Strona 13 z 14

: 2016-10-22, 14:06
autor: Ad@mus
Na łożyska charnij z pod serca i mucha nie siada.
I nie szmecol tylko szmelcol :D
Jest jeszcze srotul, Szmirels, sreneos, sralvo, Srigłi sroli i masa innych ciekawych olejów :) Każdy leje co chce, nawet najgorsze i zasrane :)

: 2016-10-22, 14:44
autor: VE Killer
Ad@mus pisze: Każdy leje co chce
i gdzie chce.

[ Dodano: 2016-10-22, 15:59 ]
Adamus skoro uwazasz że ten olej jest taki zajeebisty to dlaczego nie wymieniasz go co 15tyś jak wiekszość przecietnych włascicieli pojazdów, nie szkoda Ci kasy na częste wymiany? zrób konkretny przebieg i zobaczymy co z miski spuścisz. Poza tym jest jeszcz kilka innych parametrów istotnych w oleju wiec proponuje poguglać i porównać, a nie tylko na cenie i xW-y sie skupiać

: 2016-10-22, 21:35
autor: howard512
Krzychu, a jak odniesiesz się do tego produktu od zółtków?

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=cQgpyU_0rPQ[/youtube]

Ciekawe ile prawdy z tą pokrywą i tłokami z filmiku, jestem skłonny to sprawdzić :->

Ostatnie rozkminy o oliwach można podpinać będzie do tematu Janusza o " złym źle " :P

: 2016-10-22, 21:51
autor: Ad@mus
VE Killer pisze:dlaczego nie wymieniasz go co 15tyś
Obecnie mam zrobione 9000km i jest już przekroczony limit o 1000km. I nie są to względy tabelowe tylko moje indywidualne podejście do tematu zmiany oleju. Nie zależnie co pływało w mojej misce, czy był to VR1, czy Gulf czy Specol. Zmieniam co 8000km. Teraz się przeciągło bo mi się nie chciało prędzej ;)

W serwisówkach nowych Reno jest mowa o zmianie co 30tys i ludzie tak zmieniają. W sumie to dobrze, bo przez takich ludzi masz co jakiś czas DCI do remontu na warsztacie ;)

Kiedyś kolega z Tych, który w międzyczasie pracował w TUV a teraz jest niezależnym rzeczoznawcą, na studiach robili testy popularnych olei. Było ich może 10, z tanich i drogich marek. Test wykazał, że rzaden z nich po 8000km nie trzymał nawet w połowie zalecanych parametrów. Dlatego tak a nie inaczej. Mitasu, jaki zalał ostatnio Janusz, z tego co kojarze ma zalecenie zmiany po 7000km i to sam na sobie sprawdzał Janusz.

Jak mam testować olej to raczej nie będę testował żadnego w ideoligi long lajf tj, ile pociągnie silnik przed zmianą.

Właśnie dlatego wole taniej i częściej. Cena jest porównywalna z Valvo, shelem i elfem. Więc czy taaaaaaaaaaaaniooooooooooooo i czy tylko na to patrze? Nieeeeeeeeeeeeee. Zanim wlałem sporo poczytałem na wspomnianym google, wlałem i kij z tym. Dzwoniłem też do Specola, bo firma za płotem. Można swobodnie pogadać tam z technologiem co uczyniłem. Podał więcej informacji niż pani X na infolinii np Shella. Sam siebie nie oszukuję, są lepsze oleje w jakiś tam parametrach, ale z tych tańszych oliw (te w/w) lepszej nie znalazłem.

Jeśli odczuł bym potrzebę zalania czegoś lepszego to raczej postawił bym na Milersa Nano.

Jeśli źle robie silnik padnie i zmienie. Natomiast nie spotkałem się, aby zdrowy silnik się popsuł po wlaniu oleju zgodnie z zaleceniami, niezależnie od marki.

Co się zlewa z miski to zawsze Janusz pokazuje, nie zależnie od drożyzny i jakości oleju do beczki zawsze trafia żur. Nie widziałem jeszcze SRki, która zlewa złote siki.

Polecam też kontakt z Tomaszem Walo:
http://lejolej.pl/kontakt
Sporo wie o olejach i potrafi dobrze doradzić.

[ Dodano: 2016-10-22, 23:00 ]
aha, silnik nie popija oliwy wiec chyba cos zepsulem ;p

: 2016-10-23, 21:07
autor: howard512
Ad@mus, Daj mi pojeździć swoją replicą.
Udowodnię Ci, że z Twoim silnikiem jest wszystko ok i będzie brał olej 8-)

: 2016-10-23, 21:11
autor: janusz
howard512, wiesz jaki jest problem z dołem SR'ki z P10? Jak pałujesz pod czerwone to troszkę wypije, niewiele, ale jednak. W SR'ce z P11 jak walisz pod czerwone to oliwa znika w tempie ekspresowym......

: 2016-10-23, 21:21
autor: howard512
Z tego co wiem to tłoki Ad@mus, ma z P10 eGT, może temu nie żre. hmm ??

: 2016-10-23, 21:48
autor: VE Killer
howard512 pisze:Z tego co wiem to tłoki Ad@mus, ma z P10 eGT, może temu nie żre. hmm ??
Bo ma je ode mnie :D

: 2016-10-23, 22:01
autor: howard512
Różnią się one czymś prócz grubości ringów?

: 2016-10-23, 23:05
autor: Ad@mus
3x1,5x1,5 i są niżej osadzone. Zamki w pierścieniach też są inne, ale o tym to ja ci mówiłem jak miałeś silnik na stole.

Aż takie nic to mi nie pije, coś bieże ale do tego stopnia mało, że w trakcie interwału olej trzyma się w radełku i przez ostatnie 8000km dolałem może ze 300ml, może to kwestia wycieków z aparatu, a może poprostu przepalił. Faktem jest to, że nie biegam z litrową dolewką za samochodem i to mnie cieszy. Poprzednie QG brało 4litry oleju na miesiąc, więc jest różnica :D

Generalnie p10 miało ciaśniejszy silnik, P11 jest luźniej spasowane więc i mamy problem z oleum. Po 96roku w świat poszło wiele ekokiblowatych konstrukcji, Opel też popsuł swoje mityczne c20xe i zaczoł klepać te niedorobione ecotec słabsze o 14koni i pijące olej wiadrami (wiem bo miałem takie szajstwo).

: 2016-10-24, 09:26
autor: vixo
howard512, a chciałem Ci tłoki z eGT oddać to nie chciałeś

: 2016-10-24, 11:05
autor: howard512
Możesz oddać w dalszym ciągu, mam jeszcze 1 blok , tylko glowy brakuje ;-)

[ Dodano: 2016-10-24, 12:07 ]
Gruca ma poliftowe wklęsle z tymi samymi pierścionkami co ja i nic mu nie pije- tak twierdzi

: 2016-10-24, 11:29
autor: Ad@mus
bo on ma gaz :)

: 2016-10-24, 12:13
autor: howard512
Janusz tysz mo i mu żłopie , podobno po ostatniej jego jeździe wiadro poszło z dymem :D

: 2016-10-24, 12:21
autor: VE Killer
czytam Te wasze teorie to mało ze rece opadają to i gacie :-o

: 2016-10-24, 12:26
autor: howard512
Przynajmniej jest wesoło :)
Opieramy się na teorii kolegi ze Skandynawii i rozważamy ją w dalszym ciągu ;-)

: 2016-10-24, 12:27
autor: VE Killer
robiłem qg i qr które brały olej robiłem też inne nie nissanowe silniki miedzy innymi 1.6 Opla astry który brał na jednym baniaku tyle oleju ze chodził na 3 gary bo swiece zalewało. jakos wszystkie po remonciee działają i nikt nie zgłaszał zeby miał nadal problemy z nadmiernym zuzyciem

nie wystarczy usunąc skutku, trzeba usunąć przyczynę :-D

: 2016-10-24, 13:28
autor: Ad@mus
Żeby usunąć skutek to trza by nie wlewać oleju do silnika :)

: 2016-10-24, 13:53
autor: VE Killer
Ad@mus pisze:Żeby usunąć skutek to trza by nie wlewać oleju do silnika :)
może lepiej zamiast autem jeżdzic to zacząć rowerem. napewno taniej wyjdzie

: 2016-10-24, 16:11
autor: lgruca
howard512 pisze:Gruca ma poliftowe wklęsle z tymi samymi pierścionkami co ja i nic mu nie pije- tak twierdzi
No nie żłopie - nic nie dolewam od wymiany do wymiany a poziom oleju spada może o 1-2mm w tym czasie. Obecnie fura lata na krótkich dystansach - może ze 4km mam do roboty w 1 stronę i to w korkach, a od czasu do czasu śmigam dalej za miasto.
Przed remontem to paliło 1l/1kkm millersa, a teraz ani commy ani xado tknąć nie chce - więc albo oleje ch*jowe albo silnik źle poskładany :P

: 2016-10-24, 17:11
autor: VE Killer
albo i jedno i drugie :))))))))))))))))))))))

: 2016-10-24, 17:43
autor: lgruca
no innego rozwiązania nie widzę :D

: 2016-10-25, 08:38
autor: Ad@mus
VE Killer pisze:może lepiej zamiast autem jeżdzic to zacząć rowerem. napewno taniej wyjdzie
Dobry pomysł, rowery oleju nie przepalają :)

lgruca, czy ty nie lecisz nam wszystkim jeszcze onboarda jak to ci się napędza ? :)

: 2016-10-25, 09:33
autor: VE Killer
howard512 pisze:Opieramy się na teorii kolegi ze Skandynawii
zweryfikuj to w praktyce. bo jak rozumiem to Kolega za Skandynawii wyrażnie powiedział ze to jest jego przypadek a nie jakaś seryjna przypadłość. poza tym sam powiedziałeś ze AFR masz ok i zwiększonego poboru paliwa brak więc co chcesz tu jeszcze rozważać. moze faktycznie dałeś gdzies dupy... to ze konsultowałes pewne rzeczy przez telefon czy na gesengerze o niczym nie swiadczy. powiedziałem Ci wprost jak nie widze i nie mogę sam pomacać i pomierzyć to nie jestem w stanie określić co jest do dupy. to tak jak mi dzwoni znajomy że jest w niemcowni w autohausie i kupuje p11 sr20 i przykłada słuczawke do silnika zebym mu ocenił czy dobrze chodzi. :shock: prawda jest taka że nauka musi kosztować i najpier trzeba cos spierdolić zeby sie nauczyć. Praktyka kolego i tylko praktyka bo teoria to są jedynie podstawy od których sie zaczyna. doswiadczenia nikt Cię nie nauczy a jak dojdziesz sam do sedna to docenisz a i satysfakcja bedzie. napewno są rzeczy o których nie wspominałeś a które sa istotne przy składaniu stad nie możesz wykluczyć ze cos pominałeś. moze po prostu zbyt duzo teorii? :-P

[ Dodano: 2016-10-25, 10:37 ]
aaa... i jedna rzacz Ci na bank mówiłem ja bym cylindry przehonował :-P

[ Dodano: 2016-10-25, 10:44 ]
mierzyłeś szczeliny na pierscieniach? skad wiesz ze ktoryś pierścień przy wkładaniu Ci nie pekł albo nie zamontowałeś go odwrotnie. jak ustawiłes pierscienie wzgledem siebie?

[ Dodano: 2016-10-25, 10:48 ]
jakie luzy sa na prowadnicach zaworowych. obejrzałes czy któraś nie ma rysy? jak wygladały trzonki i grzybki zaworowe po rozebraniu głowicy?

: 2016-10-25, 11:05
autor: Totenkopf
VE Killer, In my case I had a partially clogged injector, which the ECU compensated by adding more on-time to the rest of the injectors. This caused a richer mixture on the remaining cylinders and therefore some of the oil on the cylinder walls got washed away by excess gasoline. The gasoline vaporated when the oil got hot enough and got burned again through the pcv- system. This is as simple as it gets. You can see it on the fuel trim the ECU is using on datascan or whatever you prefer. Even more simple is to just take a look of your spark plugs. For the love of god, it's not fucking rocket science. This was only the case on my car. I don't know about any of yours, and to be honest, I don't even care.

Btw, Finland has never been a part of Skandinavia.

: 2016-10-25, 12:47
autor: lgruca
Ad@mus, no może kiedyś wrzucę ;)

VE Killer, howard512, jak ja otwierałem swoją SR'ke to zmieniałem tylko i wyłącznie pierścienie. Robiłem to w warsztacie mojego kuzyna mechanika pod jego okiem (nie zawsze trzeźwym ;) ) i blok miał jeszcze fabryczną jodełkę w bardzo dobrym stanie, bez przebarwień i rys, dlatego też nie była pewnie mierzona owalizacja. Panewki były prawie że ideolo, więc zostały stare. Wszystko złożone na uszczelce elringa i ori śrubach. Głowicę zakupiłem od kogoś z naszego forum który ją totalnie wyremontował i po 2-3kkm obróciło mu panewkę. Silnik na pierwsze 300km zalany GM 10w40 i później na kolejne 3kkm też poszedł GM 10w40. W tym czasie silnik nie kręcony powyżej 4k rpm. Taka była rada mojego kuzyna. Po wymianie oleju na 5w40 dostaje regularnie pełny zakres obrotów i jeszcze nic się nie stało przez 20kkm od wymiany pierścieni włącznie z tym, że nie pije oleju.

: 2016-10-25, 12:52
autor: Ad@mus
Totenkopf pisze:Btw, Finland has never been a part of Skandinavia.
Hahaha, Howard doesn't know about it :) for sure ;)

Robiłem w życiu dwa silniki dla siebie, Fordowskie 2.0 16v zetec i sr20de. Oba rozebrałem w mak, drapałem się po głowie i składałem. Nie używałem części z wysokiej półki tylko brałem to co było (np pierścienie do Nissana Yapamoto). Bloki honowałem, głowice robilem razem z prowadnicami i gumkami. Na wydechowych miałeś luzy bankowo tak samo jak ja miałem w swoim SR przed remontem. Są one wyczuwalne, na ssących brak luzu a wydechowe po 200tkm lub mniej już się ruszały. Nowe prowadnice ok 60zł a wprawienie chyba 5zł od sztuki.

Może robiłem to nie potrzebnie, ale wiem, że teraz do tego wracać nie muszę ;)

: 2016-10-25, 15:45
autor: VE Killer
chłopaki ja nie twierdze że kazdy blok trzeba honować czy wymieniać wszystko w silniku. wszystko zależy od weryfikacji. wiadomo ze dobrych częścinie ma sensu wymieniać dla zasady tym bardziej że nowe aftermarketowe są cząsto gorszej jakosci od tego co mamy w silniku. izeby było jasne nie uważam siebie za jakiegos eksperta. zanim do pewnych rzeczy doszedłem rozjebałem pare silników tak że wiem przynajmniej ile jest warta moja wiedza :mrgreen:

[ Dodano: 2016-10-25, 16:51 ]
i chyba kolega z zagranicy nie do końca rozumie co napisałem ale nie ważne.

: 2016-10-26, 09:30
autor: howard512
A więc tak: pierścienie włożylem zgodnie i instrukcja Ryby, czyli prawidłowo, (srodkowy szersza cześcią do góry)
Szczeliny pomierzyłem i doszlifowalem na zamku wg serwisówki, bo bylo za ciasno.
Zamki ustawione tez wg biblii.
Gdyby któryś pękł silnik raczej by nie pracował jak pracuje.
Głowicę oddałem w bardzo dobrę ręce do Olsztyna, wszystko tam sprawdzil doswiadczony fachman i wymienił uszczelniacze. Reszta była git
Luzy sparawdzalem czujnikiem zegarowym na starej dobitej glowicy i byly ok, domniemam, ze na tej obecnej z mniejszym przebiegiem i "szanowanej" tym bardziej sa ok, przypominam, ze byla w najlepszej szlifierni w woj.
Gary widzieliscie na fotkach, gdzies na nich moze puszczac ewentualnie tę setkę przy deptaniu i tyle.
Pojezdze wiecej to powiem ile bierze.

[ Dodano: 2016-10-26, 10:36 ]
To byl moj pierwszy remont i wykonalem go samodzielnie,we wlasnym garazu, nie warsztacie pro , z konsultacjami tel (jedynie)
Silnik dziala, fura jezdzi
Nastepny moze zrobie lepiej jak będzie więcej kasy, czasu a czlowiek uczy sie cale zycie.
Tak moge to podsumowac :)

: 2016-10-26, 10:17
autor: Ad@mus
Super, że sam kape robiłeś. Ale poszwabiłeś trochę żeby zrobić tip top ;)
Jeśli zrobiłeś wszystko wg bibli a wszystko inne bylo ok to znaczy ze ten silnik musi łykać olej i tyle ;)