
[ Primera] KANT Nissan Primera P10eGT
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Tak jak MRC pisał aukcja dotyczy 1 szt
dzwoniłem do tej firmy to ostro zdziwieni i mówili, że pomyłka, maja Blisteiny B4 za bodajże 220, Ultra SR nie maja i podobno nie sa dostepne. Ryba pisałem już z Osa na temat kyb i mówił ze ostatnie szt zawinołeś Ty i na razie pucha ale to było jakiś czas temu a teraz nic sie nie odzywa. Bede coś dalej szukał....

P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+
OCTAVIA 1RS oem+
Tak jak wcześniej pisałem trochę sie pozmieniało, wpadły nowe amory na przód Tokico na tył KYB

Oczywiście jak to zwykle bywa mało zawsze czasu na wszystko i za wymiane zabrałem sie dzień przed kolejnym RS, na starych amorach nie dało sie już śmigać a tym bardziej po torze. Zostało mi tylko podokrecać śruby załorzyć koła i rozpórke. Ale nie, musi zawsze coś mi sie przydarzyć
Z powodu, że było już puzno a mi już pusciły nerwy olałem temat i odpuściłem tamtego RSa. Przeszedłem też na belke pod silnik z P11

tak wygladała stara przednia "poduszka"
wleciały też nowe świece kable NGK, kopułka, palec, nowy filtr powietrza, jakiś czas temu pompa wody aisin i całkiem niedawno nowy termostat.
W ostatnia niedziele pojechałęm na tor, byłem 12/22 w klasie
Niestety Prima zaczeła troche świrować a mianowicie wywaliło mi płyn przez zbiorniczek
temperatury nie złapała ogrzewanie chodziło bez przypału po odkreceniu zbiorniczka nie sadziło
wiec to chyba nie uszczelka... może auto źle odpowietrzone po wymianie termostatu
jak skutecznie odpowietrzyć slinik, lub czy jest jakiś sposób by spr czy to nie uszczelka?? chce sie wybrać na weekend na mała wycieczke i ewentualnie troche km przedemna, nie chciał bym żadnych przygód, wiec wszelakie sugestie mile widziane
pozdro

Oczywiście jak to zwykle bywa mało zawsze czasu na wszystko i za wymiane zabrałem sie dzień przed kolejnym RS, na starych amorach nie dało sie już śmigać a tym bardziej po torze. Zostało mi tylko podokrecać śruby załorzyć koła i rozpórke. Ale nie, musi zawsze coś mi sie przydarzyć


Z powodu, że było już puzno a mi już pusciły nerwy olałem temat i odpuściłem tamtego RSa. Przeszedłem też na belke pod silnik z P11

tak wygladała stara przednia "poduszka"

wleciały też nowe świece kable NGK, kopułka, palec, nowy filtr powietrza, jakiś czas temu pompa wody aisin i całkiem niedawno nowy termostat.
W ostatnia niedziele pojechałęm na tor, byłem 12/22 w klasie

Niestety Prima zaczeła troche świrować a mianowicie wywaliło mi płyn przez zbiorniczek




pozdro
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+
OCTAVIA 1RS oem+
KTR aby odpowiednio odpowietrzyć układ musisz... zajrzec do manuala w którym wszystko pisze
Tak na skróty.
1. spuszczasz płyn z układu. ( śruba w chłodnicy na dole "krzyżak" oraz śruba w bloku zaraz pod kolektorem wydechowym )
2. Po spuszczeniu zakręcasz śrubę od chłodnicy i wlewasz płyn do mometu kiedy nie zacznie lecieć z otworu w bloku ( śruby w bloku nie zakręcasz )
3. Zakręcasz śrubę w bloku. Odkręcasz śrubę która jest koło termostatu, jest ona wysunięta w prawy górny róg, pod aparatem zapłonowy "10" lub "12". Wlewasz płyn do momentu kiedy nie zobaczysz jak z tamtego otworu wypływa płyn.
Koniec. Resztę znajdziesz w manuale wszechobecnie dostępnym
Co do sprawdzenia czy to nie uszczelka. Owszem jest taki sposób. Więcej info możne Ci podac Neptu8ne który już to kiedyś sprawdzał.

Tak na skróty.
1. spuszczasz płyn z układu. ( śruba w chłodnicy na dole "krzyżak" oraz śruba w bloku zaraz pod kolektorem wydechowym )
2. Po spuszczeniu zakręcasz śrubę od chłodnicy i wlewasz płyn do mometu kiedy nie zacznie lecieć z otworu w bloku ( śruby w bloku nie zakręcasz )
3. Zakręcasz śrubę w bloku. Odkręcasz śrubę która jest koło termostatu, jest ona wysunięta w prawy górny róg, pod aparatem zapłonowy "10" lub "12". Wlewasz płyn do momentu kiedy nie zobaczysz jak z tamtego otworu wypływa płyn.
Koniec. Resztę znajdziesz w manuale wszechobecnie dostępnym

Co do sprawdzenia czy to nie uszczelka. Owszem jest taki sposób. Więcej info możne Ci podac Neptu8ne który już to kiedyś sprawdzał.
termostat wahlera, sprawdzałem go w garze przed montarzem i banglał bez przypału
no to mocowanie to mnie dobiło
ale to przez to, że już sie cieszyłem za wczasu
no i bede chciał ogarnąć negatywy...

tak wyglada to mocowanie o którym wspominał Coobcio na wcześniejszej str
no i ciekawe co z tym płynem...

no to mocowanie to mnie dobiło


no i bede chciał ogarnąć negatywy...

tak wyglada to mocowanie o którym wspominał Coobcio na wcześniejszej str
no i ciekawe co z tym płynem...
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+
OCTAVIA 1RS oem+
dawno nic nie było pisane ale powolutku cały czas sie coś dzieje
z powodu, że stare poduszki dawały o sobie znać, postanowiłem że przetestuje patent z utwardzaniem
poduszke od rozrządu i skrzyni zakleiłem klejem boll według instrukcji znalezionych na necie i na forum. Patent moim zdaniem nie jest zły, biegi wbijało sie dużo lepiej niż wcześniej ale wibracje które było czuć we wnetrzu i na kierownicy wkurzały mnie na tyle że wleciał zestaw nowych seryjnych poduszek

W miedzy czasie myślałem o wymianie kierownicy, była przymiarka kierownicy momo ale ostatecznie wpadła oryginalna kierownica z P11.144, dodatkowo obszyta

za ciosem do obszycia poszedł mieszek i gałka. Co do kierownicy to jest dużo grubsza od seryjnej i za tym dużo wygodniejsza
do wnetrza miał też wpaść fotel FK

suma sumarum zmienił właściciela i teraz dumnie bedzie śmigał w byłym słoneczniku MRC
Kolejną zmiana była wymiana sprzegła,wpadło kompletne sprzegło AISIN

Do kompletu wleciało też odchudzone koło zamachowe, miało być 6kg ale ludzie którzy sie nim zajmowali zeszli tylko do 7kg... Tak czy siak wydaje mi sie, że mod odczuwalny

Cała operacja odbyła sie u Pana magika w siedlcach, który prz okazji przejrzał skrzynie, według niego skrzynia wzorcowa
przy okazji montażu został też uszkodzony simering półosi który zobaczyłem dopiero w domu ale mniejsza z tym
Na ta chwile na wymiane czeka olej, chce kupić jeszcze filtr kn, ale wszedzie gdzie byłem go nie maja.. musze wymienić też prawy przegub zewnetrzny i wewnetrzny bo troche popukuja, zewnetrzny był już wymieniany ale długo nie pośmigał, kupiłem całą kpl używaną prawą półoś i może coś podziała sie w tym tyg
gdzieś też w miedzy czasie został też pomalowany błotnik i zderzak
No i chyba najważniejsze
w tamtym tyg. prima przeszła chyba najwieksze i najdokładniejsze mycie od momentu kiedy jest pod moimi skrzydłami





Wszystko po to by pojechać ze mną w ostatnią kawalerską podróż


wiecej fot wstawie jak bede miał
długo nie była czysta bo z garażu wyjechałem niestety w straszna ulewe 




W miedzy czasie myślałem o wymianie kierownicy, była przymiarka kierownicy momo ale ostatecznie wpadła oryginalna kierownica z P11.144, dodatkowo obszyta


za ciosem do obszycia poszedł mieszek i gałka. Co do kierownicy to jest dużo grubsza od seryjnej i za tym dużo wygodniejsza


suma sumarum zmienił właściciela i teraz dumnie bedzie śmigał w byłym słoneczniku MRC

Kolejną zmiana była wymiana sprzegła,wpadło kompletne sprzegło AISIN

Do kompletu wleciało też odchudzone koło zamachowe, miało być 6kg ale ludzie którzy sie nim zajmowali zeszli tylko do 7kg... Tak czy siak wydaje mi sie, że mod odczuwalny


Cała operacja odbyła sie u Pana magika w siedlcach, który prz okazji przejrzał skrzynie, według niego skrzynia wzorcowa


Na ta chwile na wymiane czeka olej, chce kupić jeszcze filtr kn, ale wszedzie gdzie byłem go nie maja.. musze wymienić też prawy przegub zewnetrzny i wewnetrzny bo troche popukuja, zewnetrzny był już wymieniany ale długo nie pośmigał, kupiłem całą kpl używaną prawą półoś i może coś podziała sie w tym tyg


No i chyba najważniejsze







Wszystko po to by pojechać ze mną w ostatnią kawalerską podróż



wiecej fot wstawie jak bede miał


P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+
OCTAVIA 1RS oem+
-
- fanatyk nissana
- Posty: 723
- Rejestracja: 2011-11-17, 22:28
- Lokalizacja: Pabianice
No faktycznie primera robi wrażenie a na żywo jeszcze większe
chyba nie widziałem jeszcze tak dopracowanego egzemplarza

viewtopic.php?t=8957
s13 SR20DET w budowie...
s13 SR20DET w budowie...
dzieki za komentarze fajnie, że podoba sie nie tylko mi
Wcale mnie to nie martwi, a nawet cieszy
nie mam zamiaru z nikim konkurować, auto sprawia mi dużo satysfakcji i radochy a na forum sa grubsze P10 za które trzymam kciuki
chyba za każda P10 trzymam kciuki bo to naprawde fajne auta
których niestety coraz mniej... Shadows ruszyło sie coś z tematem o który pytałem??
Marcins swoja droga dzieki wielkie za podpowiedzi i pomoc w wielu manewrach przy Primie, gdyby nie Twoja pomoc dużo rzeczy trwało by dłużej
Chemik no na jcf siedze jakiś czas a filmiki sa z tamtego sezonu
dzisiaj kupiłem filtr oleju wiec w tym tyg pewnie wymiana, mam też jeszcze pare planów ale jak coś już bedzie wiadomo na bank to bede pisał by nie zapeszać
pozdro

Shadows pisze:Robi robote zawsze mi sie Twoja p10 podobala ,ale konkurencja nieśpi hehePzdr
Wcale mnie to nie martwi, a nawet cieszy




Marcins swoja droga dzieki wielkie za podpowiedzi i pomoc w wielu manewrach przy Primie, gdyby nie Twoja pomoc dużo rzeczy trwało by dłużej

Chemik no na jcf siedze jakiś czas a filmiki sa z tamtego sezonu


pozdro
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+
OCTAVIA 1RS oem+
KTR,

Kolega ma mi dac namiary na goscia w moim miescie co robi takie rzeczy na zamówienie wiec jak bd mial adres to podjade i sie wszystkiego dowiem. W tym miesiacu juz by cos bylo robione pod tym wzgledem ale zrobilem cale przednie zawieszenie w GT i sie spłukałemShadows ruszyło sie coś z tematem o który pytałem


Podbijam
A wiec auto przeszło małe odświeżenie hamulców, 4 nowe tarcze do tego klocki przód, tył. Na przód wpadły zaciski z P11GT i tarcze 280, wszystkie zaciski poleciały w piasek, dostały nowy świeży lakier a także nowe wszystkie gumki i tloczki
] no dobra jeden przedni tłoczek był ok wiec został. Zostały też dorobione przewody w oplocie, w sumie wyszły taniej niż dedykowane hela :cfaniak: całość zalana płynem motula. Wszystko wchodzi, teraz jednak musze poszukać 15'' na zimie. Jeśli ktoś by był zainteresowany moimi kołami zimowymi na ori felgach z P10gt to z checia sprzedam, niedługo klepne odpowiedni post w dziale giełda
Tak to leciało


całość

i Na autku




Hamuja naprawde dużo lepiej
No i wkońcu po prawei 3 latach planowania (pierwsza rzecz która miała wpaść do auta po kupnie)półrocznym leżakowaniu tłumików zrobiłem wydech
Tłumiki to przeloty Proexa o średnicy 2,25'' z końcówka 2,5''. Końcowy robiony na wzór orginalnego
Całość wyspawana na rurach trej samej średnicy.Do kompletu wpadły też wszystkie nowe gumowe wieszaki. Tak wygladał mój stary tłumik z opadnietym całym wydechem

A tak wkomonował sie nowy końcowy


No i taki miałem bonus w starym wydechu
widać o ile zwiekszyła sie średnica

Teraz trzeba bedzie potestować czy cała operacja coś dała

![:]](./images/smilies/kwadr.gif)

Tak to leciało


całość


i Na autku





Hamuja naprawde dużo lepiej



Tłumiki to przeloty Proexa o średnicy 2,25'' z końcówka 2,5''. Końcowy robiony na wzór orginalnego


A tak wkomonował sie nowy końcowy


No i taki miałem bonus w starym wydechu


Teraz trzeba bedzie potestować czy cała operacja coś dała

P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+
OCTAVIA 1RS oem+
Fajnie kompleksowo poleciałeś z hamulcami
Ostatnio robiłęm podobnie tylko na przedniej osi i też byłem zaskoczony różnicą w hamowaniu
Pozdro


Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Shadows Ty wiesz co pokombinuj
Dilgt wszystkie czesci zołatwiał życzliwy znajomy
brane po kosztach, musze znalesc rachunek to Ci napisze bo nie pamietam dokładnie, jestem w trakcie remontu mieszkania i sam nie wiem gdzie co mam... przewody ok 70zł za szt wiec cena mysle jak najbardziej ok
do jakosci wykonania też nie można miec żadnych zarzutów
Marcin co do T jak i VE to raczej nie osiagalne, porzynajmniej na ta chwile. Jest dużo innych ważniejszych spraw. Jesli mialo by być T to tylko kpl swap na DETa. Prawde powiedziawszy marzy mi sie VE
Mysle że bardzo dobre połączenie z kosztami utrzymania jak i eksploatacją. Ale i tak żeby to wszystko zagadało potrzeba by to było jakoś wystroić. Dlatego jak już coś bede robił to na początek przejde na szeroką przepływkę i dobry dolot i strojenie moijego potcziwego DE
tak czy siak zostało by to na przyszłość. Ale to wszystko sie okażę z czasem, Czy sie uda czy nie zobaczymy, na razie musze ogarnać zimówki i przygotować sie na zimę bo już chyba niestety Autko nie przestoi wiekszosci czasu w garażu 







P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+
OCTAVIA 1RS oem+
Sam wiem jak to jest kiedy pojawiają się inne priorytety, ale powoli do celu...
Jeśli nadal jesteś zainteresowany kołami to czekają, jak chcesz je Sobie jeszcze ogarnąć przed zimą... to mogę do pracy podrzucić, bo nie robi mi to różnicy czy leżą u Ciebie czy u mnie

Jeśli nadal jesteś zainteresowany kołami to czekają, jak chcesz je Sobie jeszcze ogarnąć przed zimą... to mogę do pracy podrzucić, bo nie robi mi to różnicy czy leżą u Ciebie czy u mnie

viewtopic.php?t=8957
s13 SR20DET w budowie...
s13 SR20DET w budowie...