Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny] NISSAN SUNNY N 14 GTI by DARO 170 KM

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-03-26, 09:11

No widzisz, wszystko co mówiłem dokładnie potwierdziłeś :-D Przynajmniej masz teraz pewność że jeździsz na oryginale :-P Pomogłem? :-P
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

DARO GTI
fanatyk nissana
Posty: 1342
Rejestracja: 2012-11-22, 20:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: DARO GTI » 2013-03-26, 09:18

MacGayver dziękuję za fachową pomoc - jak widać doświadczenei zawodowe robi swoje :)

[ Dodano: 2013-04-09, 15:28 ]
Fotki z Treningu przed sobotnimi zawodami a potem żegnaj Nismo.....

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

[ Dodano: 2013-04-24, 15:15 ]
No i ruszyła odbudowa

Nismo ma już nowy próg dzięki Czajnikowi - jego wiedzy !
Obrazek
teraz nadkole
Obrazek


Rz - szykuj się będziesz następny :)
Czerwone auta sa szybsze ...

DARO GTI
fanatyk nissana
Posty: 1342
Rejestracja: 2012-11-22, 20:47
Lokalizacja: Wrocław

[N14] Sprzęgło GTI

Post autor: DARO GTI » 2013-05-01, 15:49

Witam

Mam dosyć duży problem ze sprzęgłem w moim SUNNY GTI 170 KM.
Auto trochę ma podniesioną moc z hamowni wyszło 175 KM.
Problem dotyczy sprzęgła właśnie rozwaliło mi się drugie sprzęgło po przeciągu 200 km.
Zacznę od początku kupiłem Suniacza na jesień minionego roku. W aucie jest przetoczone koło zamachowe z 8 kg do 4,5 u Otoczaka i wyważone . Pierwsza skrzynia wyszła bokiem , były zmielone żeby , słabo wchodziła 2 haczyła . Poszła się rypać. Kupiłem nowa skrzynię do Sunego GTI , wymieniłem olej na nowy , wstawiłem nowe uszczelniacze półosi ( L + P ) wsadziłem z powrotem sprzęgło ( tarcza nówka od Radzikowskiego - seria z nowymi okładzinami ) przejechałem 100 km zablokowały się biegi ,wyciągneliśmy skrzynię i okazało się że pękł kawałek metalu z tarczy trzymający sprężynkę , ( jedną z 4 ) . Tarcza pojechała do Radzikowskiego na naprawę . Między czasie kupiłem tarczę AISIN nówka ( tarcza , docisk , łożysko ) i wrzuciłem ten zestaw do auta. Było wszystko ok. Przejechałem jedne zawody i po około 30 km dupneło i znowu cisza.
Biegu nie można było wrzucić przy odpalonym silniku . Gasiłem silnik wszystkie biegi wchodziły. Z holowałem auto na kanał , po wyciągnięciu skrzyni okazało się ,że rozpadła się znowu tarcza zerwało nity z obudowy tarczy i zmieliło sprężynki . Zestaw jest nowy na gwarancji więc poszedł do reklamacji ( od kupna do awarii trwało jakieś 10 dni - 1 zawody )
Na szczęście przyszła nowa tarcza od Radzikowskiego z naprawy . Na swoją nowa tarcze VALEO nabito mi moje nowe okładziny stan BDB zero zużycia jeszcze były białe napisy na tarczy .
Wrzuciliśmy do auta nowe łożysko , nowa tarczę od Radzikowskiego i docisk ,
Po złożeniu auto odpaliło i chodziło. Były tylko dziwne odgłosy ze skrzyni , stukanie itd . po wciśnięciu sprzęgła cisza - fachowiec powiedział ze tak widoczne ma być.
Przejechałem 1 zawody ( 30 km ) . Wsiadłem do auta w weekend i w drodze do Poznania
wydupiło mi znowu sprzęgło . Ściągneła mnie laweta do domu. Jutro wyciągam skrzynię.
Znowu to samo w trasie było wszystko Ok. Jadąc normalnie około 100 km / h chciałem zredukować na 4 ciężko mi było wybić bieg ( 5 ) ledwo udało mi sie wrzucić 4 i tak przejechałem jeszcze 400 m dojechałem do krzyżowki i trzeba było wrzucić 1 i dupa.
Znowu nie mogłem wrzucić żadnego biegu przy odpalonym silniku , wyłączam silnik wchodzą na sucho wszystkie biegi.
Na 99 % znowu wyleciały sprężyny z tarczy między docisk i blokują wysprzęglanie.
Dodam że skrzynia jest zamocowana na poliuretanach jak i całe zawieszanie w samochodzie.

Co jest tego powodem ?

Źle wyważone koło zamachowe , wadliwa skrzynia , krzywy wałek w skrzyni ?
Nie wiem poradzcie bo kończą mi się nerwy do tego samochodu.
mam nadzieję że w miarę logicznie wszystko opisałem

proszę o wskazówki na PW lub kolan@irga.wroc.pl
Forum jest od tego, aby służyć pomocą na forum :)

Poniżej zdjęcia
Wskazówki


viewtopic.php?p=270930#270930
Ostatnio zmieniony 2013-05-01, 16:25 przez DARO GTI, łącznie zmieniany 1 raz.
Czerwone auta sa szybsze ...

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-05-01, 16:43

miałem zamontowanego Sachsa i działało. jesli chcesz sie pozbyć problemu spręzynek zamontuj spieka bez spręzynek albo jakiegos markowego ze sprężynkami jak chcesz mieć troczhę bardziej komfortowe sprzęgło.

DARO GTI
fanatyk nissana
Posty: 1342
Rejestracja: 2012-11-22, 20:47
Lokalizacja: Wrocław

Sprzęgło

Post autor: DARO GTI » 2013-05-01, 17:08

Czajnik nie chodzi o komfort .
Chodzi o przyczyne rozwalania tarczy sprzęgłowej.
Jak był Komplet AISIN to sprzegło chodził mięciutko a i tak po 100 km padło
Jak był komplet od Radzikowskiego wzmocniona tarcza , grubsze okładziny , wzmocniony docisk , grubsze blachy w docisku to wtedy pedał był twardy - padło po 150 km.
Nie dywagujemy na temat komfortu tylko przyczyny rozwalania tarczy sprzegłowej ?
Jutro wyciągam skrzynię i na przebieg 300 km wrzucam 4 tarczę wina skrzyni , koła zamachowego , cos jest źle wyważone w która strone mam iść. Kupić nowa skrzynię ?
Sprawdzic czy koło zamachowej jest dobrze wyważone ?
Czerwone auta sa szybsze ...

DARO GTI
fanatyk nissana
Posty: 1342
Rejestracja: 2012-11-22, 20:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: DARO GTI » 2013-05-01, 17:29

OK. Jutro jak wywalę skrzynię to wykrece tez koło zamachowe i je dokładnie poogladamy
tylko jak sprawdzic czy jest wyważone ? Tokarka , albo podjedę jutro do jakiegos magika od skrzyń biegów może ma jakiś sprzęt do sprawdzenia.
Czerwone auta sa szybsze ...

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-05-01, 17:35

Tylko metoda prób i błędów polegająca na eliminowaniu kolejnych elementów z układu może skutkować jeszcze jednym rozwalonym sprzęgłem (odpukać). Opcja prosta, ale niekoniecznie najtańsza.
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
Chochlik
doświadczony forumowicz
Posty: 247
Rejestracja: 2010-11-03, 22:04
Lokalizacja: Sieraków / Berlin

Post autor: Chochlik » 2013-05-01, 22:40

Trochę podobny problem miał ojciec w p12 qg18.
Pierwsza tarcza, oemowa się rozleciała bo sprężynki wypadły - ok zdarza się po 140 tys km
Druga, po 159km, bo nity łączące części docisku wyrwały się - wadliwy towar przyszedł,
Trzecia, po 250 km przegieła się - tutaj winą był zły model tarczy, tulejka w tarczy osadzona na wałku miała troszkę inną długość niż ori.
Jeśli niebo zwali nam się na głowy, będziemy łapać skowronki!

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-05-01, 22:53

teoretycznie skrzynie bym wykluczył, mimo tego że wina hałasu bez wciśniętego sprzęgła i ciszy po jego wciśnięciu to wina łożyska w skrzyni. Ja bym obstawiał albo koło zamachowe albo styl jazdy w połączeniu z mocą. Ile wyszło niutów na hamowni? Bo może "zrywanie sprzęgła" przy tej mocy wpływa już na sprężyny na tyle że wypadają. A w momencie kiedy Ci się to przytrafiło jechałeś spokojnie? bo w sumie by to wykluczyło. Jaki miałeś styl jazdy przy tej awarii?
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-05-02, 09:23

Ja uważam że tarcze zwykłe czyli ze spręzynkami obecnie produkowane są ogólnie do dupy.kiepskie materiały, wszystko takie delikatne, ledwo nadają sie do seryjnych samochodów. trudno coś znaleźc godnego polecenia. a co dopiero do silników dłubanych

wyważenie koła nie ma nic do sprzegła. jesli było by cos nie tak panewki dostały by po dupie. jesli powierzchnia koła gdzie przylega tarcza jest ok to koło mozesz wykluczyć.
w skrzyni natomiast możliwe że łozysko na wałku sprzędłowym sie posypało i nie masz osiowosci. piszeszo hałasie w skrzyni. tego bym nie bagatelizował. trzeba zajrzeć.

znam wiele przypadków kiedy to rozpadała sie tarcza zwykła na która nabite były spieki. dlatego ja wyeliminowałem ten słaby punkt i zamontowałem tarczę bez spręzyn.

DARO GTI
fanatyk nissana
Posty: 1342
Rejestracja: 2012-11-22, 20:47
Lokalizacja: Wrocław

Odp na Reklamacje AISIN

Post autor: DARO GTI » 2013-05-02, 10:24

cos takiego dostałem w odpowiedzi od dostawcy na rozwalone sprzegło
Obrazek
dla mnie to masło maslane

Moc 175 KM 205 Niutów
Od wrzucenia ostatniego sprzegła jedne zawodu max 30 km ( dosłownie 5-6 przejazdów po 2;30 minuty i to bez szaleństw ) i w sobotę z rana wyjazd pod Poznań . Jechaliśmy kolumna 5 aut bus 1 wszy miał CB a ja za nim prędkośc 100 - 120 km nromalnej jazdy
1 objawem było ciężkie wybicie 5 biegu a potem to kwestia 400 m i zablokowało skrzynię .
Dystanns pokonany na nowym zestawie ( tarcza ,docisk ,łożysko max 200 km. )
MacGayver auto nie jest katowane jest to 3 auto w rodzinie i jeździ tylko w weekendy i zawody.
Przecież te silniki dłubią większe moce i nie mają takich problemów !!!
Czerwone auta sa szybsze ...

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2013-05-02, 10:30

o mocy nic nie piszą tylko o nie fachowym montażu :-|
Dark Shadow

DARO GTI
fanatyk nissana
Posty: 1342
Rejestracja: 2012-11-22, 20:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: DARO GTI » 2013-05-02, 10:49

O tym że auto ma podniesioną moc nie mówimy bo reklamacja od razu była by odrzucona.
Co do montażu skrzyni to nie można tego spierniczyć tak mi się wydaje. Nissana naprawia mechanik z wieloletnim doświadczeniem .
Auto daje dużo frajdy z jazdy ale obecnie od 2 miesięcy wiecej stoi u mechanika niż jeździ.
Znalazłem nowa skrzynię za 250 zł , zamach za 80 zł wymienić wszytsko na nowe ?
Czerwone auta sa szybsze ...

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-05-02, 11:30

DARO SUNNY GTI pisze:Co do montażu skrzyni to nie można tego spierniczyć
W piśmie masz o montażu sprzęgła, które o dziwo można spierniczyć ;))
Także albo przylgnia koła zamachowego gdzie styka się z tarczą jest krzywa, albo na mocowaniu docisku. Osobiście chyba ogarnąłbym ten hałas ze skrzyni + wrzucił inny zamach, tyle.

Awatar użytkownika
Misiek
fanatyk nissana
Posty: 1360
Rejestracja: 2009-12-07, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Misiek » 2013-05-02, 12:06

A może to kwestia ułożenia sprzęgła? Po założeniu od razu pojechałeś na tor?
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005

DARO GTI
fanatyk nissana
Posty: 1342
Rejestracja: 2012-11-22, 20:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: DARO GTI » 2013-05-02, 13:22

Bezpośrednio po założeniu skrzyni i odpaleniu silnika jest stukot ze skrzyni.
Po wciśnięciu sprzegła jest cisza . Założone było nowa tarcza , nowe łożysko oporowe , docisk stary stan idealny ( wzmocniony ).
Czerwone auta sa szybsze ...

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2013-05-02, 13:43

tez miałem taki klekot, po wymianie kpl sprzegla ucichlo
ale jest jeden dups do sprawdzenia u ciebie, z tego co kojarze sprzeglo jest na lince, sprobuj podregulowac jej naciag, mysle ze slabo masz linke napięta, ew wymien linke na nowa i naszpanuj ja na nowo :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-05-02, 14:42

Linka nic nie wnosi raczej możesz jej nie mieć wgl i cisza powinna być ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Misiek
fanatyk nissana
Posty: 1360
Rejestracja: 2009-12-07, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Misiek » 2013-05-02, 14:48

to co innego tam może stukać? Albo wypaczony zamach albo źle wyśrodkowane sprzęgło?
Z drugiej strony klekotanie zawsze mi się kojarzy z łożyskiem...
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2013-05-02, 16:32

DARO SUNNY GTI pisze:Bezpośrednio po założeniu skrzyni i odpaleniu silnika jest stukot ze skrzyni.
Po wciśnięciu sprzegła jest cisza .
No to proste jak drut skrzynia Ci klamoci
Jakby zamach był krzywy to by szarpało przy ruszaniu
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-05-02, 16:36

osobiście też bym stawiał na skrzynie..
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2013-05-03, 10:01

Witam mam ten sam problem w sumie już z 5 tarcz się rozpadło.
Najpierw w EXEDY ścięło nity mocujące wieloklin, cały komplet poszedł na reklamację do skośnych.
W odpowiedzi była szczegółowa ekspertyza ze zdjęciami i wyjaśnieniem ze winny jest ugięty wałek sprzęgłowy w skrzyni.
Niestety od tamtej pory siedzi już trzecia skrzynia tym razem z P11.144 a rozpadły się dwa AISINY i LUK.
Za każdym razem wyrywa sprężynkę.
Dodam tylko że auto służy do dynamicznej jazdy na co dzień, moc i moment mamy podobny a sprzęgła tak ochoczo zaczęły padać po doprężeniu i przestawieniu wałków.
Osobiście Najlepiej wspominam komplet NKK.


Dodam jeszcze ze zamach mam fabryczny ale jest lżejszy wał, korby i tłoki od DEH z P11GT.
Może właśnie w tym jest przyczyna ?

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-05-03, 10:37

Misiek pisze:A może to kwestia ułożenia sprzęgła? Po założeniu od razu pojechałeś na tor?
a jakie to ma znaczenie?
sprzęgło trzeba docierać? nie słyszałem o czymś takim.

jesli zachowana jest osiowość i powierzchnie dosisku i koła zamachowego sa ok to nie ma innej opcji jak kiepskia tarcza tarcza. chyba że montaż.

po co kombinować? wyeliminuj słaby punkt- spręzynki. mam namiar na firmę w Bielsku robia tarcze na spiekach. Startowałem na tej tarczy w wyscigach górskich. żadnych problemów

DARO GTI
fanatyk nissana
Posty: 1342
Rejestracja: 2012-11-22, 20:47
Lokalizacja: Wrocław

Sprzegło

Post autor: DARO GTI » 2013-05-03, 13:02

Sobota max poniedziałek wyciągam po raz ostatni skrzynię z Tego samochodu to już bedzie 4 raz i ostatni . Zamiast cieszyć się samochodem cały czas to pier.... sprzęgło.
Chce zrobic to i zapomniec o temacie sprzegła w tym samochodzie , za każdym razem jak wciskam sprzegło to przechodzi mnie myśl czy wrzuce nastepny bieg.
Mogę kupić nową skrzynię , moge starą wybebeszyć i dać do fachowca niech posprawdza , mogę załaożyć nowe kompletne sprzęgło - wydam 1000 zł ale chcę zapomnieć o sprzęgle w tym samochodzie. Upalać , latać bokiem i zostawiać hondziarzy w tyle :)
No i przede wszytskim zrobić autko na zlot .
Pzdr w poniedziałek informacja po wyciągnięciu skrzyni .
Czerwone auta sa szybsze ...

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-05-03, 13:38

czajnik pisze:sprzęgło trzeba docierać? nie słyszałem o czymś takim.
No trzeba trzeba, aby sie dobrze ułożyło

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-05-03, 14:12

w jaki sposób? jeżdzić 1000km na półsprzęgle? :-P

nie widzę powodu "docierania" sprzęgła jeśli zakładam nową tarczę ,docisk, koło zamachowe jest równe a linka prawidłowo wyregulowana to sprzęgło jest gotowe do jazdy.


nigdy nic takiego nie robiłem a sprzęgła w róznych samochodach działają mi po 200-300 tyś km

[ Dodano: 2013-05-03, 15:22 ]
http://www.motoiq.com/magazine_articles ... -pros.aspx

tu takie zestawienie tarcz sprzęgła , natknałem sie przypadkiem

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-05-03, 16:34

czajnik pisze:w jaki sposób? jeżdzić 1000km na półsprzęgle? :-P
Mnie zawsze uczono by pierwsze 500 km nie butować i jeździć spokojnie

Awatar użytkownika
sunniak1.6sr
fanatyk nissana
Posty: 820
Rejestracja: 2009-12-07, 23:02
Lokalizacja: Miasto Łódź

Post autor: sunniak1.6sr » 2013-05-03, 17:52

Zadam głupie pytanie ale taką rzecz spotkałem w aucie innej marki , mianowicie odwrotnie założona tarcza sprzęgłowa, efekt przez pewien czas wszytko oki , później ślizganie sprzęgła a na końcu brak możliwości wrzucenia biegu.

Awatar użytkownika
Misiek
fanatyk nissana
Posty: 1360
Rejestracja: 2009-12-07, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Misiek » 2013-05-03, 19:27

sunniak1.6sr pisze:Zadam głupie pytanie ale taką rzecz spotkałem w aucie innej marki , mianowicie odwrotnie założona tarcza sprzęgłowa, efekt przez pewien czas wszytko oki , później ślizganie sprzęgła a na końcu brak możliwości wrzucenia biegu.
to byłby epic fail :-)

Daro, serwisówka podaje kolejność dokręcania śrub, Twój mechanik ją zachował? Może w przypadku nie-wyczynowych części do wyczynowej jazdy takie detale mają większe znaczenie?
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-05-03, 20:29

ale chyba to każdy mechanik wie że dokręcać na krzyż i po równo każdą a nie do końca a póżniej kolejną bo to tak jak z dociąganiem głowicy.

i nie ma to zanczenia czy częsci wyczynowe czy nie dokręca sie tak samo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”