[ Inny] BLuebird T72 90' 2.0i
: 2013-03-28, 22:52
Witajcie koledzy!
Jestem jeszcze młodym i mało doświadczonym użytkownikiem tegoż właśnie Nissana. Kupiłem go w październiku 2012 r. Sprowadzony został z Niemiec, gdzie starszy Pan bardzo o niego dbał(sugeruje to pełna książeczka serwisowa) Ma w tej chwili zrobione 139 tys. przebiegu. Jest to silnik 2.0i 105KM tzw. twinspark. W środku zadbany wręcz idealnie, zero przetarć brudu śladu po jakimkolwiek dymie lub tytoniu. Ładnie przedstawiłem moje autko a teraz do rzeczy Zarejestrowałem się na forum, ponieważ w aucie zakochałem się od samego początku. Zapłaciłem za nie (chyba sporo) 6 tys zł i od razu zainwestowałem prawie 2 tys. (pełen przegląd, wymiana płynów, rozrządu itp). Auto niesamowicie mruczy i ogólnie ach i och. Teraz pytania
1. Czy dobrze rozszyfrowałem model mojego auta? Dodam, że jest to Hatchback 90'
2. Miałem problem z termostatem ( wskaźnik od temperatury ledwo drgał powyżej stanu "0") teraz wymieniłem sam termostat (na taki który otwiera się przy 88 st. C) i wskazówka leci mi powyżej idealnego pionu na postoju. Nigdy jednak nie dochodzi do czerwonego stanu gdyż włącza się wentylator. W trasie wskazówka czasami jest w pionie czasami lekko powyżej czasami poniżej. I tu moje pytanie czy to jest normalne zachowanie? mogłem coś źle zrobić, gdyż mechanikiem nie jestem a chciałem spróbować zrobić to sam. Dodam jeszcze, ze płyn chłodniczy który uciekł przy wymianie uzupełniłem na nowo, żeby nie było braków.
3. Problem z lampą wstecznego. Mianowicie, gdy wrzucę wsteczny "do końca", tzn. dopchnę gałkę do końca w dół to lampka się nie świeci. Wystarczy jednak puknąć gałkę delikatnie w przód (max 0.5 - 1 mm) i już się świeci. Jakieś pomysły jak się do tego zabrać?
4. Jakie spalanie powinno mieć to auto w trasie i w mieście +-? Moje wydaje mi się troszkę za duże ( nie zdążyłem jeszcze sprawdzić na chyba sprawnym termostacie). Do tej pory wynosiło w trasie - 8.5 - 9.5l przy jeździe 100-110 i w mieście nawet do 13-14l. Czy po zmianie termostatu powinno to spaść?
Mam nadzieję, że nie zmieszacie z błotem 22-latka, który (jak mi się wydaje) na pierwsze auto wybrał dość ambitnie japończyka Chętnie posłucham konstruktywnych wypowiedzi i za te również jestem bardzo wdzięczny.
LINK DO GALERII http://imageshack.us/g/1/10081562/
Pozdrawiam, Piotrek!
Jestem jeszcze młodym i mało doświadczonym użytkownikiem tegoż właśnie Nissana. Kupiłem go w październiku 2012 r. Sprowadzony został z Niemiec, gdzie starszy Pan bardzo o niego dbał(sugeruje to pełna książeczka serwisowa) Ma w tej chwili zrobione 139 tys. przebiegu. Jest to silnik 2.0i 105KM tzw. twinspark. W środku zadbany wręcz idealnie, zero przetarć brudu śladu po jakimkolwiek dymie lub tytoniu. Ładnie przedstawiłem moje autko a teraz do rzeczy Zarejestrowałem się na forum, ponieważ w aucie zakochałem się od samego początku. Zapłaciłem za nie (chyba sporo) 6 tys zł i od razu zainwestowałem prawie 2 tys. (pełen przegląd, wymiana płynów, rozrządu itp). Auto niesamowicie mruczy i ogólnie ach i och. Teraz pytania
1. Czy dobrze rozszyfrowałem model mojego auta? Dodam, że jest to Hatchback 90'
2. Miałem problem z termostatem ( wskaźnik od temperatury ledwo drgał powyżej stanu "0") teraz wymieniłem sam termostat (na taki który otwiera się przy 88 st. C) i wskazówka leci mi powyżej idealnego pionu na postoju. Nigdy jednak nie dochodzi do czerwonego stanu gdyż włącza się wentylator. W trasie wskazówka czasami jest w pionie czasami lekko powyżej czasami poniżej. I tu moje pytanie czy to jest normalne zachowanie? mogłem coś źle zrobić, gdyż mechanikiem nie jestem a chciałem spróbować zrobić to sam. Dodam jeszcze, ze płyn chłodniczy który uciekł przy wymianie uzupełniłem na nowo, żeby nie było braków.
3. Problem z lampą wstecznego. Mianowicie, gdy wrzucę wsteczny "do końca", tzn. dopchnę gałkę do końca w dół to lampka się nie świeci. Wystarczy jednak puknąć gałkę delikatnie w przód (max 0.5 - 1 mm) i już się świeci. Jakieś pomysły jak się do tego zabrać?
4. Jakie spalanie powinno mieć to auto w trasie i w mieście +-? Moje wydaje mi się troszkę za duże ( nie zdążyłem jeszcze sprawdzić na chyba sprawnym termostacie). Do tej pory wynosiło w trasie - 8.5 - 9.5l przy jeździe 100-110 i w mieście nawet do 13-14l. Czy po zmianie termostatu powinno to spaść?
Mam nadzieję, że nie zmieszacie z błotem 22-latka, który (jak mi się wydaje) na pierwsze auto wybrał dość ambitnie japończyka Chętnie posłucham konstruktywnych wypowiedzi i za te również jestem bardzo wdzięczny.
LINK DO GALERII http://imageshack.us/g/1/10081562/
Pozdrawiam, Piotrek!