewno jest bo to nie czerwony tylko bordowy :) i to w metaliku :)
na glebe ją!! :)

: 2013-05-02, 13:07
autor: janusz
Ad@mus ja nie kobieta, która ma paletę 32-bit True Color i potrafi każdy nazwać, ja obsługuję 16 kolorów a wliczając ciemne i jasne to 48. Dla mnie to jest ciemny czerwony :D .
Na glebę nie idzie, bo tak ciężko by się jeździło po Wrocławiu. Gleba a i owszem, ale nie na nasze drogi :D .

: 2013-05-02, 14:15
autor: Ad@mus
to nic złego przyznać sie ze znasz wiecej kolorów :)
neptun tez zna wiecej niz 16 kolorów :)
u mnie w chaupie ja jestem tym który odróżnia wiecej oddcieni :) wiec nie jest to zasada ze baby mogą wiecej :)
pół roku na mieszalni farb i lakierów mo to zrobiło :shock:

: 2013-05-25, 17:07
autor: janusz
No dziś została sprawdzona kompresja na garnkach - na każdym garnku ciśnienie po 13 kg/cm&#178;