Strona 4 z 12

: 2013-02-16, 11:19
autor: Mariusz.b86
Dokładnie po wczorajszych przejażdżkach cale ręce mnie bolały. Ktoś podobno filmik nakręcił to pewnie na nim będzie widać mimo ze vektra zajechała mi drogę. Każda zmiana pasa to tak jak na morzu, a wracając wybiło nas na trasie toruńskiej i brak kontroli nad autem było :-/. Przy małych prędkościach nie odczuwalne, ale przy gwałtowniszej jedzie po raszka. Stwierdziłem wczoraj, że zaczynam się uczyć jeździć od początku, w ogóle inaczej się takie auto prowadzi mimo ze te same przyrządy do kierowania autem ;-)
A Poliuretan planuje przy kolejnym silniku, na razie wszystko w zawieszeniu jest wymienione na nowe części uzgadniane z Osa

: 2013-02-16, 11:21
autor: Rysiu83
Czyli podstawa..zawias i hamulce do ogarnięcia.

: 2013-02-16, 11:29
autor: Mariusz.b86
Zawias jest ogarniety, amortyzatory przód, tył KAY-G, sprężyny - 30 firmy AP.
Hamulce tył p11 144 wersja sport z tarczami od sunnego i przesten set mam jeszcze do dopracowania tylnie zawieszenie, przód sunny gti, pompa hamulcowa sunny gti.

: 2013-02-16, 11:51
autor: MacGayver
No zawias i heble to podstawa. heble mam z GTi, ale zawias jest jeszcze u mnie do zrobienia :-P

jak chcesz to mam cały zestaw z tarczami i klockami z Sunnego GTi do sprzedania jeszcze. Wszystko przeze mnie rozebrane, wyczyszczone i poskładane. Gotowe tylko do założenia. wiadomość jak zawsze na PW ;-)

: 2013-02-16, 12:05
autor: SCOOTER
Mariusz.b86 pisze:Każda zmiana pasa to tak jak na morzu, a wracając wybiło nas na trasie toruńskiej i brak kontroli nad autem było .
Nieprzewidywalne i "narowiste" autko się zrobiło.
Trzeba być nie lada wyczynowcem żeby takiego szatana utrzymać pod maską. :mrgreen:

: 2013-02-16, 12:09
autor: EnDrIu
Wez autko na spota :-) Gratki, zbudowales autko, ktore pewnie pogoniloby seryjna s13 na cwiartke :-).

: 2013-02-16, 12:15
autor: bodek
Seryjne tuleje na wahaczach w micrze są zbyt delikatne do takich mocy. Ten wahacz można ręką wyginać w przód i w tył a pomyśl jak zmienia się zbieżność przy gwałtownym przyspieszaniu i hamowaniu. Koła się rozjeżdżają i zjeżdżają jak w samochodzikach dla dzieci. Jeżeli auto myszkuje przy przyspieszaniu to można ustawić lekko rozbieżny przód ale nie przesadzić co by przy hamowaniu nie miotało. Zabawy zbieżnością zabawami ale polibusze rozwiązują ten problem. Twardsze są już tylko unibole.

: 2013-02-17, 09:43
autor: Mariusz.b86
MacGayver pisze:No zawias i heble to podstawa. heble mam z GTi, ale zawias jest jeszcze u mnie do zrobienia :-P

jak chcesz to mam cały zestaw z tarczami i klockami z Sunnego GTi do sprzedania jeszcze. Wszystko przeze mnie rozebrane, wyczyszczone i poskładane. Gotowe tylko do założenia. wiadomość jak zawsze na PW ;-)
Lepiej powiec jak z tymi poszerzeniami nadkoli bo się by przydało coś, a seciki już mam zalozone :-P
SCOOTER pisze:
Mariusz.b86 pisze:Każda zmiana pasa to tak jak na morzu, a wracając wybiło nas na trasie toruńskiej i brak kontroli nad autem było .
Nieprzewidywalne i "narowiste" autko się zrobiło.
Trzeba być nie lada wyczynowcem żeby takiego szatana utrzymać pod maską. :mrgreen:
Nom dokladnie, ale autko sprawia tyle frajdy z jazdy :-D
EnDrIu pisze:Wez autko na spota :-) Gratki, zbudowales autko, ktore pewnie pogoniloby seryjna s13 na cwiartke :-).
Postaram się daleko nie mam, zależy czy czegoś nie poroskrecam :-P
bodek pisze:Seryjne tuleje na wahaczach w micrze są zbyt delikatne do takich mocy. Ten wahacz można ręką wyginać w przód i w tył a pomyśl jak zmienia się zbieżność przy gwałtownym przyspieszaniu i hamowaniu. Koła się rozjeżdżają i zjeżdżają jak w samochodzikach dla dzieci. Jeżeli auto myszkuje przy przyspieszaniu to można ustawić lekko rozbieżny przód ale nie przesadzić co by przy hamowaniu nie miotało. Zabawy zbieżnością zabawami ale polibusze rozwiązują ten problem. Twardsze są już tylko unibole.
Wiem ale tez wiem ze przed zlotem niema szansy, ale do docelowego silnika napewno sie cos pojawi :-P

A tutaj troszke foto relacji
Na początku zająłem się tylnym zawieszeniem i tylna częścią podwozia

Obrazek

tutaj wyczyszczona rdza, odrdzewiacz, podklad pod bitumiczna

Obrazek

zaciski przed/ po piaskowaniu

Obrazek

efekt końcowy jeszcze z silnikiem 1.0

Obrazek

zamontowany zacisk z tarcza tył

Obrazek

Pusta komora silnika

Obrazek

przymiarki sr20

Obrazek

przygotowanie do malowania przedniej czesci podwozia, nadkoli bitumiczna, lakierowania komory silnika

Obrazek

jeszcze jedno

Obrazek

matowienie do lakierowania

Obrazek

podklad

Obrazek

w miedzy czasie prace przy silniku

Obrazek

wyczyszczony mechanizm wysprzeglika

Obrazek

polakierowana komora

Obrazek

i w trakcie montażu silnika

Obrazek

: 2013-02-17, 10:57
autor: Seboo991
Tak szczerze proszę o odpowiedź :) To naprawde jest takie trudne na jakie wygląda? i jakie są koszta takiej operacji (może być pw ;P )
Pytanie-czysta ludzka ciekawość ^^

I ogółem jestem pełen podziwu i gratulacje ^^

: 2013-02-17, 11:42
autor: MichałB86
Seboo991 pisze:Tak szczerze proszę o odpowiedź :) To naprawde jest takie trudne na jakie wygląda? i jakie są koszta takiej operacji (może być pw ;P )
Pytanie-czysta ludzka ciekawość ^^

I ogółem jestem pełen podziwu i gratulacje ^^
Co do kosztów to przemilczę ale nie jest to tania zabawa. A co do trudności jeśli ktoś czuje się na silach. Trzeba ogarniać blacharstwo, lakiernictwo, mechanikę i elektrykę i tylko tyle :-P I dużo samo zaparcia.

: 2013-02-17, 19:37
autor: Wieshaq
Biorąc pod uwagę że Bracia ogarniali sprawę własnymi siłami to ogromniasty SZACUN !!
Koszty małe nie były ale czas poświęcony na realizację .. efekt końcowy zapewne rekompensuje :-)
No to teraz małe dopieszczanko i niech turla fele i uciera nosa <dresik>

: 2013-02-17, 19:44
autor: Mariusz.b86
Koszty cieczko policzyć ale pewnie już z 3 micry bym miał :-P jak nie więcej. Czy trudne cieczko powiedzieć zależy na pewno od predyspozycji manualnych, ale dla chcącego nic trudnego :mrgreen:. Na pewno najtrudniejsze są momenty jak nic nie pasuje. Ważne jest samozaparcie nawet na tym etapie projektu ;-)
Wieshaq pisze:Biorąc pod uwagę że Bracia ogarniali sprawę własnymi siłami to ogromniasty SZACUN !!
Koszty małe nie były ale czas poświęcony na realizację .. efekt końcowy zapewne rekompensuje :-)
No to teraz małe dopieszczanko i niech turla fele i uciera nosa <dresik>
Nom, już się turla sprawiając radochę, faktycznie jeszcze troszkę do zrobienia jest, i niewiadomych ale damy rade :-P

: 2013-02-17, 21:00
autor: Szymeq
Dasz rade ... ja tez miałem doła momentami .... ale do przodu jazda. 8-)

: 2013-02-18, 22:21
autor: Seba WWA
w końcu własnymi rękami i siłami wiec musi cieszyć!

: 2013-02-20, 19:43
autor: BaSsGrU
i co tam w temacie ? Coś działasz Mariuszku z monsterą ??

: 2013-02-20, 22:45
autor: Mariusz.b86
Na razie prace stanęły z powodu choroby, ale tylko się wykuruje to zabieram się za dopracowanie tylnego zawieszenia i zrobienie zbieżności ;-).

Dzisiaj wyrzeźbiłem drążek pan harda z regulowana rzymska śrubą. ;-)

Obrazek

Obrazek

Jeszcze tylko kolorek i montaż :-P

: 2013-02-25, 06:46
autor: MichałB86
Fajnie wyszło <okok>

: 2013-02-25, 16:13
autor: Wieshaq
Mariusz zrób kilka takich drążków to paru chętnych pewnie na nie będzie ;)

: 2013-02-25, 16:39
autor: Mariusz.b86
MichałB86 pisze:Fajnie wyszło <okok>
Dzisiaj już nawet nałożyłem kolorek :-P
Wieshaq pisze:Mariusz zrób kilka takich drążków to paru chętnych pewnie na nie będzie ;)
hehe, jeśli ktoś będzie zainteresowany to może się skontaktować, na pewno pomogę ;-) .
Jak skompletuje kilka drobiazgów do tylnego zawieszenia, to zamontujemy nowe amortyzatory i stabilizator tylni, które czekają, już z 8 miesięcy na montaż ale czasu brakuje cały czas i założę również drążek pan harda itp.

: 2013-02-25, 18:38
autor: MacGayver
elegancko wyszło, rzymską z czego wziąłeś?

: 2013-02-25, 20:37
autor: Mariusz.b86
Z marki auta którego nie mogę wymawiać :-> , Taka śruba to tak naprawdę nie jest problem bo spokojnie można na zamówienie wykonać, jak i nakrętki. Te nakręteczki i śruba tez długo na mnie już czekały w pudełeczku :-P. Ale pomalutku wszystkie części układanki trafiają na swoje miejsce ;-)

: 2013-02-26, 21:59
autor: Szymeq
Weź go w piątek na spota. :mrgreen:

: 2013-02-26, 22:21
autor: Mariusz.b86
Jak niezdarze zamontować do piątku to wrzucę do bagażnika ;-)

: 2013-02-27, 11:01
autor: SCOOTER
Widzę że cały czas coś się rzeźbi. :idea:
Pomalutku do przodu tak trzymać <brawo>

: 2013-02-27, 18:53
autor: Mariusz.b86
SCOOTER pisze:Widzę że cały czas coś się rzeźbi. :idea:
Pomalutku do przodu tak trzymać <brawo>
No staram się, ale chyba mamy spory krok w tył do piątku się wstrzymuje to może uda się jeszcze podjechać na spota, ale w sobotę wyjmuje skrzynie biegów. Chyba to ona powodowała hałas narastający w czasie jazdy, ale trzeba zdjąć i prawdopodobnie otworzyć zobaczyć co się tam dzieje, możliwe ze wymienić będzie trzeb cala skrzynie na inna :-?

: 2013-02-27, 19:00
autor: MacGayver
jakaś szpera przy okazji? :mrgreen:

: 2013-02-27, 19:13
autor: Mariusz.b86
MacGayver pisze:jakaś szpera przy okazji? :mrgreen:
Hehe, na poprawę humoru :-D, spokojnie na razie ja zdejmę i się zobaczy co można przy okazji zrobić. Mam nadzieje, ze nie będę musiał wymieniać oleju bo tez troszkę kasy na niego poszło :-?

: 2013-02-27, 19:25
autor: BaSsGrU
Mariusz - biegi ładnie wszystkie wchodziły wiec może tylko regeneracja skrzyni w Siedlcach ?

: 2013-02-27, 19:59
autor: Mariusz.b86
BaSsGrU pisze:Mariusz - biegi ładnie wszystkie wchodziły wiec może tylko regeneracja skrzyni w Siedlcach ?
Zdejmiemy, zobaczymy czy się uda rozebrać. Wtedy pomyślimy, Bodek w rozmowie telefonicznej, tez mi coś wspominał o Siedlcach. Zobaczę, na razie moja styczność ze skrzynia kończyła się na zdjęciu i założeniu przy okazji na przykład montażu sprzęgła :P

: 2013-02-27, 20:08
autor: bombel
Mariusz.b86 wysyłaj do Siedlec a sam nic nie rozbieraj