Strona 17 z 29

: 2010-11-24, 22:45
autor: xtomek
To się da zrobić :-D Teraz wierzę w 230 KM/240 Nm po doświadczeniach Coobcia z czarnym Suniakiem. Ale moje upragnione 250/250 N/A daleko...... :-(

[ Dodano: 2010-11-24, 22:48 ]
Kenet pisze:Ecuperformance jest na PAROWCOWEJ. Fajnie, że zweryfikowaliście parametry na obciążeniowej hamownii. Jak to ma być tylko do zabawy auto to ogoliłbym ją do blachy, dwa kubły zostawił i heja. Pozdro

[ Dodano: 2010-11-24, 22:42 ]
Coobcio tam wjazd jest za 100 zł zazwyczaj i 2-3 pomiary. W sobotę jest dynoday i rolki za 90 zł.
No wiesz co, limuzyne ogolić.... :hah: i tak da radę :-P Na WST i tak wszystko musi w streecie byc w srodku.
Pozdro

: 2010-11-24, 23:07
autor: bombel
Dziwi mnie taki szybki spadek mocy. Jakby ta druga faza coś nie działała za dobrze, no ale ja się nie znam :D

: 2010-11-24, 23:15
autor: bullitt
Coś ten wykres chyba jakiś dziwny, może przełożenie źle dobrane, bo przecież macie limiter na 8300 wg podpisu a tu przy 7700 jest koniec, chyba się nie przyłożyli do pomiaru.

: 2010-11-25, 11:03
autor: Kenet
Właśnie to mi się nigdy nie podobało na hamownii - ustawianie obrotów z obrotomierza. Przecież nie dość, że obrotomierz może coś przekłamywać (np. tak jest u mnie), a po drugie osoba dokonująca pomiar też popełnia jakiś błąd podczas kalibracji (tzw. błąd paralaksy). Tak było kiedyś na rolkach na mineralnej i tak ostatnio w Ecuperformance. Hamownia powinna umożliwiać zczytywanie obrotów przez OBD ewentualnie prostym czujnikiem zakładanym na wybrany przewód zapłonowy. Tak miałem mierzone obroty w Unitronicu i zawsze wychodziła odcinka w tym miejscu gdzie powinna być. Zależność między mocą i momentem to czysto matematyczna zależność, w której jedną ze zmiennych jest prędkość obrotowa silnika. Jej niewłaściwy odczyt fałszuje wynik takiego pomiaru, gdyż hamownia mierzy moment obrotowy na kołach i później przelicza to na moc. Najprościej mówiąc jeśli silnik kręci się 8000 obr/min, a na hamowni bedzie to powiedzmy 7600 to wynik jaki otrzymamy jest zawyżony względem rzeczywistego i znając wzór ogólny można sobie wyliczyć mniej więcej o ile.

Przepraszam za tak długi wstęp ale warto wyjaśnić parę rzeczy.

Tak BTW to na forum passworda usilnie starają się Was przekonać, że primera nie jest szybka. Liczę, że na wiosnę utrzecie nosa paru szybkim Hondom ;-) , ide zaraz po GT i zobaczę jak tam wyszedł artykuł. Pozdro

: 2010-11-25, 11:07
autor: bombel
JA obroty na hamowni ustawiam wg ecumastera :)

: 2010-11-25, 19:02
autor: xtomek
Całkiem fajnie to nasze wozidło wyszło w GT. Jutro pewnie zeskanuję artykuł. Bullittt i Kenet dali do myślenia. Ale swoja drogą, dobre porównanie hamowni. Nastepna będzie z Coobciem i podstrojeniem.
I pewnie z nowymi modami. :-D

: 2010-11-25, 19:43
autor: bombel
Czytałem właśnie w sklepie :D

Szkoda, że Kuba nie porobił pomiarów

: 2010-11-25, 20:16
autor: xtomek
Czytałem właśnie w sklepie
Nie stać Cię, zeby kupić ?? :-P Twoja Prima będzie następna. Tak trzymać :P

: 2010-11-25, 20:39
autor: Limon
Wrzucie skany jak ktos tam juz zakupił xD :-P

: 2010-11-25, 20:55
autor: Coobcio
Hamownia mierzy przyspieszenie a więc moc silnika, po czym po wprowadzeniu przełożenia przelicza ją na moment obrotowy...

PS. Do gazety jakiś wykresik trafił ??

: 2010-11-25, 21:57
autor: bombel
Coobcio pisze:PS. Do gazety jakiś wykresik trafił ??
Nie

: 2010-11-26, 06:09
autor: xtomek

: 2010-11-26, 07:14
autor: sergiej
brawo dla rudej :)

: 2010-11-26, 07:35
autor: zuru82
Gratki :D Bardzo fajny artykuł i zdjęcia ładnie wyszły.....bo pogoda nie była zbyt przyjazna z tego co pamiętam. Ogólnie kozak ! :mrgreen:

: 2010-11-26, 08:43
autor: MlodyZuru
Gratulacje dla Rudej :) Artykul bardzo fajny, tak rodzinnie :) Czekamy teraz na prezentacje w TV :) Pozdro dla xtomka i xkarola.

: 2010-11-26, 16:44
autor: KTR
gratuluje arykułu od wczoraj gazeta leży u mnie na biurku :) hehe z tymi mediami i ogólnym wow może być cieżko bo to przecież nie H :-P Panowie walczcie o moc i pokaszcie niedowiarkom, że rodzinny sedan też daje rade 8-)
pozdro

: 2010-11-26, 16:58
autor: Ryba
tylko pozazdrościć :D

Jak ja bym miał takie wsparcie od ojca... ehhh :P

: 2010-11-26, 18:48
autor: Dodo
bardzo fajny ten artykuł nic tylko pozazdrościć tak jak Ryba, pisał gratuluję autka :mrgreen:

: 2010-11-26, 19:43
autor: Pawel18PL
Gratulacje super artykuł:)

: 2010-11-26, 19:58
autor: xtomek
Dzięki wszystkim za miłe słowa. W przyszłym sezonie, pokazanie pazurków nie wystarczy.
Musimy z Coobciem ostro podejśc do tematu. Przecież lubimy sie bawić.... A sporo do zrobienia zostało.
tomek
p.s.
Szczególne pozdrowienia dla Coobcia, który.... nie odbiera moich telefonów :hah: z gratulacjami za treśc artykułu, który jak widać, się wszystkim podoba.

: 2010-11-26, 20:28
autor: MacGayver
nono artykuł brzmi nawet profi :mrgreen: Gratulacje i oby tak dalej :mrgreen:

: 2010-11-26, 20:29
autor: podj
Gratuluje artykułu !! Ciekawy tekst i ładna primerka.
Powodzenia w podnoszeniu mocy.

: 2010-11-26, 23:11
autor: Marcinek
gratki :)

: 2010-11-26, 23:47
autor: Wolfshade
Świetny artykuł i świetne auto ;)
Gratulacje <piwo>

pozdrawiam,
Wolfshade :)

: 2010-11-27, 13:32
autor: mimier
Gratulacje Obrazek
To była długa droga do sukcesu ale nareszcie się udało pokazać autko.

: 2010-11-27, 13:39
autor: xtomek
mimier, dopiero jestesmy w pół drogi. Troche poszalejemy jeszcze z N/A i...... jeszcze sam nie wiem co będzie dalej ???
Pozdrawiam serdecznie.

: 2010-11-27, 13:44
autor: Hahkuh
O Rudej coraz głośniej! GRATULUJĘ!!! Dzieje się coraz ciekawiej :D

: 2010-11-27, 15:06
autor: Ali-En
Tak z ciekawości (chyba bardziej pytanie do coobcia) czy jest jakiś możliwy stroker na fabrycznych elementach z innych silników? Jak np w hondach dół z K24 do K20 glowicy?

: 2010-11-27, 15:38
autor: bombel
Głowę z SR16/20Ve można do SR20DE zaszczepic :)

: 2010-11-27, 15:55
autor: xtomek
Ścieżka zdrowia SR20DET była opisana w GT z kwietna 2007. Mozna liczyc nawet na 500 KM.
Reszta odpowiedzi należy do Coobcia.
Pozdrawiam :-D