Strona 3 z 4
: 2013-12-12, 21:48
autor: rz
jak przelotem bede w wawie to z checia sie sprawdze ale jak na razie twierdze, ze ve jest deczko przereklamowane ale to nie miejsce na takie tematy
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
: 2013-12-12, 22:08
autor: jacekpsk
rz pisze:Unikatem będzie jadące VE
![:D](./images/smilies/biggrin.png)
na razie nie zapowiada się by te silniki były awaryjne właśnie wręcz przeciwne,ale każdy ma swoje zdanie
DubSon pisze:Ale życzę powodzenia! Oby się sprawował!
![:))](./images/smilies/wesoly.gif)
Dzięki,będzie się sprawował i cieszył michę
: 2013-12-12, 22:11
autor: rz
ja mialem na mysli zapier*****ie a nie ich awaryjnosc
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
bo ta jest pewnie na poziomie zwyklego de
zycze powodzenia w projekcie.
: 2013-12-16, 23:01
autor: jacekpsk
Dobra teraz będę trochę pytał bo nie jestem inżynierem nissana
Chciałem usunąć w przepustnicy podgrzewanie ale jest tu sprytny mechanizm bo krótkim teście wnioski następujące:
Gdy płyn chłodniczy nie jest zagrzany blaszka przytrzymuje by listek się nie zamknął całkowicie (kolor niebieski )
W chwili gdy temperatura jest optymalna wychodzi grzybek (kolor czerwony) i odblokowuje całkowite zamkniecie przepustnicy
I tu pytanie czy do czegoś takie ssanie ma się przydać
![?? ??](./images/smilies/pytajnik.gif)
Jakieś zalety pozostawienia??
Nie przejmować się i usuwać
![?? ??](./images/smilies/pytajnik.gif)
: 2013-12-16, 23:04
autor: MacGayver
no generalnie jak go usuniesz to może być Ci ciężko użytkować auto w zimne dni po odpaleniu. Jeśli to dla Ciebie nie kłopot to śmiało możesz usuwać
Wiadomo że jak jest auto zimne to przepustnica jest lekko uchylona, a po rozgrzaniu się domyka. Po usunięciu nawet na zimnym silniku będzie domknięta więc siłą rzeczy auto będzie Ci gasło
: 2013-12-17, 00:02
autor: Ryba
Racja, ale również można śmiało napisać, że chodzi tu o nieprzymarzanie listka przepustnica do obudowy to mogło by uszkodzić mechanizm bądź naruszyć mocowanie przysłony na ośce.
Ja jeździłem długi czas na zdjętym podgrzewaniu przepustnicy. Faktycznie w zimę było to delikatnie uciążliwe bo sam musiałem pilnować lekko uchylonej przepustnicy.
Jednak nic nie stoi na przeszkodzie abyś zamknął obwód podgrzewania przepustnicy na węzach w lato a na zimę montujesz z powrotem co by kłopotu nie było
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
: 2013-12-17, 09:12
autor: wod2u
A tam nie ma krokowca, zeby pilowal wolnych obrotow? Czy te cale listki robia robote silniczka krokowego?
Pytam, bo u siebie w P11.144 mam zrobiony bypass, przepustnica nie jest grzana i nie ma zadnych problemow jak do tej pory (minimum to chyba -8 st C). A mod (w polaczeniu z uszczelka termo przepustnicy i zimnym dolotem) jest odczuwalny.
: 2013-12-17, 21:44
autor: jacekpsk
wod2u Normalnie jest silniczek krokowy,gdyby go nie było po zagrzaniu listek całkowicie by się zamykał a auto by gasło na wolnych obrotach a termo uszczelkę sam robiłeś czy kupowałeś
![?? ??](./images/smilies/pytajnik.gif)
: 2013-12-17, 22:15
autor: wod2u
Kupiłem coś, co można znaleźć na allegro pod nazwą "taśma skrawana teflonowa" i sam wyciąłem uszczelkę (prosta i szybka robota). Jest tylko jedno ale, ja kupiłem 2mm grubość (taka była), na amerykańskich forach radzą tak z 5mm. Tylko wtedy może seryjnych śrub braknąć, żeby przepustnicę i kolektor poskręcać. W każdym razie efekt jest, szczególnie w połączeniu z zimnym dolotem, teflon dobrze uszczelnia więc nie ma nieszczelności. W lecie, jeszcze bez zimnego dolotu przepustnica i tak się grzała, ale to od temperatury pod maską, co jest chyba i tak nieuniknione. Chociaż nawet przy 30st auto odczuwalnie lepiej jechało, miało dużo szybszą reakcję na gaz. Teraz w zimie w ogóle jest bajka, przy pełnym bucie rwie do przodu jak głupie.
![Obrazek](http://www.kontaktsa.pl/foto3/inne/tasma_teflon_front.jpg)
: 2013-12-18, 11:29
autor: jacekpsk
: 2013-12-18, 11:46
autor: MagicalFire
jacekpsk, skoro on wycina to ty tez dasz rade
![:evil:](./images/smilies/evil.gif)
: 2013-12-18, 11:49
autor: killer2000
Ryba robił takie uszczelki u mnie też taka siedzi zagadajcie do niego co i jak może ma jeszcze coś na zbyciu
: 2013-12-18, 11:59
autor: jacekpsk
MagicalFire Tylko on wycina laserowo
: 2013-12-18, 12:02
autor: MagicalFire
jacekpsk, tak ale pewna ręka i jazda
: 2013-12-18, 12:04
autor: wod2u
Potrzeba sporo cierpliwości, ostry nóż (np do tapet), uszczelka ori na wzór i można ciąć. Przy tej pod kolektor, ze względu na skomplikowanie to chyba wyciąłbym najpierw odpowiedniej wielkości pasek teflonu i dla wygody przybiłbym go razem z ori uszczelka do deseczki gwoździkami. I heja, można wycinać, nic się nie poruszy. Z przepustnica szybko poszło, nie wiem czy pol godziny się bawiłem, chyba nawet nie, a ciąłem ostrym scyzorykiem.
Edit: tak btw to ja to zrobiłem sam na tej taśmie właśnie ze względu na koszty, które w porównaniu z gotowymi uszczelkami są śmieszne.
: 2013-12-18, 12:08
autor: MagicalFire
wod2u, ja już wymyśliłem patent kupie te taśmę i jazda
: 2013-12-18, 16:44
autor: laszlo
Jeśli jesteście zainteresowani to mogę wyciąć kilkanaście takich uszczelek właśnie na laserze i kwota na pewno poniżej 80z wysyłką. Pozdrawiam
: 2013-12-19, 08:49
autor: Boro1989
80zł za uszczelkę pod przepustnicę ?:P troche drogo
![:P](./images/smilies/razz.png)
: 2013-12-19, 09:29
autor: Zielkq
Boro1989, mowa jest chyba o obu uszczelkach tj. pod przepustnice i pod kolektor ssący
![:P](./images/smilies/razz.png)
A swoją drogą, to wtedy pozostawia się oryginalną uszczelkę, czy całkowicie wywala i zastępuje ją nową?
: 2013-12-19, 09:41
autor: Boro1989
całkowicie wywala i zastępuje nową
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
pod samą przepustnicę jak będzie kosztowała mniejsze pieniądze to się pisze
![:P](./images/smilies/razz.png)
: 2013-12-19, 10:07
autor: Ryba
laszlo pisze:Jeśli jesteście zainteresowani to mogę wyciąć kilkanaście takich uszczelek właśnie na laserze i kwota na pewno poniżej 80z wysyłką. Pozdrawiam
Jeśli chciałbyś to robić załóż odpowiedni temat w dziale Giełda - Sprzedam.
Chłopaki - nie liczcie na innych. Weście stare uszczelki kupcie trochę materiału ( teflon bądź polomit i wycinajcie na laserówce. Kłopot żaden, a i taniej was to wszystko wyjdzie.
: 2014-01-06, 20:22
autor: jacekpsk
Pracę idą do cały czas do przodu jestem na etapie portingu kolektora ssącego z którego można naprawdę dużo mięsa zebrać
Zarówno w pierwszej połówce
jak w drugiej
różnica w połączeniu dwóch połówek. pierwszą połówka dopiero zaczęta a drugą jeszcze nie ruszona
między czasie co nieco można pokazać z gratów czekające na montaż:
-Zestaw poliuretanów energy suspension
-Tylny zderzaka pfeba który według mnie jest najładniejszy jaki jest dostępny do nx-a ale to kwestia gustu
Pokrywa zaworów przygotowania do malowania a napisy do polerowania
także do końcowego polerowania czekają elementy aluminiowe cześć pierwsza
ktoś ma jakieś pomysł do utrzymania lustra bez ponownego polerowania
może prysnąć bezbarwnym
![?? ??](./images/smilies/pytajnik.gif)
: 2014-01-06, 21:08
autor: Pawel18PL
Widzę, że coraz przyjemniej jest
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
: 2014-01-06, 21:22
autor: Ad@mus
nie pryskaj klarem bo ci popeka albo sie zluszczy, w najgorszym wypadku mocno zemgli, na polerke jedynie odswierzanie polerki, w wyspecjalizowanej branzy cardetalu sa specyfiki ktore zabezpieczaja poler na ok 6mcy
: 2014-01-07, 08:13
autor: jacekpsk
Pawel18PL
U Ciebie w cale nie jest gorzej
Ad@mus
Zostanę raczej przy szmatce, zobaczę jak będzie się to pielęgnować
[ Dodano: 2014-04-10, 22:40 ]
Wysyłam koło zamachowe do odchudzenia na ile proponujecie odchudzić myślałem tak do 5 kg będzie klima i kompresor.
![Obrazek](http://i1343.photobucket.com/albums/o787/jacekpsk/05764f0c-72bb-4ad8-8ed3-c38c685b6a42_zps5b326c06.jpg?t=1397162148)
: 2014-04-11, 06:22
autor: nxturbo
Tyle ile się tylko da
![:lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
: 2014-06-14, 10:11
autor: jacekpsk
: 2014-06-14, 10:58
autor: foo
Hehehe, piękne obrazki, kolejny pozytywny świr garażowy, jeeeaaa
![:D](./images/smilies/biggrin.png)
Jak na 100nx, to masz mega zdrową budę. Szkoda, że na szyby brakło cierpliwości. Słupek kierowcy obadaj porządnie, tam lubią się dziać cuda na rogu przy podszybiu
Jakieś wariacje z kolorem będą grane, czy ori?
: 2014-06-14, 11:15
autor: Pawel18PL
Widzę, że dziurki masz tak samo jak ja. Ja nie mam jedynie we wnęce na koło zapasowe.
PS: Trzeba było gwinty pozabezpieczać....
: 2014-06-14, 15:54
autor: jacekpsk
foo słupek kierowcy zdrowy aż miło a antena out więc już się tam nic nie dostanie. Jedynie gdzie błąd popełniłem to że posłuchałem się by zostawić masę uszczelnajacą bo w nie których miejscach coś tam zaczyna się dziać i kilka dni ręcznie się pozbywałem z całego auta.Co do szyby znajdzie się cierpliwość przy lakierowaniu będą wycinane wszystkie szyby.a Lakierowanie będzie musiało poczekać min. do jesieni kolor jest na razie tajemnicą jedynie powiem że wnetrzę i komora silnika będzie biała.
pawel18pl Dziurki w kole to na własne życzenie środkowe to od debilnego wycięcia mocowania koła a łatki zrobiłem bo lampy przez zimę były nieszczelne i stała woda i blacha miała bardzo małe prześwity ale nie przeszła testu młotka więc została wymieniona. Co do gwintów wpadłem na to po fakcie teraz szukam patentu by je czymś pokryć.