Strona 23 z 33

: 2012-04-14, 00:03
autor: Szymeq
Stało się ... stało się ... co miało się stać .... oddała głowa ... nosz k$^%&%$3 mać!!!
Na testach dziś wieczorem ( piątek 13-go) suszarka dmuchnęła 1.1 bar - turbo widać w pełni sprawne :mrgreen: - zaczął kopcić na biało i po zawodach.... zagotowało się w zbiorniczku i do warsztatu na linie - Dzięki Limon za holowanie.
....eh dopiero co złożyłem i znów trzeba te puzzle rozbierać :-|

: 2012-04-14, 06:02
autor: Pawel18PL
Jak już ma się sypnąć to chociaż tyle dobrze, że oddało blisko domu...Na zlocie byłby większy problem. Głowa do góry (ta na silniku też ;-) ) poskładać na uszczelce jakiejś pro i bawić się dalej :)

: 2012-04-14, 06:22
autor: bombel
Znam ten ból :(

Bedziesz mial okazje uszczelke profi wstawic.

P.S.NIe masz mbc ze Ci tak przeładowało??

: 2012-04-14, 07:53
autor: Szymeq
bombel pisze:P.S.NIe masz mbc ze Ci tak przeładowało??
Leży w samochodzie. Problem się pojawił tak nagle jak szybko wstała turbina normalnie moment. Żadnych stuków, puków dziwnych dźwięków ... zdjęty był wężyk od akutatora przy turbo ( otwiera sie przy 0.8 bar), był problem z BOV - zrobiliśmy podmiankę i 1... do 3 tyś i na 2 ok 5 tyś było 1,1 i zaczął dymić. Kuba patrzył na AFR i co ciekawe było git ... on krzyknął -odpuść ja odpuściłem i po wszystkiemu :shock:

[ Dodano: 2012-04-14, 08:57 ]
Pawel18PL pisze:Jak już ma się sypnąć to chociaż tyle dobrze, że oddało blisko domu...Na zlocie byłby większy problem. Głowa do góry
Byłem niby na to przygotowany ... zdawałem sobie sprawę ... ale zrobiłem autem może z 25 km no niech będzie 30 km :cry: ... i jak pomyślę o tych puzzlach to znów mnie ręce zaczynają boleć :mrgreen:
plusem tego jest to, że do zlotu powinienem się wyrobić :evil:

: 2012-04-14, 09:05
autor: Hahkuh
...DAMN!! 8/ Współczuję tym bardziej, że dopiero co graty poskładane i od nowa... :-/

...ale Bomblino ma rację:
bombel pisze:Bedziesz mial okazje uszczelke profi wstawic.

: 2012-04-14, 11:23
autor: prtp'06
Wczoraj faktycznie fatum piątku 13-stego lub zwykły zbieg okoliczności...

Ja także skończyłem wczoraj wyprawę po mieście na lince... wydał magiel, w pierwszym momencie wku... a od rana dzisiaj kanał - głowa do góry i trzeba działać :) przynajmniej będziesz miał okazję wrzucić pancerną uszczele.

: 2012-04-14, 11:31
autor: Szymeq
W ogóle był ciekawy dzień wczoraj ... na spocie w Wawie straciłem światła ... moje magiczne xenony odmówiły współpracy ... potem pojechałem do Kuby a on mówi, że miał jechać dziś do Operacji Tuning z S13 ale się 2-gi bieg wysrał ... potem jego znajomy Civicem ( też miał jechać do OPT ) miał awarie ... przeskoczył rozrząd ...Jak się pojawiłem na strojenie to Kuba mnie chciał wysłać do programu .... niestety micra nie ma parcia na szkło :evil:

: 2012-04-14, 11:39
autor: prtp'06
masakra, jeszcze brakowało tylko utrafić jakiegoś czarnego kota :mrgreen:

: 2012-04-14, 11:47
autor: Coobcio
Paliwa starcza, zapłon nie wypada...
Po demontażu głowicy koniecznie trzeba pomierzyć długość śrub od głowicy, wydaje mi się że mogło je rozciągnąć, uszczelki raczej są wytrzymałe to śruby zawiniają...

Ale przyznać muszę pechowy wczorajszy dzień jak cholera :D

: 2012-04-14, 11:56
autor: Szymeq
Jeszcze nie wszystko.. zapomniałem napisać, że wczoraj jak poskładałem to wszystko dolewałem oleju ( doszła chłodnica oleju ) - wjechałem na wulkanizację aby zmienić koła. Zmieniłem koła i wyjechałem o tworzyłem maskę aby odparowało wszystko i zrobić ostatnie sprawdzenie czy nie wycieka nigdzie. Poszedłem pozamykać wszystko .. zajęło mi to ze 3 min ... wsiadam do auta .. maska otwarta .. wychodzę a tam wszystko zarzygane olejem .... korka nie zakręciłem .... udało się to w miarę umyć ... tak więc mam zakonserwowaną komorę silnika :mrgreen:

: 2012-04-14, 12:15
autor: MacGayver
No mój wczorajszy dzień był bardziej owocny w pracę niż Twój mimo 13-piatek, ale pamiętaj

Co Cię nie zabije to Cię wzmocni :-D także bierz się do pracy i do zlotu spokojnie ogarniesz wszystko na tip top :-D

: 2012-04-15, 22:08
autor: qxs
Jak pech to pech. Ale nie ma co się martwić idzie dobry tydzień ;)

: 2012-04-16, 11:10
autor: Szymeq
Znalazłem 2 rodzaje śrub do łba - oba erlinga. Jedne ma 10 szt 146mm długości na klucz 10 a drugi 5x140 i 5x 113 na klucz 12. Poczekam chyba do demontażu i zobaczę jakie siedzą ...

: 2012-04-16, 19:21
autor: Szymeq
Zabrałem się za rozbebeszanie

https://picasaweb.google.com/lh/photo/U ... directlink

https://picasaweb.google.com/lh/photo/q ... directlink

Zastanawia mnie jedno ... czy aby się niepotrzebnie nie pośpieszyłem. Wykręciłem aparat zapłonowy a dopiero potem szukałem znaków na rozrządzie ...

: 2012-04-16, 22:33
autor: Coobcio
żebyś miałmniej roboty głowicę zdejmij z kolektorem wydechowym i turibną :)
Rozrzady sobie oznacz wszystkie markerem...

Śruby najdłuższe weź...
Ps. jaki one mają gwint ?? M10 czy M11 ??

: 2012-04-17, 06:15
autor: bonzo
Szymeq pisze:Wykręciłem aparat zapłonowy a dopiero potem szukałem znaków na rozrządzie ...
Płetwa na aparacie jest asymetrycznie umieszczona nie sposób pomylić :)

: 2012-04-17, 08:41
autor: Szymeq
Coobcio pisze:Ps. jaki one mają gwint ?? M10 czy M11 ??
Wg katalogu śruby mają M10x1,5

: 2012-04-17, 19:23
autor: Szymeq
Dziś łep zwalony

https://picasaweb.google.com/lh/photo/a ... directlink

Uszczelka oddała na 3 cyl

https://picasaweb.google.com/lh/photo/m ... directlink

Głowica zawieziona do splanowania, uszczelka na Gimnazjalnej - ma być na piątek. Pan powiedział, że zrobi mocną taką jak ta- i pokazał mi grubą miedzianą ... Ma być 2x zakuta - cokolwiek by to znaczyło :roll:

Problemem są szpilki do głowicy. Nie mogę nigdzie kupić innych niż AJUSA - jedni mówią, że drewniane inni, że dobre. Serwis chce 47 zł za sztukę ! :shock: Pomierzę te co wykręciłem i zobaczę. Nadałem temat jeszcze znajomemu z IC z Pruszkowa i ma coś poszukać. ARP nie robi do micry. Może komuś coś mówią wymiary śrub M10x1,5 długość 146 mm na klucz 10 ampul = może da się podebrać z innego silnika ??

: 2012-04-17, 19:25
autor: bombel
Szymeq ważne, że tłoki całe. Co do śrub to w ASO kogoś pogięło. Do SR20 kosztuje 60 zł sztuka

: 2012-04-17, 19:27
autor: Szymeq
47 zł to po rabacie kumpla ...

: 2012-04-17, 19:31
autor: dylson
EL709810 - indeks erlinga kosztuja mniej wiecej tyle co ajusa.

: 2012-04-18, 12:47
autor: Szymeq
dylson pisze:EL709810 - indeks erlinga kosztuja mniej wiecej tyle co ajusa.
Widziałem je ale jak wejdziesz w opis to masz 5 śrub o długości 113mm i 5 szt 140mm i na klucz 12

Dziś odebrałem uszczelkę. Miedź - coś tam- metal- coś tam - miedź. Wieczorem foto.

: 2012-04-18, 13:15
autor: Ryba
Bedzię grubo :) rób szbko reanimacje :) hehe

: 2012-04-18, 16:50
autor: Szymeq
Obiecane foto nowej uszczelki

https://picasaweb.google.com/lh/photo/d ... directlink

https://picasaweb.google.com/lh/photo/N ... directlink

https://picasaweb.google.com/lh/photo/j ... directlink

Jutro będzie głowica i od chyba poniedziałku składanie. Może wcześniej ale ciężko z miejscem :-/

Wymieniam tez uszczelniacz na wale - nie cieknie ale nie chcę sobie pluć w brodę jak zmontuje i zacznie. Wymieniam też uszczelniacze zaworowe ... tak na zaś ...

: 2012-04-18, 18:42
autor: bombel
Mam taką samą :D

: 2012-04-19, 19:58
autor: Szymeq
Dziś wymieniłem nieszczęsne kostki od świateł oraz wywaliłem xenony. Jutro będę wspawywał nakrętkę w down pipe pod sondę - aby ułatwić zadanie strojącemu auto i dokładniej wystroić :mrgreen: potem odbieram głowicę i dopiero w przyszłym tygodniu składanie. Zakupiłem też najtańszy olej + filtr + płukankę do silnika FORTE. Jak uruchomię ... to potem docelowo na lato będzie olej Xado 10w60.

: 2012-04-19, 23:54
autor: Coobcio
Uszczelka naprawdę gruba z 1mm jak nie lepiej grubsza od seryjnej...
Ps. ja śruby do silników dopieram w po długości i po gwincie jak nadal potrzebujesz to mogę wykonać parę telefonów, coś z diesla się weźmie powinny być mocniejsze.

Ps. SR20 wszystkie maja M11x1,5 ale GTI-R jako jedyny silnik ma M12x1,5mm :D

: 2012-04-20, 18:48
autor: Szymeq
Niestety dziś nic nie udało się zrobić. Miejsca brak a po drugie foką musiałem na kanał wjechać - poszło sprzęgiełko alternatora ...
Głowicę przywiozłem i może w poniedziałek uda się rozebrać zawory. Wymieniam profilaktycznie uszczelniacze oraz może dotrę zawory 8-) .

[ Dodano: 2012-04-21, 22:32 ]
Pech to pech .. dzisiaj pojechałem podłubać przy micrusie ..... zajrzałem pod maskę i rozwaliłem sobie łeb ... o rant maski... nie podparłem... micra oddała łeb więc i mi pozazdrościła :-| ... na szczęście odbyło się bez szycia .... k**$%^ ... mać :-x

: 2012-04-23, 19:31
autor: Szymeq
Oddałem dzisiaj kolektor do odprężenia do Instytutu Obróbki Metali. Człowiek powiedział mi, że kwasówka będzie pękała. Lepszy pomysł to zwykła stal ... tyle, że będzie rdzewiało. Jutro odbieram kolektor.

: 2012-04-23, 19:45
autor: Mas
są też specjalne stale stopowe - nie rdzewieją jak zwykła i nie pękają jak zwykły kwasiak :)
wiem, że w Przemo-car takie kolektory robią, ale jaka to dokładnie stal to niestety nie wiem

[ Dodano: 2012-04-23, 20:48 ]
tak na szybko takie coś znalazłem - może pomoże :)
http://www.stalenierdzewne.pl/porady-ek ... howy-ii-cz