Strona 1 z 5

[Sunny] Limonowy Nissan Sunny N14 SR20VE

: 2013-03-03, 11:57
autor: Limon
Tak wiec pora przedstawić mojego pierwszego nissana w życiu. Jest to samochodzik doskonale znany tutaj na forum ;) Jeszcze raz wielkie podziękowania dla Łukasza, za pomoc i że przychylił się do spełnienia mojego wielkiego marzenia. Teraz można powiedzieć że otwiera się nowa era tego samochodu. Chciał bym też podziękować Coobciowi za ogólna pomoc ;)

Nissan będzie teraz służyć do jazdy na wszelakich imprezach sportowych ( na które budżet pozwoli) z cała ekipą: Baniakiem, Coobciem, Tyskim, Kenetem itp.

Autko obecnie będzie jeździć w specyfikacji N/A ponieważ to najbardziej sprawdza się na torze. na razie będzie to seria VE + mod rozrządu, stożek (w przyszłosci jakiś zimny dolot zrobię), ssac 2.5", wydech obecnie jest 3". Dalsze mody samochodu będą postępowały razem z przybywaniem gotówki w fotelu.

SILNIK:
SR20VE seria, mod rozrządu by Coobcio, skrzynia biegów z sunny gti, sprzęgło spiekowe 4 listkowe by Radzikowski.
UKŁAD DOLOTOWY:
CAI zakończony filtrem Fujita 3''.
UKŁAD WYDECHOWY:
SSAC 2,5", Wydech 3" przelotowy.
UKŁAD CHŁODZENIA:
Chłodnica Sunny Gti, wiatrak Mishimoto 12'', przewody silikonowe Samco.
ZAWIESZENIE:
Gwint INRAX RS, gumy w zawieszeniu zmienione na Energy Suspension w kolorze czerwonym. Dolne poduszki silnika zamienione na poliuretanowe. Stabilizatory z N14 GTI.
UKŁAD PALIWOWY:
Wtryski 370ccm, Pompa paliwa zewnętrzna Bosch 044, Swirl pot.
ELEKTRONIKA:
Cała instalacja przełożona z Sunny Gti z ECU , Ecu-master DET 2 strojenie by Coobcio.
UKŁAD HAMULCOWY:
Przod tarcze zimermann +EBC green stuff, tył tarcze brembo +EBC green stuff (wszystko z wersji GTi) Płyn hamulcowy Motul RBF 660, Przewody w stalowym oplocie, Dodatkowy korektor siły hamowania z pokrętłem. Brak ABS ,Pompa i serwo z GTi + przerobiona instalacja.
KOŁA:
Enkei RP01 17''.
BODY KIT:
Przedni zderzak GTiR ,tylna lotka też GTiR.
ŚRODEK:
Wydmuszka, kierownica Nardi Personal Grinta 350mm, Gała Nismo, Dwa Kubły Mirco ST01 z haftem SR20VET, wszystkie zbednę plastiki śrubki i inne pierdy zostały usunięte.
CAR AUDIO: Brak

Fotki z budowy:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Za jakiś czas dodam do tematu aktualne fotki samochodu ;)

Pozdrawiam Limon

: 2013-03-03, 13:01
autor: sylwekgtir
no limon gratulacje , należał się tobie ten wóz i twoj awatar nawet teraz jest aktualny :)

: 2013-03-03, 13:22
autor: SID
Piekna maszyna gratuluje :mrgreen:

: 2013-03-03, 13:52
autor: BeNeK
Obrazek

Będzie dobry torowy zapierdalaka z ve pod machą ! Lubię to !

: 2013-03-03, 17:11
autor: Shadows
Podoba mi sie to Sunny strasznie, kupiles go z bialymi felami Enkei ?? Bo sa kozackie :mrgreen: Gratki zakupu :)

: 2013-03-03, 17:18
autor: BANIAK
gratulacje, piękna maszyna!

: 2013-03-03, 17:52
autor: szopen
No , Limon, w końcuuu.... Piękna sztuka. Miałem apetyt na to nadwozie, ale Łukasz nie dał się zbałamucić na części.

Jak patrze na ten projekt to mam ochotę swojego rozebrać do ostatniej śrubki i złożyć dopiero jak wszystkie części będą miały "new look" :-)

: 2013-03-03, 18:30
autor: yapko
wszystkie fotki były robione za czasów Łukasza.

Szkoda że sprzedał ale teraz białe urządzenie będzie robiło więcej kilometrów i w bojowych warunkach :)

Nie ma się co dziwić. W auto zostało włożone sporo kasy przez poprzedniego właściciela więc nowy powinien się nim cieszyć jak najdłużej 8-)

: 2013-03-03, 19:37
autor: SiwoL
Furka fajna fajnie że trafiła w dobre ręcę i do dobrej ekipy. A co z białym saab'em?

: 2013-03-03, 20:00
autor: Tony
Na białych ATS wygląda mega :D
Ile w N/A ma teraz koni?? Mierzyliście ??

SiwoL pisze:A co z białym saab'em?
4 sale

: 2013-03-03, 20:38
autor: Ad@mus
masz atsy teraz czy enkeie??
atski dtc to ultralekka liga chyba lepiej pasuja do zadania wozu=tor

: 2013-03-03, 20:42
autor: SCOOTER
Buda ogarnięta więc modzić i upalać.
Powodzonka w użytkowaniu.

: 2013-03-03, 21:02
autor: bombel
Takie fajne auto i w takim stanie ze chyba by mi bylo zal go rozwalic na pojezdzawce

: 2013-03-03, 21:56
autor: Ad@mus
lubie :mrgreen:
męsko wzięta sprawa w rece-od podstaw
chce go :mrgreen:

: 2013-03-03, 23:37
autor: Coobcio
Kabelki ogarnięte, jest przepływka oryginalna z SR20VE, przy strojeniu szło oguchnąć hehe...
Puki co odcinka seria, wałki ustawione pod turbo, w zapłonie jest jeszczę trochę zapasu tak na szybko odpalona i wstępnie wystrojona maszyna wygenerowała 194KM i 210Nm.

Koniecznie trzeba ją wyciszyć !!!
Fajnie że Limonek dołączył do ekipy Sunniaczy :)
Będziem razem upalać nasze wozy na pojeżdżawkach :) :) :)

: 2013-03-04, 00:10
autor: Limon
Saab obecnie wystawiony na sprzedaż ;)

Kupilem na kołach enkei, białe ats dtc są Coobciowe ;)

Słuchajcie wiadomo że szkoda każdego projektu rozwalić, ale wydaje mi sie ze wieksze prawdopodobieństwo jest rozwalenie auta na ulicy niz na torze. Mam mocną barierę przed ostra jazda na torze ;)

Tak więc dzisiaj był czas żeby samochód wrocił do żywych ;) Kupiony w piatek a dzisiaj już wleciały drobne mody i poprawki ;) Poprawiłem mocowania przewodu hamulcowego bo ocierał o felgę, rozebrałem prowadnice od zacisków wyczysciłem blaszki, wszystko nasmarowane ;)

Zamontowaną pożyczoną od Baniaka (dzięki) oryginalną rozpórkę tylną Nismo, plus oryginalne śrubki znalezione w wiaderku bo nie mogłem patrzeć na jakieś samokontrujace z podkładkami:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Następnie poskładałem dolot, przylutowałem nową kostkę do przepływki, wywalilem nastawny regulator cisnienia paliwa i obecnie wszystko tak wygląda pod maską:

Obrazek

Następnie coobcio pogmerał troszkę w kabelkach od ecumastera i autko odpaliło i po rozgrzaniu trafiło na rolki na strojenie ;)

Obrazek

Obrazek

Obecny wynik, na ustawionych wałkach pod turbo, oraz seryjnym odcięciu:

Obrazek

Wielkie podziękowania dla Coobcia za pomoc :pada:

Jutro ustawimy wałeczki optymalnie, do tego przerobimy aparat zapłonowy na wiekszą możliwosc regulacji zapłonu i limiter obrotów zostanie przesunięty do 8200obr/min ;)

Pozdrawiam ;)

: 2013-03-04, 00:21
autor: DubSon
Na enkeiach jest to najładniejszy sunny jakiego widziałem :)
Gratuluję zakupu i powodzenia na torze! <spoko>

: 2013-03-04, 05:17
autor: piotr100lica
Gratuluje ślicznie sie prezentuje to słoneczko , dbać i cieszyć sie z jazdy :-)

: 2013-03-04, 09:11
autor: Limon
Baniak ma pełną klatkę i też myslę że po sezonie bede szedł w tym kierunku. Powiem szczerze tak że obecnie jestem ostro spłukany z kasy i kompletuje budżet na 7 kwietnia zeby pojechać cała ekipą na tor poznań. Potrzebuję jeszcze autko koniecznie wyciszyć, kupić opony i odłozyc kase na paliwo i wpisowe, hotel itp ;)

Zimny dolot ogarnę juz po poznaniu. Szpera mega by sie przydała ale tylko i wyłącznie płytkowa ;) Zobaczymy jak budżet pozwoli ale to raczej odległy plan, ponieważ zakładając szperę przydało by sie krótsze przełożenie główne zapodać a to kolejna kasa ;)

: 2013-03-04, 09:13
autor: Coobcio
Oj na Poznań szpera jest cholernie potrzebna i to bardzo mocna musi być...

: 2013-03-04, 09:28
autor: Shadows
Fajnie wyszedl na pierwszej focie z hamowni :cool:

: 2013-03-05, 01:38
autor: Coobcio
Dzisiaj odcinka poszła nieco UP no i tip top został dostrojony ECU Majster, to jest maks co udało się uzyskać na obecnym - nieznanym ustawieniu wałków:
Obrazek[/img]

Jutro w wolnym czasie się pokręci - ciekawe czy są jakieś nastawne zębatki, czy seryjne trzeba będzie przeszlifować :D ??
Lukasz przypomnij proszę :P

: 2013-03-05, 10:24
autor: lukasz84
Nastawne panie ,... nastawne od Ciebie nawet kupione ;) jak tak paczę co się dzieje to mi coś żal się robi,... Limon trzymam kciuki dobrze się zapowiada , na poznań na kołach jedziecie czy lawetę ogarniacie ??

: 2013-03-05, 10:30
autor: Mariusz.b86
Autko obejrzane, przy okazji wczorajszej wizyty w garażu Coobcio . Samochód w idealnym stanie :-o . Widzę, ze od mojej wizyty już zdążyliście znaleźć kilka km Nm, których i tak generowało sporo :lol:. Wiadomo ze jeszcze jest sporo do ogarnięcia, ale najważniejsze ze trafił w dobre ręce, a z czasem wszystko się dopracuje. Wielki szacunek Limon, a marzenia są po to żeby je spełniać ;-)

: 2013-03-05, 10:34
autor: Coobcio
Super że nastawne zębatki są - trzeba spędzić parę godzinek na hamowni by znaleść obtymalne nastawy, ciekawe co da radę wygrzebać.
Hehe szkoda że za każdym razem pokrywę zaworów trzeba zciągać...

: 2013-03-05, 16:37
autor: Tony
No to czekamy na 2.. z przodu na wykresie :)
Limon lepiej się to zbiera niż saab ?? :P

Ps. Liczę ,że jeszcze zdążę zobaczyć Słonko na ulicy W.. zanim się wyprowadzę :P

: 2013-03-05, 18:47
autor: foo
Eeee przecież ładnie wyszło, 198KM i 212Nm :) Limon, nakrętki do rozpórki to kup z moletem, a przynajmniej takie wysyłam z rozpórką, wcinają we flansze aż opiłki lecą później przy odkręcaniu, no nie do ruszenia jak złapie ;)
Obrazek

A co do tej rozpórki od nismo, to naprawdę nie wiem co autorzy mieli na myśli... Przecież to jest konstrukcja, która z czasem prowadzi do rozkręcenia się sama z siebie xD Czy jeszcze ktoś inny łapiący mechanikę też to widzi?

Pozdr,
foo

: 2013-03-05, 19:57
autor: Chochlik
Limon pisze:A co do tej rozpórki od nismo, to naprawdę nie wiem co autorzy mieli na myśli... Przecież to jest konstrukcja, która z czasem prowadzi do rozkręcenia się sama z siebie xD Czy jeszcze ktoś inny łapiący mechanikę też to widzi?
Do kielichów na 2 śruby na stronę jest mocowane więc trzyma pewnie, chociaż mogłaby być na stałe na tych przegubach łączących flansze z belką.

: 2013-03-05, 21:34
autor: BANIAK
wóz jest zjawiskowy, trochę żałuje że nie kupiłem, byłby taki rezerwowy coby zawsze mieć czym na tor jechać :mrgreen:
ale cieszę się, że jest w posiadaniu Limona ( obiecał, że jak będzie sprzedawał jestem pierwszy w kolejce )
Pierwszy chrzest bojowy 7.04, ekipa szykuje się już coraz większa, obecnie jest 6 wozów w teamie! (4 Sunny) może ktoś chętny???

Ciekawe czy mój wóz będzie skończony bo na razie wszystko w proszku ;(

P.S jak coś rozpórka do sprzedania, info PW ( sorry Limonku, że oferuje w Twoim temacie, ale ładne foto zrobiłeś )

: 2013-03-17, 18:38
autor: Limon
Tak wiec żeby nie było że nic sie nie dzieje :D

Tak wiec w miarę możliwości finansowych (obecnie całe dopływy sa odkładane aby pojechac 7 kwietnia), Sunniacz zostal wyciszony 2.5" tłumikiem o długości 100cm oraz zostal wykonany początek wydechu o takiej samej średnicy.

Odgrzebałem także pasy 3" w garażu o kolorze takata green ;) Powędrują na fotel kierowcy a obecne sparco dla pasażera ;)

Do ogarnięcia aby wyruszyć ze spokojną głową zostało:
- czujnik wody bo nie widać na zegarach tem wody
- coś zanikneło wskazanie poziomu paliwa ( ktoś ma jakiś pomysł? wskazówka leży na maxa po lewo)
- seryjne nakrętki kół
- podnieść przód i ustawić geometrię na tor
- ustawić optymalnie wałeczki na hamowni
- przydał by sie wspornik do stożka i zamknac go w jakieś prowizorycznej zimnej obudowie z plexi