Strona 1 z 1

[ 200SX] 200SX SE-R JEDYNY TAKI

: 2012-09-29, 18:22
autor: michalbtl
Na prośbę kolegi przedstawiam Wam projekt „Ciapona”.
Projekt ma być tani. W większości fruty pochodzą z pozostałości po różnych samochodach i projektach realizowanych w Otwocku J. Z założenia ma być tanio i szybko.

Baza to Nissan 200 SX SE-R. Wersja USA. Samochód w zasadzie niespotykany w PL. Tym bardziej ciekawy. Rok produkcji 1995. Napęd FWD. Silnik SR20DE. Koszt zakupu 1500zł!

Buda przeszła małe naprawy blacharskie i zabezpieczenie i zostaje w serii.

Silnik.
Tłoki Wiseco. Korby GTI-R. Panewki ACL z GTI-R. Turbo T28R z GTI-R. Wałki z 200SX. Wtryski 370ccm. Na początek MBC a później się zobaczy. Zwór upustowy Blitz. Kolektor wydechowy GTI-R.

Chłodzenie.
FMIC Iveco. Chłodnia Primera GT. Silikony. Chłodnica oleju Mocal.

Dolot.
Przepływka Skyline. Filtr APEXI. Rury kwas.

Napęd.
Oryginalny. Sprzęgło spiek Radzikowski z dociskiem wzmocnionym. W planach szpera

Elektronika.
ECU + SMT6. Zegary Blitz. Turbo timer.

Body Kit i wnętrze
Oryginalny. Felgi 16“ w arabskim stylu z dystansem. Kierownica Nardi Torino. Dodatkowe zegary.

Hamulce.
Przód zacisk Brembo z BMW7. Tarcza 295mm nawiercana.
Tył oryginalnym.
Przewody oplot HEL.

Wydech.
2,5” od turbo.

Na dzień dzisiejszy całość z samochodem kosztowała około 5000zł + własna praca.


Planowana moc około 300KM.

O postępach prac będziemy informować na bieżąco.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: 2012-09-29, 18:31
autor: DubSon
200SX FWD :-o
Jaka moc/moment w serii?

Będę śledził temat, zapowiada się fany wozik ;)

: 2012-09-29, 19:00
autor: Tony
michalbtl pisze:Silnik SR20DE
michalbtl pisze:Turbo T28R z GTI-R
Rozumiem ,że fabrycznie było N/A a turbo dokładacie 4fun ?? :)
Szczerze to pierwszy raz widzę takiego "pokemona" :P
Czekam na dalszy progres :)
Pzdr

: 2012-09-29, 19:06
autor: lewy
fajna rakieta tył przypomina saab

: 2012-09-29, 19:06
autor: Keidro
Zapowiada się syty projekt, będę zaglądał ;]
Powodzenia!

: 2012-09-29, 19:13
autor: Shadows
Fajny i orginalny , na japonie chyba mial inna nazwe ale nimoge sobie przypomniec jej

: 2012-09-29, 19:38
autor: bullitt
A czy w nim nie było szpery fabrycznie?

: 2012-09-29, 19:55
autor: Shadows
Szpera byla chyba w Sentrze tej nowszej SER z sr16ve pod macha,ale niejestem pewien

: 2012-09-29, 20:27
autor: Modzelitto
Zapowiada się bardzo ciekawie. Rozumiem, że tłoki to kucizna?
Powodzenia życzę i cierpliwości :)

: 2012-09-29, 21:12
autor: michalbtl
Tony212 pisze:Rozumiem ,że fabrycznie było N/A a turbo dokładacie 4fun
Tak dokładamy turbo :-D :-D
Modzelitto pisze:Zapowiada się bardzo ciekawie. Rozumiem, że tłoki to kucizna?
Tak tłoki to kucizna.

Co do szpery.
Temat jest jeszcze odległy, bo front roboty jest spory. Ale gdyby ktoś wiedział dokładnie, w jakim modelu, na jaki kraj wychodziła wersja ze szperą to cenna informacja. Może coś sie trafi w międzyczasie.

Samochód jest mojego kolegi, który pewnie lada chwila dołączy do dyskusji. Grzesiu zapraszamy! Nie wstydź się! :mrgreen: :mrgreen:
Od siebie mogę powiedzieć, że znając właściciela po skończeniu samochód będzie dopieszczony w każdym cm. Wymaga to tylko czasu i jego pracy.

Roku pańskiego 2013 nastąpi wiosna upalaczy a pewnie wtedy Ciapon sprowadzi do parteru niejednego... :lol: :mrgreen:

: 2012-09-29, 21:16
autor: bombel
szpera w serii byla chyba w 2000nx i sentrze

: 2012-09-29, 21:17
autor: BaSsGrU
ładna fura oglądałem ok 2 lat temu dokładnie identyczny samochód w okolicach Magdalenki pod Warszawą gość miał do sprzedania od pierwszego właściciela którym był lekarz.

: 2012-09-29, 22:06
autor: Dreams
Fajna ale tył to saab xD

: 2012-09-29, 22:33
autor: zywy0911
Nie wiedziałem że takie coś istnieje, bardzo fajnie że ktoś ma takie coś brawo :mrgreen: :mrgreen:

: 2012-09-29, 22:36
autor: bullitt
bodek w sentrze se-r chyba miał szperę

: 2012-09-29, 22:42
autor: Chemik
Ja widziałem i wiedziałem o takim nissanie,pare razy były na aukcji alegro itp,ale to dosłownie z 3 razy bo to fakt rzadkosc,a na żywo będąc z 4 lata temu na świecie zmarłych stal na parkinku niebieski na tablicach sk,:-)bede sledził projekt,powodzonka

: 2012-09-30, 01:05
autor: Wolfshade
Ciekawy projekt się szykuje :) w zeszłym tygodniu widziałem pierwszy raz na żywo pod domem takiego rodzynka :)

powodzenia w modach :)

: 2012-09-30, 02:42
autor: yapko
michalbtl pisze:Silnik.
Tłoki Wiseco. Korby GTI-R. Panewki ACL z GTI-R. Turbo T28R z GTI-R. Wałki z 200SX. Wtryski 370ccm.
Tłoki od lukasz84 ? Walki nie lepiej od Sunnego GTi? Ssący jest lepszy. Wtryski starczą ale na dobrym regulatorze ciś. paliwa. Nie lepiej dać wieksze 440cm3 które kosztują 300zł ?
michalbtl pisze:Chłodzenie.
FMIC Iveco. Chłodnia Primera GT. Silikony. Chłodnica oleju Mocal.
Iveco Daily miały 3 rodzaje IC różniące sie wymiarami ( grubością rdzenia głównie). Wszystkie miały plastikowe boczki lubiące pękać, puszczać.
Ile rzędów chłodnica i jak rozwiązana? z podstawki filtra rozumiem
michalbtl pisze: Roku pańskiego 2013 nastąpi wiosna upalaczy a pewnie wtedy Ciapon sprowadzi do parteru niejednego...

potencjalni rywale ? hondy soft turbo ?


ps. Żeby tylko znowu nikt się sie przyczepił że krytykuje ! Proszę o precyzyjność i moja ciekawość wygrywa nad "dobrym wychowaniem"

: 2012-09-30, 06:24
autor: lukasz84
yapko pisze: Tłoki od lukasz84 ?
"
Nie moje sezonuję jeszcze ,..
będzie fajny killer :) powodzenia :] p.sss mam na sprzedaż męski intercooler z kmpl. orurowaniem :D , mam też ori kolektor z gti-ra pod t28 i jeszcze inne turbo graty jakieś blowo ff-y koce itp itd :)

: 2012-09-30, 09:23
autor: jmp
Może i 440 były by lepsze ale bazujemy na tym co leży na "glebie":) naprawdę składamy to z pozostałości po innych projektach i tniemy koszty na maksa.

: 2012-09-30, 09:40
autor: michalbtl
yapko pisze:Tłoki od lukasz84 ?
Zapasy własne :-D
yapko pisze:Iveco Daily miały 3 rodzaje IC różniące sie wymiarami ( grubością rdzenia głównie). Wszystkie miały plastikowe boczki lubiące pękać, puszczać.
Tak Iveco ma różne rodzaje IC. Ale na 100% są tez z metalowymi bokami. Osobiście taki mam w swoim GTI-R. Moim zdaniem te z plastikowymi bokami sie nie nadają do takich modów.
yapko pisze:potencjalni rywale ? hondy soft turbo ?
Najlepiej jakieś wytrzepane projekty i dobre fury żeby trochę podnieść ciśnienie. :-D
Nawet w małym powiecie otwockim mamy paru kandydatów.

A jeżeli chodzi o użyte graty to tak jak napisał jmp. Projekt ma być tani i możliwie jak najszybszy. Pewnie z czasem i tak będzie trzeba dokupić trochę gratów, bo będą pojawiać się problemy. Tak najczęściej bywa.
Dopytam jeszcze o te wałki, bo mam głowice z silnika sr20de. Czy tylko w sunnym były lepsze wałki czy w każdym sr20de? Niestety nie wiem, z jakiego auta mam tą głowice.

: 2012-10-01, 08:24
autor: foo
Fajne to to takie coupeciaste, jeszcze nie 100nx, ale już nie Sunny ;)
Powodzenia w odbudowie, bo widzę, że blacha jednocześnie z mechaniką, co niekiedy pogodzić łatwo nie jest :)

: 2012-11-26, 01:54
autor: Coobcio
Te fajniejsze wałki poza w Sunnym GTi siedziały także w Primerze P10 GT oraz 100NX Gti.
Powodzenia w projekcie, na suszarce z GTi-R 340KM jest do uzyskania :)