![:-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
[ Primera] P10 SLX>P10 GT/VE 206,4/208/214 KM, 215/ 228,5
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Co można jeszcze dłubnąć za rozsądną kasę?
-lekkie jdm-owe felgi/ruska kopia?
-lekkie koło zamachowe, jakby był rysumnek techniczny, to sam zrobię
-wałki N1, spręzynki itp.
-hamulce po całości
-głowa od Coobcia, o ile jeszcze jest niezagospodarowana
-przewody zapłonowe
-r888 na przód do upalania
-coś cienkiego na tył na 1/4
Może się uda, cały czas nieosiągalne 250/250 na horyzoncie...dalekim![:>](./images/smilies/ostr.gif)
-lekkie jdm-owe felgi/ruska kopia?
-lekkie koło zamachowe, jakby był rysumnek techniczny, to sam zrobię
-wałki N1, spręzynki itp.
-hamulce po całości
-głowa od Coobcia, o ile jeszcze jest niezagospodarowana
-przewody zapłonowe
-r888 na przód do upalania
-coś cienkiego na tył na 1/4
Może się uda, cały czas nieosiągalne 250/250 na horyzoncie...dalekim
![:>](./images/smilies/ostr.gif)
Ostatnio zmieniony 2011-01-25, 17:15 przez xtomek, łącznie zmieniany 1 raz.
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357
Jak mam być szczery to mało mi się felg JDM podoba wizualnie
Ja bym zapodał ATS DTM 17'' białe
Albo coś w ten deseń ![;)](./images/smilies/oczko.gif)
Co so zamachu to siedzi seria teraz?
Może by można było u Otoczaka go ładnie odelżyć, ostatnio czytałem na ten temat trochę i te superlekkie zamachy typu 4 kg to już są spore kompromisy typu falujące niskie obroty, no i duże przeciążenia na układzie napędowym i przy zmianie biegu Ci bardziej obroty spadną, trzeba szyybko lewarkiem machać
No i w górnej partii obrotów podobno już tak nie ciągnie dobrze, ale to tylko podobno ![;)](./images/smilies/oczko.gif)
Wałki N1 dobra opcja![;)](./images/smilies/oczko.gif)
Przewody NGK, Denso? Ja bym się skłaniał do NGK.
I ogólnie bardzo przyjemne plany, powodzenia![;)](./images/smilies/oczko.gif)
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
Co so zamachu to siedzi seria teraz?
Może by można było u Otoczaka go ładnie odelżyć, ostatnio czytałem na ten temat trochę i te superlekkie zamachy typu 4 kg to już są spore kompromisy typu falujące niskie obroty, no i duże przeciążenia na układzie napędowym i przy zmianie biegu Ci bardziej obroty spadną, trzeba szyybko lewarkiem machać
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
Wałki N1 dobra opcja
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
Przewody NGK, Denso? Ja bym się skłaniał do NGK.
I ogólnie bardzo przyjemne plany, powodzenia
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
Mapa po modach będzie dopieszczona do bólu, bez względu na paliwo. 13-ka musi być
Nie będzie falowania. To jest VE.
![;-)](./images/smilies/oczko2.gif)
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357
lekki zamach sporo daje szczególnie na pierwszym biegu przykładem choćby Coobcia sunny który na jedynce wkręca się szybciej niż mój na jałowych
ale kluczowym modem będą wałki n1 chyba one dadzą wam największego kopa
życzę wam żeby wszystko razem do kupy wzięte dało upragnioną 13-stkę
Ps. 220KM/232Nm skąd ten wynik ? jest wykres? profil odwiedzam często ale chyba coś mi umknęło![:->](./images/smilies/chytry.gif)
![:-P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![:-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
Ps. 220KM/232Nm skąd ten wynik ? jest wykres? profil odwiedzam często ale chyba coś mi umknęło
![:->](./images/smilies/chytry.gif)
Chłopaki, moja rada to zeszperowana i krótsza skrzynka z SR16. Po zmianie biegu obroty zostaną ponad 6200 a wiadomo, że VE elegancko ciągną ale powyżej 6000obr. Skrzynka + wałki i będzie szał.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Ostatnią będąc w poznaniu po turbosprężarkę z Lancera EVO X poznałem pana kóry prowdzi firmę zajmującą się naprawą automatycznych skrzyń biegów a w wolnym czasie składa silniki dla Porshe CUP...
Takie wolnossące 3,5L silniki bez zmiannych faz jedynie z wariatorowami (VTC jak w 200SX ale na obu wałkach) Generują moce pod 510KM...
Miałem w ręku głowice takiego silnika, zawory oraz cały układ korbowo tłokowy...
Tłoki są ultra niskie w zasadzie kawałek aluminum nad tłokiem, do tego tylko dwa pierścienie, dolny cieniutki olejowy ok 1,5mm a górny chromowy ok 1mm.
Tłoki bardzo luźno pasowane o ile zapamiętałem to na 14 setek.
Stopień sprężania 14,5:1 a mimo to silniki pracuję na normalnym ogólnodostępnym paliwie (Jakieś ponoć popularne na zachodzie 100oktanów ale nie shell)
Spożycie oleju na poziomie 1L dla 1:10-1:12 minut pracy silnika na zawodach (sucha miska + podajnik oleju)
Głowica to masakra, 4ry zawory na gar a kanały tak wielkie że można wsadzić w nie kciuka po sam koniec...
Więc jest co w naszych VE poprawiać![:D](./images/smilies/biggrin.png)
JA do swojego chce tłoki z 1,6 wsadzić, blok przechonować żeby pasowanie było w granicach 5-6 setek...
I Ciągle się zastanawiam nad ITB, w porshe to było + wielka puszka zbiorcza z podwójnym wlotem, niestety nie mialem jak zwymiarować przepustniczek...
Takie wolnossące 3,5L silniki bez zmiannych faz jedynie z wariatorowami (VTC jak w 200SX ale na obu wałkach) Generują moce pod 510KM...
Miałem w ręku głowice takiego silnika, zawory oraz cały układ korbowo tłokowy...
Tłoki są ultra niskie w zasadzie kawałek aluminum nad tłokiem, do tego tylko dwa pierścienie, dolny cieniutki olejowy ok 1,5mm a górny chromowy ok 1mm.
Tłoki bardzo luźno pasowane o ile zapamiętałem to na 14 setek.
Stopień sprężania 14,5:1 a mimo to silniki pracuję na normalnym ogólnodostępnym paliwie (Jakieś ponoć popularne na zachodzie 100oktanów ale nie shell)
Spożycie oleju na poziomie 1L dla 1:10-1:12 minut pracy silnika na zawodach (sucha miska + podajnik oleju)
Głowica to masakra, 4ry zawory na gar a kanały tak wielkie że można wsadzić w nie kciuka po sam koniec...
Więc jest co w naszych VE poprawiać
![:D](./images/smilies/biggrin.png)
JA do swojego chce tłoki z 1,6 wsadzić, blok przechonować żeby pasowanie było w granicach 5-6 setek...
I Ciągle się zastanawiam nad ITB, w porshe to było + wielka puszka zbiorcza z podwójnym wlotem, niestety nie mialem jak zwymiarować przepustniczek...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Kuba jak już mówimy o kanałach w głowicy to mam taki cytat z racingforum: http://www.racingforum.pl/Renault-19-20 ... 83969.html , mianowicie:
"Przy modyfikacjach dolotu znacznie leszy efekt osiągniesz zawężając światło kanału dolotowego do nawet 0.65 * średnica zaworu a jak boisz sie tyle to ważne żeby nie było wiecej niż 85% srednicy zaworu."
Ostatnio z mądrą głową w temacie c20xe zaczęliśmy się zastanawiać nad tym, w świetle wymiany kolektora dolotowego na taki o większych kanałach seryjnie (były 3 rodzaje kolektora w zależności od rocznika i rodzaju zapłonu w c20xe). Różnica w wielkości kanałów to po 2 mm na szerokości i wysokości tak uśredniając.
Co o tym sądzisz?
"Przy modyfikacjach dolotu znacznie leszy efekt osiągniesz zawężając światło kanału dolotowego do nawet 0.65 * średnica zaworu a jak boisz sie tyle to ważne żeby nie było wiecej niż 85% srednicy zaworu."
Ostatnio z mądrą głową w temacie c20xe zaczęliśmy się zastanawiać nad tym, w świetle wymiany kolektora dolotowego na taki o większych kanałach seryjnie (były 3 rodzaje kolektora w zależności od rocznika i rodzaju zapłonu w c20xe). Różnica w wielkości kanałów to po 2 mm na szerokości i wysokości tak uśredniając.
Co o tym sądzisz?
Ja bym wrzucił porządną szperę, i krótką skrzynie, dobre oponki i resztę budżetu przeznaczyć na pojeżdżawki
Jeśli wałki N1 to odrazu sprężynki i talerzyki do tego i już sie koszty robią, z tego co wiem głowa coobcia jeszcze nie zagospodarowana, ale skoro ma takie plany to pewno na razie jej nie odda puki sam nie pogrzebie w swoim sunnym ![:-)](./images/smilies/usmiech2.gif)
![;-)](./images/smilies/oczko2.gif)
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![:-)](./images/smilies/usmiech2.gif)
232Nm osiągniete na hamowni z prostej, jest wykresik. A 220KM to Coobcio wycenił po modzie przepustnicy tzw. dupohamownią. Tak poszło do GT. Hamka była bez Coobcia i dopieszczania. 208KM było też z prostej.Ps. 220KM/232Nm skąd ten wynik ? jest wykres? profil odwiedzam często ale chyba coś mi umknęło
Niech się tylko ociepli
![:-P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Pozdrawiam bractwo trochę szybciejszych Nissanów
![Obrazek](http://images40.fotosik.pl/396/51281ceec00746e8.jpg)
p.s.
zapłon był cofnięty, a nie przyśpieszony
![:P](./images/smilies/razz.png)
Ostatnio zmieniony 2011-07-29, 20:45 przez xtomek, łącznie zmieniany 2 razy.
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357
Mi sie podoba wynik. wykres wyszedł jak w mega głośnych turbohondach.
Moment od samego dołu, walnięcie w potylice a póżniej czekanie na 7tysi i zmiana biegu.
głowice VE mają potencjał. Jeżeli będą pieniążki to jednak poszedłbym w wałki N1.
Moment od samego dołu, walnięcie w potylice a póżniej czekanie na 7tysi i zmiana biegu.
głowice VE mają potencjał. Jeżeli będą pieniążki to jednak poszedłbym w wałki N1.
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży
Przecież wiecie, że nie odpuszczę.....Od 15.5 do 13,.... to jest wieczność. Bawimy się dalej
motorek jest trochę niedopieszczony, za dużo pali i nie gryzie jak powinien .... do poprawki przed sezonem wyścigowym. A z coobciem się dogadamy I coś z wydechem trzeba zrobić, bo jest za głośny. Poduchy twarde przenosza na karoserie.
A przy okazji, wykres był robiony na cofniętym zaplonie. N1+ głowica od Coobcia i bedzie.....?
[ Dodano: 2011-02-03, 19:54 ]
faza od 3900
aktualnie.
motorek jest trochę niedopieszczony, za dużo pali i nie gryzie jak powinien .... do poprawki przed sezonem wyścigowym. A z coobciem się dogadamy I coś z wydechem trzeba zrobić, bo jest za głośny. Poduchy twarde przenosza na karoserie.
A przy okazji, wykres był robiony na cofniętym zaplonie. N1+ głowica od Coobcia i bedzie.....?
[ Dodano: 2011-02-03, 19:54 ]
Są takie planybodek pisze:Chłopaki, moja rada to zeszperowana i krótsza skrzynka z SR16. Po zmianie biegu obroty zostaną ponad 6200 a wiadomo, że VE elegancko ciągną ale powyżej 6000obr. Skrzynka + wałki i będzie szał.
![;-)](./images/smilies/oczko2.gif)
![:-P](./images/smilies/icon_razz.gif)
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357
Chodziło mi o charakterystykę SR20VE. Zobacz na wykres, że od 5200 do ~6200 wykres nie rośnie w takim tempie jak przed i po tym zakresie. Na skrzynce z SR16, na pełnym ogniu jedziesz ciągle powyżej 6200obr. Widziałem VE takie jak moje ale z krótszą skrzynią i nie miał bym do niego podejściaxtomek pisze:
Są takie planyfaza od 3900
aktualnie.
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Podjedziemy do Ciebie jutro. Dam znać. Pogadamy.
sezonie.
![;-)](./images/smilies/oczko2.gif)
I o to mi biegusia ;-)Muszę jeszcze te wałki N1 zamodzić i przepustnicę dotrzeć , bo się przycina. Szpera i krótka skrzynia też. Może się uda w tymWidziałem VE takie jak moje ale z krótszą skrzynią i nie miał bym do niego podejścia
sezonie.
Chyba wiesz dlaczego,...... taki obciach dać d..., z N/Aps. Szkoda że z YT zniknął filmik jak ruda łapie się z tą hondą kompresor ( o ile dobrze pamiętam)
![;-)](./images/smilies/oczko2.gif)
Ostatnio zmieniony 2011-02-07, 17:55 przez xtomek, łącznie zmieniany 1 raz.
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357
No to jeszcze was kasiory czeka skrzynia ze szperą, wałki n1, sprężynki tależykixtomek pisze:Podjedziemy do Ciebie jutro. Dam znać. Pogadamy.I o to mi biegusia ;-)Muszę jeszcze te wałki N1 zamodzić i przepustnicę dotrzeć , bo się przycina. Szpera i krótka skrzynia też. Może się uda w tymWidziałem VE takie jak moje ale z krótszą skrzynią i nie miał bym do niego podejścia
sezonie.
Chyba wiesz dlaczego, taki obciach z N/Aps. Szkoda że z YT zniknął filmik jak ruda łapie się z tą hondą kompresor ( o ile dobrze pamiętam)
![8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
To jakie plany bo do mnie jakieś słuchy docierają że 250KM mamy robić
![?? ??](./images/smilies/pytajnik.gif)
![:D](./images/smilies/biggrin.png)
![?? ??](./images/smilies/pytajnik.gif)
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
No cóż, przecież wiedziałeś, że takie zadanie Cię w końcu czeka. I to w N/A. Niech tylko śniegi zimowe zejdą. Oczywiście bez przesady z temperaturą na hamowni. N1+cała reszta+ szpera i krótka skrzynia+dobra mapa+dopieszczenie przepustnicy i R888 na przód. Tally HoCoobcio pisze:To jakie plany bo do mnie jakieś słuchy docierają że 250KM mamy robić![]()
![!! !!](./images/smilies/wykrzyknik.gif)
![;-)](./images/smilies/oczko2.gif)
Jeżeli kiedykolwiek VE+T to 350 minimum, a może NO2?????
![:hah:](./images/smilies/rotfl.gif)
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357
To już chłopaki widzę że niezła kupka kasiory odłożonaxtomek pisze:No cóż, przecież wiedziałeś, że takie zadanie Cię w końcu czeka. I to w N/A. Niech tylko śniegi zimowe zejdą. Oczywiście bez przesady z temperaturą na hamowni. N1+cała reszta+ szpera i krótka skrzynia+dobra mapa+dopieszczenie przepustnicy i R888 na przód.Coobcio pisze:To jakie plany bo do mnie jakieś słuchy docierają że 250KM mamy robić![]()
![:D](./images/smilies/biggrin.png)