[Sunny] NISSAN SUNNY N 14 GTI by DARO 170 KM
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
MacGayver dziękuję za fachową pomoc - jak widać doświadczenei zawodowe robi swoje
[ Dodano: 2013-04-09, 15:28 ]
Fotki z Treningu przed sobotnimi zawodami a potem żegnaj Nismo.....
[ Dodano: 2013-04-24, 15:15 ]
No i ruszyła odbudowa
Nismo ma już nowy próg dzięki Czajnikowi - jego wiedzy !
teraz nadkole
Rz - szykuj się będziesz następny
[ Dodano: 2013-04-09, 15:28 ]
Fotki z Treningu przed sobotnimi zawodami a potem żegnaj Nismo.....
[ Dodano: 2013-04-24, 15:15 ]
No i ruszyła odbudowa
Nismo ma już nowy próg dzięki Czajnikowi - jego wiedzy !
teraz nadkole
Rz - szykuj się będziesz następny
Czerwone auta sa szybsze ...
[N14] Sprzęgło GTI
Witam
Mam dosyć duży problem ze sprzęgłem w moim SUNNY GTI 170 KM.
Auto trochę ma podniesioną moc z hamowni wyszło 175 KM.
Problem dotyczy sprzęgła właśnie rozwaliło mi się drugie sprzęgło po przeciągu 200 km.
Zacznę od początku kupiłem Suniacza na jesień minionego roku. W aucie jest przetoczone koło zamachowe z 8 kg do 4,5 u Otoczaka i wyważone . Pierwsza skrzynia wyszła bokiem , były zmielone żeby , słabo wchodziła 2 haczyła . Poszła się rypać. Kupiłem nowa skrzynię do Sunego GTI , wymieniłem olej na nowy , wstawiłem nowe uszczelniacze półosi ( L + P ) wsadziłem z powrotem sprzęgło ( tarcza nówka od Radzikowskiego - seria z nowymi okładzinami ) przejechałem 100 km zablokowały się biegi ,wyciągneliśmy skrzynię i okazało się że pękł kawałek metalu z tarczy trzymający sprężynkę , ( jedną z 4 ) . Tarcza pojechała do Radzikowskiego na naprawę . Między czasie kupiłem tarczę AISIN nówka ( tarcza , docisk , łożysko ) i wrzuciłem ten zestaw do auta. Było wszystko ok. Przejechałem jedne zawody i po około 30 km dupneło i znowu cisza.
Biegu nie można było wrzucić przy odpalonym silniku . Gasiłem silnik wszystkie biegi wchodziły. Z holowałem auto na kanał , po wyciągnięciu skrzyni okazało się ,że rozpadła się znowu tarcza zerwało nity z obudowy tarczy i zmieliło sprężynki . Zestaw jest nowy na gwarancji więc poszedł do reklamacji ( od kupna do awarii trwało jakieś 10 dni - 1 zawody )
Na szczęście przyszła nowa tarcza od Radzikowskiego z naprawy . Na swoją nowa tarcze VALEO nabito mi moje nowe okładziny stan BDB zero zużycia jeszcze były białe napisy na tarczy .
Wrzuciliśmy do auta nowe łożysko , nowa tarczę od Radzikowskiego i docisk ,
Po złożeniu auto odpaliło i chodziło. Były tylko dziwne odgłosy ze skrzyni , stukanie itd . po wciśnięciu sprzęgła cisza - fachowiec powiedział ze tak widoczne ma być.
Przejechałem 1 zawody ( 30 km ) . Wsiadłem do auta w weekend i w drodze do Poznania
wydupiło mi znowu sprzęgło . Ściągneła mnie laweta do domu. Jutro wyciągam skrzynię.
Znowu to samo w trasie było wszystko Ok. Jadąc normalnie około 100 km / h chciałem zredukować na 4 ciężko mi było wybić bieg ( 5 ) ledwo udało mi sie wrzucić 4 i tak przejechałem jeszcze 400 m dojechałem do krzyżowki i trzeba było wrzucić 1 i dupa.
Znowu nie mogłem wrzucić żadnego biegu przy odpalonym silniku , wyłączam silnik wchodzą na sucho wszystkie biegi.
Na 99 % znowu wyleciały sprężyny z tarczy między docisk i blokują wysprzęglanie.
Dodam że skrzynia jest zamocowana na poliuretanach jak i całe zawieszanie w samochodzie.
Co jest tego powodem ?
Źle wyważone koło zamachowe , wadliwa skrzynia , krzywy wałek w skrzyni ?
Nie wiem poradzcie bo kończą mi się nerwy do tego samochodu.
mam nadzieję że w miarę logicznie wszystko opisałem
proszę o wskazówki na PW lub kolan@irga.wroc.pl
Forum jest od tego, aby służyć pomocą na forum
Poniżej zdjęcia
Wskazówki
viewtopic.php?p=270930#270930
Mam dosyć duży problem ze sprzęgłem w moim SUNNY GTI 170 KM.
Auto trochę ma podniesioną moc z hamowni wyszło 175 KM.
Problem dotyczy sprzęgła właśnie rozwaliło mi się drugie sprzęgło po przeciągu 200 km.
Zacznę od początku kupiłem Suniacza na jesień minionego roku. W aucie jest przetoczone koło zamachowe z 8 kg do 4,5 u Otoczaka i wyważone . Pierwsza skrzynia wyszła bokiem , były zmielone żeby , słabo wchodziła 2 haczyła . Poszła się rypać. Kupiłem nowa skrzynię do Sunego GTI , wymieniłem olej na nowy , wstawiłem nowe uszczelniacze półosi ( L + P ) wsadziłem z powrotem sprzęgło ( tarcza nówka od Radzikowskiego - seria z nowymi okładzinami ) przejechałem 100 km zablokowały się biegi ,wyciągneliśmy skrzynię i okazało się że pękł kawałek metalu z tarczy trzymający sprężynkę , ( jedną z 4 ) . Tarcza pojechała do Radzikowskiego na naprawę . Między czasie kupiłem tarczę AISIN nówka ( tarcza , docisk , łożysko ) i wrzuciłem ten zestaw do auta. Było wszystko ok. Przejechałem jedne zawody i po około 30 km dupneło i znowu cisza.
Biegu nie można było wrzucić przy odpalonym silniku . Gasiłem silnik wszystkie biegi wchodziły. Z holowałem auto na kanał , po wyciągnięciu skrzyni okazało się ,że rozpadła się znowu tarcza zerwało nity z obudowy tarczy i zmieliło sprężynki . Zestaw jest nowy na gwarancji więc poszedł do reklamacji ( od kupna do awarii trwało jakieś 10 dni - 1 zawody )
Na szczęście przyszła nowa tarcza od Radzikowskiego z naprawy . Na swoją nowa tarcze VALEO nabito mi moje nowe okładziny stan BDB zero zużycia jeszcze były białe napisy na tarczy .
Wrzuciliśmy do auta nowe łożysko , nowa tarczę od Radzikowskiego i docisk ,
Po złożeniu auto odpaliło i chodziło. Były tylko dziwne odgłosy ze skrzyni , stukanie itd . po wciśnięciu sprzęgła cisza - fachowiec powiedział ze tak widoczne ma być.
Przejechałem 1 zawody ( 30 km ) . Wsiadłem do auta w weekend i w drodze do Poznania
wydupiło mi znowu sprzęgło . Ściągneła mnie laweta do domu. Jutro wyciągam skrzynię.
Znowu to samo w trasie było wszystko Ok. Jadąc normalnie około 100 km / h chciałem zredukować na 4 ciężko mi było wybić bieg ( 5 ) ledwo udało mi sie wrzucić 4 i tak przejechałem jeszcze 400 m dojechałem do krzyżowki i trzeba było wrzucić 1 i dupa.
Znowu nie mogłem wrzucić żadnego biegu przy odpalonym silniku , wyłączam silnik wchodzą na sucho wszystkie biegi.
Na 99 % znowu wyleciały sprężyny z tarczy między docisk i blokują wysprzęglanie.
Dodam że skrzynia jest zamocowana na poliuretanach jak i całe zawieszanie w samochodzie.
Co jest tego powodem ?
Źle wyważone koło zamachowe , wadliwa skrzynia , krzywy wałek w skrzyni ?
Nie wiem poradzcie bo kończą mi się nerwy do tego samochodu.
mam nadzieję że w miarę logicznie wszystko opisałem
proszę o wskazówki na PW lub kolan@irga.wroc.pl
Forum jest od tego, aby służyć pomocą na forum
Poniżej zdjęcia
Wskazówki
viewtopic.php?p=270930#270930
Ostatnio zmieniony 2013-05-01, 16:25 przez DARO GTI, łącznie zmieniany 1 raz.
Czerwone auta sa szybsze ...
Sprzęgło
Czajnik nie chodzi o komfort .
Chodzi o przyczyne rozwalania tarczy sprzęgłowej.
Jak był Komplet AISIN to sprzegło chodził mięciutko a i tak po 100 km padło
Jak był komplet od Radzikowskiego wzmocniona tarcza , grubsze okładziny , wzmocniony docisk , grubsze blachy w docisku to wtedy pedał był twardy - padło po 150 km.
Nie dywagujemy na temat komfortu tylko przyczyny rozwalania tarczy sprzegłowej ?
Jutro wyciągam skrzynię i na przebieg 300 km wrzucam 4 tarczę wina skrzyni , koła zamachowego , cos jest źle wyważone w która strone mam iść. Kupić nowa skrzynię ?
Sprawdzic czy koło zamachowej jest dobrze wyważone ?
Chodzi o przyczyne rozwalania tarczy sprzęgłowej.
Jak był Komplet AISIN to sprzegło chodził mięciutko a i tak po 100 km padło
Jak był komplet od Radzikowskiego wzmocniona tarcza , grubsze okładziny , wzmocniony docisk , grubsze blachy w docisku to wtedy pedał był twardy - padło po 150 km.
Nie dywagujemy na temat komfortu tylko przyczyny rozwalania tarczy sprzegłowej ?
Jutro wyciągam skrzynię i na przebieg 300 km wrzucam 4 tarczę wina skrzyni , koła zamachowego , cos jest źle wyważone w która strone mam iść. Kupić nowa skrzynię ?
Sprawdzic czy koło zamachowej jest dobrze wyważone ?
Czerwone auta sa szybsze ...
Tylko metoda prób i błędów polegająca na eliminowaniu kolejnych elementów z układu może skutkować jeszcze jednym rozwalonym sprzęgłem (odpukać). Opcja prosta, ale niekoniecznie najtańsza.
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
- Chochlik
- doświadczony forumowicz
- Posty: 247
- Rejestracja: 2010-11-03, 22:04
- Lokalizacja: Sieraków / Berlin
Trochę podobny problem miał ojciec w p12 qg18.
Pierwsza tarcza, oemowa się rozleciała bo sprężynki wypadły - ok zdarza się po 140 tys km
Druga, po 159km, bo nity łączące części docisku wyrwały się - wadliwy towar przyszedł,
Trzecia, po 250 km przegieła się - tutaj winą był zły model tarczy, tulejka w tarczy osadzona na wałku miała troszkę inną długość niż ori.
Pierwsza tarcza, oemowa się rozleciała bo sprężynki wypadły - ok zdarza się po 140 tys km
Druga, po 159km, bo nity łączące części docisku wyrwały się - wadliwy towar przyszedł,
Trzecia, po 250 km przegieła się - tutaj winą był zły model tarczy, tulejka w tarczy osadzona na wałku miała troszkę inną długość niż ori.
Jeśli niebo zwali nam się na głowy, będziemy łapać skowronki!
teoretycznie skrzynie bym wykluczył, mimo tego że wina hałasu bez wciśniętego sprzęgła i ciszy po jego wciśnięciu to wina łożyska w skrzyni. Ja bym obstawiał albo koło zamachowe albo styl jazdy w połączeniu z mocą. Ile wyszło niutów na hamowni? Bo może "zrywanie sprzęgła" przy tej mocy wpływa już na sprężyny na tyle że wypadają. A w momencie kiedy Ci się to przytrafiło jechałeś spokojnie? bo w sumie by to wykluczyło. Jaki miałeś styl jazdy przy tej awarii?
Ja uważam że tarcze zwykłe czyli ze spręzynkami obecnie produkowane są ogólnie do dupy.kiepskie materiały, wszystko takie delikatne, ledwo nadają sie do seryjnych samochodów. trudno coś znaleźc godnego polecenia. a co dopiero do silników dłubanych
wyważenie koła nie ma nic do sprzegła. jesli było by cos nie tak panewki dostały by po dupie. jesli powierzchnia koła gdzie przylega tarcza jest ok to koło mozesz wykluczyć.
w skrzyni natomiast możliwe że łozysko na wałku sprzędłowym sie posypało i nie masz osiowosci. piszeszo hałasie w skrzyni. tego bym nie bagatelizował. trzeba zajrzeć.
znam wiele przypadków kiedy to rozpadała sie tarcza zwykła na która nabite były spieki. dlatego ja wyeliminowałem ten słaby punkt i zamontowałem tarczę bez spręzyn.
wyważenie koła nie ma nic do sprzegła. jesli było by cos nie tak panewki dostały by po dupie. jesli powierzchnia koła gdzie przylega tarcza jest ok to koło mozesz wykluczyć.
w skrzyni natomiast możliwe że łozysko na wałku sprzędłowym sie posypało i nie masz osiowosci. piszeszo hałasie w skrzyni. tego bym nie bagatelizował. trzeba zajrzeć.
znam wiele przypadków kiedy to rozpadała sie tarcza zwykła na która nabite były spieki. dlatego ja wyeliminowałem ten słaby punkt i zamontowałem tarczę bez spręzyn.
Odp na Reklamacje AISIN
cos takiego dostałem w odpowiedzi od dostawcy na rozwalone sprzegło
dla mnie to masło maslane
Moc 175 KM 205 Niutów
Od wrzucenia ostatniego sprzegła jedne zawodu max 30 km ( dosłownie 5-6 przejazdów po 2;30 minuty i to bez szaleństw ) i w sobotę z rana wyjazd pod Poznań . Jechaliśmy kolumna 5 aut bus 1 wszy miał CB a ja za nim prędkośc 100 - 120 km nromalnej jazdy
1 objawem było ciężkie wybicie 5 biegu a potem to kwestia 400 m i zablokowało skrzynię .
Dystanns pokonany na nowym zestawie ( tarcza ,docisk ,łożysko max 200 km. )
MacGayver auto nie jest katowane jest to 3 auto w rodzinie i jeździ tylko w weekendy i zawody.
Przecież te silniki dłubią większe moce i nie mają takich problemów !
dla mnie to masło maslane
Moc 175 KM 205 Niutów
Od wrzucenia ostatniego sprzegła jedne zawodu max 30 km ( dosłownie 5-6 przejazdów po 2;30 minuty i to bez szaleństw ) i w sobotę z rana wyjazd pod Poznań . Jechaliśmy kolumna 5 aut bus 1 wszy miał CB a ja za nim prędkośc 100 - 120 km nromalnej jazdy
1 objawem było ciężkie wybicie 5 biegu a potem to kwestia 400 m i zablokowało skrzynię .
Dystanns pokonany na nowym zestawie ( tarcza ,docisk ,łożysko max 200 km. )
MacGayver auto nie jest katowane jest to 3 auto w rodzinie i jeździ tylko w weekendy i zawody.
Przecież te silniki dłubią większe moce i nie mają takich problemów !
Czerwone auta sa szybsze ...
O tym że auto ma podniesioną moc nie mówimy bo reklamacja od razu była by odrzucona.
Co do montażu skrzyni to nie można tego spierniczyć tak mi się wydaje. Nissana naprawia mechanik z wieloletnim doświadczeniem .
Auto daje dużo frajdy z jazdy ale obecnie od 2 miesięcy wiecej stoi u mechanika niż jeździ.
Znalazłem nowa skrzynię za 250 zł , zamach za 80 zł wymienić wszytsko na nowe ?
Co do montażu skrzyni to nie można tego spierniczyć tak mi się wydaje. Nissana naprawia mechanik z wieloletnim doświadczeniem .
Auto daje dużo frajdy z jazdy ale obecnie od 2 miesięcy wiecej stoi u mechanika niż jeździ.
Znalazłem nowa skrzynię za 250 zł , zamach za 80 zł wymienić wszytsko na nowe ?
Czerwone auta sa szybsze ...
W piśmie masz o montażu sprzęgła, które o dziwo można spierniczyćDARO SUNNY GTI pisze:Co do montażu skrzyni to nie można tego spierniczyć
Także albo przylgnia koła zamachowego gdzie styka się z tarczą jest krzywa, albo na mocowaniu docisku. Osobiście chyba ogarnąłbym ten hałas ze skrzyni + wrzucił inny zamach, tyle.
A może to kwestia ułożenia sprzęgła? Po założeniu od razu pojechałeś na tor?
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005
z klubem Nissana od grudnia 2005
tez miałem taki klekot, po wymianie kpl sprzegla ucichlo
ale jest jeden dups do sprawdzenia u ciebie, z tego co kojarze sprzeglo jest na lince, sprobuj podregulowac jej naciag, mysle ze slabo masz linke napięta, ew wymien linke na nowa i naszpanuj ja na nowo
ale jest jeden dups do sprawdzenia u ciebie, z tego co kojarze sprzeglo jest na lince, sprobuj podregulowac jej naciag, mysle ze slabo masz linke napięta, ew wymien linke na nowa i naszpanuj ja na nowo
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
to co innego tam może stukać? Albo wypaczony zamach albo źle wyśrodkowane sprzęgło?
Z drugiej strony klekotanie zawsze mi się kojarzy z łożyskiem...
Z drugiej strony klekotanie zawsze mi się kojarzy z łożyskiem...
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005
z klubem Nissana od grudnia 2005
Witam mam ten sam problem w sumie już z 5 tarcz się rozpadło.
Najpierw w EXEDY ścięło nity mocujące wieloklin, cały komplet poszedł na reklamację do skośnych.
W odpowiedzi była szczegółowa ekspertyza ze zdjęciami i wyjaśnieniem ze winny jest ugięty wałek sprzęgłowy w skrzyni.
Niestety od tamtej pory siedzi już trzecia skrzynia tym razem z P11.144 a rozpadły się dwa AISINY i LUK.
Za każdym razem wyrywa sprężynkę.
Dodam tylko że auto służy do dynamicznej jazdy na co dzień, moc i moment mamy podobny a sprzęgła tak ochoczo zaczęły padać po doprężeniu i przestawieniu wałków.
Osobiście Najlepiej wspominam komplet NKK.
Dodam jeszcze ze zamach mam fabryczny ale jest lżejszy wał, korby i tłoki od DEH z P11GT.
Może właśnie w tym jest przyczyna ?
Najpierw w EXEDY ścięło nity mocujące wieloklin, cały komplet poszedł na reklamację do skośnych.
W odpowiedzi była szczegółowa ekspertyza ze zdjęciami i wyjaśnieniem ze winny jest ugięty wałek sprzęgłowy w skrzyni.
Niestety od tamtej pory siedzi już trzecia skrzynia tym razem z P11.144 a rozpadły się dwa AISINY i LUK.
Za każdym razem wyrywa sprężynkę.
Dodam tylko że auto służy do dynamicznej jazdy na co dzień, moc i moment mamy podobny a sprzęgła tak ochoczo zaczęły padać po doprężeniu i przestawieniu wałków.
Osobiście Najlepiej wspominam komplet NKK.
Dodam jeszcze ze zamach mam fabryczny ale jest lżejszy wał, korby i tłoki od DEH z P11GT.
Może właśnie w tym jest przyczyna ?
a jakie to ma znaczenie?Misiek pisze:A może to kwestia ułożenia sprzęgła? Po założeniu od razu pojechałeś na tor?
sprzęgło trzeba docierać? nie słyszałem o czymś takim.
jesli zachowana jest osiowość i powierzchnie dosisku i koła zamachowego sa ok to nie ma innej opcji jak kiepskia tarcza tarcza. chyba że montaż.
po co kombinować? wyeliminuj słaby punkt- spręzynki. mam namiar na firmę w Bielsku robia tarcze na spiekach. Startowałem na tej tarczy w wyscigach górskich. żadnych problemów
Sprzegło
Sobota max poniedziałek wyciągam po raz ostatni skrzynię z Tego samochodu to już bedzie 4 raz i ostatni . Zamiast cieszyć się samochodem cały czas to pier.... sprzęgło.
Chce zrobic to i zapomniec o temacie sprzegła w tym samochodzie , za każdym razem jak wciskam sprzegło to przechodzi mnie myśl czy wrzuce nastepny bieg.
Mogę kupić nową skrzynię , moge starą wybebeszyć i dać do fachowca niech posprawdza , mogę załaożyć nowe kompletne sprzęgło - wydam 1000 zł ale chcę zapomnieć o sprzęgle w tym samochodzie. Upalać , latać bokiem i zostawiać hondziarzy w tyle
No i przede wszytskim zrobić autko na zlot .
Pzdr w poniedziałek informacja po wyciągnięciu skrzyni .
Chce zrobic to i zapomniec o temacie sprzegła w tym samochodzie , za każdym razem jak wciskam sprzegło to przechodzi mnie myśl czy wrzuce nastepny bieg.
Mogę kupić nową skrzynię , moge starą wybebeszyć i dać do fachowca niech posprawdza , mogę załaożyć nowe kompletne sprzęgło - wydam 1000 zł ale chcę zapomnieć o sprzęgle w tym samochodzie. Upalać , latać bokiem i zostawiać hondziarzy w tyle
No i przede wszytskim zrobić autko na zlot .
Pzdr w poniedziałek informacja po wyciągnięciu skrzyni .
Czerwone auta sa szybsze ...
w jaki sposób? jeżdzić 1000km na półsprzęgle?
nie widzę powodu "docierania" sprzęgła jeśli zakładam nową tarczę ,docisk, koło zamachowe jest równe a linka prawidłowo wyregulowana to sprzęgło jest gotowe do jazdy.
nigdy nic takiego nie robiłem a sprzęgła w róznych samochodach działają mi po 200-300 tyś km
[ Dodano: 2013-05-03, 15:22 ]
http://www.motoiq.com/magazine_articles ... -pros.aspx
tu takie zestawienie tarcz sprzęgła , natknałem sie przypadkiem
nie widzę powodu "docierania" sprzęgła jeśli zakładam nową tarczę ,docisk, koło zamachowe jest równe a linka prawidłowo wyregulowana to sprzęgło jest gotowe do jazdy.
nigdy nic takiego nie robiłem a sprzęgła w róznych samochodach działają mi po 200-300 tyś km
[ Dodano: 2013-05-03, 15:22 ]
http://www.motoiq.com/magazine_articles ... -pros.aspx
tu takie zestawienie tarcz sprzęgła , natknałem sie przypadkiem
- sunniak1.6sr
- fanatyk nissana
- Posty: 820
- Rejestracja: 2009-12-07, 23:02
- Lokalizacja: Miasto Łódź
to byłby epic failsunniak1.6sr pisze:Zadam głupie pytanie ale taką rzecz spotkałem w aucie innej marki , mianowicie odwrotnie założona tarcza sprzęgłowa, efekt przez pewien czas wszytko oki , później ślizganie sprzęgła a na końcu brak możliwości wrzucenia biegu.
Daro, serwisówka podaje kolejność dokręcania śrub, Twój mechanik ją zachował? Może w przypadku nie-wyczynowych części do wyczynowej jazdy takie detale mają większe znaczenie?
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005
z klubem Nissana od grudnia 2005