Strona 3 z 3

: 2017-03-09, 23:19
autor: beton88
Ad@mus, Ja puki co nie będę odpinać bo testuje spalanie na nowej pompie :) Modów dolotu nie robiłem żadnych pucha jest z n13+ papierowy zwykły filtr, bo oglądałem film gdzie testowali różne stożki, wynalazki i na koniec założyli zwykły stockowy filtr i wyszedł najepiej :P Druga sprawa to w dalszym ciągu HLA (te od Krzysztofa) czekają na wsadzenie :P, ale chce rozrząd skompletować i jednym zamachem wszystko.

Wykresik z hamowni:
Obrazek

Widać tutaj problem na początku nie wiem co go powoduje, przypuszczam ze regulacja zapłonu i obrotów może coś jeszcze? Problem mało drażniący ale być go nie powinno.

flatron, Generalnie w ten sam sposób sobie tłumaczę gdzie uciekło parę koni :) ale to się okaże jak już będzie nowy wydech

: 2017-03-10, 05:29
autor: garygary
beton88, bo widzisz, z tym dolotem to jest tak, że jak na seryjną gumę założysz dedykowany stożek,upalisz auto na hamowni przy temperaturze 30 st. to dupa. Ale jak ogarniesz dolot porządnie odsepsrowany od wysokiej temperatury, powiekszysz średnicę rur z seryjnych chyba 60 paru mm sensownie to poprowadzisz, to juz coś tam poprawisz. A jak do tego wszystkiego ogarniesz jeszcze wydech, to wiadomo, że kunia dojdzie sensownie.
Z drugiej strony jak ogarniesz sam wydech to tez zapewne wynik się poprawi, ale ze zrobionyn dolotem będzie jeszcze lepiej.

Po za tym, jak gdzieś wyczytałem, że w zależności od tego jakiej dlugosci i szerokosci rurki poprowadzisz od filtra do przepustnicy, tak przesuwasz dostępny moment w niższe lub wyższe partię obrotow.

: 2017-03-10, 09:29
autor: beton88
garygary, do dolotu puki co sie nie dotykam, pierw chce wydech zrobić. Plany na dolot wstępnie miałem by założyć przepływomierz od primery i świnie żeby wystroić wszystko lub zależy od świni zrobić mapsensor. Ale to odległe tematy i jeszcze nie drążyłem informacji.

: 2017-03-10, 11:53
autor: Ad@mus
Sprawdzone rozwiązanie na dolot to:
Maf fi 80 (albo maf z p11) + seryjna pucha + panelowy filtr (nawet najtańszy JP) + CAI do puszki z nadkola. CAI o średnicy nie mniejszej niż średnica dolotu wtórnego, otwór zasilający puszkę powiększony pod rozmiar CAI.

Z wydechem i przelotowym charakterze i odpowiednim strojeniem, które jest wymagane, może ustrzelisz 170ps/200nm o ile silnik zdrowy i nie poszczędzisz na mody.

: 2017-03-10, 13:08
autor: flatron
Adamus mówisz, że można dodać ze 25 koni samym wydechem i dolotem? Sam się zastanawiam nad robieniem swojego bo mocy trochę brakuje.
Patrząc po testach które można znaleźć na internecie to stożek Apexi filtruje bardzo dobrze i zapewnia sporo lepszą przepustowość. Niby nigdy się nie zużywa i nie trzeba lać żadnego oleju na niego, ale swoje kosztuje.

: 2017-03-10, 14:44
autor: beton88
Ad@mus, Właśnie nad takim czymś myślałem. Stożki to głośne ponoć, mi zależy na ciszy. I druga sprawa tak właśnie oscyluje iż 160-170 hp w N13 to świat i ludzie :D

flatron, Generalnie, taki zabieg pomaga raczej w każdym aucie, ale tutaj chodzi o przyrosty na sr20, w CA18 może być inaczej. Mając CA18 Lepiej poszukać DET'a choć o sprawnego nie zajebanego już ciężko znaleść, wtedy bez cudów 169hp :) zawsze można sr20deta poszukać ]:-> ]:->

: 2017-03-10, 15:22
autor: Ad@mus
Chłopaki, czytajcie ze zrozumieniem, nie sam wydech i dolot :)
Po pierwsze zdrowy silnik (trzymający osiągi)
po drugie ecu master żeby go dostroić, odetkanie papy i pupy wymusza korekty mapy paliwa+podlanie AFR

Wynik zależy też od hamowni :)

: 2017-03-10, 18:19
autor: beton88
Ad@mus, Wiem wszystko zrozumiałem. Pisałem też wcześniej Garygary w poście, że chce z czasem świnie założyć właśnie miałem na myśli kompa ecumaster nistune czy jaki kolwiek inny ale tego tematu jeszcze nie drążyłem :) Co do silnika i jego kondycji jestem zadowolony, oleju nie bierze nic kompresje trzyma moc jest jak na tyle lat to świat i ludzie :)

na wszystko przyjdzie czas :D

: 2017-03-11, 12:18
autor: flatron
Adamus ja rozumiem. Wiem, że do każdej modyfikacji potrzebne jest strojenie. A swap w moim przypadku odpada. Bo co innego zrobić tuning z epoki zgodny z duchem samochodu, a co innego swapować silnik jak N13'tek z CA18DE jest góra kilka na Polskę.

: 2017-03-11, 21:33
autor: Ad@mus
Pytanie czy jest sens upierać się przy silnikach z epoki czy mieć silnik prawie z epoki ale z epickimi rozwiązaniami i mocą z poza epoki ;)

: 2017-03-11, 21:37
autor: smeru
Moim zdaniem spalanie masz super niskie jak na Piaseczno. Tam są zawsze korki i to w każdą stronę. ;)
Blisko masz do Bodka, on zawsze może Ci sondą szerokopasmową sprawdzić jaki skład mieszanki w zależności od obrotów i obciążenia.

: 2017-06-07, 21:20
autor: beton88
Ad@mus, Póki działa i jest zdrowy niech będzie z epoki :) Mój epokowy powiedział dość, a opłacalność remontu względem kosztów nowego ni jak się do tego miała :D No i mocy więcej tam było tylko 1.6 ... W przypadku flatron, Ca18 w n13 to faktycznie rarytas :)

smeru, co za Bodek podrzuć jakieś info na pw bo nie wiem o kogo chodzi :)

WEDDING :)

Obrazek

: 2017-06-07, 22:04
autor: flatron
beton viewtopic.php?t=5451&highlight=bocamotors
Gratki! Śmiesznie sunny wygląda z tą muszką. :-D

: 2018-01-28, 10:42
autor: beton88
Trochę czasu minęło trochę się podziało sworznie, zbieżności inne głupoty, ale najważniejsze rzeczy to nie kończąca się opowieść z wodą w bagażniku (dokładniej to niecka w rogu z tyłu z lewej), wlew paliwa, zgrzewy, uszczelki okna - wszystko co przyszło mi do głowy ogarnięte, ale leje się wolniej i dalszym ciągu...

Następna sprawa to tylny prawy amorek Kyb dokonał żywota i wjechały znowu wszystkie kompletem + nowe sprężyny H&R. Przy okazji czego wyszły na światło dzienne bardzo nie przyjemne rzeczy, foto:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Talerz trzymający sprężynę prawie się urwał, pospawany na szybko żeby jakoś złożyć. I teraz pytanie czy ktoś może ma, pomysł gdzie znaleźć drugi komplet? Prawdopodobnie podejdą od N14 i 100nx, jeśli ktoś posiada choć by foto i chciał by pomóc proszę o kontakt :D

Foto talerza od drugiej strony:
Obrazek

: 2018-01-28, 12:46
autor: Pawel18PL
Tak, wygląda identyko jak w b13, na allegro znajdziesz :)

: 2018-01-28, 13:02
autor: karol282
beton88, Pawel18PL, potwierdzam są takie same jak w b13 :mrgreen:

: 2018-01-28, 15:50
autor: majchrzok
Na przodzie almera n15 tez ma takie.