Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Primera] Nissan Primera P10 GT Turbo

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2011-06-30, 09:53

No wynik na hamowni rzekł bym słaby w stosunku do modów i faktycznie gorszy od poprzednich. Ta reszta wydechu na pewno by odetkała trochę silnik i dodała kilka kucy do tego smt6 to i niut by się polepszył. Co do chmurki to już wcześniej zauważyliśmy ten objaw ale to tylko przy startach.

Czasy gorsze jak w zeszłym roku, niby nawierzchnia nie kleiła porządnie z racji pogody ale za to auta o wiele lepiej schłodzone. W zeszłym roku czasy robiłeś ok. 16.1-16.2. w tym chyba najlepiej 16.4 :-/

To co N/A odchodzi w zapomnienie, kompresor też, to o turbince myślisz jak GTiR hehe :-P

PS. szkoda że w tym roku nie startowałem jeszcze bez turbo pewnie bym dłużej pojeździł i walczyło by się Primą o podium w klasie do 2000, bo chyba tam łódzkiej zabrakło ;-)
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2011-06-30, 12:29

Z tego co ja widziałem, to nie tylko Primera dymka puszczała( właściciel nie był lepszy) :mrgreen: Nawet nie wiem czy pamiętasz jak rozmawialiśmy z soboty na niedzielę około 23.... lansowałeś się w ciemnych okularach 8-)
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

kamil12
fanatyk nissana
Posty: 778
Rejestracja: 2010-02-11, 21:40
Lokalizacja: łódź

Post autor: kamil12 » 2011-06-30, 14:06

ale na pewno nie był to niebieski dym... :mrgreen: pozdro

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-06-30, 14:37

haha:) Pamiętam .. żegnaliśmy się :D Mówiłeś coś o tym materiale.. :)

Reszty nie pamiętam.. kręciliśmy teledysk :P

Szalony poszło PW :arrow:

[ Dodano: 2012-02-05, 02:06 ]
[center]Powitać Szanownych Klubowiczów[/center]

[center]Chciałbym pochwalić się nowym sercem do mojej P10 które już niebawem zawita pod maską. [/center]

[center]Obrazek
[/center]

Prace wystartowały we wrześniu tamtego roku. Jednostka bazowa to oczywiście SR-ka Low Port z Primery P10. Silnik uszkodzony ( wydmuchana uszczelka pod głowicą ) Jak zobaczycie na poniższych zdjęciach stan - FATALNY. Plusem całej sprawy jest fakt iż silnik nigdy dotąd nie miał remontu, więc były duże szanse iż wał jest nominalny.

Przejdźmy do rzeczy - foto relacja :)

[center]Stary silnik - rozebrany częściowo[/center]
[center]
Obrazek [/center]

[center]Obrazek [/center]

[center]Uśmiechnięty Neptun " wykonaliśmy krok do przodu " [/center]


[center]Obrazek [/center]

[center]Wał po wyjęciu był bez jakichkolwiek rys [/center]
[center]
Obrazek [/center]

Jak widać, wszystko brudne. Pełno starej oliwy która pod wpływem czasu zamieniła się w żel. Blok oraz inne elementy były uwalone smarem do którego przykleił się piasek. Czyszczenie całości była by czasochłonna dlatego więc rozebrany silnik wraz ze wszystkimi jego elementami oddałem do czyszczenia ultradźwiękami. Oto efekt:
[center]
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Głowica splanowana - wymienione uszczelniacze zaworowe oraz sprawdzona ciśnieniowo.

Obrazek

Obrazek[/center]

[center]Mając gotowe elementy w wolnych chwilach zabrałem się za powiększenie i polerownie kanałów ssących w głowicy i kolektorze. [/center]

[center]Obrazek

Obrazek [/center]
[center]
Porównanie powiększonych kanałów z serią [/center]


[center]Obrazek [/center]

[center]Międzyczasie z czystej ciekawości rozkręciłem pompę oleju - sprawdziłem luzy zewnętrzne i wewnętrzne - jest w normie :)[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Kolejnym etapem było zbieranie gratów. Tu należą się podziękowania Osie który uruchomił kontakty i już po tygodniu miałem nowe części.
Co najważniejsze, silnik został zbudowany na tłokach z PULSARA ( zdjęcie poniżej ), stopień sprężenia 8,3:1. Coobcio dzięki :)
[/center]

[center]
Obrazek [/center]

[center]Obrazek [/center]

[center]Dobra passa się skończyła. Kupiłem najtańsze panewki korbowodowe na przymiarkę. Okazało się że luz wynosi 6 setek. Stanowczo za dużo. Ogólnie wał był kwalifikowany do 2 grupy selekcyjnej jednak jajowatość jednego z czopów przekreśliła szanse dobrania panewek w ASO z grup selekcji kolorystycznej. Wał został poddany obróbce i polerowaniu w Atuo-szlifie. Obecnie luz wynosi ~ 3.5 setki :)

[/center]


[center]Obrazek [/center]

[center]Obrazek [/center]

[center]Pod koniec roku nie było czasu na grzebanie. Święta, prezenty, sylwester odczułem nie tylko wielokrotnym kacem ale również brakiem $$$. Jednak w nowym roku prace znów ruszyły do przodu. zaczęliśmy od:
[/center]


[center]Pierwsze przymiarki wału i skręcenie shorta :)[/center]

[center]Obrazek

Obrazek

Obrazek [/center]

[center]Przymiarki głowicy oraz jej montaż [/center]


[center]Obrazek [/center]

[center]Obrazek [/center]

[center]Obrazek

Obrazek [/center]

[center]Uzbrojenie głowicy [/center]

[center]Obrazek

Obrazek

Obrazek [/center]

[center]Po złożeniu wszystkiego do kupy, wałków, ustawienie rozrządu, silnik prezentował się tak:[/center]

[center]Obrazek [/center]

[center]Efekt po dopracowaniu paru szczegółów [/center]

[center]Obrazek

Obrazek

Obrazek [/center]

[center]Obrazek [/center]

[center]Obrazek [/center]

[center]Obrazek [/center]

[center]Obrazek [/center]

[center]Parę fotek z końcowego etapu budowania nowej jednostki [/center]

[center]Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek [/center]

Turbo zestaw co jak już dla niektórych nie jest tajemnicą zakupiłem od lukasza84 (dzięki stary za miłe przyjęcie oraz parę cennych informacji ). Co do dalszych prac pozostało mi:
-ocynkowanie na złoto listwy wtryskowej oraz elementów przepustnicy
-montaż wtrysków oraz instalacji
-montaż termostatu
-zrobienie sprzęgła u radzikowskiego
-owinięcie kolektora i uszycie kocyka dla mojego TD05
-doprowadzenie wody oraz oliwy do trubo
-spływ z turbo do bloku
-montaż aparatu zapłonowego
itp... :)

Wiele pracy jeszcze ale efekt jest zadowalający :) Chciałem bardzo podziękować NEPTUNOWI za jego pomoc w budowaniu mojego małego marzenia. Choć zapewne jeszcze czeka nas nie jedna godzina przy moich 4 kółkach :)

Awatar użytkownika
Skazony
fanatyk nissana
Posty: 482
Rejestracja: 2009-12-13, 11:05
Lokalizacja: \=l=/

Post autor: Skazony » 2012-02-05, 02:11

Wygląda zacnie ;)
N14 -> teraz 323f BJ
Obrazek

Awatar użytkownika
Tony
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2010-02-21, 11:46
Lokalizacja: Puławy/W-wa

Post autor: Tony » 2012-02-05, 08:51

No brawo za wytrwałość :)
Miło się czyta takie obszerne fotorelacje :lol:
W jaki power celujecie ??
Prędkość nigdy Cię nie zabije... Jedynie nagłe zatrzymanie...

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-02-05, 09:32

REspect :) A jakie wtryski bo nie widzę? I od czego kolektor dolotowy??

lukasz84
fanatyk nissana
Posty: 329
Rejestracja: 2009-12-27, 13:04
Lokalizacja: Łomża Warszawa

Post autor: lukasz84 » 2012-02-05, 10:16

Kurde taka robota to mi się pdodba :] silnik jak nowy , czyszczenie ultradzwiękami dało słuszny efekt , szacunek za profi podejscie i pracę która sami wykonujecie można powiedzieć że już macie z górki 8-) , aby turbo bezawaryjnie banglało :)Bombel wtryski pochodzę z mojego nissana 440ccm .Powodzenia trzymam kciuki

primeraP10
fanatyk nissana
Posty: 723
Rejestracja: 2011-11-17, 22:28
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: primeraP10 » 2012-02-05, 10:59

No to szykuje nam się następny pogromca :) Życzę dużo horse power.
mój super wóz --> viewtopic.php?t=15014
Byla Primera P10eGT
Jest Primera P10SLX/eGT

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2012-02-05, 11:07

Nie ma lipy :-o
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-02-05, 11:10

No nareszcie opisałeś :P Musimy się wyrobić z autami do zlotu coby znów w parze polecieć :P ciekawe jaki wynik teraz będzie :D PS zajebiście to wygląda :) Szacuneczek
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2012-02-05, 11:22

Potwierdzam, prace nad autem pochłaniają wiele godzin i starań ale jest efekt. Wygląda jak nówka sztuka i przy montażu w zasadzie nie brudzi się rąk :D Wszystkie części czyszczone, malowane itd. Myślę że połączenie czerwonego i czarnego pod maską będzie się zajebiście komponować w srebrnej budzie.

Bazowo jest to silnik z P10 2.0 z kolektorem lowport z dołożonym wałkiem ssącym od GT. Pulsarowe tłoki robią efekt i komora spalania jest znaaacznie większa niż przy ori płaskich tłokach. 300 koni można wydmuchać bez problemów. Myślę że na początek wystarczy :P Przecież P10 Ryby jest dla mnie konkurencją :mrgreen: Coś czuje że trzeba będzie przymodzić :-D Już niedługo dwie Turbo Primy P10 bedą latać w Łódzi :cool:

Pozostało od groma roboty. Musimy wsadzić dziada pod maskę oraz sami ogarnąć całą instalację TURBO rurki itd. do tego sprzęgło, strojenie i 1000 innych dupereli. Wiosną przydało by się poupalać furę, pościgać się z Neptunem co by sprawdzić czy wszystko jest OK żeby w sezonie nie było wałków. Życzcie nam powodzenia żeby wszystko odbyło się bez niespodzianek ;-)

[ Dodano: 2012-02-05, 11:25 ]
Pawel18PL pisze:ciekawe jaki wynik teraz będzie :D PS zajebiście to wygląda :) Szacuneczek
13.xx musi być :roll:
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2012-02-05, 11:37

No i grubo silnik wyglada pieknie;)) Jak widzialem już tajne fotki od Ryby czesci po czyszczeniu myslalem ze bedzie grubo:)) Wkoncu opisałeś :)) Powodzenia w modach.
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-02-05, 11:48

Pawel18PL pisze:No nareszcie opisałeś :P Musimy się wyrobić z autami do zlotu coby znów w parze polecieć :P ciekawe jaki wynik teraz będzie :D PS zajebiście to wygląda :) Szacuneczek
Paweł jak na razie nie myślę o ściganiu i czasówkach - zresztą nie jest moim zamiarem kręcić bóg wie jakie czasy ( zlot również stoi pod znakiem zapytania ), moc również nie będzie pow. 3xx. Jednak wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia. :)

Czeka mnie mozolny proces docierania :)

Bomblu możesz się pochwalić jak to u Ciebie przebiegło :) ??

Czy warto na dotarciu jechać w trasę, najlepiej w nocy i mieć to wszystko z głowy :)

Międzyczasie zakupiłem ( taki mały prezent od mikołaja )

280mm x 30mm dba

Obrazek

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-02-05, 12:13

No na dotarcie to zapraszam do kielc w trasę tu odpoczynek tak żeby sobie fura dychneła a właściciel sie coś napił :D
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2012-02-05, 12:24

To auto ma "jeździć" z Turbo i z takim przekonaniem jest robiony projekt. Temat poruszany wielokrotnie o opłacalności instalacji i późniejszych akcjach z naprawami mam nadzieje że nie będzie miał miejsca. Do jazdy na codzień naprawdę nie potrzebny jest 1 bar i 300 kucy.

Powiedzmy 0,6 -0,7 bar i max 250 koni z dobrym niutem będzie robił robotę. Na imprezy okazjonalnie wskoczy się na mocniejszą mapę. Jeżeli w takim przypadku coś się wysra w silniku robionym od podszewki znaczyć to będzie że nie warto w taką zabawę inwestować (chyba że kogoś interesuje malutki doładowanie do 0,5 bara) tylko od razu silnik GTiR zakute graty itd. Są sr-ki, które mają się dobrze z Turbo i mam nadzieje że będzie tak i u Ryby.
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-02-05, 12:31

Pawel18PL pisze:No na dotarcie to zapraszam do kielc w trasę tu odpoczynek tak żeby sobie fura dychneła a właściciel sie coś napił :D
Paweł zaproszenie przyjęte :) Tylko wlicz jeszcze jedną osobę :D

Z tym 250 km to trochę poleciałeś. Sądzę że będzie w granicach 270-280 KM i w to celuje :)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-02-05, 12:36

Ryba pisze:Bomblu możesz się pochwalić jak to u Ciebie przebiegło :) ??
1000 km bez przekraczania 4000 obrotów, z czego pierwsze 500 km do 3000 :)

Co do wałków to ja mam teraz serię ustawioną pod turbo, ale podobno najlepiej przyspieszyc ssący i opóźnic wylotowy

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-02-05, 12:42

Luz, można wliczyć jeszcze jedną ;) Gwarantuję "studenckie" warunki ;)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-02-05, 12:49

eeee to żadna nowość jak widać ja silnik poskładałem w pralni w akademiku : )

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2012-02-05, 12:54

Co do docierania to 1000km różnej predkości obrotowej, np jedziesz trasa to rozpedzasz sie i zwalniasz ;) Najlepiej jazda miejska ;)

No i pamietajcie o wymianie oliwy odrazu po odpaleniu i rozgrzaniu silnika :mrgreen:

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2012-02-05, 13:00

ciekawe jak go stargasz na dół z tej pralni
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
wronek
fanatyk nissana
Posty: 938
Rejestracja: 2009-12-09, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wronek » 2012-02-05, 13:03

Ryba pisze:
Pawel18PL pisze:No na dotarcie to zapraszam do kielc w trasę tu odpoczynek tak żeby sobie fura dychneła a właściciel sie coś napił :D
Paweł zaproszenie przyjęte :) Tylko wlicz jeszcze jedną osobę :D
Też sie pisze na spota w Kielcach :mrgreen:

Gratki Ryba, przybijam piątke na spocie <luzik>
K10 GA16DE + Madzia 323 :)

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-02-05, 13:07

wronek pisze:
Ryba pisze:
Pawel18PL pisze:No na dotarcie to zapraszam do kielc w trasę tu odpoczynek tak żeby sobie fura dychneła a właściciel sie coś napił :D
Paweł zaproszenie przyjęte :) Tylko wlicz jeszcze jedną osobę :D
Też sie pisze na spota w Kielcach :mrgreen:

Gratki Ryba, przybijam piątke na spocie <luzik>
Wbijaj :D
wronku Pierwszy sekretarz?? :D
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-02-05, 13:07

ciekawe jak go stargasz na dół z tej pralni
Żebyś widział mine gościa jak otwiera windę a tam 3 gosci i motor :D

To były czasy :D

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-02-05, 13:15

Jak widać bomblu, nic się nie zmieniło :D

Limon, a co twoim zdaniem zrobić. Wystroić silnik wstępnie na dotarcie i przejechać te 1000km

Czy..

Nie bawić się w strojenie, otworzyć WG co by turbina nie dmuchała i przejechać ten dystans na bardzo bogatej mieszance

Awatar użytkownika
Shadows
fanatyk nissana
Posty: 1239
Rejestracja: 2011-02-27, 09:37
Lokalizacja: Krk

Post autor: Shadows » 2012-02-05, 13:49

Super robota :mrgreen: wkoncu Prima bd miala sluszne zasilanie na Pb <piwo>
P.S
Tylko w nadmiarze prac przy swojej p10 niezapomnij o tych "rureckach" do mojej hehe :-P :-) Pzdr
Obrazek

Awatar użytkownika
Kwietas
fanatyk nissana
Posty: 1177
Rejestracja: 2010-01-03, 23:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kwietas » 2012-02-05, 14:42

Szacunek, bo motorownia wygląda lepiej niż nówka z fabryki. Oj, ten rok będzie w łódzkiej bogaaaty :mrgreen: 8-)

Awatar użytkownika
nossbuk
fanatyk nissana
Posty: 370
Rejestracja: 2009-12-22, 22:27
Lokalizacja: Błonie / Warszawa

Post autor: nossbuk » 2012-02-05, 15:05

Pięknie to wszystko wygląda :-o Super fotorelacja <ok> Życzę powodzenia i czekamy na jakieś nowości :-D

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2012-02-05, 15:11

Gratki chłopaki i powodzenia dalej <brawo> podobnie jak przy reanimacji motorowni Neptuna, wszystko ładnie, czysto z obfitą fotorelacją :-)
Ryba pisze: Nie bawić się w strojenie, otworzyć WG co by turbina nie dmuchała i przejechać ten dystans na bardzo bogatej mieszance
Nie wiem jak będzie to służyło docieraniu silnika, jak nadmiar paliwa przy bogatej mieszance będzie się dostawał do oliwy......wydaje mi się, że należałoby jakieś strojenie zrobić
&#9492;(-.-)&#9496;&#9484;(-.-)&#9496;&#9484;(-.-)&#9488;&#9492;(-.-)&#9488;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”