Strona 1 z 2

[ Maxima] Maxima cay'a

: 2013-03-30, 13:10
autor: cay
Auto trafiło w moje ręce jakieś pięć lat temu w orginalnym stanie i na dobrą sprawę stan rzeczy nie zmienił się za bardzo. W sumie zmieniłem tylko radio na jakiś model sony. Jako że przez ostatnie siedem lat raczej więcej mnie nie było niż byłem w kraju, to maxi sukcesywnie niszczała sobie pod opiekuńczym okiem brata i ojca. Model z 1996 roku, jak widać wersja US w skórach z manualną klimą i elektrycznymi szybami i co najlepsze z manualną skrzynią :hah: :hah: . Więcej rarytasów brak i dobrze, bo osobiście uwarzam że samochód ma być do jazdy. Felgi w rozmiarze katalogowym czyli 15", wiem wiem, małe i dziwnie wyglądają, ale raz że opony są tanie, dwa że pali przyzwoicie (22 marzec trasa gdańsk->kętrzyn 8,5l lpg na sto), a trzy że póki co nie myśałem o większych inwestycjach w wygląd, więc jest jak jest.
Z planów na przyszłość to doprowadzenie auta do przyzwoitego stanu, tj: wymiana szyberdachu, wymiana alternatora i ogarnięcie tematu zawieszenia. Najprawdopodobniej wlecą krótsze springi, póki co nie mam pewniaka ale skłaniam się ku eibachom. Gdy temat prowadzenia będzie ogarnięty na warsztat poleci blacharka, gdyż jakieś ogniska korozji pojawiły sie na prawym przednim błotniku, a i pod spodem pewnie coś się objawi. A później... MEVI, stożek, wydech i jakaś świnka. Tak kształtują się plany i oby coś z nich wypaliło :)



Obrazek Obrazek

: 2013-03-30, 14:03
autor: Michalllo
Ładna bestyjka:)
Przydałby się spoiler na tył :)

: 2013-03-30, 14:14
autor: Zielkq
Moim zdaniem wystarczyłaby taka 2centymetrowa lotka na krawędź klapy (któryś z forumowiczów montował ostatnio coś takiego do Primery) i od razu auto nabrałoby uroku :)
Wrzuć jeszcze zdjęcie środka jak znajdziesz chwilę. I jedno pytanie: na zdjęciu jakoś tak klapa tylna odstaje - to tylko zdjęcie, czy tak jest w rzeczywistości? "Ten typ tak ma", czy to tylko ten egzemplarz?

Pozdrawiam

: 2013-03-30, 14:33
autor: cay
Żadnego spojlera nie planuje. Ma być cichociemno bez fajerwerków na zewnątrz. Fotki ze środka wrzuce w najbliższej przyszłości. Póki co moge powiedzieć że z boczków foteli odchodzi skaj, skóra na kierownicy wymaga wymiany, brakuje tylnych zagłówków (taką nabyłem), welurowy dywanik kierowcy ma lata świetności dawno za sobą i głośniki nadają się do wymiany, dzięki czemu napawam uszy dźwiękiem v6 :D
Co do tylnej klapy: tak, ten typ tak ma. Problem tkwi w zamku który przez poprzedniego właściciela był cudowany. Wszelkie próby ustawienia klapy w harmonii z błotnikami kończą się niemożnością domknięcia klapy lub domknięciem jej tak że pownowne otwarcie możliwe jest za pomocą kijka ze środka samochodu ;] Jakoś szczególnie mi to nie przeszkadza, ale wiele osób zwraca na to uwage.

: 2013-03-30, 14:37
autor: Michalllo
Myslałem o czyś takim jak ma Macu u siebie :) viewtopic.php?t=2843

: 2013-03-30, 14:43
autor: cay
Po wzmiance o spojlerze właśnie taka lotka jaką Macu ma u siebie przyszła mi do głowy. Ale jednak póki co nie. Nie mój klimat :)

: 2013-03-30, 14:45
autor: Lombardo88
Witaj. i jest git... :) maxa na maxa z manualem w dodatku :) non abs??

[ Dodano: 2013-03-30, 14:45 ]
cay pisze:Po wzmiance o spojlerze właśnie taka lotka jaką Macu ma u siebie przyszła mi do głowy. Ale jednak póki co nie. Nie mój klimat :)
Macu ma serie przecież..

[ Dodano: 2013-03-30, 14:46 ]
tzn z polifta całą klapę i spojler, ale to dalej seria
:)

: 2013-03-30, 14:58
autor: cay
abs jest i to jedyny system bezpieczenstwa ktory dziala ;-)
Tak, wiem ze jest to seryjny spojler, ale mi osobiscie nie lezy. Odcinke mam przy 180km/h wiec dodatkowy docisk tylnej osi nie jest potrzebny ;-)

: 2013-03-30, 17:10
autor: Poplas
Miło widzieć kolejną Maxime. Życzę powodzenia w osiągnięciu zamierzonych planów oraz bezawaryjnej jazdy.

: 2013-03-30, 17:34
autor: Lombardo88
cay pisze:a. Odcinke mam przy 180km/h wiec dodatkowy docisk tylnej osi nie jest potrzebny ;-)
180 ??? ja swoją według gps 236 km/h leciałem i żadnej odcinki nie było po drodze :P odcinka jest wtedy, gdy masz około 255-260 bo na 5 tym biegu masz 6400 rpm

: 2013-03-30, 19:19
autor: MacGayver
Kolejna Maxima :-D To lubimy :-D Fajnie że w manualu to auto jeszcze bardziej cieszy na drodze. A masz EVAP czy może w Twojej akurat go nie ma?
Bo jak nie ma to będzie pierwsza Maxima z manualem bez EVAP'u :mrgreen:

p.s.1 ja swoją jechałem według GPS'u 245km/h :mrgreen:
p.s.2 rób cały wydech +40KM i +40NM czeka :mrgreen:

: 2013-03-30, 19:40
autor: Szalony
Powitać kolejną Maximkę :-) Również zachęcam do modzenia i życzę bezawaryjności :)
MacGayver pisze: p.s.2 rób cały wydech +40KM i +40NM czeka :mrgreen:
Grubo! :->

Może faktycznie u mnie jest źle wydech zrobiony, bo po zrobieniu wydechu przybyło "tylko" około 33KM i około tyle samo Nm, ewentualnie może amerykańce mają większy potencjał :P

: 2013-03-30, 20:54
autor: pawlakp19
ładna ta Maximka, cieszy oko i na pewno śmiga jak szalona ;)

: 2013-03-31, 07:23
autor: Lombardo88
Szalony pisze:Powitać kolejną Maximkę :-) Również zachęcam do modzenia i życzę bezawaryjności :)
MacGayver pisze: p.s.2 rób cały wydech +40KM i +40NM czeka :mrgreen:
Grubo! :->

Może faktycznie u mnie jest źle wydech zrobiony, bo po zrobieniu wydechu przybyło "tylko" około 33KM i około tyle samo Nm, ewentualnie może amerykańce mają większy potencjał :P
w sumie mają mniejszy potencjał niż qx... :P sam się o tym przekonałeś porównując logi i wychodzi,że qx ma seryjnie przyspieszony zapłon :)

: 2013-03-31, 08:05
autor: cay
Lombardo88: nie wiem czym to jest spowodowane, ale odcina mnie przy 180.
"W Japonii istnieje coś, co zwie się JAMA, a jest to organizacja sprawująca pieczę nad producentami samochodów, (Japan Automobile Manufacturers’ Association). Organizacja ta wpadła na pomysł ograniczenia prędkości maksymalnej samochodów. Chodziło o seryjne montowanie w samochodach ograniczników prędkości, które podcinałyby skrzydła wszelakim amatorom szybszej jazdy. Pomysł spotkał się z ogólną aprobatą i w związku z nim każdy nowy samochód, niezależnie od mocy, miał taką samą prędkość maksymalną – 180 km/h. Po osiągnięciu owej prędkości paliwo było odcinane i o wyższych prędkościach można było jedynie pomarzyć. Co jest fenomenem w skali światowej – owy limiter jest nadal seryjnie montowany w każdym samochodzie na rynek krajowy." cytat z tej stronki http://spajki.wordpress.com/2009/01/03/ ... low-kilka/
Nie wiem, może do mojej z braku laku wsadzili sterownik przeznaczony na lokalny rynek...
MacGayver: właśnie sprawdziłem i EVAP jest. Za to brakuje jednego wężyka, a drugi jest pęknięty :-/ Po świętach będe musiał się tym zająć... Mody są planowane ale póki co chce ogarnąć podstawowe sprawy.
Szalony: amerykańce są przystosowane do paliwa o mniejszej liczbie oktanowej i może w tym tkwi ich potencjal ;)
pawlakp19: ona śmiga jak szalona, ale kierowca co raz łagodniejszy się robi :)

: 2013-03-31, 09:03
autor: Lombardo88
jeżeli jest tak jak piszesz to chciałbym wybebeszyć ten sterownik. jak zrobi się cieplej zrób próbę, sprawdz gpsem przy jakiej predkości odcina i odepnij VSS czyli czujnik prędkości. masz go przy skrzyni a kostka jest w okolicach filtra pow. jeżeli po odpieciu nie odetnie przy tych 180 znaczy ze masz jakies dziadostwo zamontowane. sterownik podejrzewam ze nie ma niczego takiego. raczej jakiś moduł jest po drodze jest dołożony...ale wiadomo, że nigdy nie wiadomo :-D

[ Dodano: 2013-03-31, 10:05 ]
odnośnie liczby oktanowej,to nie ma nic do rzeczy. po coś te lambdy są w końcu :)

: 2013-03-31, 09:30
autor: cay
musowo to ogarnąć, bo wychodzi że mam najwolniejszą maxime w kraju :-/
z tymi oktanami to żart :) swoją drogą nadal nie mam pojęcia dlaczego na stany wychodziła wersja z innym kolektorem ssącym, skoro MEVI lepiej się sprawdza

: 2013-03-31, 11:15
autor: MacGayver
cay pisze:MacGayver: właśnie sprawdziłem i EVAP jest. Za to brakuje jednego wężyka, a drugi jest pęknięty :-/ Po świętach będe musiał się tym zająć...
ja jak miałem uszkodzony EVAP (po za kupie nie miałem przez rok czasu żeby się tym zająć) to na hamowni zlotowej wyszło mi coś w granicach 175KM :-P więc trochę przez to ubyło - a przyczyna wtedy była trywialna - urwany jeden przewód. Ogarnięcie zajęło mi 10min i wszystko zaczęło działać.

: 2013-03-31, 11:41
autor: cay
Właśnie studiuje temat opisujący Twoją Maxime. Póki co zauważyłem że przy zbiorniku węgla aktywnego mam mega bałagan, więc moja zapewne też legitymuje się taką mocą... Przy takich starowinkach, im człowiek bardziej zagłebia się w temat tym bardziej siwieć zaczyna :D

: 2013-03-31, 11:46
autor: MacGayver
Mnie to wszystko później trochę zirytowało i pozbyłem się wszystkiego :-P studiując przepływy podciśnień doszedłem do wniosku że przy moim układzie który mam aktualnie w aucie 90% z nich mogłem wyrzucić, co też uczyniłem :-)

Masz taki czujnik ciśnienia montowany do dolotu idącego przy chłodnicy? zaraz nad gumowym wężem od chłodnicy? Wtyczka na 3 przewody.

: 2013-03-31, 11:52
autor: cay
Boost sensor? Jest.

: 2013-03-31, 14:06
autor: MacGayver
no o niego mi chodziło. To tak za prędko podciśnień się nie pozbędziesz. Gdyby nie on to cała zabawa byłaby łatwiejsza

: 2013-03-31, 14:50
autor: cay
Poki co ogarne to tak aby dzialalo zgodnie z tym co fabryka wymyslila, a gdy dojdzie do modzenia nastawionego na zwiekszenie mocy bede myslal o wywaleniu podcisnien

: 2013-04-01, 23:08
autor: ciepanek
Ładna Maximka :) Na przyrosty rzedu 40PS po wydechu to bym nie liczyl bo u Maca jakis fenomen miał miejsce, ale te ~30 koni bym obstawial. Jezeli myslisz o zmianie kolektora na mevi to jeszcze przed tym jakiegos swiniaka bym proponowal zeby to zmienna faze mialo co zalaczac bo bez tego autko powyzej 5500obr bedzie umierac... Co do EVAPu to trwaja prace ( :) ) nad ominieciem natsa w kompach nissana wiec jak wszystko wyjdze ok to bedzie ogolnokrajowa akcja usuwania evapu z maxim i bedzie mozna wlozyc kompa z kuiksa i cieszyc sie dodatkowo z przyspieszonego zaplonu wzgledem US :)

: 2013-04-02, 07:23
autor: cay
Wiadomość na temat EVAPu mnie ucieszyła. Póki co zbieram się do garażu, poskładać to do kupy :)

: 2013-04-02, 07:54
autor: Boro1989
znana maximka :) i bardzo fajnie jezdzaca :) dawaj felge 17 do niej i fajnie by wygladala :) a malo brakowalo a ta maxima by byla moja hehehe :)

: 2013-04-02, 09:07
autor: cay
Trzeba bylo sie decydoawc Boro :-P


Zaczalem grzebac sie przy EVAPie i mam problem. Mianowicie od EVAP vent control valve idzie gumowy werzyk do EVAP water separator noo i w moim przypadku tego werzyka brak. Ma ktos pojecie gdzie ten separator moze sie znajdowac?

: 2013-04-02, 09:19
autor: Boro1989
To ja bylem zdecydowany :) to ty nie chciales sprzedac hehehe a obudziles sie jak prime kupilem :) chcesz to dawaj ze mna do lodzi w kwietniu to mac zajrzy do twojej maxi hehe :)

: 2013-04-02, 09:25
autor: vixo
Już mamy kwiecień :-P

: 2013-04-02, 09:30
autor: Boro1989
Dobra to inaczej 20 kwietnia hehe :) :mrgreen: dobra nie robmy dla kolegi spamu :D