Strona 1 z 2

[ 300ZX] Takie tam...

: 2013-02-25, 23:37
autor: wojtus
Witam Wszystkich, chyba pierwszy post ;)

Trochę złomu się uzbierało:
- TII z SAS-em i coś powyżej 150kM V6, lekko dłubniętym VG30, po swapie z TD27ETI z LPG,
- 300ZX raczej w oryginale, z 1985, oczko w głowie,
Obrazek
Obrazek
- jakieś tam do remontu 300ZX za 1984,
- paść 300ZX z 1988, z kólkami z BMW :-o, widać światełko w tunelu, nowy przód, światła, błotniki i będzie jak nowy.

: 2013-02-25, 23:39
autor: Dreams
Rozwiną byś temat tak jak być powinien :)

: 2013-02-25, 23:41
autor: vixo
Ni w piczę, ni w oko temat :-P

: 2013-02-25, 23:52
autor: Michalllo
Temat chyba ok tylko rozwinięcie słabe :(

: 2013-02-26, 00:02
autor: wojtus
Dla mnie krótko i na temat.
Każdy model opisać oddzielnie?
Nabijać posty?

Jakąś szajbę trzeba mieć, generalnie to chyba zbieram Nyski.
Z grubsza:
- 300ZX 1984 z pełnym dachem, model US, dwumiejscowa wersja, waga 1100kg z kierowcą, rdza go zjadła ale da radę, w sumie nie widziałem w Polsce innego z pełnym dachem, bez targi ale z klimą,
- 300ZX 1985 wersja na Europę 2x2, fajnie się przemieszcza, zero problemów z eksploatacją,
- 300ZX 1988 wersja na Europę 2x2, turbo ktoś zdemontował, po paru naprawach przeszedł przegląd.

Do tego 4x4, R20/Y61 w wersji diesel+LPG, tak od 5-6 lat, z przebiegami 400-500 tys., na legalu z piczątką LPG w DR.
Terrano po swapie z TDI na V6, jakoś zawsze brakowało obrotów w TDI :-)
Czyli najlepszy sinlik, jaki był w Terrano VG30, zamiast bardzo dobrego TD27.

: 2013-02-26, 00:10
autor: Michalllo
wojtus, Piszesz tak chaotycznie że naprawdę ciężko się pokapować
Jak wstawiasz prezentacje to opisz jeden konkretny egzemplarz l i nie będzie problemu.
Skoro masz kilka Nissanów i chwała Ci za to.
To opisuj je po kolei albo inaczej znów będziemy skołowani.
Swoją drogą ciekawa kolekcja.
A co do silnika VG30 to jedyne co można by mu było zarzucić to brak łańcucha na rozrządzie no i długie nagrzewanie się :)

: 2013-02-26, 00:15
autor: Tomek g35c
Fajna kolekcja...
Fajnie mieć miejsce na te wozidła... u mnie jego brak limituje zakupy... ;)

Czekam na więcej detali... :mrgreen:

: 2013-02-26, 00:18
autor: Dreams
wojtus Zobacz na inne tematy jak są rozwinięte i jaki jest pierwszy post zdjecia i DOKŁADNY opis auta przejrzyście itd.. to nie chodzi o nabijanie postów tylko żeby opis auta był cały od a do z w pierwszym twoim poście :)

: 2013-02-26, 08:33
autor: bonzo
wojtus pisze:Nabijać posty?
Krzywda Ci sie nie stanie nie masz kasztanić :mrgreen: tylko ładnie opisać auta
Furki fajne już je wcześniej oglądałem na 4x4 zapraszamy jakąś na zlot :!:

: 2013-02-26, 10:51
autor: wod2u
Taki Z31 jak ten z 85' to moje marzenie, kupić, dłubać popołudniami i wyjeżdżać w weekendy. Tylko jak już mnie będzie stać na drugie auto to założę się, że lata będę szukał fajnego egzemplarza. Ty go kupiłeś w takim stanie czy dopiero sam doprowadzałeś go do porządku?

: 2013-02-26, 19:03
autor: wojtus
W 1983 roku nazywał się Datsun 300ZX, 1984 Nissan/Datsun 300ZX, od początku 1985 Nissan 300ZX. U mnie, wisi znaczek Datsun, wygląda na oryginał. Po 1989, zaprezentowano następcę 300ZX, czyli 300ZX model Z32. Z-etki nazywane były w USA japońskim Ferrari (do z31) lub Lamborghini (od z32).

300zx 1985 (fotki na początku tematu).
Wersja 2+2, czyli dwa miejsca dla dorosłych, dwa dla dzieci :-P
Silnik VG30 N/A SOHC, moc 170-180kM, waga z kierowcą 1230kg, nacisk na przód 48%, tył 52%. Ogumienie 215/65r15. Przebieg 100 tys. km.. Spalanie nie jest problemem, 8l PB 98 przy normalnej jeździe na trasie, do nieskończoności :mrgreen:

Ograniczone elektronicznie obroty do 6500 i prędkość (nie wiem do ilu). W ciągu 6 lat produkcji, wyprodukowano ponad 300 tys. sztuk, w Europie sprzedano 30 tys., większość produkcji sprzedano w USA.

Samochód ma jakieś, 125cm wzrostu. Wygodnie siedzi w nim 2m człowiek, po zdjęciu fragmentów dachu, głowa nie wystaje na dachem. Z ciekawostek, bez połówek dachu, nie wieje w środku, bez względu na prędkość.

Autko w oryginale, nie było odbudowy, mam go już dwa lata, produkcja 02.1985.
Naprawa rzeczy, które ktoś zepsuł lub mało fachowo naprawiał:
- GL5 w skrzyni (dostałem butelkę), wymiana na GL4,
- silnik od zawsze na 5w30,
- zielony płyn do wspomagania, zjedzone wszystkie gumy przekładni,
- rozebrany był, drobne poprawki - zabezpieczenie antykorozyjne, uszkodzony kiedyś jeden z progów,
- poprzednik zatkał wszystkie odpływy, rurki od dachu, po deszczu robiło się bajorko w środku,
- lampy z tyłu poskładane bez uszczelek - zrobione,
- lakier odświeżony,
- zawieszenie w oryginale - gumy i amortyzatory, działa regulacja zawieszenia,
- wiskozy brakowało, spryskiwaczy,
- do wymiany lampy z tyłu i jakieś tam drobiazgi,
- zrobienia wymaga błotnik, ktoś ładnie go uszkodził na parkingu.
- eksploatacyjnie pasek rozrządu i oleje.

Z praktyki aby go przegonić, trzeba auta, które ma 8 sekund do setki.
Jak na 28 letniego wolnossaka jest OK. Regulacja twardości zwieszenia - mamy wersję kanapową/standardową/utwardzoną, wyczuwalna jest spora różnica w prowadzeniu.

300ZX 1984.
Wersja dla dwóch osób, czyli króciak - kilka cm różnicy, względem 2x2, wersja USA.
Silnik VG30 N/A SOHC, moc 150-160kM, waga z kierowcą 1100kg, nacisk na przód 48%, tył 52%, posiada katalizator.

Wersja bez ściąganego dachu. Mały dramat, kupiony dla silnika, wszystkie części skompletowane. Korozja budy w stałych miejscach, czeka na odbudowę budy.


300ZX 1988.
W papierach 240kM i pięć osób 8-)
Przypadkowo nabyty drogą licytacji.
Sinik wyglądą na Turbo, osprzęt i reszta też, tylko turbiny/kolektorów brakuje.
Przemieszcza się, autko docelowo do jazdy w tygodniu. W aucie przedni pas do wymiany, błotnik, przednie światła, maska, nowa tapicerka, wymiana kilku elementów - w tym alufelgi o rozstawie 5x120 :| i będzie jak nowy.

Części do wersji EU, dostępne, VIN i wszystko jest.
Wersja USA, jest inaczej - wszystko co specyficzne dla USA brak np. błotniki.
Przed zakupem używanych części, zapytać o cenę serwis w Polsce. Używka bywa droższa,
zrobienie tłumika od początku do końca, kosztuje tyle co kompletny oryginał - wytrzymał 28 lat, nie ma się co zastanawiać. Dużo części jest wymiennych z innymi modelami, część do dzisiaj stosowanych :-D Pełna dokumentacja dostępna.

Fotek w zasadzie nie ma, się poprawię.

: 2013-02-27, 18:05
autor: azorek
No to mamy kolejnego kolekcjonera Nissanów. Gratuluję pięknej kolekcji i mam nadzieje że na tym nie poprzestaniesz.

: 2013-02-28, 09:57
autor: Tomek g35c
Zazdraszczam... fajna kolekcja miło się to czyta... nie widzę kasztanienia żadnego... :)

: 2013-02-28, 23:06
autor: wojtus
Dzięki!
Za jakiś czas wkleję fotki, wtedy będzie wszystko.

: 2013-03-06, 09:06
autor: lukasz84
Piękna zet-a widać w świetnej kondycji . Ciekawi mnie również reszta brygady,. dawaj szybko foty . Gratuluję

: 2013-06-21, 22:57
autor: wojtus
Po przypadkowym zakupie Z31 ;), nadszedł czas na remont.
Mamy Z31 Kouki 1987, parę fotek, wersja europejska:
https://www.dropbox.com/sh/vhhb7oiewh0j ... =147026809#/

Autko zapuszczone, radosna twórczość G&C ;)
Maska, świtała, zderzaki, jeden błotnik z wcześniejszych wersji, uszkodzony lewy próg, przód bez wzmocnienia, w kilku miejscach atak spawacza. Reszta w zasadzie bez rdzy, znalezione dwie małe dziurki. Pas przedni kilka mm szpachli, światła były na stałe otwarte, nie dało się ich zamknąć :hah:

Wszystkie elementy uszkodzone wymienione na wolne od wad blacharskich - część błotnika, pas przedni, próg, mocowania do cholowania itp.. Zrobiona konserwacja podwozia i środka (w sporej części) na bazie farb International-a. Remont hamulców - nowe tłoczki i gumowe reparaturki. Wywalone nawiercone piasty i zamiast kółek do BMW 5x120, oryginalne 16'' z wersji Turbo 5x114,3.

Został montaż błotników, zderzaków, lamp, wymiana elementów kokpitu, tapicerka i nowe fotele. Kiedyś malowanie, na razie będzie próbnik kolorów :-P

: 2013-06-22, 07:23
autor: bonzo
Widać że robota powoli się posuwa, mój na razie czeka.

A to poniżej to przed naprawą czy juz po ?
Obrazek

: 2013-06-22, 10:51
autor: Medall
Taka prośba jeszcze jedna... powrzucaj zdjęcia tych cacek :D

: 2013-06-22, 21:59
autor: wojtus
bonzo pisze: A to poniżej to przed naprawą czy juz po ?
Obrazek
Przed :)
ObrazekUploaded with ImageShack.com

Dziś już tak:
ObrazekUploaded with ImageShack.com

Przymiarka błotników, będa pasować:
ObrazekUploaded with ImageShack.com

[ Dodano: 2014-02-08, 16:17 ]
Czuć wiosnę :) rozpoczynam akcję Uratuj Złomka 2014

"Nowe" zawieszenie dla 300ZX. Całość ocynkowana - teraz gwintowanie, czyszczenie i montaż:
Obrazek

: 2014-04-08, 20:23
autor: Seba WWA
no i coś w temacie się dzieje, przy którymś z samochodów, obojętnie jakim mogą być zdjęcia nawet bez opisu, tak żeby oko pocieszyć ;-)

: 2014-04-08, 20:56
autor: bonzo
Taa takie fotki zawsze cieszą oko :)

: 2014-04-08, 21:53
autor: wojtus
Jeszcze trochę i będzie po remoncie multikolorowej wersji... czyli odrodzenie z popiołów i rdzy :):
- nowy lakier zgodny z VIN-em, biała perła,
- podwozie zrobione farbami International-a,
- ocynk na elementach zawieszenia,
- nowe gumy w zawieszeniu, poduszka dyfra,
- tylnie amortyzatory nowe o większej średnicy,
- nowy wydech - ulep ale działa OK,
- każdy element blacharski minimalnie skorodowany wymieniony na nowy czyli pas przedni, wewnętrzne błotniki, fragment progu, pogięty fragment, nowa belka przednia, klapa tylnia, błotniki, przednia klapa,
- nowa podsufitka,
- klamki, galanteria z innego auta,
- nowe siedzenia ... działo się.

Wiem, wiem, jak tylko wyjedzie zrobię fotki "białej damy" na magnezowym felunku :).

: 2014-04-09, 14:03
autor: Seba WWA
wojtus, po tym co napisałeś to same fotki nie wystarczą, jeszcze jakiś film by się przydał

: 2014-04-09, 14:26
autor: vodzu18
jak zdekodować kod lakieru po winie w nissanie

: 2014-04-09, 14:31
autor: bombel
vodzu18, chyba nie ten temat, ale kod koloru jest na tabliczce pod maską

: 2014-04-09, 22:31
autor: wojtus
Mój błąd, jak napisane wyżej na tabliczce znamionowej.

[ Dodano: 2014-04-12, 14:33 ]
Aktualny stan, teraz założyć OZ i dodatki:
Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 2014-04-15, 23:25 ]


Dotarły drobiazgi...
Obrazek

: 2014-04-21, 10:23
autor: vg
Sąsiada pozdrawiam. Widać postęp prac.

: 2014-04-21, 13:52
autor: bonzo
Pięknie wygląda, białe może być ładne :-P

: 2014-04-21, 22:24
autor: wojtus
Dalej mam wątpliwości co do koloru, ale ma być tak jak wyszło z fabryki.

[ Dodano: 2014-08-10, 15:58 ]
Konserwacja, efekty uboczne ;)
Obrazek

: 2014-09-10, 09:50
autor: azorek
Troszkę sie ulało. Felgi zmieniłeś?