Dla mnie tez jest to nie możliwe ale napisałem tak bo się takie coś zdarzyło .Misiek pisze: to byłby epic fail![]()
[Sunny] NISSAN SUNNY N 14 GTI by DARO 170 KM
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
- sunniak1.6sr
- fanatyk nissana
- Posty: 820
- Rejestracja: 2009-12-07, 23:02
- Lokalizacja: Miasto Łódź
- sunniak1.6sr
- fanatyk nissana
- Posty: 820
- Rejestracja: 2009-12-07, 23:02
- Lokalizacja: Miasto Łódź
- GRZECHu
- fanatyk nissana
- Posty: 2365
- Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
- Lokalizacja: z internetu
- Kontakt:
To że hałas cichnie po wciśnięciu sprzęgła nie koniecznie jest winą łożyska, ja tak miałem i wymieniłem łożyska w Siedlcach na nowe i nie pomogło. Okazała się zębatka na wałku głównym ta co jest z nim zespolona. Jednak oprócz dźwięku nie było innych problemów.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
no teraz to Cię wyobrażnia ponisła:)). łożysko oporowe i łożysko jak to zwiesz wyciskowe to to samo przecież i jest raczej nie w tym środku skrzyni o którym myslisz:)))MacGayver pisze:Łożysko oporowe które często słychać bez wciśniętego sprzęgła to właśnie to które jest w środku skrzyni
co sie tyczy łozyska na wałku sprzęgłowym czy innego albo któregoś koła zębatego to rzecz jasna mozna stwierdzić dokładnie po rozebraniu. z mojego doswiadczenia wiem że zdecydowanie częściej padają łozyska. np tylne łozysko jest smarowane poprzez plaskikową wkładkę- rynnę doprowadzajacąolej , jeśli stan oleju był za niski to łozysko dostaje po dupie. a jak na kulkach pojawią sie wrzery niestety już nawet uzupełnienie oleju nie pomoże.
Re: [N14] Sprzęgło GTI
Mac nie czytasz dokładnie.DARO SUNNY GTI pisze:Witam
Po złożeniu auto odpaliło i chodziło. Były tylko dziwne odgłosy ze skrzyni , stukanie itd . po wciśnięciu sprzęgła cisza
nie wspomniałem w zadnej wypowiedzi że problemem jest łozysko oporowe!!!
po prostu pomyliłeś pojecia łozysko oporowe a łozysko w skrzyni to nie to samo przynajmniej dla mnie
cały czas mówiłem że mogło rozpaśc sie jakieś łozysko w środku co może powodować brak osiowosci wałka co z kolei może ale nie musi mieć wpływ na rozlatywaniem sie tarczy.
[ Dodano: 2013-05-05, 09:29 ]
tak na marginesie. Jutro Daro dostanie namiar na firmę która wykona tarczę bez sprężyn i powinny zakończyć sie problemy. w seryjnych tarczach sprężyny są pewnie za słabe i blachy zbyt delikatne. bebechy tarczy nie wytrzymują ostrej szarpanej jazdy.
Rozmawiałem o tym z gosciem który robi mi tarcze. na wstępie mi powiedział że jak chcę tarczę ze spręzynkami to mam sobie kupić sam i mu podesłać a on nabije mi zamiast okładzin spieki. zaznaczył że nie odpowiada za jakość tarczy którą mu przyślę. dla mnie to logiczne i konkretne podejście do sprawy. dlatego zdecydowałem się na zlecenie mu zrobienia tarczy od podstaw. tarcza jest solidna i jest gwarancja. oczywiście nie na zuzycie spieków:))
![Obrazek](http://img850.imageshack.us/img850/5703/20101001233.jpg)
kiedyś naprawdę dużo czasu spędziłem przy swoich sprzęgłach i mam nadzieje że moj post coś ułatwi i może wyjaśni.
Wg. mnie nie można ignorować hałasów z okolic skrzyni biegów. bonzo +1
W uzasadnieniu nieprzyznania naprawy gwarancyjnej jakaś mądra głowa napisała, iż brak osiowości rozwaliło tarczę sprzęgła.
Tobie DARO rozwala nity lub sprężynki w zależności od tego co jest chwilowo słabsze.
Tarcza dostaje drgań, a im większa masa wirowalna tym cięższe się robi ramie.
Pierwsza skrzynia została wymieniona, bo wytarły się synchronizatory, ale nie było problemu z tarczami sprzęgła. Szczerze to nie wiem dlaczego skrzynia miałaby hałasować na wolnobiegu... Komplet sprzęgła nie opiera się o dzwon skrzyni...
Zamachy od Otoczaka mają dobrą opinie, a koło zamachowe w FWD Nissanie jest idiotoodporne. Otoczak wyważa je do dużych prędkości obrotowych, a Ty nie skarżysz się na drgania na silniku (budzie, bo wszystko masz na poli) przy pałowaniu. Przylga zamachu od strony docisku jest gładka i nie wyobrażam sobie żeby można było coś tam zepsuć przy jednoczesnym wyważeniu.
Moja rada: kup skrzynie, a starą rozbierz i wyedukuj się co było nie tak jak trzeba. poruszaj choinkami, całym wkładem, pozmieniaj biegi na stole...
Apropo dyskusji czajnika i MacGayvera : jest kilka łożysk w osi obrotu łożyska oporowego. Dla mnie łożysko oporowe = wyciskowe
Sprężynki są potrzebne żeby następna skrzynia nie dostała po dupie i się nie rozleciała za szybko. Większa kultura pracy to tylko efekt uboczny prawdziwego przeznaczenia tłumików drgań
bombel trzeba docierać sprzęgło jeżeli nie polerowało się przylg docisku i zamachu. Wtedy rzeczywiście musi się chwilę poukładać, ale jak masz nówke spieka i gładkie płaszczyzny z obu stron to po kilometrze powinno kleić. Zakładając oczywiście że wszystko ma dobre grubości/rozmiary
sunniak1.6sr - nie da się założyć odwrotnie tarczy sprzegła w SR'ach
Łożysko oporowe jeżeli jest nowe to mogłoby się klinować na wałku prowadzącym.Prowadzi to do szybszego zużywania się linek pedał sprzęgła-> łapa przy skrzyni i do ich przedwczesnego pękania. Czasami lepiej zostawić stare i wyjeżdżone.
DARO nie przejmuj się. Ja w tamtym roku przed Bemowem przez 2 tygodnie zdejmowałem skrzynie chyba 19 razy... Rekord w 2 osoby czasu wyjmij->włóż to 23 minuty![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Wg. mnie nie można ignorować hałasów z okolic skrzyni biegów. bonzo +1
W uzasadnieniu nieprzyznania naprawy gwarancyjnej jakaś mądra głowa napisała, iż brak osiowości rozwaliło tarczę sprzęgła.
Tobie DARO rozwala nity lub sprężynki w zależności od tego co jest chwilowo słabsze.
Tarcza dostaje drgań, a im większa masa wirowalna tym cięższe się robi ramie.
Pierwsza skrzynia została wymieniona, bo wytarły się synchronizatory, ale nie było problemu z tarczami sprzęgła. Szczerze to nie wiem dlaczego skrzynia miałaby hałasować na wolnobiegu... Komplet sprzęgła nie opiera się o dzwon skrzyni...
Zamachy od Otoczaka mają dobrą opinie, a koło zamachowe w FWD Nissanie jest idiotoodporne. Otoczak wyważa je do dużych prędkości obrotowych, a Ty nie skarżysz się na drgania na silniku (budzie, bo wszystko masz na poli) przy pałowaniu. Przylga zamachu od strony docisku jest gładka i nie wyobrażam sobie żeby można było coś tam zepsuć przy jednoczesnym wyważeniu.
Moja rada: kup skrzynie, a starą rozbierz i wyedukuj się co było nie tak jak trzeba. poruszaj choinkami, całym wkładem, pozmieniaj biegi na stole...
Apropo dyskusji czajnika i MacGayvera : jest kilka łożysk w osi obrotu łożyska oporowego. Dla mnie łożysko oporowe = wyciskowe
Sprężynki są potrzebne żeby następna skrzynia nie dostała po dupie i się nie rozleciała za szybko. Większa kultura pracy to tylko efekt uboczny prawdziwego przeznaczenia tłumików drgań
bombel trzeba docierać sprzęgło jeżeli nie polerowało się przylg docisku i zamachu. Wtedy rzeczywiście musi się chwilę poukładać, ale jak masz nówke spieka i gładkie płaszczyzny z obu stron to po kilometrze powinno kleić. Zakładając oczywiście że wszystko ma dobre grubości/rozmiary
sunniak1.6sr - nie da się założyć odwrotnie tarczy sprzegła w SR'ach
Łożysko oporowe jeżeli jest nowe to mogłoby się klinować na wałku prowadzącym.Prowadzi to do szybszego zużywania się linek pedał sprzęgła-> łapa przy skrzyni i do ich przedwczesnego pękania. Czasami lepiej zostawić stare i wyjeżdżone.
DARO nie przejmuj się. Ja w tamtym roku przed Bemowem przez 2 tygodnie zdejmowałem skrzynie chyba 19 razy... Rekord w 2 osoby czasu wyjmij->włóż to 23 minuty
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
dlatego że wałek sprzęgłowy obraca się wraz z wałem nawet na luzie a skoro jest na łożyskach i są one wyeksplowtowane będzie skrzynia hałasować na wet na postoju. hałas moze ustać po wciśnieciu sprzęgła które przenosi naped z wału korbowego na skrzynięyapko pisze:Szczerze to nie wiem dlaczego skrzynia miałaby hałasować na wolnobiegu... Komplet sprzęgła nie opiera się o dzwon skrzyni...
[ Dodano: 2013-05-05, 20:21 ]
jakoś przejeżdziłem na jednej skrzyni wiele kilometrów ostrego katowania. na sprzęgle bez spręzyn i skrzynia nadal żyje. jedyne co jest uciazliwe to jazda w korkach miejskich na takim sprzegle .ale do pojeżdżawek nie zastanawiałbym się wcale. tak więc nie zgodze sie aby od takiej tarczy skrzynia miała sie rozleciec za momentyapko pisze:Dla mnie łożysko oporowe = wyciskowe
Sprężynki są potrzebne żeby następna skrzynia nie dostała po dupie i się nie rozleciała za szybko
[ Dodano: 2013-05-05, 20:29 ]
normalne jest że sprawdzasz czy gładko sie przsuwa, nie montujesz na syf i puł ze starego sprzęgła.yapko pisze:Łożysko oporowe jeżeli jest nowe to mogłoby się klinować na wałku prowadzącym
polecasz zostawić stare wyjeżdzone łozysko oporowe zamiast nowe z kompletu???jak dlamnie to absurd. takie propozycje i kombinacje możesz testować sam jak nie płacisz komuś za robociznę. co jak stare wyjeżdzone łożysko za jakiś czas sie sypnie to kto płaci za ponowne demontowanie skrzyni-klient.
czajnik - Ty piszesz po pijaku w długi weekend ? odradzam...
Przecież o tym pisze, że sprawna skrzynia nie ma prawa hałasować na wolnych...
Jeżeli ktoś cytuje moje posty, które są po polsku napisane, to oczekuje komentarzy również poprawnym językiem.
Genialne ! że ja na to nie wpadłem ! Jesteś najmądrzejszy jak zawsze...czajnik pisze: jest na łożyskach i są one wyeksploatowane będzie skrzynia hałasować na wet na postoju.
Przecież o tym pisze, że sprawna skrzynia nie ma prawa hałasować na wolnych...
"za szybko" nie równa się "za moment"czajnik pisze:nie zgodze sie aby od takiej tarczy skrzynia miała sie rozleciec za moment
Daje wybór. Polecam listy na poczcieczajnik pisze:polecasz zostawić stare wyjeżdzone łozysko oporowe zamiast nowe z kompletu???jak dlamnie to absurd.
testuje i dobrze na tym wychodzęczajnik pisze:możesz testować sam
Jeżeli ktoś cytuje moje posty, które są po polsku napisane, to oczekuje komentarzy również poprawnym językiem.
Sprzęgło SUNNY GTI
Chłopaki
To tylko forum , jedni z nas są żyją z samochodów inni tylko nimi jeżdzą.
Dziękuję za sugestie i uwagi po 14 tej wrzuce zdjęcia rozwalonego sprzegła AISIN , a dziś pod fajrant wrzucę zdjęcia wyciągniętego sprzęgła dzisiejszego .
Jeszcze raz wszystkim dziękuję i będę informował na bierząco o postępach .
pzdr
To tylko forum , jedni z nas są żyją z samochodów inni tylko nimi jeżdzą.
Dziękuję za sugestie i uwagi po 14 tej wrzuce zdjęcia rozwalonego sprzegła AISIN , a dziś pod fajrant wrzucę zdjęcia wyciągniętego sprzęgła dzisiejszego .
Jeszcze raz wszystkim dziękuję i będę informował na bierząco o postępach .
pzdr
Czerwone auta sa szybsze ...
Re: Sprzęgło SUNNY GTI
trzymam kciuki za sunnolota. Jakbyś potrzebował pomocy albo coś to dzwoń śmiało.DARO SUNNY GTI pisze: Jeszcze raz wszystkim dziękuję i będę informował na bierząco o postępach .
pzdr
pzdr
rz
No i moje przypuszczenia się sprawdziły
Wywalio sprężynę z tarczy , sprężynka wpadła miedzy docisk i nie można było wrzucić biegu. zdjęcia nowej tarczy a dokłądnie to co z niej zostało.
![Obrazek](http://images35.fotosik.pl/1901/d36b42693f0f740amed.jpg)
![Obrazek](http://images48.fotosik.pl/688/cfbb3f5c317580c0med.jpg)
odnośnie skrzyni wygląda ok. Główny wałek nie ma luzów nie stuka zewnątrz wygląda wszystko OK. Dzis skrzynia idzie do fachowca , wykręciłem tez koło zamachowe wygląda OK nie ma żadnych wyrwanych zębów ani uszkodzeń , dla 100 % pewności koło tez dzis idzie do sprawdzenia czy jest dobrze wyważone ,
Wywalio sprężynę z tarczy , sprężynka wpadła miedzy docisk i nie można było wrzucić biegu. zdjęcia nowej tarczy a dokłądnie to co z niej zostało.
![Obrazek](http://images35.fotosik.pl/1901/d36b42693f0f740amed.jpg)
![Obrazek](http://images48.fotosik.pl/688/cfbb3f5c317580c0med.jpg)
odnośnie skrzyni wygląda ok. Główny wałek nie ma luzów nie stuka zewnątrz wygląda wszystko OK. Dzis skrzynia idzie do fachowca , wykręciłem tez koło zamachowe wygląda OK nie ma żadnych wyrwanych zębów ani uszkodzeń , dla 100 % pewności koło tez dzis idzie do sprawdzenia czy jest dobrze wyważone ,
Czerwone auta sa szybsze ...
DARO SUNNY GTI, chcesz Mi powiedzieć że to co teraz wrzuciłeś zdjęcie to jest komplet z AISINa
Przecież na tarczy sprzęgła ewidentnie jest napisane PHC VALEO made in korea
![:-|](./images/smilies/ysz.gif)
koreańskie valeo jest drugie od końca jeśli chodzi o jakość, ostatni jest Nipparts. Po tej tarczy valeo niewiele bym się spodziewał. Kto zdecydował o jej włożeniu?
![:?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![:?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![:?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![:-|](./images/smilies/ysz.gif)
![:-|](./images/smilies/ysz.gif)
koreańskie valeo jest drugie od końca jeśli chodzi o jakość, ostatni jest Nipparts. Po tej tarczy valeo niewiele bym się spodziewał. Kto zdecydował o jej włożeniu?
No dobrze, umiem czytać, tylko valeo do takiego samochodu to jest nieporozumienie wiec nie brałbym go do statystyk że wszystko się sypie. Nie jest też napisane że ta tarcz valeo była gdzieś oddawana do wzmocnienia itp więc stawiam że jest to ori korańskie valeo. Ciekaw jestem tylko kto włożył tam to sprzęgło.
Chłopaki już wyjasniam
te z 6 spręzynami to AISIN wyciągnięty 2 tygodnie temu wywalił sie po 100 km
ta taracza 4 sprężyny to od Radzikowskiego nowa taracza mocna ( nówka ) wzmocniona i na nią nabił mi moje okładziny w stanie BDB ( przełożył z uszkodzonej tarczy )
jeszcze raz
Na tarcze VALEO nabite sa grubsze i mocniejsze okładziny Radzikowski ( tarcza moja była uszkodzona więc chłopaki z Wawy dali mi nówke tarczę i nabili okładziny.
te z 6 spręzynami to AISIN wyciągnięty 2 tygodnie temu wywalił sie po 100 km
ta taracza 4 sprężyny to od Radzikowskiego nowa taracza mocna ( nówka ) wzmocniona i na nią nabił mi moje okładziny w stanie BDB ( przełożył z uszkodzonej tarczy )
jeszcze raz
Na tarcze VALEO nabite sa grubsze i mocniejsze okładziny Radzikowski ( tarcza moja była uszkodzona więc chłopaki z Wawy dali mi nówke tarczę i nabili okładziny.
Czerwone auta sa szybsze ...
Radzikowski
Własnie jestem po rozmowie z Radzikowskim
Chłopaki twierdzą że przyczyną jest na 100 % skrzynia , brak osiowiści wałka w skrzyni ,
dodam wałek nie ma luzów góra dół , przód tył chodzi ładnie , kręci się , pewnie przyczyna jest w środku w skrzyni.
Rozkręcam skrzynię na cześci pierwsze.
Chłopaki twierdzą że przyczyną jest na 100 % skrzynia , brak osiowiści wałka w skrzyni ,
dodam wałek nie ma luzów góra dół , przód tył chodzi ładnie , kręci się , pewnie przyczyna jest w środku w skrzyni.
Rozkręcam skrzynię na cześci pierwsze.
Czerwone auta sa szybsze ...