Strona 3 z 5

: 2015-05-12, 18:30
autor: brylant13
a jaki masz teraz przebieg ? jest jakaś granica przebiegu jeśli chodzi o założenie instalacji LPG?

: 2015-05-12, 18:46
autor: Bartek
przebieg przy zakładaniu instalacji gazowej miałem 167 890 :) Czy w 100% prawdziwy? tego nie wiem niby mam książkę niemiecka od auta ale głowy sobie urwać za ten przebieg nie dam. Tym bardziej iż czytałem że przebieg nismo jest zapisywany tylko i wyłącznie w liczniku, więc można kupić licznik z mniejszym przebiegiem i pozamiatane :P

Czy jest granica? trzeba sobie zadać pytanie w jakiej kondycji jest cale auto i czy warto w nie zainwestować 2750zł, bo jak auto jest na wykończeniu to wiadomo że mija się to z celem.
Moim zdaniem również znaczenie ma to kto jaki przebieg robi rocznie. Jak jeździ się mało to szkoda inwestować, ponieważ taka instalacja zwróci się dopiero po ok 15kkm.
Ja zrobiłem w pól roku 8kkm, ale to na benzynce więc teraz myślę, że powinienem spokojnie robić ok 20-30tys rocznie.

: 2015-05-12, 19:46
autor: brylant13
no to w sumie rozwiałeś moje wątpliwości, autko w stanie jest dobrym ale taki koszt byłby sporym przy wartości auta :-> pozostaje lać benzynke i jeździć :-D

: 2015-05-19, 20:00
autor: Bartek
Dziś miałem wolne po pracy, więc zaplanowałem sobie polerowanie pokrywy zaworów ale jak to zawsze u mnie bywa zrobiłem coś innego a o to efekty mojej pracy:

Obrazek
O tyle zostały skrócone węże od wtrysków gazu

A tutaj zamontowane wtryski :) Wszystko za namowa Janusz-a

Obrazek

Po jeździe ok 10 km (wiem nie wiele) czuć że auto lepiej reaguje na gaz w obecnej chwile tylko tyle mogę powiedzieć :)

: 2015-05-19, 20:10
autor: janusz
Bartek, to teraz podregulować instalację by wypadało. Takie ustawienie wtrysków ma jedną podstawową zaletę - wtryski same się czyszczą. Osady z gazu nie zostają we wtrysku, tylko spływają od razu.

Zaczątki pracy na deklu widać :d

: 2015-05-19, 20:16
autor: Bartek
Tak tak musiałem zobaczyć jaki będzie efekt :D

w sumie gaz chodzi dobrze równo nic się nie dzieje to jest sens go regulować?

: 2015-05-19, 20:17
autor: janusz
Bartek, tak, jest sens regulować - czasy wtrysków i moment otwarcia wtrysku.

: 2015-05-19, 20:21
autor: Bartek
no nic, podjadę zobaczę co mi powiedzą. Choć pewnie będzie że nie trzeba :D Oni maja ze mną problem ,bo ja ciągle coś chce ,i ciągle o coś pytam :D taki niewygodny klient jestem

: 2015-05-21, 01:14
autor: Kwietas
Moi gaziarze maja ze mna ten sam problem :D Znajomi jak do nich jada i mowia ze przyslal ich gosc od Nissana to juz wiedza, ze od rozowej almery :mrgreen:

: 2015-05-21, 07:54
autor: Ad@mus
a ja mam znajomego zapoznanego na LPGforum z sondą AFR i niemałą wiedzą w zakresie LPG... wszystkie poprawki z jego inicjatywy powprowadzałem i jest gucio...

Bartek, takie ustawienie skraca tez wężyki z LPG, to też jest plus
Poprawne ustawienie lpg z szerokopasmówką daje super efekty w SR :)

: 2015-05-21, 16:51
autor: Bartek
Ad@mus pisze:
Bartek, takie ustawienie skraca tez wężyki z LPG, to też jest plus
Poprawne ustawienie lpg z szerokopasmówką daje super efekty w SR :)
Z szerokopasówka tzn? :P

: 2015-05-22, 08:29
autor: Ad@mus
Sonda AFR :idea:

: 2015-05-22, 11:22
autor: GrzyBek80
To jest nas dwóch - te same barwy, tylko u mnie GT ;-) Pozdrowienia!

: 2015-07-05, 20:00
autor: Bartek
GrzyBek80, Dzięki tobie również :)

właśnie wróciłem z 2 tygodniowego urlopu na którym przejechałem autem ok 2.5 tys km :)
na baku LPG który mieści 36.5L maksymalnie zrobiłem 405km wiec myślę ze to dobry wynik.
Ogonie jestem bardzo zadowolony z primerki w drodze z krakowa do warszawy goniłem czasem 200km i auto to zniosło bez problemu . Wczoraj wracając ze szczecina przy temperaturze zewnętrznej 37% spotkałem po drodze pełno aut które się przegrzało a primerka na ekspresowce przy prędkości 160km klima na maksa nawet się nie spociła :D

Teraz mam zamiar zwiększyć zapłon w swojej Primerce troszkę słabo ciągnie od dołu i tu moje pytanie czy po ustawieniu zapłonu na 20stopni można ustawić obroty na 800?

: 2015-07-05, 20:44
autor: janusz
Bartek, wstaw kolektor wydechowy z Primery P10eGT/Sunny N14GTI i na dokładkę katalizatory out - poczujesz różnice. U Howarda taki mod wygenerował dodatkowe 6-7KM.

: 2015-07-05, 20:57
autor: Bartek
janusz, tak tak to na pewno wpadnie pytam o te obroty bo wujas tez ma primerke 2.0 i mówił że jak przyspieszył zapłon to auto miało coś kolo 2tys obrotów i nie mógł zmniejszy wszystkie mechaniczne regulacje niby na maksa skręcone stąd moje pytanie

: 2015-07-05, 21:00
autor: Ad@mus
ustawisz ale proponuje wolne dac na 1000rpm
odetkaj tez puszke filtra to tez niutka zyskasz
zaplon ustaw sobiena ok 3/4 fasolki i testuj;)

: 2015-07-05, 21:00
autor: janusz
Zapłon pchnij tak, żeby mieć szczelinę 1,5-2mm między podkładką a fasolką aparatu zapłonowego - ta odległość ma być od strony chłodnicy - czyli po lewej stronie patrząc od strony śruby trzymającej aparat zapłonowy. U mnie po takim pchnięciu obroty się nie zwiększyły w żadne sposób.

Normalne wolne obroty to 850-870rpm

: 2015-07-05, 21:07
autor: Bartek
janusz, a jakaś różnice czułeś ? mam lampę więc mogę ustawić zapłon "profesionalnie" :D

: 2015-07-05, 22:05
autor: janusz
Bartek, ja poczułem różnicę po zmianie wydechu :] Samo pchnięcie zapłonu - to tylko efektywniej spalana mieszanka :]

: 2015-07-05, 22:44
autor: Bartek
janusz, skoro mieszanka bedzie sie efektywniej spalac to teoretycznie auto powinno cut lepiej sie wkrecac w obroty :P tak mi sie wydaje :)

: 2015-07-05, 23:00
autor: janusz
Aż tyle to bym nie oczekiwał,m bo można się będzie rozczarować :] Jeśli masz uwalony czujnik spalania stukowego to zapłonem będziesz mógł sobie kręcić do woli, a i tak będzie 15° przed GMP

Wsadź do 水色 竜 (Mizuiro Ryū) normalny wydech i będzie dużo lepiej

: 2015-07-05, 23:07
autor: Bartek
janusz, a powiedz mi auto przez przyspieszenie zapłonu się bardziej nie grzeje? na jakimś forum czytałem ze gościu przyspieszył zapłon i niby mu świece się potopiły :D

a co do wydechu to raczej na 99% wpadnie na next sezon bo w tym muszę zabezpieczyć dól parę poprawek lakierniczych wykonać.

Aa i bym zapomniał objechałem całą polske prawie i nic się nie wydarzyło, jak przyjechałem do ŻAr do siebie, pod TESCO na zakupy wychodzę patrze a tam drzwi wgniecione, jakiś kut..... musiał przyłożyć i uciec! Ale powinno się dać to wypchać

: 2015-07-05, 23:16
autor: janusz
Ja mam jakieś 17°, świece BKR6EY i wszystko w porządku jest od yyyyy już 3 lat -> czyli jak go kupiłem.

Na temperaturę pracy ma wpływ wiele innych różnych czynników. Stopienie ceramiki - jaką gość miał tam temperaturę?!


A nazwę roboczą dla Twojego autka już wymyśliłem - patrz post wyżej :d

: 2015-07-05, 23:24
autor: Bartek
janusz, to samo mi przyszło do głowy :D a tłumaczenie? :D 水色 竜 (Mizuiro Ryū) Jasnoniebieski smok tak mi przetłumacz pan gogle :D

: 2015-07-05, 23:29
autor: janusz
Bartek, dokładnie tak :] Przy czym Ryū można też zapisać jako Ryuu - kreseczka nad literką podwaja ją :]

: 2015-07-06, 11:54
autor: Bartek
janusz, Nazwa tematu zmieniona :)

Zapłon przyspieszony, teraz muszę trochę pojeździć zobaczyć jak będzie się sprawował i czy się grzać nie będzie.

A powiedzcie u nas w silnikach SR20DE jest EGR? Jeśli jest to gdzie? wydawało mi się że powinien być kolo aparatu zapłonowego ale u mnie tam go nie widzę

: 2015-07-06, 12:18
autor: janusz
Bartek, P11 nie EGR. EGR był w P10 i w P11.144

: 2015-07-15, 16:39
autor: Bartek
janusz, no i elegancko :)

W końcu długo wyczekiwana paczka od Kuby (SPOKOjny)

Obrazek

I mam pytanko kata wyrzucam ale w jego miejsce muszę wstawić rurkę jakaś? bo ta od kolektora sięga tylko do niego?

I muszę zaślepić coś?

: 2015-07-15, 17:01
autor: janusz
Wywalasz oba katalizatory, zamiast drugiego jakiś tłumik przelotowy możesz wrzucić. A i sondę musisz przenieść za miskę olejową.