Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ 300ZX] Takie tam...

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

wojtus
stały bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 2013-01-13, 21:00
Lokalizacja: bb

[ 300ZX] Takie tam...

Post autor: wojtus » 2013-02-25, 23:37

Witam Wszystkich, chyba pierwszy post ;)

Trochę złomu się uzbierało:
- TII z SAS-em i coś powyżej 150kM V6, lekko dłubniętym VG30, po swapie z TD27ETI z LPG,
- 300ZX raczej w oryginale, z 1985, oczko w głowie,
Obrazek
Obrazek
- jakieś tam do remontu 300ZX za 1984,
- paść 300ZX z 1988, z kólkami z BMW :-o, widać światełko w tunelu, nowy przód, światła, błotniki i będzie jak nowy.
Ostatnio zmieniony 2014-01-25, 16:23 przez wojtus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dreams
fanatyk nissana
Posty: 2177
Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
Kontakt:

Post autor: Dreams » 2013-02-25, 23:39

Rozwiną byś temat tak jak być powinien :)

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-02-25, 23:41

Ni w piczę, ni w oko temat :-P
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2013-02-25, 23:52

Temat chyba ok tylko rozwinięcie słabe :(
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

wojtus
stały bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 2013-01-13, 21:00
Lokalizacja: bb

Post autor: wojtus » 2013-02-26, 00:02

Dla mnie krótko i na temat.
Każdy model opisać oddzielnie?
Nabijać posty?

Jakąś szajbę trzeba mieć, generalnie to chyba zbieram Nyski.
Z grubsza:
- 300ZX 1984 z pełnym dachem, model US, dwumiejscowa wersja, waga 1100kg z kierowcą, rdza go zjadła ale da radę, w sumie nie widziałem w Polsce innego z pełnym dachem, bez targi ale z klimą,
- 300ZX 1985 wersja na Europę 2x2, fajnie się przemieszcza, zero problemów z eksploatacją,
- 300ZX 1988 wersja na Europę 2x2, turbo ktoś zdemontował, po paru naprawach przeszedł przegląd.

Do tego 4x4, R20/Y61 w wersji diesel+LPG, tak od 5-6 lat, z przebiegami 400-500 tys., na legalu z piczątką LPG w DR.
Terrano po swapie z TDI na V6, jakoś zawsze brakowało obrotów w TDI :-)
Czyli najlepszy sinlik, jaki był w Terrano VG30, zamiast bardzo dobrego TD27.

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2013-02-26, 00:10

wojtus, Piszesz tak chaotycznie że naprawdę ciężko się pokapować
Jak wstawiasz prezentacje to opisz jeden konkretny egzemplarz l i nie będzie problemu.
Skoro masz kilka Nissanów i chwała Ci za to.
To opisuj je po kolei albo inaczej znów będziemy skołowani.
Swoją drogą ciekawa kolekcja.
A co do silnika VG30 to jedyne co można by mu było zarzucić to brak łańcucha na rozrządzie no i długie nagrzewanie się :)
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
Tomek g35c
fanatyk nissana
Posty: 806
Rejestracja: 2012-04-25, 21:38
Lokalizacja: Płock / Warszawa

Post autor: Tomek g35c » 2013-02-26, 00:15

Fajna kolekcja...
Fajnie mieć miejsce na te wozidła... u mnie jego brak limituje zakupy... ;)

Czekam na więcej detali... :mrgreen:
...Biała Strzała ^ VQ35DE po drodze mknie...kto dogoni mnie? pewnie już nikt bo sprzedany :) ...
...a pewnie to będziesz Ty - blabla ... bo teraz rodzinne kombi mam i to diesel'a ;)

Awatar użytkownika
Dreams
fanatyk nissana
Posty: 2177
Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
Kontakt:

Post autor: Dreams » 2013-02-26, 00:18

wojtus Zobacz na inne tematy jak są rozwinięte i jaki jest pierwszy post zdjecia i DOKŁADNY opis auta przejrzyście itd.. to nie chodzi o nabijanie postów tylko żeby opis auta był cały od a do z w pierwszym twoim poście :)

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2013-02-26, 08:33

wojtus pisze:Nabijać posty?
Krzywda Ci sie nie stanie nie masz kasztanić :mrgreen: tylko ładnie opisać auta
Furki fajne już je wcześniej oglądałem na 4x4 zapraszamy jakąś na zlot :!:
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2013-02-26, 10:51

Taki Z31 jak ten z 85' to moje marzenie, kupić, dłubać popołudniami i wyjeżdżać w weekendy. Tylko jak już mnie będzie stać na drugie auto to założę się, że lata będę szukał fajnego egzemplarza. Ty go kupiłeś w takim stanie czy dopiero sam doprowadzałeś go do porządku?
pozdr. Kamil

wojtus
stały bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 2013-01-13, 21:00
Lokalizacja: bb

Post autor: wojtus » 2013-02-26, 19:03

W 1983 roku nazywał się Datsun 300ZX, 1984 Nissan/Datsun 300ZX, od początku 1985 Nissan 300ZX. U mnie, wisi znaczek Datsun, wygląda na oryginał. Po 1989, zaprezentowano następcę 300ZX, czyli 300ZX model Z32. Z-etki nazywane były w USA japońskim Ferrari (do z31) lub Lamborghini (od z32).

300zx 1985 (fotki na początku tematu).
Wersja 2+2, czyli dwa miejsca dla dorosłych, dwa dla dzieci :-P
Silnik VG30 N/A SOHC, moc 170-180kM, waga z kierowcą 1230kg, nacisk na przód 48%, tył 52%. Ogumienie 215/65r15. Przebieg 100 tys. km.. Spalanie nie jest problemem, 8l PB 98 przy normalnej jeździe na trasie, do nieskończoności :mrgreen:

Ograniczone elektronicznie obroty do 6500 i prędkość (nie wiem do ilu). W ciągu 6 lat produkcji, wyprodukowano ponad 300 tys. sztuk, w Europie sprzedano 30 tys., większość produkcji sprzedano w USA.

Samochód ma jakieś, 125cm wzrostu. Wygodnie siedzi w nim 2m człowiek, po zdjęciu fragmentów dachu, głowa nie wystaje na dachem. Z ciekawostek, bez połówek dachu, nie wieje w środku, bez względu na prędkość.

Autko w oryginale, nie było odbudowy, mam go już dwa lata, produkcja 02.1985.
Naprawa rzeczy, które ktoś zepsuł lub mało fachowo naprawiał:
- GL5 w skrzyni (dostałem butelkę), wymiana na GL4,
- silnik od zawsze na 5w30,
- zielony płyn do wspomagania, zjedzone wszystkie gumy przekładni,
- rozebrany był, drobne poprawki - zabezpieczenie antykorozyjne, uszkodzony kiedyś jeden z progów,
- poprzednik zatkał wszystkie odpływy, rurki od dachu, po deszczu robiło się bajorko w środku,
- lampy z tyłu poskładane bez uszczelek - zrobione,
- lakier odświeżony,
- zawieszenie w oryginale - gumy i amortyzatory, działa regulacja zawieszenia,
- wiskozy brakowało, spryskiwaczy,
- do wymiany lampy z tyłu i jakieś tam drobiazgi,
- zrobienia wymaga błotnik, ktoś ładnie go uszkodził na parkingu.
- eksploatacyjnie pasek rozrządu i oleje.

Z praktyki aby go przegonić, trzeba auta, które ma 8 sekund do setki.
Jak na 28 letniego wolnossaka jest OK. Regulacja twardości zwieszenia - mamy wersję kanapową/standardową/utwardzoną, wyczuwalna jest spora różnica w prowadzeniu.

300ZX 1984.
Wersja dla dwóch osób, czyli króciak - kilka cm różnicy, względem 2x2, wersja USA.
Silnik VG30 N/A SOHC, moc 150-160kM, waga z kierowcą 1100kg, nacisk na przód 48%, tył 52%, posiada katalizator.

Wersja bez ściąganego dachu. Mały dramat, kupiony dla silnika, wszystkie części skompletowane. Korozja budy w stałych miejscach, czeka na odbudowę budy.


300ZX 1988.
W papierach 240kM i pięć osób 8-)
Przypadkowo nabyty drogą licytacji.
Sinik wyglądą na Turbo, osprzęt i reszta też, tylko turbiny/kolektorów brakuje.
Przemieszcza się, autko docelowo do jazdy w tygodniu. W aucie przedni pas do wymiany, błotnik, przednie światła, maska, nowa tapicerka, wymiana kilku elementów - w tym alufelgi o rozstawie 5x120 :| i będzie jak nowy.

Części do wersji EU, dostępne, VIN i wszystko jest.
Wersja USA, jest inaczej - wszystko co specyficzne dla USA brak np. błotniki.
Przed zakupem używanych części, zapytać o cenę serwis w Polsce. Używka bywa droższa,
zrobienie tłumika od początku do końca, kosztuje tyle co kompletny oryginał - wytrzymał 28 lat, nie ma się co zastanawiać. Dużo części jest wymiennych z innymi modelami, część do dzisiaj stosowanych :-D Pełna dokumentacja dostępna.

Fotek w zasadzie nie ma, się poprawię.

Awatar użytkownika
azorek
fanatyk nissana
Posty: 1092
Rejestracja: 2009-11-30, 07:48
Lokalizacja: Tuchorza

Post autor: azorek » 2013-02-27, 18:05

No to mamy kolejnego kolekcjonera Nissanów. Gratuluję pięknej kolekcji i mam nadzieje że na tym nie poprzestaniesz.

Awatar użytkownika
Tomek g35c
fanatyk nissana
Posty: 806
Rejestracja: 2012-04-25, 21:38
Lokalizacja: Płock / Warszawa

Post autor: Tomek g35c » 2013-02-28, 09:57

Zazdraszczam... fajna kolekcja miło się to czyta... nie widzę kasztanienia żadnego... :)
...Biała Strzała ^ VQ35DE po drodze mknie...kto dogoni mnie? pewnie już nikt bo sprzedany :) ...
...a pewnie to będziesz Ty - blabla ... bo teraz rodzinne kombi mam i to diesel'a ;)

wojtus
stały bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 2013-01-13, 21:00
Lokalizacja: bb

Post autor: wojtus » 2013-02-28, 23:06

Dzięki!
Za jakiś czas wkleję fotki, wtedy będzie wszystko.

lukasz84
fanatyk nissana
Posty: 329
Rejestracja: 2009-12-27, 13:04
Lokalizacja: Łomża Warszawa

Post autor: lukasz84 » 2013-03-06, 09:06

Piękna zet-a widać w świetnej kondycji . Ciekawi mnie również reszta brygady,. dawaj szybko foty . Gratuluję

wojtus
stały bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 2013-01-13, 21:00
Lokalizacja: bb

Post autor: wojtus » 2013-06-21, 22:57

Po przypadkowym zakupie Z31 ;), nadszedł czas na remont.
Mamy Z31 Kouki 1987, parę fotek, wersja europejska:
https://www.dropbox.com/sh/vhhb7oiewh0j ... =147026809#/

Autko zapuszczone, radosna twórczość G&C ;)
Maska, świtała, zderzaki, jeden błotnik z wcześniejszych wersji, uszkodzony lewy próg, przód bez wzmocnienia, w kilku miejscach atak spawacza. Reszta w zasadzie bez rdzy, znalezione dwie małe dziurki. Pas przedni kilka mm szpachli, światła były na stałe otwarte, nie dało się ich zamknąć :hah:

Wszystkie elementy uszkodzone wymienione na wolne od wad blacharskich - część błotnika, pas przedni, próg, mocowania do cholowania itp.. Zrobiona konserwacja podwozia i środka (w sporej części) na bazie farb International-a. Remont hamulców - nowe tłoczki i gumowe reparaturki. Wywalone nawiercone piasty i zamiast kółek do BMW 5x120, oryginalne 16'' z wersji Turbo 5x114,3.

Został montaż błotników, zderzaków, lamp, wymiana elementów kokpitu, tapicerka i nowe fotele. Kiedyś malowanie, na razie będzie próbnik kolorów :-P

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2013-06-22, 07:23

Widać że robota powoli się posuwa, mój na razie czeka.

A to poniżej to przed naprawą czy juz po ?
Obrazek
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
Medall
doświadczony forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: 2013-01-07, 21:37
Lokalizacja: SC

Post autor: Medall » 2013-06-22, 10:51

Taka prośba jeszcze jedna... powrzucaj zdjęcia tych cacek :D
"Nie założysz mi kagańca, nie próbuj zakładać smyczy..."
eN 16

wojtus
stały bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 2013-01-13, 21:00
Lokalizacja: bb

Post autor: wojtus » 2013-06-22, 21:59

bonzo pisze: A to poniżej to przed naprawą czy juz po ?
Obrazek
Przed :)
ObrazekUploaded with ImageShack.com

Dziś już tak:
ObrazekUploaded with ImageShack.com

Przymiarka błotników, będa pasować:
ObrazekUploaded with ImageShack.com

[ Dodano: 2014-02-08, 16:17 ]
Czuć wiosnę :) rozpoczynam akcję Uratuj Złomka 2014

"Nowe" zawieszenie dla 300ZX. Całość ocynkowana - teraz gwintowanie, czyszczenie i montaż:
Obrazek

Awatar użytkownika
Seba WWA
fanatyk nissana
Posty: 1323
Rejestracja: 2011-06-19, 11:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Seba WWA » 2014-04-08, 20:23

no i coś w temacie się dzieje, przy którymś z samochodów, obojętnie jakim mogą być zdjęcia nawet bez opisu, tak żeby oko pocieszyć ;-)

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2014-04-08, 20:56

Taa takie fotki zawsze cieszą oko :)
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

wojtus
stały bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 2013-01-13, 21:00
Lokalizacja: bb

Post autor: wojtus » 2014-04-08, 21:53

Jeszcze trochę i będzie po remoncie multikolorowej wersji... czyli odrodzenie z popiołów i rdzy :):
- nowy lakier zgodny z VIN-em, biała perła,
- podwozie zrobione farbami International-a,
- ocynk na elementach zawieszenia,
- nowe gumy w zawieszeniu, poduszka dyfra,
- tylnie amortyzatory nowe o większej średnicy,
- nowy wydech - ulep ale działa OK,
- każdy element blacharski minimalnie skorodowany wymieniony na nowy czyli pas przedni, wewnętrzne błotniki, fragment progu, pogięty fragment, nowa belka przednia, klapa tylnia, błotniki, przednia klapa,
- nowa podsufitka,
- klamki, galanteria z innego auta,
- nowe siedzenia ... działo się.

Wiem, wiem, jak tylko wyjedzie zrobię fotki "białej damy" na magnezowym felunku :).

Awatar użytkownika
Seba WWA
fanatyk nissana
Posty: 1323
Rejestracja: 2011-06-19, 11:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Seba WWA » 2014-04-09, 14:03

wojtus, po tym co napisałeś to same fotki nie wystarczą, jeszcze jakiś film by się przydał

Awatar użytkownika
vodzu18
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2011-02-24, 22:23
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: vodzu18 » 2014-04-09, 14:26

jak zdekodować kod lakieru po winie w nissanie

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-04-09, 14:31

vodzu18, chyba nie ten temat, ale kod koloru jest na tabliczce pod maską

wojtus
stały bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 2013-01-13, 21:00
Lokalizacja: bb

Post autor: wojtus » 2014-04-09, 22:31

Mój błąd, jak napisane wyżej na tabliczce znamionowej.

[ Dodano: 2014-04-12, 14:33 ]
Aktualny stan, teraz założyć OZ i dodatki:
Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 2014-04-15, 23:25 ]


Dotarły drobiazgi...
Obrazek

vg
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2014-04-19, 14:48
Lokalizacja: Slemien

Post autor: vg » 2014-04-21, 10:23

Sąsiada pozdrawiam. Widać postęp prac.

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2014-04-21, 13:52

Pięknie wygląda, białe może być ładne :-P
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

wojtus
stały bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 2013-01-13, 21:00
Lokalizacja: bb

Post autor: wojtus » 2014-04-21, 22:24

Dalej mam wątpliwości co do koloru, ale ma być tak jak wyszło z fabryki.

[ Dodano: 2014-08-10, 15:58 ]
Konserwacja, efekty uboczne ;)
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2014-04-22, 06:35 przez wojtus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
azorek
fanatyk nissana
Posty: 1092
Rejestracja: 2009-11-30, 07:48
Lokalizacja: Tuchorza

Post autor: azorek » 2014-09-10, 09:50

Troszkę sie ulało. Felgi zmieniłeś?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”