Strona 1 z 3

[ 200SX] TimeAttack 200SX

: 2012-12-20, 20:38
autor: Furious
Witam,
po 8 latach spędzonych przy Hondzie Civic, a potem ITR, nastał czas przesiadki na auto RWD. Nissan będzie przygotowywane w innym kierunku niż ogólnie panujący trend, będzie to auto pod zawody typu TimeAttack. Myślę jednak że trochę czasu upłynie zanim przygotuje auto tak aby pobić swój rekord na Poznaniu (1:48,7s), niemniej jednak, będziemy walczyć :)

MODEL: Nissan 200SX S13 `92
SILNIK:CA18DET, silnik po remoncie, pompa paliwa Walbro
UKŁAD DOLOTOWY: turbo 0,9bar, stożek
UKŁAD WYDECHOWY: downpipe 2,75', wydech XS Power 3'
ELEKTRONIKA: jeszcze seria
UKŁAD NAPĘDOWY: seria RWD bez szpery
ZAWIESZENIE: sprężyny Apex -40mm
UKŁAD HAMULCOWY: seria
BODY-KIT: czarna klapa bez spoilera
KOŁA: Kosei 17" + seryjne 15"
ŚRODEK: zegary boost, ciśnienie i temperatura oleju
MOC: 200KM, 250Nm


Foty zaraz po zakupie:
Obrazek
Obrazek

: 2012-12-20, 20:46
autor: Lubek
No no no :mrgreen: Kolejny SX na forum :hah: Na zdjęciach prezentuje sie zacnie i oby tak samo jeździł jak wygląda ;-)

Gratulacje zakupu !!!

: 2012-12-20, 20:51
autor: Ad@mus
grzecznie wyglada :)

: 2012-12-20, 20:55
autor: Ali-En
Jakie plany na mody?

: 2012-12-20, 20:57
autor: bombel
Furious, a nie myślałes o zmianie silnika na SR20DET?

: 2012-12-20, 21:11
autor: yapko
też go patrzyłem na Allegro, ale monety poszły w inne rzeczy :(

Fajny.
Jak modzić to przyszłościowo żeby zabawki pasowały do SRa, a na razie upalać i cieszyć się wozem

: 2012-12-20, 21:30
autor: Ad@mus
a neo vvl?? s2000 tez suszarki nie potrzebuje a zamiata, pozatym w temacie jest "tajmatak", na torze raczej suszarka sie nie spisze tak jak mocne n/a...
tak se tylko mysle

: 2012-12-20, 21:32
autor: bombel
ve nie podpasuje pod skrzynie rwd

: 2012-12-20, 21:34
autor: BANIAK
Witam kolegę na forum! Rozumiem, że kolejne auto ze stajni Nissana będzie reprezentować tą markę na imprezach WST :D

Bardzo ładny egzemplarz, dobry wybór ponieważ do tego modelu jest mega dużo frutów (laminaty, gwinty etc ... ) z uwagi na jego namiętne wykorzystanie w drifcie.

W sumie jak na lekarstwo jest 200sx-ów w PL przygotowanych do TIME ATTACK-ów.

Powodzenia :mrgreen:

: 2012-12-20, 21:41
autor: Ad@mus
szkoda ze wolnossaka nie da sie wcisnąć n/a :-/

: 2012-12-20, 21:51
autor: Chemik
Witamy kolegę,kolega znany chyba z ckpl jak nie myle się?:-) a co do 200sx-a to ładny,i jak mówią koledzy przydał by sie sr pod maską,bo z ca to róznie bywało.pozdrowki

: 2012-12-20, 22:01
autor: Furious
Jeśli chodzi o mody w pierwszej fali będą kubełki z szelkami i kierownica z odsadzeniem, potem szpera z S14. Dalej zobaczymy :)
SR20DET jeszcze nie teraz, może jak obecny silnik padnie.
Honda S2000 jest kozak, ale za wysoki jestem i nie mieszcze sie w środku :)

: 2012-12-20, 22:05
autor: BANIAK
najlepiej to zakute VE + T zapodać, coby mocy i momentu nigdy nie zabrakło :mrgreen:
Jak się nie mylę to Coobcio ma jeszcze kilka sztuk SR20VE + kuciznę.
Do początku sezonu jeszcze trochę czasu więc wszystko możliwe <dresik>

: 2012-12-20, 23:37
autor: Pawel18PL
Nie siądzie tu sr20ve z fwd bo ma inaczej łapy a przerabiać to, to jak wyważać otwarte drzwi. Swap na sr20det i na to głowa ve. Właśnie przy obecnych generacjach turbosprężarek to trzeba w nie iść a nie n/a....

: 2012-12-21, 07:17
autor: Furious
Panowie, panowie, panowie.. do TimeAttack`u nie liczy sie tylko brutalna moc, auto musi skręcać i na okrążeniu będzie szybsze. Nie planuje wymiany silnika, chyba że ten sie rozleci.


Nissan zimuje w garażu, a ja w tym czasie zająłem się tym co potrafie najlepiej (6 lat doświadczenia w strojeniu Hond robi swoje).

Sezon wirusowy uważam za otwarty:
Obrazek

Jak mróz nieco odpuści i śnieg zniknie z ulicy sprawdze jaki jest AFR z takim doładowaniem na seryjnej mapie.

: 2012-12-21, 07:32
autor: Chemik
sezon wirusowy hehe dobre :mrgreen: no i jezeli właścicielowi odpowiada silnik to jest gitara,.a no i ludzi którzy grzebią w kompach zawsze jak na lekarstwo więc pozytywnie :-)

: 2012-12-21, 10:56
autor: Coobcio
Fajnie S13 coraz rzadziej się spotyka :D
Swoją chciałem oddriftowac i na Time Atack zrobić ale postanowiłem pójść w 350z...

Maskę lekką zapodać coby balans poprawić, akuma do tyłu.
Delikatnie podkręcić silnik coby chociaż pod 300KM było i można się uczyć bawić w zakręcanie a i chłodnica oleju :P

: 2012-12-21, 11:32
autor: Furious
Rozpoczynam poszukiania szpery z S14 automata :)
Maska jest w dalszym planie (seryjna jakaś dziwnie ciężka..), lekki aku też (czy przeniesienie na tył to jeszcze nie wiem).

: 2012-12-21, 16:36
autor: Shadows
Ładny skubaniec :)

: 2012-12-21, 21:35
autor: Furious
Czytam o tych szperunkach i juz głowa boli..
Czy możecie podpowiedzieć jakiego dyfra szukać aby miał szpere, aby działał ABS i aby przełożenie się nie zmieniło?

: 2012-12-21, 22:24
autor: EnDrIu
Furious pisze:Czytam o tych szperunkach i juz głowa boli..
Czy możecie podpowiedzieć jakiego dyfra szukać aby miał szpere, aby działał ABS i aby przełożenie się nie zmieniło?
To musialbys znalezc fabryczna do s13...jest mega rzadko spotykana (ja mialem farta i mialem u siebie). Poza tym 20 letnia szpera i tak nie bedzie spelniac swojej roli :roll:

S13 to time attack imho sie w ogole nie nadaje...ze wzgledu na potwornie przestarzala konstrukcja zawiasu, ale dzialaj zobaczymy co sie uda wyrzezbic:).

: 2012-12-22, 01:31
autor: Limon
Niewiem tylko po co pozostawiac Abs :)

: 2012-12-22, 09:36
autor: Furious
Jeżdżę a amatorskich imprezach, nie stać mnie aby przez jedno błędne hamowanie wyrzucić opony do kosza. Nie wiem jeszcze jak w S13 ale w Integrze ABS działał bardzo fajnie.

: 2012-12-22, 10:55
autor: PMW
1. te szperę z s14 od razu rozbierz i załóż grubsze płytki w aso się je zamawia nie próbuj zamawiać u tokarza bo nissan robi je z marsjańskiego stopu
2. hamulce - jest kompletny "know how" a wybór ogromny (piasty i zwrotnice z s14 + r33 v-spec brembo przód i tył jest p&p z33 brembo - jest troszke rzeźby ale identyczny setup oraz 1/2 ceny ww.)
3. sr obowiązkowo (rb lub jz byłby lepszy ale do driftu - wieksza masa)
4. powiększenie skrętu (druciarskie albo gotowy zestaw) niezbędny do zabawy albo całkiem przydatny w awaryjnej sytuacji :hah:

5. abs out obowiazkowo przekonasz sie przy pierwszym spinie ;) - to nie honda

no i gratulejszyn!

[ Dodano: 2012-12-22, 10:57 ]
Furious pisze: nie stać mnie aby przez jedno błędne hamowanie wyrzucić opony do kosza
tylne to zaraz ci sie skończą tak czy siak .. nie stresowałbym się oponami :D

: 2012-12-22, 13:13
autor: Szalony
Furious pisze:Jeżdżę a amatorskich imprezach, nie stać mnie aby przez jedno błędne hamowanie wyrzucić opony do kosza. Nie wiem jeszcze jak w S13 ale w Integrze ABS działał bardzo fajnie.
Tak jak koledzy wyżej napisali ABSu proponuję się pozbyć i nauczyć odpowiednio hamować (wyczuć samochód) a na pewno będziesz kręcił lepsze czasy. Z ABS może nie przyhamujesz opony, ale pamiętaj, że czasem droga hamowania może Ci się wydłużyć i pojedziesz w "chabazie" ;-)

Sukcesów oraz frajdy z jazdy życzę :-)

PMW pisze: 5. abs out obowiazkowo przekonasz sie przy pierwszym spinie ;) - to nie honda
Co ma system ABS wspólnego ze spinem ?

: 2012-12-22, 14:55
autor: PMW
Szalony pisze:Co ma system ABS wspólnego ze spinem ?
przy spinie nie do odratowania robię blok
i dodatkowo blokuję klamą jescze spróbuj zatrzymać się w osi drogi z abs-em :)

jak nic wjedziesz prosto do rowu

: 2012-12-22, 21:31
autor: Furious
PMW pisze:1. te szperę z s14 od razu rozbierz i załóż grubsze płytki w aso się je zamawia nie próbuj zamawiać u tokarza bo nissan robi je z marsjańskiego stopu
masz na myśli te podkładki dzięki którym zacieśnia się szpere?

: 2012-12-23, 01:15
autor: PMW
tutaj masz wszystko:
http://www.nissantech.pl/topic/4510-zac ... -shimming/

sztuka chyba około 60 zł kosztuje 1 miesiac oczekiwania w aso - dostępne są rózne grubości

aha i nie lej minerala tylko weź ten 75w140 to jest szansa że to dłużej podziała :)

: 2012-12-23, 10:51
autor: onyxx
PMW pisze:1. te szperę z s14 od razu rozbierz i załóż grubsze płytki w aso się je zamawia nie próbuj zamawiać u tokarza bo nissan robi je z marsjańskiego stopu
2. hamulce - jest kompletny "know how" a wybór ogromny (piasty i zwrotnice z s14 + r33 v-spec brembo przód i tył jest p&p z33 brembo - jest troszke rzeźby ale identyczny setup oraz 1/2 ceny ww.)
3. sr obowiązkowo (rb lub jz byłby lepszy ale do driftu - wieksza masa)
4. powiększenie skrętu (druciarskie albo gotowy zestaw) niezbędny do zabawy albo całkiem przydatny w awaryjnej sytuacji :hah:

5. abs out obowiazkowo przekonasz sie przy pierwszym spinie ;) - to nie honda

no i gratulejszyn!

[ Dodano: 2012-12-22, 10:57 ]
Furious pisze: nie stać mnie aby przez jedno błędne hamowanie wyrzucić opony do kosza
tylne to zaraz ci sie skończą tak czy siak .. nie stresowałbym się oponami :D
Do tej listy obowiązkowo dodałbym pompę BM57, seria w s13 to nieporozumienie. Do upgrade'u zacisków niezbędny mod.

: 2012-12-23, 15:28
autor: PMW
onyxx pisze:Do tej listy obowiązkowo dodałbym pompę BM57, seria w s13 to nieporozumienie. Do upgrade'u zacisków niezbędny mod.
tak już dokładnie piszę co potrzeba bo kolega furious nie ma dostępu do niektórych tematów na nt.

można próbować coś tanio ogarnąc jesli chodzi o hamulce... wieksza tarcza z m3 na adapterze i zacisk s14... mija sie to z celem

perfekcyjna recepta na to:

1. piasty z s14 przód i tył - przejście z rozstawu 4x114,3 na 5x114,3 (większy wybór kół)
2. zaciski i tarcze z z33 brembo 4p i 2p tarcze z33 324x30mm 322x24mm
3. 10m przewodów miedzianych
4. pompa bm50 n1 z s14 (non abs) lub bm57 (z32) jeśli chceesz mieć abs :-|
5. hydrauliczna klama z pompa min 0,7
6. przewody banja śrubki, złaczki trójniki
7. wiertarka, dremelek, migomat
8. kpl nowych śrub

na seryjnych klockach i tarczach jest przepaść, otchłań nie wiem jak to nazwać ale z 2 paczek na szerokich slickach wóz staje w miejscu i tak do upadłego na poznań albo ułęż można tjuningowy klocek wrzucić :) rc6 byłby już overkillem

nie ma sensu pachać nic wiekszego do tego wozu a zaleta jest taka ze miesci sie pod wiekszością 17-tek

w każdym razie pod każdy mod hamulców piasty z s14 to podstawa